Elfstedentocht te Friesch Paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 19:41

Een heel leuk idee!! Heb alleen zelf geen fries Haha!
Maar een aantal jaar geleden heeft de Aangespannen Haflingerclub samen met nog een andere club het ook gedaan. Ik ben lid van de AHC en heb deze elfstedentocht dus ook gedaan met paard. Ook stempels halen in alle 11 steden enzo...en overnachten op verschillende maneges. Was echt een super leuke ervaring

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 16:49

Hey! Ik heb in 2000 de elfstedentocht gereden met het KVTH en de aangespannen Haflinger! Was super! Misschien kun je bij een van deze verenigingen terecht voor informatie en tips?! Verkijk je er niet op, het vergt veel training en voorbereiding!!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 23:45

Kon jij dan wel gewoon over de bolwerken?

Janka
Berichten: 85
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Raard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 13:14

He Adriana, je hoeft niet over de bolwerken het VVV-kantoor staat midden in Dokkum daarvoor hoef je niet langs je huis! Ik heb hem zelf ook gereden met een vriendin, gewoon op eigen houtje. Het was een van de mooiste vakanties die ik ooit gehad heb. Als je naar het VVV-kantoor belt in Leeuwarden dan sturen ze je een pakket op. er is inmiddels ook een infomap te verkrijgen met overnachtingsadressen (dat hadden wij niet) maar ik weet niet meer waar je dat kunt krijgen dat moet ik even opzoeken. Verder is het inderdaad behoorlijk wat voorbereiding, de paarden moeten sowieso goed verkeersmak zijn en de conditie moet ook goed zijn. Dat is belangrijk want als je de tocht in een week wil rijden moet je aardig wat kilometers afleggen op een dag, en het kan bijvoorbeeld hardstikke heet zijn daar moet het paard wel op getraind zijn. Soms liepen we er ook even naast gewoon zelf even de benen strekken en de paarden even wat minder belasten. Ik rij zelf op een (angstige) KWPN-er dus geen elfstedentocht voor mij helaas anders had ik wel weer gewild.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 22:31

als je tips nodig hebt over materiaal en dergelijke, stuur even een pb'tje dan kan ik wel wat tips geven. ben na twee lange meerdaagse tochten toch tegen een aantal dingen aangelopen (zowel met een paard onder het zadel als voor de wagen). kan ik jullie die ellende mooi besparen *LOL*

Desiru

Berichten: 86
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 18:29

Ik zou erg graag willen mee doen, maar heb helaas geen fries tot mijn beschikking...
Mischien zou ik er ergens eentje kunnen huren ????