Duitse rijpony veulens?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Duitse rijpony veulens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 23:15

Wie heeft goede tips hieromtrent? Wat mag je zo gaan verwachten qua prijs voor een goed DR veulen? Goede stoeterijen, fokkers,...?

Annash
Blogger

Berichten: 26511
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 17:03

Bij Van den Bosch fokken ze goede (vaak Duitse!) veulens mét een gave kleur. Zie http://www.stoeterijdubois.nl
Dochter Marjolein zit op bokt onder de naam marjolein88, dus je kunt haar ook pb'en.

Ik heb er dit jaar ook een veulen gekocht, een Djamai du Bois x Deinhard B. NRPS ingeschreven, maar dus wel Duits gefokt al. Ben er onwijs blij mee! Foto's kun je vinden via de link in mijn onderschrift.

Prijs is denk ik afhankelijk van de bloedlijnen en de fokkerij... 1000 tot 2000 euro?
Hoop dat je wat aan m'n post hebt. :)

cristinaa

Berichten: 306
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Net over de grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 18:30

Kwa prijs kan ik je zeggen dat de veulens in Dld veel duurder zijn als die in NL. In Dld is er plentie ruimte om veulens op te fokken , in NL kost dat allemaal veel meer. Dus houden ze in Dld een veulen makkelijker aan dan wij in ons dure landje. Een beetje veulen in NL, kost in Dld 3 keer zoveel! Dus als je mazzel hebt koop je in NL een Duits gefokt veulen ;).

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Duitse rijpony veulens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 18:35

Die indruk heb ik ook wel cristinaa, maar dat is zowel voor de paarden als pony's daar.

@Annash: Ik kon Dylano niet gemist hebben ;), maar idd stoeterij du Bois had ik ook al staan. Had haar al eens gepb'd maar was toen nog erg aan het twijfelen, maar ga toch heel erg richting toch een veulen aanschaffen voor binnen een paar jaar, hoewel ik nog niet helemaal zeker ben of ik niet nog een jaartje moet wachten.
Ik ga dit weekend of volgende week een aantal veulens bekijken van de Good Looking. Die staan hier wel heel erg in de buurt. Dus ik ben benieuwd.

Annash
Blogger

Berichten: 26511
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Duitse rijpony veulens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 19:33

Hahaha nou hij valt best te missen hoor... niet iedereen kijkt op dat gedeelte
Nuja, heb je iig een voorbeeld, het is een echte Du Bois! :)
Ben benieuwd naar de veulens van Good Looking.

cristinaa

Berichten: 306
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Net over de grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 23:53

Leuke hengst hoor die Good Looking. Persoonlijk vind ik hem beter als zijn vader. Heb hem een paar keer gezien op de keuring en hengstenshow in Dld.
Zijn veulens deden het best goed op de keuring in Dld. En volgens mij hadden ze allen bij het NRPS allen een 1e premie!

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Duitse rijpony veulens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 23:57

Idd de veulens doen het allemaal erg goed! Ik vind Good looking zelf in elk geval een heel knappe hengst, mooi front, mooie achterhand, een plaatje :). We zullen zien hoe ze in real live zijn.

bungie
Berichten: 286
Geregistreerd: 17-01-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 00:41

Heb veel contacten in de duitse pony handel en fokkerij.
Weet nog een veulen van FS cracker Jack uit de zus van de moeder van Haribo(Halifax) die vorig jaar kampioen is geworden bij de vijf jarige spring pony's.
Heb zelf daar een vier jarige uit ook van Halifax deze heeft nu al 17 wp in L-springen.
Hierbij nog link:
http://www.gestuet-kastanienhof.com

Nikky78
Berichten: 6
Geregistreerd: 06-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 23:19

Hoi

Ja daar ben ik ook benieuwd naar!!!! Wat betaal je voor een d pony in een valkkleur of palomino?

Ben bij een paar wezen kijken en de prijzen zijn zo grillig dat ik niet meer weet wat normaal is. Hoop dat hier iemand dat wil delen mag ook via pb.
Degenen die ik heb gezien konden niet genoeg bewegen, waren te klein of uit paardmoeders en ik zoek een d pony veulen.
Maar de prijzen waren zo verschillend dat ik de weg kwijt ben.

Geen flauw idee. Zag bij dubois ook beste staan. Heb ze nog niet gebeld maar die zijn ook gaaf. Geen idee of ze betaalbaar zijn.