Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

welk ras

 
Profiel   

weet iemand eigen waarom de Fries en de Merens zoveel op elkaar lijken:? Verward Verward IK WEET HET NIET|( misschien is het een domme vraag en is hij al eens eerder gevraagt, maar ik ben pas sinds vandaag hier op de pagina gekomen via een vriendin die hier ook sinds gister lid van is.
groetjes Pekker Haha! *LOL*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-03 18:13 



 
Profiel   

K weet het eigenlijk ook nie ech maar volgens mij is een fries wat zwaarder gebouwd dan een Merens

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-03 19:25 



 
Profiel   

ouderwetse friezen zijn zwaarder gebouwd, de moderne echt niet hoor

het verschil, de gangen zijn anders, en de stokmaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-03 21:57 



 
Profiel   

Een merens is kleiner en (idee niet zeker) een engels ras. Een Fries is erm eh een Fries paard. Nederlands iig. En is een Merens ook geen pony?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-03 23:47 



 
Profiel   

merens is een pony. frans hoor volgens mij. een ariegois (juist geschreven?) ook wel genoemd.
door de zwarte kleur vallen eventuele verschillen niet meteen op. daarmee lijken ze zo op elkaar. merens paarden lopen niet zo heel erg 'trots', en zijn bergpaarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-03 22:59 



 

De enige overeenkomst die ze hebbben is de zwarte kleur en lange manen, verder zie ik geen enkele overeenkomst, niet in bouw en niet in karakter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-03 23:51 



 
Profiel   

Ik zie ook geen overeenkomst hoor, ik vind de merens meer een zwarte haflinger of zeg ik nou iets raars?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-03 14:25 



 
Profiel   

ponyzotje schreef
merens is een pony. frans hoor volgens mij.


Merens zijn idd Frans maar in Frankrijk zijn het paarden(en in Nederland pony`s)...Je hebt hele brede merensen en smallere......ik ken bijv. 2 merensen de een is heeeeel breed (en dik) en de ander lijkt als 2 druppels water op een fries (maar dan kleiner). qua karakter zijn die ook heel verschillend dus ik denk dat het per paard verschilt en het zijn bergpaarden.
Maar verder is een verschil de grootte en dat de merens frans is en de fries uit Nederland......

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-03 15:29 



 
Profiel   

Merens en friesen lijken erg op elkaar omdat ze dezelfde voorouders hebben. Merens bestaan alleen al wel een poos langer.
Zelf ben ik eigenlijk van mening dat de enige overeenkomst de kleur is en dat het daarna wel ophoud... Zet maar is een fries en een merens naast elkaar. Je zult zien dat de bouw heeeeel anders is. Ook het karakter komt naar mijn mening absoluut niet overeen.
Volgens mij staat er op de site van het merensstamboek ook wel wat info over wat je wilt weten.
Volgens mij is een merens net zo als een fjord een paard ondanks dat het een ponymaat is.

OT het meervoud van merens is ook merens

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-03 17:12 



 
Profiel   

o en idd is merens een frans ras
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-03 17:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen