Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

[Shires] mokproblemen

 
Profiel   

Ik mag mezelf gelukkig prijzen dat Spix nog geen tekenen van Mok/rasp getoond heeft. Hij zou het echt niet pikken dat we aan z'n benen zitten te "foefelen". Zelfs als je gewoon aait aan z'n been trekt ie het al weg
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-03 13:12 



 
Profiel   

Weken in de biotex.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-03 18:14 



 
Profiel   

De mijne vond het in het begin ook vreselijk als ik aan haar benen zat. Als ik maar keek kwam haar hoofd in een grote boog naar achteren om in de gaten te houden wat ik zou gaan doen. Nu kan ik zelfs in haar kootholtes wrijven. Ik heb het met veel geduld gedaan en beloninkjes. Wat bedoel je Pinky-Girl met weken, weken lang met biotex behandelen of een kwartier in de biotex zetten voor 't uitspoelen?? De mok/rasp op haar voorbenen/kootholtes is nu weg maar die bultjes op de achterknieƫn (sprongen) blijven bah. Het is volgens mij toch geen eiwitallergie want er zitten wel korstjes op, wie weet raad?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-03 21:54 



 
Profiel   

Even een aantal vraagjes over Neocidol:

In welke mate moet je het verdunnen?
Moet dit na het aanbrengen weer uitgespoeld worden?
Neem aan dat je hierbij handschoenen gebruikt, verder nog iets?

Louise heeft nl schurftmijt en wil haar dus behandelen. Alleen op de verpakking van het flesje staat nl niks over dit alles. Weet alleen dat het giftig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-03 18:17 



 
Profiel   

weken in biotex is niet goed, wassen wel ! Als je het been te lang in de biotex zet gaat de huid verweken, wordt erg zacht en gaat daardoor weer open. gewoon wassen met biotex dus maar niet in de week zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-03 01:09 



 
Profiel   

Jane had ook wat last van mok alleen aan de voorbenen ietsjes in de kootholtes. Ik heb van mijn werk zinkzalf meegenomen en dat droogt lekker uit en binnen twee dagen is het lekker ingedroogd.
Ik heb ook wel gehoord van een oorzalf voor honden{ de naam ben ik vergeten, kan ik wel achterkomen} tegen oormijt, moet super werken.

P.S. hoe kan ik ook zo'n fotootje plaatsen bij mijn berichten??[/img]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-03 11:00 



 
Profiel   

schaapjuh schreef
Even een aantal vraagjes over Neocidol:

In welke mate moet je het verdunnen?
Moet dit na het aanbrengen weer uitgespoeld worden?
Neem aan dat je hierbij handschoenen gebruikt, verder nog iets?

Louise heeft nl schurftmijt en wil haar dus behandelen. Alleen op de verpakking van het flesje staat nl niks over dit alles. Weet alleen dat het giftig is.


ons paard had hetzelfde, eerst hadden we neocidol gekregen, 10 mL in 10L water oplossen. mn moeder heeft een halve emmer aangemaakt en het zo goed mogelijk in de sokken geprobeerd te wrijven. kweet t nie zeker, maar volgens mij is het niet uitgespoeld.
tis weer terug gekomen en nu hebben we weer wat anders meegekregen, frontline spray, voor honden en katten (en blijkbaar ook voor paarden).

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-03 16:33 



 
Profiel   

Frontline is toch een vlooienmiddel? En ook tegen teken helpt het goed. Heeft je paard dan mijt evelien/l ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-03 21:17 



 
Profiel   

ons paard heeft idd schurftmijt. mn moeder had gevraagd om iets om te spuiten, zodat we beter bij de huid konden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-03 12:49 



 
Profiel   

Frontline zal de mijten wel doden, ideetje dus om dit middel te gebruiken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-03 20:21 



 
Profiel   

Ik weet alweer hoe dat middel heet wat ook voor honden tegen oormijt wordt gebruikt. Dat is otiderm. Schint goed te werken en niet duur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-03 15:33 



 
Profiel   

Zal eens een flesje halen, kan nooit kwaad om die sokken eens te behandelen Lachen

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-03 21:00 



 
Profiel   

ik heb gehoord dat je er tandpasta op meot smeren Verward weet niet of dat waar is

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-03 20:33 



 
Profiel   

Schijnt niet echt goed te zijn maar als het werkt is het wel een goedkope oplossing Lachen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-03 20:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen