wie vind fjorden geen karakter hebben?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 09:44

vind je dat er een verschil is tussen een paard dat je niks zegt en een paard dat karakterloos is? ik denk dat je hoewel ik het wel begrepen haddat het enkel je mening is, anders had moeten uitdrukken.
dit onzinnige topic was ook helemaal niet nodig, maar enfin het is er nu. ik begrijp zeker dat het je mening is, en ik vind het stom om erop aangevallen te worden. maar misschien had je je beter anders kunnen uitdrukken. het kwpn paard zegt mij ook niks maar ik vind niet dat ze karakterloos zijn! bijlange niet.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 10:07

Tjee wat een onzin! Elk paard heeft een karakter, en dan Fjorden zeker. Die zijn zo lekker eigenwijs Extreme duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 12:05

Waarom zou iemand een fjord niet karakterloos mogen vinden? Dat interesseert mij als grote fjordenliefhebber nou eens totaal helemaal niks. Als iemand dat vindt, fine with me.
Ik vind van niet.
Ik vind dat de meeste bruine KWPN'ers nikszeggende beesten zijn. Dat mag toch ook?
'k Snap niet dat je je d'r uberhaupt druk om maakt.
En als iemand blijft drammen, dan nodig je ze toch uit voor een ritje op je Fjord? Haha! Piepen ze daarna misschien wel anders... *LOL*

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 12:08

Sonja schreef:
Waarom zou iemand een fjord niet karakterloos mogen vinden? Dat interesseert mij als grote fjordenliefhebber nou eens totaal helemaal niks. Als iemand dat vindt, fine with me.
Ik vind van niet.
Ik vind dat de meeste bruine KWPN'ers nikszeggende beesten zijn. Dat mag toch ook?
'k Snap niet dat je je d'r uberhaupt druk om maakt.
En als iemand blijft drammen, dan nodig je ze toch uit voor een ritje op je Fjord? Haha! Piepen ze daarna misschien wel anders... *LOL*

Neee... Zo als ik al zei: elk paard heeft karakter, maar op wat voor manier dan is het verschil. lief, ondeugend, eigenwijs, trouw (verschillende varianten Knipoog)

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-03 12:21

tuurlijk mag iedereen zijn eigen mening geven, maar op die mening mogen anderen daar vervolgens ook weer HUN mening over geven, en aangezien veel mensen het niet met deze stelling eens zijn...

ikzelf vind dat eigenlijk alle paarden karakter hebben, de een wat meer dan de ander, maar juist fjorden, of haffies hebben het, en andere rassen die dichter bij de natuur staan, omdat zij ook op zichzelf kunnen staan, en niet altijd de mens nodig hebben.
DE ENIGE PAARDEN ZONDER KARAKTER ZIJN DIE DIE ZIJN GEAUTAMITISEERD DOOR DE MENS!!!
blegh ik haat de mens...

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 12:36

Tuurlijk hebben fjorden karakter het zijn tenslotte dieren geen robots.
Maar dat geld voor alle dieren, alles heeft een bepaald karakter mensen hebben dat ook.
En onder de mensen hebben we ook mensen die we niet mogen vanwege hun bepaalde karakter.

Ik houd niet van kwpn ers, maar dat zegt nog niet dat ze geen karakter hebben. Mijn 2 lievelings paarden van de manege waren 2 kwpn ers.
Ben later nog gehecht aan een kwpn tuig paard waarom? Omdat dat dier zo'n geweldig rustig karakter had.



Citaat:
waarom vind je fjorden fijner dan haflingers?




Das een goede vraag, ik bezit van allebei 1 exemplaar en laatst had ik er nog over met mijn stalgenoot.
Ik vind mijn haflinger werklustiger dan mijn fjord, maar mijn fjord heeft weer een rustiger karakter dan mijn haflinger het is een beetje een doetje.
De haflinger is ook ongeduldig, wil gauw iets hebben de fjord kan dat ook wel zijn maar hij is snel rustiger.

Nu heb ik nog niet zoveel gedaan met de fjord wegens omstandigheden, volgende week gaat hij voor de wagen en dan zullen we eens zien of zijn rustige karakter ten goede komt.
Aan de longe en de keren dat ik gereden heb wil hij wel graag werken, maar voor ie aan het werk is denk je echt: die komt nooit vooruit Haha!
En als je mijn haflinger ziet heb je dat idee wel.

Ik vind ze allbei even fijn, maar als ik nu voor de keuze zou staan een fjord of een haflinger kies ik de laatste.

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 15:27

Ik ben het met kinglover eens!!!Ieder paard heeft karakter welk ras dan ook!!!Een paard is een paard!!!Alleen jammer dat de mensen op aarde kwame!Arme arme paardjes

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 15:40

Ik ben het met Cowgirl eens.

En dola, jij bent het wel vaak eens met kinglover, toevallig misschien Verward ?

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 16:19

Tuurlijk heeft ieder dier karakter.. anders was het geen dier.
Maar wat ik wel vind is dat er onder ALLE rassen dieren (en mensen Haha! ) zijn met een weinig sprekend karakter. En toevallig.... ken ik daar een paar fjorden van. Ik heb er mee gewerkt en pffff niet te peilen, ongeinteresseerd, opeens uit kunnen barsten, ongevoelig.
Doordat je van een bepaald ras een paar niet positieve ervaringen hebt opgedaan kan je zo over het hele ras gaan denken. Maar ik vind zeker niet dat fjorden geen karakter hebben!! Het is wel een ras wat ik waarschijnlijk niet zou kopen, maar dat hangt van je interesse af natuurlijk.

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 16:20

Feetje hier had ik al gereageerd bij mijn topic Lachen

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 16:21

Ja, ik zag het Lachen

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 22:40

ik sluit me compleet aan bij quellian...
en het is echt niet zo dat ik haast geen fjorden ken!!!
mijn oom heeft jarenlang fjorden gefokt dus ik heb er echt wel heel wat gezien en in mijn ogen zijn ze echt allemaal een beetje van hetzelfde..
ze tonen allemaal weinig tot geen karakter. Slapen

plus dat ik een fjord ook niet mooi vind om te zien, veel te log lijf in vergelijking met hun benen en voetjes...

maar dit is dus een MENING .... en geloof ook echt wel dat er zo ook wel weer mensen zijn die weer geen reet vinden aan mijn amerikaanse appaloosa's

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 03:09

Kijk uit appie-rulez, hier ga je op aangevallen worden...! Ernstig vermoeiend... Gaaaap

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 07:14

Veel (eigenwijs) karakter juist.
(Niet te verwarren met temperament.)

Lekker slapen, Quellian, en morgen hopelijk met een beter been uit bed? Knipoog

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 10:34

Symmetje schreef:
Fjorden hebben karakter, maar niet echt karakter wat mij aanstaat om eerlijk te zijn. Nou, ik ben nog niet een fjord tegen gekomen die ik leuk vind qua karakter, laat ik het zo zeggen.


dan heb je Luna nog nooit gezien....... *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 10:35

Als fjorden hetzelfde karakter hebben nou kom dan maar eens langs bij de 5 fjorden bij mij op stal. Stuk voor stuk zie je de verschillen in karakter. Oke allemaal vertonen ze eigenwijze trekjes, maar als jij hun hart hebt gewonnen doen ze echt alles voor je.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 11:56

Citaat:
veel te log lijf in vergelijking met hun benen en voetjes


Dat is een duidelijke uitspraak van iemand die rijpaarden rijd.

Je moet naar de oorsprong kijken van een bepaald ras.
Waar ze vroeger voor gebruikt werden. Zo werd de fjord in noorwegen vooral voor de bosbouw gebruikt. Daar hebben ze een kort krachtig lichaam voor nodig en potige beentjes.
Als je dit in je achterhoofd houd vin d je onder de fjorden hele mooie exemplaren.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-03 13:47

ja, maar dan wil ik nu ook van iedereen weten wat ze verstaan onder karakter!!! want anders snap ik er nik smeer van,
wat is nou de definitie van karakter volgens julie, want iedereen bedoelt er hier iets anders mee,
voor mij is karakter: in hoeverre het paard nog zelf beslissingen neemt, en een beetje natuurlijk gedrag vertoond, en niet helemaal is geautomatiseerd door de mens, in dit geval zou een fjord dus veel karakter hebben, omdat hij juist veel dingen zelf beslist...
en het gaat er niet om of ie mooi of lelijk is, elk paard is mooi, alleen al door de kracht die ze uitstralen, wie zijn zij om te bepalen dat een paard lelijk is!!!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 13:53

wat lelijk is of niet ligt gewoon aan de smaak
dat is toch niet erg of iets om je druk over te maken.


En karakter is de persoonlijkheid van het paard

Bij een fjord denk ik dan aan eigenwijs
en paarden die dat niet doen hoeven helemaal niet geautomatiseerd te zijn door de mens

Net als bij mensen heb je bij paarden ook beesten die dingen graag over zich heen laten komen, paarden die meteen tonen dat ze iets niet fijn vinden en beesten die gewoon eigenwijs zijn.

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 14:01

ik vind elk paard lief en mooi want elk paard heeft een hart.

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 18:57

Elk leven wezen heeft een bepaald karakter. Wat bepaald word door ras en genen van de ouders en de omstandigheden waarin het opgroeid.
Of een karater/ras bij je past is iets heel anders.
Moet eerlijk toegeven dat het het algemeen het karater van een fjord mij niet ligt, maar dat is iets heel anders.

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 20:50

ik ga voledig mee met wat shasta zegt...Lachen

Jolanda28
Berichten: 73
Geregistreerd: 21-06-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 21:10

Ik ken fjorden als leuke en eigenwijze boefjes, die ook nog voor je willen werken. alleen ken ik ze als manege pony's o! sorry paardjes.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-03 16:51

shasta schreef:
Elk leven wezen heeft een bepaald karakter. Wat bepaald word door ras en genen van de ouders en de omstandigheden waarin het opgroeid.
Of een karater/ras bij je past is iets heel anders.
Moet eerlijk toegeven dat het het algemeen het karater van een fjord mij niet ligt, maar dat is iets heel anders.


kijk als je het zo zegt heb ik er echt geen moeite mee, dan zeg ik gewoon daar heb je gelijk in, maar als er gelijk word beschreven ZE HEBBEN GEEN KARAKTER dan denk ik bij mezelf, wacht eens ff,
snappie, ik vind ook dat iedereen gewoon zn mening mag hebben hoor, maar soms worden ze een beetje bot geplaatst (doe ik zelf ook wel hoor)
maar goed, dit werd in ieder geval netjes gezegd, en dan volgt er verder ook geen kwaaie mening van een ander meer op,
dan zeg je gewoon eerlijk wat je ervan vind, zonder een heel oordeel over 1 ras te plaatsen.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-03 16:53

pjotr schreef:
ik vind elk paard lief en mooi want elk paard heeft een hart.

justem,

AMEN!!!!!!!!!