Bepakt en bezakt! En op weg!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoKiRo
Berichten: 13
Geregistreerd: 08-08-03

Bepakt en bezakt! En op weg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-03 16:23

Omdat het volgende week niet meer zo afschuwelijk heet dreigt te worden, gaat de door ons geplande trektocht toch door! Hoera!
Nu vraag ik me alleen af, hoe bepak je een paard het beste? Mijn paardje zal waarschijnlijk een haflingermerrie van ca. 1.45m zijn, hoeveel kg mag zij dragen denken jullie?

Omdat het een meerdaagse trektocht is moet er natuurlijk veel mee...we overnachten wel bij pensions e.d. dus de tent kunnen we wel thuislaten!

Verder nog tips voor een 4-daagse trektocht? Vooral de zonnebrand en het anti-vliegenspul niet vergeten natuurlijK! Cool

tamary

Berichten: 29201
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 16:26

Er is hier een goed boekje over : Met uw paard op stap. Daar staan de meeste antwoorden wel in.
Het maximale gewicht dat een paard kan dragen was volgens mij 15 % van het lichaamsgewicht en voor een pony 20%

Caira
Berichten: 26073
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 16:33

Heb je je paard wel goed kunnen trainen dan met die warmte?

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 16:41

irish_lady schreef:
Heb je je paard wel goed kunnen trainen dan met die warmte?

Ben ik ook wel benieuwd naar ja.


Ik lees hier overigens dat het paard 'waarschijnlijkl' een haflinger is.
Misschien is het niet haar eigen paard?

JoKiRo
Berichten: 13
Geregistreerd: 08-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-03 11:29

Het is inderdaad niet mijn eigen paardje...een tijdje terug ben ik door een collega van mijn vader uitgenodigd om een trektocht mee te maken. Hij (nou ja, eigenlijk zijn vrouw) heeft een kleine pensionstal en een aantal eigen paarden. Deze worden elke dag gereden of getraind hoor! Met die hittegolf hebben ze gewooon erg vroeg of erg laat paardjes beweging gegeven. Dus ze zijn echt wel in goede conditie, en ook de mensen die gaan begeleiden hebben wel verstand van wat ze doen.
Maar omdat ik niet als een complete nitwit daar wilde staan, dacht ik, laat ik even om advies vragen!
Dacht dat jullie misschien tips hadden. Vandaar!