Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Haflingerkeuring/bestgaand rijpaard; help!

 
Profiel   

Hallo!
Ik ben met mijn verzorgpaard opgegeven voor de bestgaand rijpaardproef op de keuring in Onnen. Wat moet ik daar allemaal laten zien en hoe gaat zoiets? Moet ik perse in wedstrijdkleding?
Ik ben nog nooit bij iets als dit geweest dus ik heb echt geen idee wat me te wachten staat!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-03 20:08 



 
Profiel   

Wedstrijd kleding is wel netjes. Ze letten meestal ook op verzorging dus dan is gewoon pinguïn pakje Lachen en wit shabrak wel mooi.

Verder moet je meestal gewoon wat figuren laten zien, van hand veranderen, hals strekken, doorzitten, stap, draf galop en dan ben je al klaar.

Gewoon netjes rijden dus Lachen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-03 17:06 



 
Profiel   

hmm, makkelijker gezegd dan gedaan, die van mij galopeert niet... maar daar wordt aan gewerkt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-03 09:02 



 
Profiel   

met bestgaand rijpaard mag je toch juist geen dekje onder eht zadel, ze willen de bouw van je paard zien dus geen dekje eronder.
Verder willen ze de basis gangen zien hoe je pony die uitvoert.
Ik heb binnenkort ook bestgaand in augustus ben ook erg benieuwd heo dat is Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-03 14:47 



 
Profiel   

Pasha schreef
met bestgaand rijpaard mag je toch juist geen dekje onder eht zadel, ze willen de bouw van je paard zien dus geen dekje eronder.


Dat heb je wel mooi je zadel hartstikke vies van het zweet ofzo...

Bovendien. Vaak gaat het ook om het rijden, de gangen en de houding van de ruiter enz. Als het gaat om een keuring is het natuurlijk wat anders...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-03 14:48 



 
Profiel   

Bestgaand hoort inderdaad officieel zonder zadeldekje gereden te worden. Zadelzeep doet wonderen achteraf Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-03 18:21 



 
Profiel   

Ik ga ook een keer meedoen aan bestgaand rijpaard 26 juli in dordrecht maar ik neem gewoon een zadeldek mee voor het geval dat. Je kan daar altijd vragen of het zonder moet. Dan heb je het gewoon bij je voor de zekerheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-03 07:32 



 
Profiel   

En je kunt nog altijd een zadelvormig schabrak mee nemen

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-03 09:15 



 
Profiel   

Vorig jaar heb ik meegedaan met bestgaand en toen mochten we gewoon een zadelvorm gebruiken en omdat het zo warm was, mochten we ook alleen in onze blouse rijden!! Verder letten ze op de gangen van je paard, het rijden in het algemeen en hoe je paard zichzelf toont, het is echt leuk om aan mee te doen! Succes ermee!!

Groetjes marian

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-03 09:21 



 
Profiel   

Oeehh ik heb er nou al helemaal zin in ik doe in Augustus ergens aan mee!!
En jah het klopt inderdaad geen zadeldek
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-03 12:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen