[ARABIER] Welke talenten? Arabier id sport.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 01:42

Slapen en typen gaat niet tegelijk, dus blijf liever wakker als je het niet erg vindt Haha!

arabierboy

Berichten: 39
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: den haag (nl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 01:44

hoi allemaal

zouden jullie mischien eens kunnen nadenken en ieder in zijn eigenwaarde laten wat voor paardje hij ook heeft wij willen wat weten van de arabier en niet over een ander ras en als je niks over een arabier te melden heb en alleen maar kan vertellen hoe goed je eigen paarden ras niet is of je nou ervaring hebt met een arabier of niet reageer dan gewoon niet het zijn altijd de topics over de arabier die worden gesloten en daar baal ik een beetje van ben zelf groot lief hebber ervan en ben ook bezig met het fokken ervan en dit gezeik doet me niet goed wij willen het over de arabier hebben en over geen een ander ras


en franca ik ga zelf volgend jaar een arabje fokken met G BASGIER hoop dat hij even mooi wordt als de jouwe is echt een prachtig beestje mooie hals en koppie goede body en de benen zijn ook goed hard als ik het goed zie ik denk dat je nog veel plezier gaat hebben met haar en mischien zie ik je op de keuring 13 september ik ga er ook naar heen als ik mijn jaarling hengst terug heb maar dat is een lang verhaal

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 01:45

arabierboy schreef:
hoi allemaal

zouden jullie mischien eens kunnen nadenken en ieder in zijn eigenwaarde laten wat voor paardje hij ook heeft wij willen wat weten van de arabier en niet over een ander ras en als je niks over een arabier te melden heb en alleen maar kan vertellen hoe goed je eigen paarden ras niet is of je nou ervaring hebt met een arabier of niet reageer dan gewoon niet het zijn altijd de topics over de arabier die worden gesloten en daar baal ik een beetje van ben zelf groot lief hebber ervan en ben ook bezig met het fokken ervan en dit gezeik doet me niet goed wij willen het over de arabier hebben en over geen een ander ras



Wordt eens wakker!
Er word geen arabier afgezeken! Er worden geen andere rassen afgezeken. Ere worden meningen gegeven en 2 mannetjes respecteren een andermans mening niet en gaan grof en beledigend tekeer.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 01:47

Sorry hoor, maar ik zie hier in de laatste posts toch echt niks over afzeiken van de Arabjes, ik denk dat het hier ook niet meer gaat over het iemand in z'n waarde laten betreft z'n rassenliefde. Het is hier voor sommigen gewoon puur mensjes-hakken. En kijken hoe snel de volwassenheidsgraad kan zakken.

arabierboy

Berichten: 39
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: den haag (nl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 01:49

nou als jullie dan mischien eens ophouden over jullie kwpners dan zal dat ook wel over gaan je moet mischien gaan begrijpen dat je mensen der gevoel kwetst bij mij ook en helemaal als er wordt gezegt dat de arabier niet in de topsport kan mee draaien en al helemaal door iemand die niet hoger rijd dan L2 mijn arabje loopt Z2 met ook veel tegenslag en dat in een paar jaar tijd

arabierboy

Berichten: 39
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: den haag (nl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 01:53

nou mayo

dan moet je mischien eens de rest lezen wat er in dit topic staat en bij jezelf nagaan dat een mens er moe van wordt als je een liefde voor de arab hebt dat dan telkens de topics over de arab wordt gesloten omdat dit ontstaat dat mensen die geen arab hebben zich ermee gaan bemoeien en ons arabieren lief hebbers gaan vertellen hoe goed hun ras wel niet is zakt echt de stront van op mijn knieen ze weten niet eens waar ze het over hebben

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 01:54

arabierboy schreef:
nou als jullie dan mischien eens ophouden over jullie kwpners dan zal dat ook wel over gaan je moet mischien gaan begrijpen dat je mensen der gevoel kwetst bij mij ook en helemaal als er wordt gezegt dat de arabier niet in de topsport kan mee draaien en al helemaal door iemand die niet hoger rijd dan L2 mijn arabje loopt Z2 met ook veel tegenslag en dat in een paar jaar tijd


Ik heb wel hoger dan L2 gereden hoor en wat wil dat nou weer zeggen over mijn kennis over paarden in de sport?! Dus er mag niemand reageren die lager dan Z2 rijdt???
Ik zeg helemaal niets over MIJN kwpn ers!
Ik zeg helemaal niet dat arabieren niet in de sport KUNNEN meelopen. Ik vond ze niet geschikt. Klaar, dat is mijn mening!

Misschien iets beter gaan lezen........

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 01:55

Waarom wordt er steeds gepraat over jullie????? Ik heb puur gezegd dat ik een KWPN'er heb, verder niks. Djeezz... ga vooral door met hakken door te zeggen: al helemaal door iemand die niet hoger rijd dan L2. Dat is toch nergens voor nodig, ik zou dan weer zeker onder doen voor sommigen omdat ik pas 1 wedstrijd B heb gereden? Niet gaan hakken als je niet gehakt wil worden arabierboy.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 01:56

Tegelijk aan het tiepen...

arabierboy

Berichten: 39
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: den haag (nl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 02:04

nou het slaat niet op jouw mayo dat van Z2 ik weet niet wat jij hebt gereden en dat maakt niet uit maar een stukje terug is er een die het zogenaamt allemaal weet en die zegt dat M2 geen topsport is en rijd zelf L2 nou dan moet je niet zeggen ik heb nu even in je profiel gekeken leuk paardje wat je hebt en ik hoop dat je er ver meekomt en zelfs hoger dan de vorige eigenaar maar dat zal wel lukken als je de moet erin houd


en voor obsession als het geen ras is voor de sport waarom presteren ze dan je moet je mischien eerst eens verdiepen in de arabier ze worden voor veel doeleinde gefokt dus ook voor de sport dus ga eerst eens je huis werk maken en kom dan maar weer even terug babbelen lijkt me gezellig

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 02:09

arabierboy schreef:
nou het slaat niet op jouw mayo dat van Z2 ik weet niet wat jij hebt gereden en dat maakt niet uit maar een stukje terug is er een die het zogenaamt allemaal weet en die zegt dat M2 geen topsport is en rijd zelf L2 nou dan moet je niet zeggen ik heb nu even in je profiel gekeken leuk paardje wat je hebt en ik hoop dat je er ver meekomt en zelfs hoger dan de vorige eigenaar maar dat zal wel lukken als je de moet erin houd


en voor obsession als het geen ras is voor de sport waarom presteren ze dan je moet je mischien eerst eens verdiepen in de arabier ze worden voor veel doeleinde gefokt dus ook voor de sport dus ga eerst eens je huis werk maken en kom dan maar weer even terug babbelen lijkt me gezellig


Zucht omdat ik nu L2 start mag ik niet meepraten? En omdat ik zelf geen Z2 start( op dit moment) mag ik ook niet zeggen dat M2 geen topsport is?
Pas als je boven het Z niveau gaat rijden dan noem ik het topsport!
Ik heb ook Z gereden hoor, mag ik nu weer meedoen??
Dat was met mijn Welsh-k pony die 34% arabier was.......
Ik hoef mijn huiswerk niet te maken.
Ik vind arabieren geen topsporters. punt!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 02:11

Nou er is denk ik wel een verschil tussen de woorden topsport en sport. Ik rijd B, maar ik vind M2 geen topsport. Ik vind het een goed niveau vaak, ik ben er nog lang niet, maar topsport zie ik eerder in de trant van Grand Prix etc. Maar het is maar net welke opvatting je daarover hebt en dat verschilt per persoon.

Daarnaast heeft Jessica hoger dan L2 gereden bij mijn weten, alleen is ze momenteel met een paard L2, dus daar zit ook weer iets bij wat als argument gebruikt wordt wat niet klopt.

Maar dank je voor je complimentje betreft mijn paard. Ik hoop ook dat ik met goede moed een mooie combinatie kan vormen in de hogere dressuur op den duur.

arabierboy

Berichten: 39
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: den haag (nl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 02:16

nou obsession ga nu maar eerst je huiswerk maken want een arabier is 100% arabisch en niet een aantal procent zoals ik al zei als je kijkt naar de gene die voor de dres. zijn gefokt doen het ook goed maar krijgen in de ring net als hier op bokt niet de complimenten die het ras verdient en wat ik al zei als ze de arabier niet was gebruikt om veel rassen te verdelen dan waren die rassen nu ook niks geweest want de arabier heeft ook de beweging van die rassen verbeterd denk daar maar eens over na voor je begint te kletsen als een kip zonder kop

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 02:17

Ow ja nog ff een feitje.
Ik zei dat niet dat M2 geen topsport is........
Dat zei Steefje en die heeft zelf nog nooit gestart!
Maar dat wil niet zeggen dat die jongen geen verstand van zaken heeft!

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 02:20

arabierboy schreef:
nou obsession ga nu maar eerst je huiswerk maken want een arabier is 100% arabisch en niet een aantal procent zoals ik al zei als je kijkt naar de gene die voor de dres. zijn gefokt doen het ook goed maar krijgen in de ring net als hier op bokt niet de complimenten die het ras verdient en wat ik al zei als ze de arabier niet was gebruikt om veel rassen te verdelen dan waren die rassen nu ook niks geweest want de arabier heeft ook de beweging van die rassen verbeterd denk daar maar eens over na voor je begint te kletsen als een kip zonder kop


Weet je wat, ik ben helemaal klaar met jou!
Je leest niet, je denkt niet na en bent arrogant.

Mijn pony was een Welsh -K!!!! Met 34% arabisch bloed.
Ik zeg niet dat een arabier niet 100 % arabisch is, zucht ik word moe van die mensen zoals jij!!!!!! Gaaaap Gaaaap

Ik ben een kip zonder kop maar jij bent nog dommer dat het achtereind van een varken! Lips are sealed



arabierboy

Berichten: 39
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: den haag (nl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 02:23

als hioj nooit heeft meegedaan wat kletst hij dan je weet zelf ook wel dat je paard op de wedstrijd anders is dan thuis dus van die wil ik helemaal niks meer horen dan en al helemaal niet over de arabier daar heeft hij dan ook helemaal geen verstand van en jij ook niet dus ga lekker andere mensen lopen vervelen en niet ons met onze arabieren

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 02:26

Gaaaap Truste Haha! Ik ga m'n bed opzoeken..

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 02:28

arabierboy schreef:
als hioj nooit heeft meegedaan wat kletst hij dan je weet zelf ook wel dat je paard op de wedstrijd anders is dan thuis dus van die wil ik helemaal niks meer horen dan en al helemaal niet over de arabier daar heeft hij dan ook helemaal geen verstand van en jij ook niet dus ga lekker andere mensen lopen vervelen en niet ons met onze arabieren


Je moet dus wedstrijden gereden hebben om mee te kunnen praten?
Djiess je bent echt niet slim he!
Toevallig heeft Steef heel veel ervaring met allerlei paarden, heeft ook arabieren gereden.
Maar goed hij weet er niks van want is nooit op concours geweest!

Ajuuuuu slaap lekker en stap morgen alsjeblieft met je andere been je bed uit...
Wie weet scheelt het iets! *LOL*

arabierboy

Berichten: 39
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: den haag (nl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 02:28

nou welterusten dan he mayo en slaap lekker

arabierboy

Berichten: 39
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: den haag (nl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 02:31

nou het interreseert me niet wat hij heeft gereden hij moet het eerst maar eens bewijzen op de wedstrijd ik kan ook wel op veel paarden hebben gereden maar zegt nog niks mijn resultaten op de wedstrijd wel en door mensen zoals jullie worden alle topics over de arab gesloten nou dat is echt klote gewoon en wat zullen jullie er van vinden als jullie een topic starten en wij gaan zo doen maar ja wat maakt het voor jullie uit he het gaat toch niet over de kwpn

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 02:35

arabierboy schreef:
nou het interreseert me niet wat hij heeft gereden hij moet het eerst maar eens bewijzen op de wedstrijd ik kan ook wel op veel paarden hebben gereden maar zegt nog niks mijn resultaten op de wedstrijd wel en door mensen zoals jullie worden alle topics over de arab gesloten nou dat is echt stinkmodder gewoon en wat zullen jullie er van vinden als jullie een topic starten en wij gaan zo doen maar ja wat maakt het voor jullie uit he het gaat toch niet over de kwpn


Ja de puntjes van de jury zjn natuurlijk heel erg belangrijk! (NOT)
Resultaten op wedstrijd zeggen mij niks hoor.
Ik zie liever iemand die zn paarden fijn aan het lopen heeft en die fijn na te rijden zijn dan iemand die zn bok in elkaar rukt en plukt en op concours zn punten wel haalt.

Mensen zoals wij verzieken een topic??
Ga eens terug lezen wie er begon het topic te verzieken!
Juist ! Een arabieren liefhebber....

Schijnheilig

arabierboy

Berichten: 39
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: den haag (nl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 03:20

hoe weet jij nou hoe ik rij en ja mensen zoals jullie verzieken het voor ons de topics van de rest van de rassen blijven open en die van de arabier sluiten ze omdat jullie zonodig even moeten laten weten hoe goed jullie rassen wel niet zijn nou dit gaat over de arabier en niet over een ander ras dus doe ons een plezier en ga a.u.b. een ander vervelen en niet ons op een topic over arabieren en dat engeltje kan je beter weg halen zo heilig zijn jullie niet jullie zijn meer schijnheilig altijd de schuld op een ander schruiven was ik niet was die echt fiets kinderachtig wees toch een beetje volwassen maar dat is moeilijk voor jullie en ga gewoon een topic beginnen over je kwpn paardje en laat ons gewoon met rust

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 09:19

Ik heb het niet eens meer gelezen maar ik vind dat dit topic wel verpest wordt nu... Steef, ik vind je een aardige jongen hoor, maar waarom moet je sommige dingen nu op zo'n belerend toontje dingen zeggen? Kan je niet gewoon mensen die wel van arabieren houden plezier laten hebben in hun arabjes en een klein beetje subtieler zijn? Jullie hebben vast gelijk in een hoop dingen, maar imo gaat het in dit topic om de positieve kwaliteiten van de arabier en niet om vergelijkingen... Sommige dingen kan je nou eenmaal niet vergelijken... en Steef... ik kom jou nog wel tegen in het Z met mijn Krimhie oke Knipoog *lol* Dat is een grapje... Scheve mond want ongeacht wat Clippie's kwaliteiten zullen zijn... ik heb geen ambities in die richting... maar mocht jij hem in het Z springen voor me willen starten als hij het talent van pap's blijkt te hebben georven dan hoor ik het graag hoor... Haha! Ik wil jou wel eens op een (lees: mijn Knipoog ) arabje zien Steef... Tong uitsteken Maar goed, ik zou het leuk vinden als we nu weer een paar positieve arabieren reacties kunnen krijgen in dit topic... (en ja, kwpn'ers zijn idd goede sportpaarden... maar kwpn'ers met arabieren vergelijken is idd appels met peren vergelijken) En Obsession: no offense, maar jij werkt wel een beetje mee aan het verzieken van dit topic door op de reacties van arabierenboy in te gaan... dus zou jij ook mee willen werken aan de poging weer wat positiefs in dit topic te plaatsen? Knipoog

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 09:36

even slotje plaatsen, reactie komt zo...

Eigenlijk heb ik qua motivatie niets toe te voegen aan het zojuist geslotterde topic.
Als de KWPNliefhebbers nu eens tot 10 tellen en dan niets plaatsen, ookal wordt er iets gezegd wat absoluut niet waar is. Ik ga hier geen OW's uitdelen (wat niet wil zeggen dat ze er niet komen), maar zouden Steef en Obsession een beetje beter op hun tellen willen passen? Ik hoef daar toch verder niet nog iets aan toe te voegen, of wel?
En als de arabierenliefhebbers er nou gewoon genoegen mee nemen dat een arabier niet ALLES perfect kan? Zijn we mooi klaar! Arabieren zijn in eerste instantie gefokt voor de show. 90 % van de arabieren zijn showarabieren. Uit die overige 10% moeten alle sportpaardjes komen! De andere paarden hebben nl. hoogstwaarschijnlijk nooit een zadel opgehad. Nee, dat heb ik niet zelf bedacht, voor bronvermelding mij even pb-en, leg ik het heel verhaal even uit. Is niks mis mee, maar een arabier is dus van origine een showpaard. Gemaakt voor de deuk in zn neus, z'n schele oogjes en z'n staart in de lucht. Nogmaals: daar is niets mis mee, daar kies je voor als je een arabier koopt. Het is ook niet gezegd dat zo'n showpaard niet zou kunnen presteren, het wordt er niet mee gedaan.
De prestatiegefokte arabieren zijn op dit moment vrijwel allemaal nog voor de rennen. Ook niets mis mee, want ook dát zegt niets dat ze niets anders kunnen (een springgefokte KWPNer kan ook nog wel ver komen in de dressuur). Het één sluit het ander niet uit. Deze prestatiegefokte arabieren zien er vaak totaal niet uit als een arabier en ik heb al ergens gelezen dat dat lelijk zou zijn. Haha! ! Ik heb er 2, beiden gefokt voor de renbaan, één is compleet met vlekken (pigmentstoornis) en atypische neus, de ander is rastypisch tot en met (beetje groot) en ze zijn allebei hartstikke lief en presteren beiden heel goed in de endurance. De lelijkerd is een allround sportpony, springt beter dan mijn springgefokte KWPNer (aldus kenners), dressuurt geweldig etc etc. Om mijn gelijk te bewijzen zal ik hem uit moeten brengen en dat doe ik niet, hij is voor de endurance en dat is al een zware taak en dat is dan ook genoeg. Wat ik wil zeggen is dat niet alle arabieren een deuk in de neus hebben. Ooit naar de beroemde hengst Nougatin (te zien op www.kossack.com dekhengst aldaar) gekeken? Dat beest heeft een RAMSHOOFD en is volbloed arabier. De arabier is (vlgs kenners, ik heb me er persoonlijk niet in verdiept) het grootste ras ter wereld, verspreid over honderden stamboeken. Bak daar dan maar patat van! De arabier heeft dus vele verschijningen, inclusief ramshoofd (paard is nl gefokt op snelheid, niet op looks). Het overgrote deel van de arabieren zal buiten de showring niet erg veel presteren. Persoonlijk vind ik dat niet erg, er zijn nog zoveel andere arabieren. Er zitten dus heus wel presterende paarden tussen, die zijn alleen niet zo bekend. Er zijn ook KWPNers die in de endurance op het hoogste niveau meekomen, maar winnen zullen ze niet. Daar heb je als eigenaar vrede mee. Maakt het nou echt zoveel uit dat M geen topsport is? Mij niet, ik ben trots op mijn paardje en het gaat toch nog steeds om de lol? Nou, laten we dan nu ajb gewoon lol hebben en niet gaan lopen zeiken op elkaar omdat jouw paard zoveel beter is dan die van een ander. Durf ook eens te erkennen dat een ander ook een goed of misschien wel béter paardje heeft, op die manier steek je er nog wat van op ook! Amen & ik heb gesproken!