Zijn hier nog Connemara fans?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
susasan

Berichten: 507
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:28


Leliaardje

Berichten: 2771
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 20:58

Zo, dat was even druk bijlezen. Leuk hoor om hier al zoveel namen te zien!

boytju2 schreef:
waren er nog foto's van boy als veulen? ;$


Yep: een vriendin van me had nog een foto van Boy als veulen op de keuring.

Afbeelding

Juangi: wat een gave foto van Marvel. Zo te zien heeft hij het leuk in Denemarken. Ik neem tenminste aan dat die eerste foto in Denemarken gemaakt is.
Hij heet trouwens Marvel van Graaf Janshof.
En leuk al die andere Westland foto’s. Mooi bij elkaar gespaard hoor! Als die toch eens allemaal op het ONCK zouden komen. Dat zou gaaf zijn!

Yv_ schreef:
Heb ik even een ander vraagje tussendoor (ga zo het hele topic nog even nalezen hoor, vind het wel gezellig om mee te kletsen als dat mag): Hoe waren jullie pony's met de galop? Ik heb met Moon namelijk echt de grootste ruzie gehad, maar nu vraag ik het me af of het wat met zijn spat te maken zou hebben gehad of dat het toch wel ergens rastypisch zou kunnen zijn...?


Hoi! Tuurlijk mag je meekletsen :D . Gezellig!
Bij ons geen galop problemen eigenlijk. Nou zal de ene pony wel wat makkelijker galopperen dan de andere, maar ik ben niet bekend met galopproblemen die specifiek voor de Connemara zou zijn. En zeker eigenlijk niet het verhaal wat jij vertelt. Misschien heeft hij iets vervelends meegemaakt met inrijden of in zijn begin periode van het rijden?

Hoi Carrotje! Leuk om Eamonn ook weer langs te zien komen!

En Charlotte natuurlijk! Gaaf dat je er weer bij bent op het ONCK!! Ik zie je formulier wel verchijnen!
Hopelijk is Carolien snel van de schimmel af.

Gave foto van Prince!! Mooie draf hoor.

Melanie: gefeliciteerd met je mooie punten! *\o/*

guanacotje schreef:
Ik meld me ook even :)
Ik heb sinds vandaag een heel leuk bijrijdpaardje, en jawel, het is een connemara. Een goedgekeurde dekhengst zelfs :)
http://www.hazelfield-connemara.be/stal ... l#irishboy

Oh gaaf! Dan zul je van de zomer nog wel twee merries van mij tegen komen: die mogen gezellig bij Irish Boy op bezoek.

Misschien is het ONCK ook iets voor jullie! Buitenlandse Connemara’s mogen ook mee doen.

Hallo Semmetje!!! :wave:

susasan schreef:
Mij ken je niet maar ik ben een grote fan!
Ik rij er 2.
Maqauerstabels ruby theusday + Kelsey van de bossenhoeve
Wie doet er mee aan het onck?

Hoi Susasan,
Giga en ik doen ook mee met het ONCK. Dit jaar alleen obstakelparcours.
Je hebt twee heerlijke pony’s om op te rijden!

Komen jullie ook naar het ONCK?

Rozzy

Berichten: 1612
Geregistreerd: 16-08-06

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:02

Dankje Inez :) Ben ook erg trots op lizzy monster! :D
Oriana snap ik nu trouwens helemaal niets meer van _O- is ze helemaal wit, lijkt ze nu onder haar vachtje weer een bruin (zonder ook maar 1 spoor van wit) zomervachtje te hebben! :oo

Carlijnx

Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Thuis

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:15

is dat boy?!

wat een poepiee!
ik herken hem helemaal niet!

Leliaardje

Berichten: 2771
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 21:35

:D Dat is nou een roan Melanie!! Net zoals Funny, maar dan met een bruine ondergrond. Super mooie afwisselende kleur!
Denk alleen wel dat ze op een gegeven moment gewoon schimmel wordt, maar tot die tijd kun je van een toverbal genieten.

En boytju2: dat is inderdaad Boy. Leuk hè :D .

Juangi

Berichten: 4685
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Bureaustoel

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:38

Heb je ook nog zo'n foto van Silver? Of als ze wat ouder is?


Weet wel dat ze een keuring heeft meegelopen!

spitenmazz

Berichten: 658
Geregistreerd: 12-01-08
Woonplaats: Brabant

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:41

Wat een schatje die boy :)

Carlijnx

Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Thuis

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:45

aaah,
wat een schatjee! <3

ben blij dat ik een foto van hem heb als veulen!

bedankt voor het zoeken trouwens! :)

Leliaardje

Berichten: 2771
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 21:45

Foto van Silver moet ik even bij mijn vriendin vragen (die heeft zo'n super archief!).
Hier is wel een foto van Snoopy van de Leliard (helemaal in het begin noemden we onze pony's van de Leliard, maar na een paar jaar is dat Leliaard geworden).

Afbeelding

Rozzy

Berichten: 1612
Geregistreerd: 16-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:48

Inez, dus dat betekend dat ze in de zomer donker is en in de winter wit? :D Vind het ook wel erg leuk zo! Eerst donker, toen een iets dunnere witte vacht en straks weer een donkere. Mensen die vaak langs de wei komen snappen er straks niets meer van, denken dat er iedere keer een andere pony staat _O-

Leuk die baby foto :D Ben toen nog erg lang naar zo'n foto van Robin op zoek geweest, maar die is helaas niet te vinden! Moeten we ook wel 31 jaar voor terug in de tijd :=

Ik ben eigenlijk al wel een tijdje nieuwsgierig Inez :o Waar komt Lelia(a)rd vandaan? :) (de naam zeg maar)

Yv_
Berichten: 19121
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 22:01

Roan is gaaf ja :j!!

Leliaardje, zou jij heel toevallig die vriendin ook kunnen vragen naar honey moon Westland? Ik loop nog steeds dood naar veulenfoto's van hem. Geboren op 9-4-2000, vader vright moon wl, moeder sandygrove fionn als ik het goed heb. Er moet toch iémand zijn met veulenfoto's van hem?

Leliaardje

Berichten: 2771
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 22:03

Een roan wisselt nog vaker van kleur, het gaat inderdaad van spierwit naar donker, met allerlei gradaties. En het kan razendsnel gaan.

De boerderij van mijn ouders heet Leliard 8-) . Ik weet alleen niet goed waarom we op een gegeven moment naar Leliaard zijn geswitcht. Was toen nog maar een jonkie en nog niet zo heel druk met de pony's, behalve met het rijden er op.

@ Yv. Ik zal het vragen. Ik zie dat hij in 2000 als veulen op de keuring was, dus wie weet!

Yv_
Berichten: 19121
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 22:12

Vind het een gave kleur, redroan nog het meest! En een oud stalgenootje heeft helemaal een gave: koppie is greyacchtig, lijf gaat richting redroan, maar is het toch niet helemaal! Erg mooi en apart!

Oh, ik hoop het zo! Paar jaar geleden in contact geweest met hcw, begon erg positief te worden, maar ook dat liep helaas dood. En hij is op hcw gefokt..

Hoelang duurde het bij die van jullie tot ze helemaal
wit waren? Merk dat moon vooral het laatste jaar erg hard gaat, hij is afgelopen maand 10 geworden.

Rozzy

Berichten: 1612
Geregistreerd: 16-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 22:19

zo is Oriana nu:
Afbeelding

en niet een al te charmante foto _O- maar even voor de kleur: zo was ze rond februari dit jaar:
Afbeelding

en dit laatste kleurtje komt nu weer onder het witte vachtje vandaan.

Liz is pas 4 en gelukkig nog niet wit, maar het gaat toch wel erg snel :=

Leliaardje

Berichten: 2771
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 22:27

Easter heeft er heel lang over gedaan om wit te worden. Bij Giga ging het sneller.
Ik heb ook altijd het idee dat pony's die twee keer de schimmelfactor hebben sneller wit worden dan pony's die maar één keer de schimmelfactor hebben. Maar of dat ook echt zo is, weet ik niet. Ook omdat je van een hoop pony's niet weet of ze er 1 of 2 hebben.

Wat grappig die twee kleuren van Oriana.

Hier zijn twee foto's van Funny. Ik weet niet meer wanneer ze gemaakt zijn (is in verschillende jaren), maar laat ook goed het kleurverschil zien.

Afbeelding

Afbeelding

Ze kan nog donkerder zijn, maar daar heb ik zo snel geen foto van.

carrotje
Berichten: 145
Geregistreerd: 03-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 23:26

Eamonn was op zijn 6 al erg wit.
Hij is nu 10 jaar en spierwit. Nog een beetje op zijn beentjes.
Toch heb ik afgelopen dagen in zijn witte vacht her en der nog appeltjes kunnen zien.
Ik merk dat die momenteel heel erg goed in zijn vel zit zowel fysiek als geestelijk.
Ik vind dit over het algemeen wel maar ik merk nu toch nog meer gek he.

Over de galop.
Aangaloperen in de juiste galop doet die van mij goed . Echter nog steeds niet goed verzamelt linksom maakt die zich veel te lang en komt het achterbeen niet goed onder waardoor het niet zo comfortabel rijd.
Rechtsom stuwt die niet zo erg en galopeert die wel meer met achterhand .Wat weer wel comfortabeler is.

Ik ben nu 2 jaar bezig met academische rijkunst en merk de afgelopen 3 jaar dat we toch wel erge sprongen vooruit zijn gegaan.
Dat die echt lekker soepel aan het worden is.

Mijn doel is toch echt wel om er een squire paardje van te maken. :D
En ik denk dat ons dat wel gaat lukken.

susasan

Berichten: 507
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:22


Leliaardje

Berichten: 2771
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 23:39

De volgende crossdag is 10 juli. Ik moet de pagina op de site nog even bijwerken, maar mocht er iemand zin hebben: geef maar een gil.

Rozzy

Berichten: 1612
Geregistreerd: 16-08-06

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:57

Jaaaaaaaaaaaaaa leuk! :D

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:19

Helaas dan zijn bij ons de kringkampioenschappen. Maar als Mark een potje maakt van de selecties en toch niet naar de regio door kan dan komen we naar de crossles.

spitenmazz

Berichten: 658
Geregistreerd: 12-01-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:20

Oeh, de crossless

*ga in overleg :)

SilverSan

Berichten: 202
Geregistreerd: 17-06-09
Woonplaats: In België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:54

Owen jeukt weer :( Ik ga eerst wassen met Sebacil (Sanicuran hier in België) om mijten uit te sluiten, dus hopen dat het dit weekend een beetje lekker weer is. En helpt het niet, dan vrees ik dat de hoge concentratie vliegende rotbeesten hier teveel voor hem zijn |( En ik was zo blij met een paard zonder zomerexceem, heb er al genoeg ellende mee meegemaakt!

Ben met Owen twee keer aan de lange lijnen gaan wandelen en het gaat heel erg goed!!! Links, rechts, halt (is ietsje moeilijker) en achteruit gaan echt super! Hij is ook zo slim! Dat is makkelijk, maar maakt het gelijk ook heel erg moeilijk... Hij staat weer prachtig in zijn grijze appels, maar zijn hoofd is echt al een heel stuk witter dan een jaar geleden. En, aan 1 kant heeft hij twee roodschimmel plekken gekregen, nou ja! Geen gezicht. Net alsof hij niet kan beslissen welke kleur hij is, zo gek! Dacht in het begin dat het poepplekken waren, maar nee hoor, dat is het echt niet! Dacht echt een blauwschimmel te hebben: verrassing! Hoop wel dat hij nog heel lang grijs blijft, vind het zoooo mooi <3

Rozzy

Berichten: 1612
Geregistreerd: 16-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:48

Wat rot dat Owen weer jeukt, hoop dat hij er snel vanaf is! Fijn dat het aan de lange lijnen zo goed gaat, maar snel foto's plaatsen! :)


Inez, wat heb je toch een schattig veulen O:) , helaas niet helemaal scherp.
Afbeelding

Maar ze kan ook heel lief een kusje geven om het goed te maken :P <3
Afbeelding

Carlijnx

Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Thuis

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:32

hahaha, wat een leuke foto's ;$

carrotje
Berichten: 145
Geregistreerd: 03-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:36

oei silversan dat klinkt niet goed dat owen jeukt.
Bedoel je dan echt schuren?
dagelijks in spuiten met vliegenspul of anders een vliegendeken opdoen.
Ik vind vliegendekens echt super spul.

Of maar dit vind je niet leuk om te horen.
Is owen zijn weerstand niet goed of zit er misschien wel iets in zijn bloed.
Pien bij ons op stal die kwam toen ze aangekocht werd in april mager bij ons.
Dus slechte weerstand ze zag er niet goed uit.
Die was vrij snel dikker geworden maar toen werd het winter en die hebben ze van miserie moeten scheren die stond zo te jeuken de hele dag door in de winter.
Waarschijnlijk toch iets in de stofwisseling.
Want afgelopen winter was er niks meer aan de hand en heeft ze niet meer geschuurd.

Hebben de andere paarden bij jullie op stal daar ook last van?
Hoe is de stalhygiene in stal en wei bij jullie?