Wie is het rasenpraat ook zo beu!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat moeten we doen aan de vele rassenpraat op PP.

Gewoon laten staan. Ik heb er geen last van.
48 (18%)
Vanaf nu verbieden!
74 (28%)
Er moet een nieuw forum komen met rassenpraat.
139 (53%)

Totaal aantal stemmen: 261


sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 20:03

gewoon een extra forum erbij dus, niks aan de hand.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 20:18

Je kan wel op je vingers natellen dat Heike dit topic is gestart n.a.v. klachten.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 21:40

SANEX schreef:
Dit is gewoon Rassenpraathaat Knipoog Tong uitsteken
Kom jongens, we starten een RPS club op , Rassen Praters Haters ! }> Haha!



oh!! Bloos you evil! Haha!

nee waarschijnlijk was ik zo naïef om te denken dat er geen klachten over kwamen. Lachen

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 21:59

SANEX schreef:
Ik ben al begonnen te zeuren over dit onderwerp toen er nog maar 5 rassenpraten stonden, maar toen werd het nog door iedereen afgewimpeld, terwijl ik toen al zoiets had van : kunnen we daar geen speciaal forum voor maken?

Toen was het er nog niet zoveel en zo lang, meestal zwakken dit soort dingen na een tijdje weer af. Hierbij is het dus niet zo Knipoog

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 22:01

ik vind PP ook niet leuk meer sinds het vol staat met 'rassenpraat'. Ik post weinig op PP, omdat ik geen verstand heb van paarden Koe maar vond het wel leuk om te lezen. Nu dus niet meer..

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 22:37

Appart rassen-praat forum!!! Ik komt hier op bokt eigenlijk alleen maar om in ijslanderpraat te praten met de weinige mensen hier op bokt die een ijslander hebben. Ik zou het erg jammer vinden als dit topic zou verdwijnen Scheve mond

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 01:27

Ik heb het nooit interessant gevonden, het idee rassenpraat. Van mij mogen ze allemaal naar MH!

Er zijn al zoveel forums, nog eén erbij, dan wordt het steeds onoverizchtelijker.

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 08:46

Als we nou voor degenen die vinden dat het te onoverzichtelijk wordt als er nog een forum bij komt, alles in alfabetische volgorde zetten? Wat stel je voor dat ze een muisarm krijgen... :evil

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 09:06

Rieja heeft zeker een normale KWPN, niet?

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 09:34

Hey alle rassen praters. Wat dachten jullie van dit idee? Is alles opgelost. Kom maar eens kijken en vertel me wat je er van vind. http://rassenpraatforum.cjb.net

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 09:42

Mystica schreef:
Hey alle rassen praters. Wat dachten jullie van dit idee? Is alles opgelost. Kom maar eens kijken en vertel me wat je er van vind. http://rassenpraatforum.cjb.net

Beetje rasistisch... ik mis heel veel rassen!

Ik vind het van sommige erg kinderachtig om te zeggen dat de topics maar weg moeten omdat ze er niets mee hebben, maar van de rassenpraters vind ik het erg kinderachtig om steeds terug te vallen op "je hebt zeker een kwpn'er" of "bang voor een muisarm".

We kunnen toch volwassen met elkaar omgaan. Of gaan de rassenpraters in het gewone leven ook iedereen die een ander ras heeft uit de weg en kijken de rassenpraathaters in het gewone leven ook nooit tegen dingen aan die ze niet leuk vinden.

Zelf vind ik een subforum te veel van het goede omdat er maar een paar topics komen. De rest kan gewoon in alle andere forums of topics. Maar ik zou het een goed idee vinden om FA op te splitsen in categoriën.
Springpaarden, dressuurpaarden, rassen..
Want ook springpaarden worden daar ondergesneeuwt door de dressuurmutsen.
Dan hou je 1 forum maar met submapjes!

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 09:45

Het was zeker niet rasistisch bedoeld. Als er een ras mist kun je er altijd een categorie voor aanvragen. Ik heb gewoon alle rassenpraat er in gezet. Als er nou bij pp een link wordt geplaatst, kaunnen de rassenpraters hier rustig verder praten en heeft de rest er geen last van.

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 10:16

Het maakt mij niet zo veel uit waar het staat,maar ik hoop wel dat het blijft.Ik vind het erg leuk om over het ras van je eigen paardje te kletsen,met alles wat daar bij hoort.Een apart forum lijkt mij het makkelijkst en meest overzichtelijke.

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 10:18

We kunnen trouwens niet meer stemmen (had ik gelukkig al gedaan).Is dit dus de eindstand???

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 10:28

sherwood schreef:
Rieja heeft zeker een normale KWPN, niet?


jeetje, wel een beetje simpel niet waar Verward Wil je hier mee zeggen dat een haflinger, shire of ijslander niet normaal is? hahaha
Ik heb een KWPN-er ja, maar geen normale!!!! Haha!

Er is niemand waar ik mee kan praten hier, ach wat voel ik me depri Huilen

Verplaats het maar gewoon, zijn we overal van af... en we noemen het: het forum voor de abnormale paarden Lips are sealed
Bij deze, KWPN-ers mogen niet meedoen want die zijn normaal!

Sorry, beetje flauw, maar volgens mij ben ik niet de enige hier

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 10:50

Het feit dat er zoveel topics met rassenpraat zijn geeft aan dat daar duidelijk behoefte aan is. Dat het soms wat op slowchat gaat lijken, maakt dan toch niet uit. Laat iedereen lekker kletsen over zijn ras.

Ik kan me goed voorstellen dat het vervelend is om ze op Paardenpraat te laten staan, omdat andere topics dan te snel wegzakken. Dus als het kan, een nieuw subforum openen met rassenpraat.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 11:24

Elise"]
[quote="sherwood schreef:
Rieja heeft zeker een normale KWPN, niet?


jeetje, wel een beetje simpel niet waar Verward Wil je hier mee zeggen dat een haflinger, shire of ijslander niet normaal is? hahaha
Ik heb een KWPN-er ja, maar geen normale!!!! Haha!

Er is niemand waar ik mee kan praten hier, ach wat voel ik me depri Huilen

Verplaats het maar gewoon, zijn we overal van af... en we noemen het: het forum voor de abnormale paarden Lips are sealed
Bij deze, KWPN-ers mogen niet meedoen want die zijn normaal!

Sorry, beetje flauw, maar volgens mij ben ik niet de enige hier
[/quote]
Pardon maar ik heb ook zo'n penseel pootje hoor! Ik ben er heel gek mee. Het gaat hier om het FEIT dat alleen de mensen die zelf een kwpn hebben er over lopen te zeuren dat de mensen met een ander ras even lekker willen kletsen over hun grote liefde! Het was niet bedoelt als "die stomme kwpners" Ik heb er zelf ook 1, en aan dat paard heb ik een hoop te danken. Dus niks stomme kwpn, nee helemaal niet. Ik baal gewoon van die mensen die alles wat ze zlef niet interresant vinden maar weg willen hebben. Waarom vinden ze het niet intrerresant? Omdat ze zelf niet zo'n apart ras hebben. Dat is egoistisch. Dus alleen de dingen over kwpn mogen blijven staan? Nou vraag ik me dan af, wat vind je nou zelf van die stelling? We praten op de trekpaardenpraat over mok problemen, hoe op te lossen, over het gedrag van je paard, over gereden wedstrijden, aangekochte paarden en hun gedrag bij aankomst enz. Waar moeten we daar anders over praten? Moeten we dat soms per pb gaan doen dan? zodat jullie er geen last meer van hebben? Da's pas kinderachtig!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 11:52

Ik heb dus wel recht van spreken?
Wij hebben bijna net zoveel Friezen als WPNers staan.

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 11:53

sherwood schreef:
Omdat ze zelf niet zo'n apart ras hebben.


Hoera,ik heb een apart ras!! Haha!

En wij praten ook over afstamming,broetjes/zusjes,keuringen,fjordentrekjes enz.Waar zou dat dan moeten??Allemaal onderverdelen,zodat je je gek zoekt??Nee,een apart forum lijkt mij erg fijn.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 12:21

Sjuimpje schreef:
Ik heb dus wel recht van spreken?
Wij hebben bijna net zoveel Friezen als WPNers staan.

Maar vind jij het dan vervelend dat mensen speciaal naar pp komen om daar over hun fries te kletsen? Misschien ligt het voor jou wel weer ney iets anders, omdat jullie er zo veel op stal hebben. Tja ik heb er zelf ook niet echt weinig, maar bij ons gaat het om een ras waarvan er maar zo'n 300 a 400 van in heel nederland zijn.

carin
Berichten: 312
Geregistreerd: 08-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 12:29

sherwood"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Ik heb dus wel recht van spreken?
Wij hebben bijna net zoveel Friezen als WPNers staan.

Misschien ligt het voor jou wel weer ney iets anders, omdat jullie er zo veel op stal hebben.

Dat wilde ze nu nét even horen....

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 12:36

Ja hoor Carin, tuurlijk. Ik vind jou instelling bijzonder sneu.

Wat ik ermee wilde zeggen was:
Dat ik geen behoefte heb aan rassenpraat ook al hebben wij naast KWPNers andere paarden (welke nagenoeg uitgestorven geweest zijn en waarvan het stamboek de fles op dreigt te gaan...).

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 12:38

Waarom vallen jullie elkaar nu weer aan? Dat is toch helemaal nergens voor nodig. Ieder zijn eigen mening.

carin
Berichten: 312
Geregistreerd: 08-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 12:47

We begrijpen elkaar misschien vaak verkeerd, van 2 kanten hoor !
O.k., ik stop ermee anders is het einde misschien zoek, wil helemaal niet aanvallen o.i.d. !
Groetjes !

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 12:53

Saar schreef:
Waarom vallen jullie elkaar nu weer aan? Dat is toch helemaal nergens voor nodig. Ieder zijn eigen mening.

Dat vind ik ook! Ieder zijn eigen mening, maar om elkaar nu af te lopen maken vind ik niet nodig!
Maar als je kijkt naar de percentages stemmen, kun je wel zien dat er behoefte is aan rassenpraat...vind ook wel dat dit op 1 of andere manier hier op het forum uitgevoerd moet kunnen worden.
En begrijp heel goed dat er mensen zich eraan ergeren in PP, maar waarom dan dus gewoon geen oplossing?
Het is niet dat ik wpn'ers niet leuk vind: Ik ben er zelfs mee opgegroeid vanaf mijn 2e jaar en ik vind ze geweldig! heb nu ook een bijrijdpaardje, een Inspekteur X Ulft...en hij is leuk, mooi en rijd geweldig.......maar je merkt wel dat je met een niet-wpn'er vaak niet mee kan komen in sommige topics, omdat sommige mensen gewoon niet alles weten over zulke paarden. Net als Marion en haar mok (ergste graad, die vaak alleen bij trekpaardjes voorkomt), ik kon gewoon nergens mijn ei kwijt en dan vind je zo'n groepje..je komt in gesprek en er komen er meer bij...gewoon omdat zij ook met zulke problemen te maken hebben, te maken gehad of hopen het nooit mee te maken! Ik vind het wel degelijk informatief en ben ook al veel geholpen bij problemen. Er is een nieuwe wereld voor me open gegaan..heb ook de andere rassen leren kennen en de anderen waarschijnlijk weer wat meer over mijn paardjes. En natuurlijk wil ik me niet afzonderen van de rest van het forum, ik lees naast trekpaarden-praat ook heel veel in andere topics en ook leer ik daar veel van(met of zonder reactie!)...en ik denk dat er ook al veel WPN'er eigenaren soms bij ons langskomen met of zonder vragen ...Zo zie je soms een 'vreemd' iemand reageren via PB of in het topic! Als je eens wist hoe veel PB'tjes ik met vragen heb gekregen...laat staan als je al die PB'tjes van iedereen bij elkaar optelt!
Dat is juist zo mooi van een forum, je kunt voluit praten over wat je lief is en het blijft openbaar! Dat heb je niet met een gesloten chat of PB-en met alleen mensen van een bepaald ras.
Daarom zou zo'n apart forum de oplossing bieden...geen irritaties meer omdat die topics steeds bovenaan staan en de mensen die het graag doen kunnen wel gewoon praten met elkaar!