Zijn hier nog Connemara fans?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 17:28

Ohja, die lijsten worden natuurlijk oo kgewoon door mensen gemaakt! Helemaal nooit bij stilgestaan dat dat ook gewoon moet gebeuren :+. Maar je bent er ondertussen wel uit? Leuk dat er zoveel aanmeldingen zijn :j. Denk toch dat ik volgend jaar een keertje kom buurten, lijkt me toch wel gaaf om te zien.

Oh okee, ik schrok al een beetje, dacht dat het misschien aan je gezondheid oid lag.. Ik ben gelukkig ook uit mijn winterdip, die had ik ook heeeeel erg diep zitten!

Da's zeker waar, vind het een superoplossing! Veel mensen willen niet Jan en Alleman op het terrein hebben en dan blijft er voor de pony's niet veel over dan wandelen door tijdgebrek, dus dit is echt een fijne uitkomst!

Ik had gister een workshop sportmassage voor paarden, dus Moon was het proefkonijn. Was erg leuk en leerzaam en eigenlijk iedereen was zo enthousiast, dat we een vervolgworkshop willen gaan doen. Ook fijn nieuws voor mij: ze merkte verder geen rare dingen op, niets zat vast ofzo, dus dat betekent dat het helemaal goed gaat en dat ik de training gewoon lekker voort kan zetten :). Had eigenlijk wel verwacht dat ze rechts iets zou vinden, gezien zijn spat en dat mede daardoor zijn rechterkant stijver is dan links, maar het viel me allemaal mee.. Vandaag dus een lekker rustdagje gehad: lekker gepoetst en gewassen, was er heerlijk weer voor. Daarna even een spray geprobeerd wat ik van een oud stalgenootje heb gekregen, hij lijkt nu wel zilver, echt heel mooi :).

Wat is eigenlijk de prijs voor een gemiddelde connemara?

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 21:08

boytju2 schreef:
zijn er eigenlijk nog hele broertjes of zusjes van boy?

dus met de moeder snoopy en vader thunderstrom?



Die van mij is van Snoopy maar is de vader van Thunderstorm :D

Carlijnx

Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 22:50

curly2day schreef:
boytju2 schreef:
zijn er eigenlijk nog hele broertjes of zusjes van boy?

dus met de moeder snoopy en vader thunderstrom?



Die van mij is van Snoopy maar is de vader van Thunderstorm :D


haha, okee gaaf!

hoe heet ie?
of zij :=

Leliaardje

Berichten: 2771
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 23:00

Volgens mij is er geen volle broer van Millennium Boy. Thunderstorm heeft sowieso maar erg weinig nakomelingen: ik kwam er in het studboek 4 tegen. En dat is er in Duitsland nog één. Jammer hoor dat zo'n goed hengst zo weinig gebruikt is.

Oh, ik zie nu de reactie van boytju2: Curly2day heeft het over Second van de Kiboets: dat is de vader van Thunderstorm.

@Yv: Er zou vaker bij stil gestaan moeten worden hoeveel werk er achter de schermen gedaan wordt bij wedstrijden :j . Bijvoorbeeld de startlijsten. Dat is echt een helse klus. En als het dan af is, begint het meestal: de afmeldingen en de te laat komers :Y) . Gelukkig zijn er twee extra dressuurjury's op het ONCK, dus dat gaat goed komen.

Leuk die sportmassage! Volgens mij heeft Ben Hur op Paard & Koets met een demonstratie van fysiotherapie of zo mee gedaan. Hi hi, die Connemara's zijn echt van alle markten thuis :D .

Prijs is denk ik heel moeilijk aan te geven. Dat hangt van zoveel dingen af: geslacht, maat, leeftijd, ervaring, hoe nodig moet hij of zij ergens weg. Een volwassen pony zal denk ik tussen de 2700 en 4000 euro zijn, met uitschieters alle kanten op. Of te wel: er valt niets over te zeggen.

Princesspres

Berichten: 789
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 23:57

dat ONCK is dat iets jaarlijks terugkerends? Of eenmalig?
En wat houd het precies in?
( kan moeilijk zoeken op het moment daar ik steeds online ben met mn mobiel)

Carlijnx

Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 01:03

Princesspres schreef:
dat ONCK is dat iets jaarlijks terugkerends? Of eenmalig?
En wat houd het precies in?
( kan moeilijk zoeken op het moment daar ik steeds online ben met mn mobiel)


jaarlijks toch?
vorig jaar was ik er ook voor gevraagd!

Leliaardje

Berichten: 2771
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 08:37

ONCK betekent Open Nederlandse Connemara Kampioenschappen. Het is een wedstrijddag waar gedressuurd, gesprongen, gemend kan worden. Ook is er dit jaar weer een obstakelparcours: een soort behendigheid/gehoorzaamheid (over zeil lopen, slalom, onder latjes doorlopen etc.). Per rubriek worden prijzen uitgereikt en er wordt ook een overall kampioen uitgeroepen: de beste, veelzijdige Connemara. Je moet dan aan minstens 2 onderdelen mee doen (dressuur en springen of vaardigheid). Aan het eind van de dag is er een parade.
Maar ONCK staat eigenlijk het meest voor een super gezellige Connemara dag.
Dit jaar is het op 5 juni in Ermelo. Op de 6e is er nog een buitenrit en een barrelrace.

Dit jaar is het de 7e keer (even uit mijn hoofd) dat het georganiseerd wordt en ik denk dat we het volgend jaar ook weer gaan organiseren.

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:12

Oh my god, ik heb het gewoon gedaan!! Heb me opgegeven voor die crossdag! Lijkt me echt ontzettend leuk en leerzaam! En vooral erg afwisselend... Ben normaal helemaal niet zo, we zijn eigenlijk nooit van eigen terrein afgeweest, al zijn dat wel in de tussentijd aardig wat stallen geweest.

Vind het nog steeds jammer dat er op het ONCK niets qua western wordt uitgeschreven. Want is het nou dressuur en iets, of springen en iets? Wat wordt er onder vaardigheid verstaan? Lange lijnen of iets in een totaal andere richting?

Barrelrace? Dus toch wat westerns :D. Wat leuk! Er gaat toch wel iemand foto's maken? Daar ben ik echt reuze benieuwd naar!

Princesspres

Berichten: 789
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:50

o wat leuk om te lezen. Misschien doe ik volgend jaar mee :D
moet nu nog teveel oefenen ( trailer laden, wedstrijden enz) en dit jaar is het op mijn verjaardag :)
lijkt me wel onwijs gaaf!
Ik verwacht natuurlijk wel een verslagje:D

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:06

Yv, je kunt op het ONCk naast dressuur, springen, mennen, kur op muziek ook nog een obstakelparcours rijden. Ik denk dat je dat bedoelde met vaardigheid?Op de site van t stamboek staat inmiddels een uitleg van het obstakelparcours.
En de barrelrace is idd aardig western. :+
Leuk dat je je hebt opgegeven voor de crossdag. Wij zijn de eerst 2 keer geweesten het is superleuk.

@princesspres, volgend jaar dan maar!

Princesspres

Berichten: 789
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:11

@ bar: ga er voor volgend jaar zeker rekening mee houden :D
hopelijk gaat alles dan vloeiend (laden en rijden:P ) dat zijn nu nog onzekere factoren. Eind van de maand komt mn trailer :D heb ik een jaartje om te oefenen ;) zou goed moeten komen toch ?

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:13

Moet lukken!!

Leliaardje

Berichten: 2771
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 22:38

Hartstikke top Yv dat je komt crossen!! Rob helpt je er wel doorheen :D .
Vaardigheid is een onderdeel van het mennen: kegeltjes met ballen er op waar je tussendoor moet rijden.

Obstakelparcours zou je ook leuk mee kunnen doen hoor.

En we zouden volgend jaar best een plek kun reserveren voor Western, maar dan moet iemand dat organiseren, want daar heb ik geen verstand van.

Als ik het goed begrepen heb, lopen er drie fotografen rond en ik zal ook nog wel even buiten lopen met m'n camera. Maar dat is maar een heel klein stukje van de dag: ik moet ook nog obstakelen met het Giga-monster en verder breng ik de dag door in de rekenkamer.
Maar al met al: een verslag zal er zeker komen.

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 14:43

Haha, ik hoop het Inez :D! Ach, komt vast wel goed. Even mij helm ergens uit het stof vandaan zien te toveren, neem aan dat die wel verplicht is tijdens die les? Leuk dat er zowiezo foto's komen :j!

Bar: Kur op muziek kan ik wel doen, ala freestyle reining.. Alleen kan ik geen reining uitvoeren door zijn spat en is het niet leuk om het tegen ehh... jezelf te moeten doen :D. Wat dat betreft vind ik het wel echt gigajammer dat er maar zo weinig connemara's western gereden worden hoor..! De rest beoefenen we niet, dus dat valt helaas allemaal al af.

Is de barrelrace gewoon als 'leuk-deel' uitgeschreven op het ONCK of als wedstrijdje ofzo? En incl de echte bakregels en de regels voor de mensen die aan het kijken zijn? Dus als in.. Gillen, joelen, stampen, krijsen :D :+...?

Hoe bedoel je organiseren Inez? Want om iets van een wedstrijdje in elkaar te flansen, heb je meer dan 1 ruiter nodig :D..

SilverSan

Berichten: 202
Geregistreerd: 17-06-09
Woonplaats: In België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 14:54

Maar daar wordt aan gewerkt Yv! Dan moet er wel op bosal gestart mogen worden, want daar gaan Owen en ik mee beginnen. Dan kunnen we tegen elkaar. En dan maken we maar een heel simpel patern, jij door Moon zijn spat, Owen zodat ik hem op zijn jonge leeftijd nog geen zware spins en stops hoef te laten draaien :D Barrelrace is echt zo simpel niet als dat veel mensen denken, ha ha ha! En anders moeten we een horsemanship wedstrijd plannen yv! Of een trail, dat lijkt haast al op het obstakelen... En als dat allemaal ook niks wordt dan maar een pleasure... Hoewel dat natuurlijk lang niet zo spectaculair is... En gaan we elkaar dan de punten geven, of kunnen we dan wel een geschikte jury vinden??? Overigens was ik van plan om een B-proef te starten in western outfit volgend jaar :Y) een volte moet hij ook kunnen lopen, net als stap draf en galop, verzameld of uitgestrekt... Alleen zal hij niet aan de teugel gereden worden en steek ik dan lekker mijn binnenbeen af in de bochten. Ha ha ha, ben benieuwd hoe ver ik het zou schoppen in de punten! }:0

Hier een stukje dat ik ook in het gastenboek van de Connemara's heb gezet:
Ik ben zo trots op Owen!!! Zondag had ik met hem aan de lange lijnen gewerkt en gelongeerd. Dat ging weer zo ontzettend goed, er zit echt een stuur en rem op. Hoewel de rem nog wel een klein beetje met protest is, hij reageert nog niet gelijk op de druk, waardoor hij eerst even met het hoofd schud en dan denkt oja, als ik stil sta is het ook weg. Maar dat gaat al steeds beter, dat zal nog maar een klein beetje oefenen zijn en dan zal hij gelijk stoppen. Ik ben zelfs aan de lange lijnen een stukje naar buiten gegaan. Hij liep echt ontzettend goed, net alsof hij wilde zeggen: "Kijk, als ik nou gewoon op stap ga dan ben ik ook heel braaf hoor!" Ja, dat dacht ik zelf mooi, hij had gewoon door dat we onderweg waren naar de grasjes natuurlijk! Ach ja, hoe hij beloond wordt maakt niet uit toch? Gisteren wilde ik hem dus niet overvragen, kon hij alles van de dag ervoor nog even verwerken. Dus eerst een klein kwartiertje gelongeerd en toen een wandelingetje in het bos. Ik had al een tijd het idee dat hij dat een beetje saai vind. Dat hij toe is aan de volgende stap. Hij loopt wel braaf achter me aan, maar niet van harte. Omdat ik zelf een vervelende dag achter de rug had (je hebt van die dagen dat alles tegen zit) had ik geen zin om hem nu weer het halve bos door te sleuren. Dus, toen ik een stronk tegen kwam en ik de situatie goed genoeg vond ben ik er maar op gestapt! Er is op maandag toch eigenlijk nooit iemand in het bos. Dus halstertouw aan zijn gewone stalhalster gemaakt en er op! Ik weet dat zonder zadel niet zo heel goed is voor zijn rug, maar het is wel veiliger, als er iets is sta ik er zo naast zonder veel moeite. Had me voorgenomen maar een klein stukje te doen, maar Owen vond het dus HE-LE-MAAL geweldig! Hij stapte ineens geweldig door, oortjes er op en gaan! Links, rechts, halt houden en zelfs ook achteruit! Ik zat te glunderen als een sterretje op zijn rug natuurlijk! Alleen de afgebroken en ingestorte boom vond hij eng, maar dat kon ik hem niet kwalijk nemen (ook al zijn we er al 100 x langs gewandeld) want dat ziet er natuurlijk wel uit als een gevaarlijk roofdier. Hij bleef keurig staan, maar wilde er toch niet voorbij. Dus ik afgestapt en er langs gelopen, loopt ie zo achter me aan. Daarna toch weer opgestapt. Ben wel voor de grote weg weer afgestegen, die weg oversteken vond ik nog net wat teveel van het goede, geen onnodige risico's nemen. Ohw, wat ben ik trots zeg!!! Ja hoor, ik heb een goedgekeurd bospaard! Owen had mijn hele dag weer goed gemaakt, geweldig!

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:09

Hahahaha goed zo San :D. Komt dus helemaal goed whaha!
Op bosal mag je zowiezo starten in de L5/L4, L3 weet ik niet zeker... L2/L1 is klasse pro/no pro en dat is starten op 1 hand en schaartje. Maar daar hoeven we ons geloof ik voorlopig nog geen zorgen om te maken toch :D!

Wat gaaf joh! Hij klinkt echt heel braaf :j. Als het een beetje de goede kant op gaat, moet je het laten weten he! Dan gooien we Moon in de trailer en gaan we jullie prachtige Belgie ontdekken :D..

SilverSan

Berichten: 202
Geregistreerd: 17-06-09
Woonplaats: In België

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:13

Ja, is een super plan! Moeten we alleen nog wel even een betere fysiek hebben, hij moet wel langzaam wennen aan het meesjouwen van tig kilo op zijn ruggetje en dat dan voor langere tijd. Ja ja, ik doe rustig aan met hem... Maar hij is inderdaad super braaf. Nou ja, er zit wel iets in hoor, hij kan ook goed snuiven :D maar dat geeft helemaal niks, als het maar controleerbaar blijft. Is de deal die ik met hem gemaakt heb: je mag schrikken en iets eng vinden, als je maar stilstaat en kijkt en niet gaat lopen. Als je het dan echt te eng vind stap ik af en ga ik voor. En dat vind hij denk ik goed :D

Leliaardje

Berichten: 2771
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 16:00

Yv_ schreef:
Haha, ik hoop het Inez :D! Ach, komt vast wel goed. Even mij helm ergens uit het stof vandaan zien te toveren, neem aan dat die wel verplicht is tijdens die les? Leuk dat er zowiezo foto's komen :j!


Een helm en een bodyprotector is verplicht. En peesbeschermers bij de pony.


Yv_ schreef:
Is de barrelrace gewoon als 'leuk-deel' uitgeschreven op het ONCK of als wedstrijdje ofzo? En incl de echte bakregels en de regels voor de mensen die aan het kijken zijn? Dus als in.. Gillen, joelen, stampen, krijsen :D :+...?


Het is een wedstrijdje, maar dan wel als leuk onderdeel :+ . Ik wil wel joelen en krijsen :D .

Yv_ schreef:
Hoe bedoel je organiseren Inez? Want om iets van een wedstrijdje in elkaar te flansen, heb je meer dan 1 ruiter nodig :D..


Tja, als je geen wedstrijd organiseert, krijg je ook geen deelnemers. Dat is een beetje het kip en het ei verhaal. Je moet gewoon ergens beginnen. Hebben wij met het ONCK ook gedaan: in eerste instantie werd er ook gezegd: dan heb je maar 5 deelnemers. En zie nu: we hebben al een paar keer boven de 50 deelnemers gezeten.
Dus: je moet gewoon beginnen met een western onderdeel en dan maar zien hoe het uitpakt.
Maar voor het organiseren heb je dan wel iemand nodig die weet wat een western wedstrijd(je) in zou moeten houden en die een jury weet te vinden. In de huidige ONCK organisatie zit zo iemand niet, dus nodig ik je uit om die iemand te zijn. Dan kunnen we volgend jaar wel zo'n onderdeel uitschrijven en ik weet sowieso al iemand die met twee pony's mee wil doen, dus dan zijn jullie al met z'n drietjes. En wie weet wie daar opeens nog meer aan mee gaan doen!

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:11

Bodyprotector?? Serieus? Kan je die lenen daar ergens? Ga namelijk geen handvol uitgeven voor iets wat ik eenmalig aandoe.. Als ik nou geld zat hadgehad was het een ander verhaal, maar dat is het dus niet..

De rest beantoord ik zo eventjes als ik weer thuis ben.. Zit nu op poown en dan gaat een heel verhaal niet zo makkelijk :+

Leliaardje

Berichten: 2771
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 16:52

Yv_ schreef:
Bodyprotector?? Serieus? Kan je die lenen daar ergens? Ga namelijk geen handvol uitgeven voor iets wat ik eenmalig aandoe.. Als ik nou geld zat hadgehad was het een ander verhaal, maar dat is het dus niet..

De rest beantoord ik zo eventjes als ik weer thuis ben.. Zit nu op poown en dan gaat een heel verhaal niet zo makkelijk :+


Het moet niet gekker worden: zit je met je i-phone op de pony??

Bodyprotector kun je lenen. Ik zal het er alvast bij zetten in mijn lijst.

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 17:01

Oeps... Helemaal vergeten te reageren nog gister :o .

Ja, met uitstappen kreeg ik een berichtje binnen, dus keek gelijk even of er al meer info was voor die bodyprotector :+. Poown is het ondertussen wel gewend, de klanten bellen áltijd net op het moment dat je op je paard zit... Niet handig :n.

Super dat ik die bodyprotector kan lenen :j. Dank je wel alvast! Zitten er nog maten in die dingen? Zo ja, denk dat ik een S/M heb...
Pff, vind die dingen wel verschrikkelijk hoor! Rij echt nooit met protectie, vind het verschrikkelijk. Maargoed, veiligheid is ook belangrijk!

Betreft je wedstrijden: daar heb je helemaal gelijk in :j. Probleem is dat er gewoon bijna geen connemara's zijn die western gereden worden.. Alternatief kan inderdaad een trailparcours zijn, dat is zoiets als een behendigheidsbaan, alleen dan anders :+. Is heel erg leuk en ook toegankelijk voor de dresuurgereden pony's. Ik weet op zich wel eea over het reilen en zeilen van de wedstrijdregels, dus ik zou je daar zeker mee kunnen helpen :j. En als ik ergens niet uitkom, heb ik ook nog de zus van een goede vriendin van me die in het WRAN-bestuur heeft gezeten, dus dan komt het zeker goed. Met een paar aanpassingen aan het regelement moet het dus zeker voor iedereen toegankelijk kunnen zijn. Aanpassingen bijv. aan het harnachement, want bij een westernwedstrijd is dus een westernzadel verplicht.. Als dit geschrapt wordt voor een 'onderlinge' wedstrijd, zou al een grote doelgroep bereikt kunnen worden.
Reining is zowiezo een tak apart, evenals de koeienonderdelen en de snelheidsspelen, denk dat die het beste gewoon niet gedaan kunnen worden. Dan hou je nog, buiten de trail, horsemanship, pleasure, hunter en de halterklasses over, dit moet ook te doen zijn, uiteraard dan wel met aangepaste regels.. Horsemanship vind ik zelf bijzonder saai om naar te kijken, maar het is een bijzonder goed onderdeel, gezien er veel eigen denkvermogen van de pony gevraagd wordt en weinig werk van de ruiter. Erg goed dus om je paard op je zit te (leren) sturen :). Pleasure wordt misschien wat moeilijker, gezien de oprichting die in de dresuur gevraagd wordt (of die juist achterwege gelaten wordt bij de western, is maar hoe je het bekijkt :D). Hunter is de dressuur van de westernsport, incl. hunter (soort van dressuur-)zadel en hoofdstel. Alleen is ook hier de halshouding anders en zijn de gangen anders.. Halter is het showen van je paard. Gaat dus voornamelijk om gehoorzaamheid en uiterlijk.

Leliaardje

Berichten: 2771
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 17:58

We hebben nog een jaar om iets met Western op ONCK 2011 te gaan doen. Moet volgens mij lukken :j . Misschien beginnen met een demonstratie op de merrie keuring? 8-)

spitenmazz

Berichten: 658
Geregistreerd: 12-01-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 18:57

Het valt stil hier, komop jongens! :+
Vandaag wedstrijd gehad met prince. Ging vrij netjes vond ik 1e proef beter als de 2e.
1e proef 1e met 214 en 2e proef ex. 3e met 176. 2e proef was wat minder maar zeker wel een wp waard, maar ach ben al heel tevreden met die 214 :)

Afbeelding

Leliaardje

Berichten: 2771
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 19:09

Wow, wat een punten! 214! Gaaf hoor.
Was zeker een extra strenge jury die 2e? 3e zijn zonder winstpunt....... (of is het een erg kleine groep?).

Hij ziet er goed uit hoor. Glimpie glimpie!

Rozzy

Berichten: 1612
Geregistreerd: 16-08-06

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 19:25

goed gedaan met Prince :) gefeliciteerd! en die tweede proef, tja het blijft een jurysport :+