Arabieren, wat maakt ze zo bijzonder?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 17:27

Ook ik heb geen paardenman,maar stiekem vind hij ze wel erg leuk Lovers
Afgelopen zondag hebben we met zijn drieen een bosrit (op fjorden Haha! )gemaakt op de camping.
Nu onze 7 jarige zoon nog te paard krijgen dan kunnen we met het hele gezin Haha! Haha!
Om niet teveel van het arabierentopic af te wijken!Hij gaat ook vaak mee naar Odessa

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 21:35

Franca schreef:
Jeetje.....allemaal gelukkige dames met paardenmannen!!! Ik heb ook al een man, al 3 jaar, maar die vind paarden "wel leuk". Het mooie is wel dat hij nu wel al arabieren kan onderscheiden van andere knollies.....jaja....dat is al een wonder!!! Maar echt enthousiast wordt hij niet.....als ik sta te stralen en glunderen bij Cheyenne vind hij het vooral leuk voor mij Knipoog Ach...het is een scheetje hoor....maar ik zou hem zo graag eens enthousiast zien worden. Hij heeft wel "al" 2 keer op Aron gezeten, maar meer dan draven hoeft voor hem niet. Ik blijf bidden en hopen..... *LOL*


De rest komt vanzelf Franca,de echte intresse moet vanzelf komen.
In ieder geval was dat bij mij zo.
Mijn vrouw(gabriella) wilde er graag 1,dus moest en zou er 1 komen.
Een mooie KWPN'er genaamd Joep van de hengst Julio Mariner.
Na een jaartje vond vond ik het tijd worden voor een paard voor mezelf.
Dit zag zij niet zo zitten in het begin daar dit toch een aardig kostenplaatje met zich meebrengt.
Ik heb mijn zin doorgedreven en we kochten Shatia.
Nu zijn we blij met die 2 en gaan ze nooit meer weg.
De volgende stap is binnen 2 a 3 jaar vanaf nu een mooie boerderij in drente.
En dan weet je het wel dan wordt 2 paarden gauw 3 en 4 enz.
Heerlijk hoor werken met paarden!!!!!!!!!!!!!!!

Perlamon

Berichten: 17
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 21:47

Ook wij zouden niet anders meer willen dan werken met de paarden...
Remco heeft na 7 jaar de ICT verlaten, om de kant van de paarden te kiezen boven het kantoorleven.
Nu met de bemiddeling en training erbij, loopt het zo goed, dat we beiden dagelijks allebei hard nodig zijn op stal en bij de klanten thuis. En ondanks het 7 dagen per week, 24 uur per dag hard werken is ( of kan zijn) zouden wij niets anders meer willen!!

Zoveel liefde en genegenheid als van een paard, krijg je van geen enkele collega...

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-03 22:09

Oh dat zou ik ook zo dolgraag willen. Ik ben verpleegkundige en sociologe en wil wel een zorgboerderij opzetten met daarin allerlei vee en ook paarden. Zo zou ik mijn werk met mijn hobby kunnen combineren.......maar goed, ik moet mij daar eerst eens goed in gaan verdiepen; de mogelijkheden etc. Vaak moet je dan ook een hoop geld investeren en subsidies aanvragen ed. Toekomstplannen... *LOL*

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 23:24

Ik heb ook een arabier en het zijn zulke heerlijke paarden hebben zo'n eigen karakter hele apparte paarden en hele eerlijk en super trouwe paarden!!!

hier is mijn wereldpaard hij heet Mango en is bijna volbloed arabier we hebben geen idee wat het andere in hem is want hij heeft geen papieren.
ik heb hem een paar maanden geleden gekocht van de manege en daarvoor huurde ik hem al bijna een jaar!

hij is net 6 geworden en het is een schimmel dus ik poets me wezeloos!!

Afbeelding

mooi he!!

lekker aan het rennen in de buitenbak
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mooi is tie he!! ben zo blij met hem en hij ook met mij geloof ik al hij hinnikt al naar me als ik nog niet in de buurt ben en hij alleen mijn stem nog maar hoort!!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 23:29

Heel erg mooi zelfs Mango . Volgens mij heb ik die deken die hij onder omheeft ook gehad. Is het een zweetdeken?

Prachtig paardje. Jammer dat de foto's zo klein zijn.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 23:34

Ja balen dat die fotoos weer zo klein zijn snap er nix van!!

nee het is geen zweet deken maar een zomerdeken (nog nooit gebruikt alleen voor de foto) die wilde we gaan gebruiken maar dat schiet niet op in de wei met alle paarden die maken hem kapot mijn paard gaat altijd liggen rollen ind e wei en ik krijg het er niet uit dus dacht ik dat dit een oplosing was hij rolt ook in zn eigen poep enzo in zn stal dus als tie de volgende dag wedstrijd heeft ofzo krijgt hij deze om!!

maar we hebben al een tijd geen wedstrijdje meer gereden dus ligt ie lekker in de kast!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 00:01

Volgens mij is die heel mooi....maar ik zie het bijna niet, vanwege de kleine foto's.

Arabica
Berichten: 37
Geregistreerd: 17-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 00:37

PRACHTIG!!!!!!

Afbeelding

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 10:16

Wauwwww!!! Wat een mooie foto!! Die meest rechtse arabier is trouwens wel moddervet.....of misschien drachtig Haha!

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 10:28

Prachtig!

Vind ik altijd zo mooi,
een stelletje wat oudere fokmerries bij elkaar en dan z'on omgeving...wow

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 10:29

En Franca,is denk ook dat ze drachtig is *LOL*

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 10:52

Perlamon schreef:
Ook wij zouden niet anders meer willen dan werken met de paarden...
Remco heeft na 7 jaar de ICT verlaten, om de kant van de paarden te kiezen boven het kantoorleven.
Nu met de bemiddeling en training erbij, loopt het zo goed, dat we beiden dagelijks allebei hard nodig zijn op stal en bij de klanten thuis. En ondanks het 7 dagen per week, 24 uur per dag hard werken is ( of kan zijn) zouden wij niets anders meer willen!!

Zoveel liefde en genegenheid als van een paard, krijg je van geen enkele collega...


Wat een prachtpaarden hebben jullie zeg!!! Echt Kwijl gewoon. Geen wonder dat jullie alles verlaten hebben om hiermee aan de slag te gaan. SUCCESS!!!!!!

Hazzebaz

Berichten: 827
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 12:18

Bedankt voor het compliment, Fasel. Je kunt al onze paarden bekijken op www.el-zarabia-arabians.nl

Ook worden er hier regelmatig foto`s van een van de paarden geplaatst.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 12:27

Hazzebaz schreef:
Bedankt voor het compliment, Fasel. Je kunt al onze paarden bekijken op www.el-zarabia-arabians.nl

Ook worden er hier regelmatig foto`s van een van de paarden geplaatst.


Hi hi, en jij dacht dat ik dat nog niet gedaan had??? Haha!

Als ik een keer in de buurt ben wil ik ze wel eens in het eggie zien (zeg het voorzichtig want ik weet door tijdnood soms van voren niet dat ik van achter besta ). maar als het mag....

Tamara

Berichten: 10443
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 12:37

Ik ben echt helemaal weg van Arabieren, en dan vooral vanwege hun uitstraling. Dat typische hoofd, echt supermooi, slank gebouwd en dan met zo'n mooie gedragen staart *kwijl* Ik hou ook wel een beetje van dat oplettende, het karakter. En als ze gaan showen ben ik helemaal verkocht!

Perlamon

Berichten: 17
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 14:06

Als je eenmaal een Arabisch volbloed hebt gehad, wil je niet anders meer......

Wij hebben ook regelmatig andere rassen op stal voor training en verkoop ( bijv. Lusitano`s, Andalusiers, KWPN, NRPS, Welsh Cob etc. ) maar ben altijd blij wanneer ik weer een van mn eigen paarden onder me voel....zeker Hacedor en Faiyum...Ik zal proberen een foto van Faiyum proberen te plaatsen..... als mn pc meewerkt, hahaha Cool

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 15:40

Ben benieuwd naar de foto van Faiyum onder zadel!
Is toch een ruin?(hogeschool)

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 18:19

Dit is de rede waarom ik verliefd ben geworden op mijn merrietje.....
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/40960/incoming/trailer(1).JPG[/img]

Tis gewoon echt mijn topper, super leergierig, altijd bereid voor me te werken en doet het op alle gebieden goed.....[/quote]

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 19:13

Ik wil jullie even attent maken op mijn verslag in VVDD......Cheyenne is vandaag voor het eerst onder de man geweest en ik kan jullie vertellen......het was SPANNEND!!!! Lees en huiver Knipoog

Fotoverslag volgt in ITP!

Perlamon

Berichten: 17
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 19:50

Arabsrulezz schreef:
Ben benieuwd naar de foto van Faiyum onder zadel!
Is toch een ruin?(hogeschool)


Faiyum is technisch gezien een ruin, heeft sinds een jaar geen ballen meer, maar in zijn karakter en uiterlijk is hij nog 100% hengst! Hij is de baas over beide hengsten op stal en ook de merries hebben een heilig ontzag voor hem...zelfs als hij onder de man is.

En naast zijn bijzondere karakter is hij inderdaad ook hogeschool getraind. Hij kan o.a. pessade, levade, capriole, courbette, passsage, piaff, knielen 1 en 2 benen, liggen, walsen etc.

Ik probeer zo snel mogelijk een foto van hem te plaatsen onder de man...

heidiLOVERJarig

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 21:08

nou arabieren zijn heel mooi en ze glimmen ik vind ze ook heel mooi hoe ze lopen en het paard bij mijn verzorgpony Donna is ook een half arabier die vind ik ook zo mooi lopen

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 12:07

Franca"]
[quote="Perlamon schreef:
Ach...die ouwe Opel trekt het best hoor ( als het geregend heeft, dan...) maar dit is Hazzebaz hoor, die weer achter de pc van dr mannetje zit

Enne.....vergeet vooral die plant niet morgen, hahahaha

Franca, komen jullie morgen nog? Lijkt me gezellig om eens te meeten....


Ik zal AnneOmie nog eens pb' en over een geschikte datum. Het zal waarschijnlijk in juli worden!


[/quote]

Franca ik heb vakantie van 14 juli tot 28 juli Haha! 2 wkn dus!

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 14:20

OPROEP!!!:
HALLO OP 27 JUNI ROND EEN UUR OF 12 ´S NACHTS ZIJN NUTIA(MOEDER VAN SHATIA) EN PRIMADONNAH WEET IEMAND WAAR ZE NU STAAN OF MEER INFORMATIE
NUTIA IS EEN SCHIMMEL ARABIER IK VIND HAAR NIET ECHT EEN ARABIEREN KARAKTER EN UITERLIJK HEBBEN MAAR OKAY

PRIMADONNAH IS EEN BRUINE ARABIER MET LICHTERE MANEN ZE IS WAT PITTIG MET RIJDEN MAAR WEL HEEL LIEF!!!

ALS IEMAND WEET HOOR IK HET GRAAG!!!

CherYLiciouS

Berichten: 32
Geregistreerd: 28-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 14:48

okee ik zal wat meer informatie geven van wat hier boven staat:
(dat ze dus alle 2 verkocht zijn... Verdrietig


[img]file:///C:/myriam/donnah.jpg[/img]
dit is donnah die dus nu weg is... Verdrietig

en van nutia heb ik helaas geen foto maar het is een shimmeltje... Alle 2 zijn ze ong. 7 jaar oud

Ze stonden op manege Pampushout... In Almere-Stad. Daar reden ze ook in de lessen. Nou de datum is vrijdag 27 juni (pas dus) om ongeveer 12 uur ('s nachts)

Jullie kunnen me een PB sturen als jullie wat weten... zou ik heel erg fijn vinden... Knipoog Nou zoals jullie al hebben kunnen lezen was Nutia de moeder van shatia... die is hier volgens mij ook wel bekend... Knipoog
en Primadonnah de moeder van Primadura die nu nog op Pampushout staat...

Ik heb gehoord dat ze in de buurt van garderen staat maar goed dat hoeft helemaal niet want ik heb meerdere dingen gehoord..!

Nou als iemand iets weet PB..!

alvast bedankt voor de moeite.. Knipoog
Laatst bijgewerkt door CherYLiciouS op 30-06-03 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt