Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

oplossing voor witte aftekeningen....!!!

 
Profiel   

voor alle mensen die met hun paardje naar de keuring toe gaan en ook net als ik het probleem hebben van het echt wit krijgen van witte aftekeningen....

ik durfde het zelf niet zo goed aan met chloor.....
maar heb nu met de veearts overlegd en die zegt dat het prima kan met chloor mits je het maar verdund en daarna weer afspoeld...
dus....

mocht het na 1 x gebruiken nog niet helemaal wit zijn dan kan je het gewoon nog een keer gebruiken...
wel ff in laten werken natuurlijk, anders heeft het geen zin...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-03 16:31 



 
Profiel   

Of met Dash, want ... DASH WAST WITTER DAN WIT Haha! Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-03 16:53 



 
Profiel   

Wij doen het gewoon met shampoo, worden ze ook wit van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-03 17:35 



 
Profiel   

Krijt! Ook een goeie oplossing!
Gewoon de witte aftekeningen 'inkleuren' met wit krijt...
of talkpoeder! Helpt hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-03 18:09 



 
Profiel   

biotex groen, daar zweer ik bij bij mijn witte tinker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-03 07:17 



 
Profiel   

Biotex ben ik het helemaal mee eens... enne, voor de dag zelf, als ze tijdens het verzoer toch weer wat vies zijn geworden.. er bestaat vlekkenspray voor paarden!! Haha! beetje erop spuiten, even in laten trekken en afborstelen!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-03 00:24 



 
Profiel   

me broer shampo een bordstel en wat muntjes voor warm water geven en me paint is weer helemaal schoon zonder dat ik er ook maar wat aan hoef te doen Lachen biotex help inderdaat ook en las je gereden hebt laten rollen en de volgende dag poetsen d8 eerst ook diegene die dat zei me voor de gek hield maar het helpt echt Lachen
groetjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-03 03:05 



 
Profiel   

Groene zeep, vloeibaar werkt ook super

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-03 10:54 



 
Profiel   

Weet je wat ook goed helpt? Eerst natmaken met water, daarna goed Betadine Scrub inwrijven. Schrik niet, want het is knal oranje. Even in laten trekken en dan weer uitspoelen. Het ontsmet heel goed, maar witte voetjes worden er weer spierwit van. Hier ben ik per ongeluk achter gekomen toen ik Peter Pan zijn benen hiermee moest doen, wanwege mok. (He An?)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-03 13:42 



 
Profiel   

Als de op de ochtend van de keuring toch nog een vlek ontdekt kun je het ook inkleuren met clowntjes wit! En het allerbeste is gewoon bijhouden, elke week een keertje wassen met gewone shampoo, al die harde troep met waterstofperoxide en zooi komt niet aan me paard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-03 22:49 



 
Profiel   

Haha, nou met chloor durf ik mijn appaloosa niet te doen hoor, straks is ze d'r stippen kwijt Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-03 19:15 



 
Profiel   

op hondenshows zie je heel veel van die sprays om je hond nog snel even wit te maken. Very handy lijkt me voor als je op wedstrijd gaat en je paard heeft zijn witte beentjes op de meest onmogelijke wijze weer weten zwart te maken.
Volgens mij ook gewoon in bij de dierenwinkel te koop.

Waspa (van de edah geloof ik) zit in een potje en werkt ook echt geweldig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-03 12:49 



 
Profiel   

Inderdaad, Betadineshampoo. Dat werkt super!!! weet ik uit enkele jaren ervaring. Je hebt er ook maar heel weinig van nodig. Ik krijg een krijtblok opgestuurd van Frederike dus nou kan ik ze nog witter maken.
Ik hou me ook liever bij de "veilige" middeltjes.



Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-03 12:49 



 
Profiel   

Ik gebruik een speciale fles. Uh, ben de naam kwijt Verward
Gewoon bij de ruitersportzaak te koop.
Ook speciaal voor witte aftekeningen.
Koste zo'n 7 euro.
Inspuiten op de plekken. (evt eerst natmaken) goed inmaseren en afspuiten.
Je hebt bijna je zonnebril nodig Cool

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-03 18:12 



 
Profiel   

Biotex, groene zeep en zeewater werken tot nu toe nog het best.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-03 19:05 



 
Profiel   

om de manen van mijn haflinger weer wit te krijgen gebruik ik altijd palmolive blauw of zilver shampoo of reckitt bleu koop je gewoon bij de super markt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-03 21:42 



 
Profiel   

bij divoza staat een spray om de witte aftekeningen nog witter te maken!

en chloor en allesreiniger heb k weleens gebruikt toen ik nog geen voetjes deed scheren, en lange gele winterharen aan zn benen had....

wat oom goed helpt i als je een bak met geel zand hebt, en als het dan moddergi is en je hebt gereden, dan de voetjes afspuiten en ze zijn spierwit(heb 2 paarden met veel wit) dat gele zand schuurt de beentjes schoon!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-03 23:23 



 
Profiel   

zilvershampoo, betadine shampoo en biotex enz werken ook goed

en Shout vlekkenspray werkt super, en Vanish(in roze potje bij C1000) werkt ook goed, jaja heb alles al geprobeert haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-03 23:24 



 
Profiel   

Dyonne schreef
Wij doen het gewoon met shampoo, worden ze ook wit van.

Ja, ik was Soraya's benen ook wel eens met shampoo, worden ze altijd weer helemaal wit van!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-03 09:42 



 
Profiel   

tips voor tinkeramazones (en andere amazones op extra-harige paarden) LOL: gebruik: isobetadinezeep. ontsmettend en maakt wit, zeker het gele aan de maaninzet is weg voor een hele poos!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-03 13:22 



 
Profiel   

Wat ben ik dan toch blij zeg met mijn paardje zonder aftekeningen Haha!. Maar goed ook, want als het een schimmel was zou ze altijd bruin/groen zien,... Zij is echt verliefd op haar eigen poep ,...

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-03 19:00 



 
Profiel   

Misschien een beetje gemakzucht ??? Maar het werkt wel ! Ik zet ze 1 รก 2 dagen van te voren 's nachts in de bak en door het zand lijken de vlekken als sneeuw voor de zon te verdwijnen ! Geen gedoe met shampoo's waardoor je ook nog de beschermende vetlaag wegneemt. Nu moet je natuurlijk wel de beschikking hebben over een bak.... Geef ze uiteraard wel een plak hooi + vers water voor de nacht in de bak !!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-03 23:43 



 
Profiel   

ik gebruik altijd cloor met offspring maar het werkt niet helemaal het gros gaat er af maar de rest toch niet alles

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-03 13:53 



 
Profiel   

Je heb speciale shampoo voor dieren die is helemaal blauw/paars, niet goedkoop maar als je bv witte manen en witte vlekken weer echt wit wilt maken dan natmaken en die shampoo erin, even laten intrekken en uitspoelen. Diervriendelijk. Ach gut
Ikzelf zou nooit chloor gebruiken...... verschrikkelijk. Ga jij maar eens d wc schoonmaken en daarna spoel je je handen af.... ze blijven altijd jeuken, worden rood en branderig... zou jij jouw paardje dit willen aandoen? Verdrietig
Lees alle goede tips en probeer het gewoon voordat je ook maar aan chloor ga denken....
Suc6....

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-03 10:45 



 
Profiel   

Tartuffo schreef
Je heb speciale shampoo voor dieren die is helemaal blauw/paars, niet goedkoop maar als je bv witte manen en witte vlekken weer echt wit wilt maken dan natmaken en die shampoo erin, even laten intrekken en uitspoelen. Diervriendelijk. Ach gut


dit is dus zilvershampoo

gewoon bij kruidvat te koop voor mensen met grijs haar, is idd blauw/paars(en bij kruidvat stukken goedkoper!)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-03 14:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen