[mini-pony's] activiteiten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

[mini-pony's] activiteiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-03 12:23

Wat doen jullie zoal met jullie kleine pony? Hebben jullie hem of haar alleen voor gezelschap voor een ander paard/pony of voor de kids? Of toevallig als dekhengst?

Ik heb nu dus King, een (nep Tong uitsteken ) mini-shetlander van 1 jaar. Als hij 3 jaar ofzo is wil ik hem naar Snowdon halen en ze samen op een weiland zetten. Nu staat hij nog met vriendjes en familie samen. Maar wat zou ik nog meer met hem kunnen doen? Hij is nu nog hengst, stamboek kan ik wel vergeten....

Ideetjes?

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 14:32

Aangespannen rijden, mijn kids rijden erop, voor de fok (ik heb merries Knipoog ).
Kortom, je kunt er net zoveel mee doen als met een groot peerd Haha!

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 14:38

In principe kun je er wel veel mee doen, ligt er een beetje aan hoe groot hij wordt. Aangespannen, onder het zadel, enz.

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 18:53

aanspannen, VD, vrij springen..... en de nukken er uit proberen te halen die shet eigen is.... En geloof me dat blijf je elke dag doen Haha!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-03 19:44

Ja dat aanspannen dacht ik dus zelf ook al aan (en VD uiteraard), maar ik ben een volgroeide (zal maar niet volwassen zeggen Tong uitsteken ) jongen en kan zo'n shetje van 70 cm(? weet niet hoe groot ie uiteindelijk word) dat wel trekken? Wat voor karretje moet ik dan hebben? Hij is nu dus 1 jaar oud en ongeveer 60 cm hoog...

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 19:55

Z'n moeder was tegen de meter dacht ik en z'n vader rond de 80 cm. Dus als ik het makkelijk bekijk zal hij ong 90 cm worden. Dat is een mooi maatje om toch een karretje te trekken, wat kinderen er op enzo. Dennis is 94 cm en die rijd ik nog fanatiek. En hij stond ook regelmatig voor de kar(soms een grote 2wieler, soms een lichte 4 wieler en soms een grote marathon kar), hij trok ze allemaal zonder moeite, zelfs als je ze vol met mensen stampte.
Ze kunnen dus best veel hebben hoor. En in verhouding kunnen ze veel meer dan welk ras dan ook. Voor mij niets anders dan een shet hoor.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-03 19:56

Dennis schreef:
Z'n moeder was tegen de meter dacht ik en z'n vader rond de 80 cm. Dus als ik het makkelijk bekijk zal hij ong 90 cm worden.


Maar zn broertje en zusjes zijn veel groter! Dus ik denk zelf dat ie kleiner blijft....

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 20:21

snowdon"]
[quote="Dennis schreef:
Z'n moeder was tegen de meter dacht ik en z'n vader rond de 80 cm. Dus als ik het makkelijk bekijk zal hij ong 90 cm worden.


Maar zn broertje en zusjes zijn veel groter! Dus ik denk zelf dat ie kleiner blijft....
[/quote]

Tja, je zou denken dat het toch wel wat zou moeten worden. Maar volgens mij worden de andere pittig aan de maat, die zijn al groter dan Floor(uit Dennis,94 cm, en Tammy ong 90 cm). Maar als hij echt 70 cm zou blijven zou dat echt heel speciaal zijn want de allerkleinste dekhengst is dacht ik 69 cm. Vandaar dat ik denk dat hij iig groter dan dat gaat worden. En ook groter dan 80 cm.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-03 20:29

Dennis schreef:
Tja, je zou denken dat het toch wel wat zou moeten worden. Maar volgens mij worden de andere pittig aan de maat, die zijn al groter dan Floor(uit Dennis,94 cm, en Tammy ong 90 cm). Maar als hij echt 70 cm zou blijven zou dat echt heel speciaal zijn want de allerkleinste dekhengst is dacht ik 69 cm. Vandaar dat ik denk dat hij iig groter dan dat gaat worden. En ook groter dan 80 cm.


We zullen zien, ik ben benieuwd! Ik heb er in elk geval totaal geen verstand van hoor Lachen Dus best kans dat jouw redenering klopt Lachen

LBroekhuizen

Berichten: 2294
Geregistreerd: 09-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 21:55

ik kan nog op mijn verzorgshet rijden en af en toe vrijspringen en
lekker wandelen, maar ze is er ook voor de gezelligheid

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 22:33

Zijn 2 halfzusjes zijn rond de 85cm nu, ik denk dat ze rond de 90cm eindigen.
De moeder van jouw hengstje was niet zo groot, zeker geen meter !
Ze was de kleinste merrie van het stel, vader was rond de 75cm dus ook niet zo groot.
Maar die kleintjes kunnen best wat trekken hoor, mijn shet is slank gebouwd en 87cm en trekt een marathon wagentje.
Misschien is een sulky een leuk idee , of vrijheidsdressuur.

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 13:01

Ik wil nog even terug komen op de uitspraak die de meeste mensen hebben over (vooral) mini-shetlanders: Je kan er niks mee....

Bij de mensen die deze uitspraken maken gaat het dus alleen maar om het rijden, ze kunnen aan niks anders denken. Kijk al wil je gewoon de wedstrijdsport in ofiets anders berijken dan kun je best je mening uiten en zeggen 'ik zou zelf niet veel aan een shet hebben...'

Maar goed om even op dit topic terug te komen...
Als er mensen even in mijn profiel kijken en als ze dan nog het lef hebben om te zeggen: Met een shet kan je niks dan zijn die gestoord. Haha!

Maar iig wel degelijk kun je je met shetten niet vervelen. Ik ga nl elke dag naar mijn (nu nog Knipoog ) verzorg mini shetlander hengst en om eerlijk te zijn nog geen dag verveelt. Er zijn nog zo veel andere dingen als rijden..
Maar goed. Hier even mijn lijstje met 'activiteiten'

* Vrijheidsdressuur
* Lange lijnen (TIP)
* Longeren (zowel met touwtjes/bijzets/passoa noem maar op)
* Wandelen (dat doe ik eigenlijk bijna nooit meer Knipoog )
* Aangespannen (Daar ben ik nu ook druk mee bezig)
* Springen (Hoort eigenlijk bij longe..)
* Rijden (Af en toe 'rijd' het broertje van me vriendin op timon).
* Dekhengst (vorig jaar dekhengst en dit jaar schouwhengst bij Evy op bokt Haha!)

Nou als je je nu nog verveelt Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 13:40

veulentjes fokken Tong uitsteken haha dat vind ik t leukste aan kleine paardjes.. die heerlijke wollige baby's!!! Haha! Jammer ind dat ie geen stamboek papier heeft dus dat houd ook op... hmm verder tja VD en aangespannen, heerlijk tuttelen en knuffelen en tuttelen en knuffelen.. Haha!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 13:50

Met Dribbel ging ik altijd stukken fietsen, dat is niet alleen leuk maar ook tegen grasbuikjes Haha! Wandelen, longeren.. En we gingen ook regelmatig naar het meer, zwemmen.
Ook deden we vrijheidsdressuur, dat vond ik altijd onwijs leuk! (foto in mn profiel)
Er zou nog een meisje op hem gaan rijden en zelf wilde ik hem nog voor het karretje zetten.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-03 13:54

Debo schreef:
hmm verder tja VD en aangespannen, heerlijk tuttelen en knuffelen en tuttelen en knuffelen.. Haha!


niets nieuws onder de zon dus Tong uitsteken DAT was sowieso de bedoeling ondertussen Haha! Wie kan er nu van die kleine wollige beestjes afblijven Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 13:57

snowdon"]
[quote="Debo schreef:
hmm verder tja VD en aangespannen, heerlijk tuttelen en knuffelen en tuttelen en knuffelen.. Haha!


niets nieuws onder de zon dus Tong uitsteken DAT was sowieso de bedoeling ondertussen Haha! Wie kan er nu van die kleine wollige beestjes afblijven Haha!
[/quote]

ikke niet Extreme duivel knuffelen knuffelen knuffelen... hahahaha arme Mexx Extreme duivel Gelukkig vind is ie zelf ook een enorme knuffelkont..

zeg waar blijven de foto's van je mini... wil er veel meer van zien!!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-03 14:06

Debo schreef:
zeg waar blijven de foto's van je mini... wil er veel meer van zien!!


Ga er 11 juli weer heen, zal kijken of ik dan nog wat foto's kan schieten!

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 14:06

Owja vergeten! Fietsen!

Nou Debo kijk maar in mijn profiel Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 14:11

Zwemmen Haha!
Dat wil ik ook nog een keer met Tess gaan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 14:14

Yaar schreef:
Zwemmen Haha!
Dat wil ik ook nog een keer met Tess gaan doen.


gelukkig heb ik een shet die graag zelf te water gaat , blijf ik lekker droog haha