Wat is echt een kinderpony.. ras , type etc

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blablabla11

Berichten: 7882
Geregistreerd: 27-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 00:41

Laatst bijgewerkt door Olympia op 06-03-11 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's graag in links plaatsen

mylene32

Berichten: 425
Geregistreerd: 19-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 00:42

Een hobbelpaard!

Seraphim
Berichten: 6199
Geregistreerd: 19-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 00:43

Ik zou ook op zoek gaan naar een Dartmoor (/kruising), dat zijn echt geweldig leuke pony's :j Aan een leuke pony met goed karakter zit natuurlijk geen ras aan verbonden, maar Dartmoors zijn wel echt schatjes om te zien :D

Blablabla11

Berichten: 7882
Geregistreerd: 27-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 00:46

Het knuffelen en opgroeien met dieren vind het zo belangrijk voor de ontwikkelingen ze is nu al zo zorgzaam..
Net zo mooi..
ze vroeg of opa een ster kon maken dan kon ze altijd naar ascar zwaaien.. wel in haar woorden ze is pas 2..
dus ik haar opa laten bellen en daar heeft ze dus aangevraagd of hij een ster voor in haar kamer kan maken..
( savonds voor ze naar bed gaat wil ze vaak nog even naar ascar zwaaien.. alleen de sterren staan niet altijd aan de hemel...

Afbeelding

Afbeelding

heerlijk die lach
http://babyflower.babysite.nl/fotos/fot ... 403174.jpg

Blablabla11

Berichten: 7882
Geregistreerd: 27-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 00:47

mylene32 schreef:
Een hobbelpaard!

hahah wat een lolbroek..
die heeft ze al...

Seraphim
Berichten: 6199
Geregistreerd: 19-09-05

Re: Wat is echt een kinderpony.. ras , type etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 00:48

Wat een prachtige foto's, die heeft de liefde voor paarden duidelijk in het bloed zitten :+:

Blablabla11

Berichten: 7882
Geregistreerd: 27-05-06

Re: Wat is echt een kinderpony.. ras , type etc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 00:51

ja ik hoop ook dat dat blijft het is zo genieten zij bij de paarden

JoSav

Berichten: 4696
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 16:13

Wat een bijzondere foto's, Lindy! :wow:

In Nederland heb je sowieso de volgende stoeterijen met Kaspische paarden:
Stoeterij Al Borak. Fokken klein, oorspronkelijk type. Interessante merries.

Kurakabais Kaspische Paarden. Over het algemeen kleiner, oorspronkelijker type.

NOVA Stables. Zijn over het algemeen wat grotere paardjes.

Als de informatie die ik hier geef over de types overigens niet klopt mogen de bewuste fokkers mij uiteraard op de vingers tikken en corrigeren. Al weet ik eea van Kaspische paarden, vallen ze niet binnen mijn expertise zoals bijv. AT paarden dat doen.

TS, in elk geval veel succes met de toekomstige zoektocht! Ik ben ervan overtuigd dat een kaspisch paardje heel goed aan je verwachtingen kan voldoen, maar dat je je niet direct vast pint op een ras is natuurlijk heel goed. :)

ietjelover
Berichten: 4062
Geregistreerd: 27-04-09
Woonplaats: Leende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 16:16

geen een ras.
wij hebben regelamtig wat pony's staan en nu 2 welshes van de zelfde ouders
de ene zo mak en braaf, toen we hem gingen inrijden konden we de eerste keer al stappen draven en galop
liet zich zo opzadelen
de andere pony is gewoon niet te hanteren
zodra ze in de hand komt begint ze te drammen en komt omhoog!

Resfeber
Berichten: 4167
Geregistreerd: 24-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 16:18

Heb niet heel het topic doorgelezen, maar wil je persee een ras pony? Of kruising?

juval

Berichten: 13259
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 16:26

Lindy1982 schreef:
juval schreef:
de ideale kinderpony is braaf en geduldig, daar hoeft geen merkstickertje op. mijn eerste pony was een kruising, en de meest superpony die er ooit heeft geleefd. Het karakter is veeel belangrijker dan het ras. en een goede stamboom is ook geen garantie voor een brave pony. kijk uit naar een wat oudere pony, rond de 1.30, daar kan je dochter lekker mee vooruit! veel succes.

op dit moment pas ik voor oude paardjes..

heb net mijn oudje in moeten laten slapen van 34 jaar en dat wil ik voorlopig naja eigenlijk nooit mee meemaken


34 is natuurlijk wel extreem.... ik bedoelde meer 12+ ofzo.

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 16:28

Ik heb tranen in mijn ogen van haar uitspraak over de ster. Dat ze nog even naar ascar wil zwaaien. zo ontzettend lief.
een leuke welsh a of b? Mooi maatje, en er zitten hele kindvriendelijke pony's tussen!

Drrrassic

Berichten: 1198
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 16:28

Vjestagirl schreef:
Fjorden zijn over het algemeen te sterk en te eigenwijs.


Ja, maar niet elke. Op de manege hebben ze ook een oude fjord van een jaar of 22 ondertussen, dat is de standaard pony waar iedereen zijn eerste les op rijdt. Is een hele lieve kinderpony. :j

linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 16:29

Lindy1982 schreef:
paard van 1.74 vind ik best gevaarlijk met een kind van 2 jaar al is het paard nog zo lief en kind vriendelijk zo een kleine dreumes zien ze dan gouw niet staan..

Ik bedoelde ook niet dat je zo'n reus moest kopen, maar dat zelfs zo'n paard de ideale kinderpony zou zijn. Ze is alleen te groot

alexandras
Berichten: 173
Geregistreerd: 07-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 16:40

Ik heb een ideale kinderpony, waar zo'n beetje alle kinderen uit de buurt op hebben leren rijden, inclusief mijn eigen kinderen. Het is waarschijnlijk een kruising tussen een shet en een welsh. Waar je volgens mij op moet letten is dat hij rustig en vriendelijk is. En voor de kinderen is het wel fijn als de pony niet te groot is. De mijne schat ik op iets meer dan een meter hoog. Kunnen ze tot ongeveer 12 jaar op rijden, dan hebben ze voldoende bagage mee om op een grotere verder te gaan. In mijn geval gaan ze dan verder op mijn ijslander, die echt ongeschikt is als kinderpony.

PBA_
Berichten: 8120
Geregistreerd: 24-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 19:39

JoSav schreef:
Wat een bijzondere foto's, Lindy! :wow:

In Nederland heb je sowieso de volgende stoeterijen met Kaspische paarden:
Stoeterij Al Borak. Fokken klein, oorspronkelijk type. Interessante merries.

Kurakabais Kaspische Paarden. Over het algemeen kleiner, oorspronkelijker type.

NOVA Stables. Zijn over het algemeen wat grotere paardjes.

Als de informatie die ik hier geef over de types overigens niet klopt mogen de bewuste fokkers mij uiteraard op de vingers tikken en corrigeren. Al weet ik eea van Kaspische paarden, vallen ze niet binnen mijn expertise zoals bijv. AT paarden dat doen.

TS, in elk geval veel succes met de toekomstige zoektocht! Ik ben ervan overtuigd dat een kaspisch paardje heel goed aan je verwachtingen kan voldoen, maar dat je je niet direct vast pint op een ras is natuurlijk heel goed. :)



Ik lees veelal dat deze pony's ook qua bouw meer op paarden lijken maar in een pony formaat.
Hoe zit het dan met de hardheid van die dieren? Pony's zijn over het algemeen sterker en kunnen veel hebben. Hoe zit het met dit type? Mag uiteraard ook per pb. Sommige pony's zijn juist weer gevoeliger voor hoefbevangenheid, hoe zit het met dze dieren?
Oftewel kunnen ze veel hebben?

_Babettee_

Berichten: 731
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 23:51

Hoe kan je nou een paard op "ras" beoordelen?
Het is bijv. niet dat als 1 weetikveelras constand bijt, dat alle weetikveelrassen dat doen :n
Een leuke lieve Shetlander zou wel kunnen volgens mij, maar ze kunnen énorm koppig & eigenwijs zijn.
Zoek gewoon hét perfecte karakter & niet het eerste beste ponytje.
Groetjes :)

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Wat is echt een kinderpony.. ras , type etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 23:57

Misschien een IJslander, de meeste zijn vurig onder de ervaren ruiter, en zo voorzichtig als mogelijk onder het kleine kind :3 Mijn ijslander, voordat ik hem kocht niet veel in contact geweest met kinderen en met kleine kinderen al helemaal niet, zet geen stap meer zodra er een kind dichtbij hem staat, goed uitkijkend voor kinderteentjes, en als er een kind op hem zit is hij zo voorzichtig als wat, de hals uitgestrekt en de hoefjes vlak schuifelend over de grond, om zo min mogelijk gewiebel te veroorzaken. Ik vind het altijd zo grappig en lief om te zien..

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Re: Wat is echt een kinderpony.. ras , type etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 23:58

dartmoortje?

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: Wat is echt een kinderpony.. ras , type etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 19:54

TAO-->RPA

Blablabla11

Berichten: 7882
Geregistreerd: 27-05-06

Re: Wat is echt een kinderpony.. ras , type etc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 16:07

dank je

MMMB
Berichten: 144
Geregistreerd: 04-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:10

heb je daar echte rassen voorr ??
ik lees even mee!

JoSav

Berichten: 4696
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 22:39

PBA_ schreef:
Ik lees veelal dat deze pony's ook qua bouw meer op paarden lijken maar in een pony formaat.
Hoe zit het dan met de hardheid van die dieren? Pony's zijn over het algemeen sterker en kunnen veel hebben. Hoe zit het met dit type? Mag uiteraard ook per pb. Sommige pony's zijn juist weer gevoeliger voor hoefbevangenheid, hoe zit het met dze dieren?
Oftewel kunnen ze veel hebben?


Oosterse paarden zijn over het algemeen spijkerhard.
Dit paardenras handhaaft zich bovendien al duizenden jaren zelfstandig in de bergen van Noord-Iran - gehard zijn ze dus zeker. Wel is het natuurlijk zo dat het leefklimaat daar heel anders is dan hier. De paardjes die in Europa staan zien er ten opzichte van hun Iraanse familieleden dan ook veel voller uit. Wat betreft verhoogd risico op hoefbevangenheid weet ik niks van, heb er ook nog nooit iemand over gehoord (tov verhoogd risico bij bijv. Shetlanders). Je zou bokker ponies eens kunnen PBen; zij fokt Kaspische paarden en kan je dus zeker meer over ze vertellen omdat ze direct ervaring met ze heeft.

vera_pino

Berichten: 1896
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Asten

Re: Wat is echt een kinderpony.. ras , type etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 22:45

Over het algemeen zijn de Dartmoor pony's de echte Kinderpony's Haflingers en fjorden kunnen kinderpony's zijn in de omgang maar zodra ze moeten gaan luisteren zijn ze vaak gemeen en heel sterk wat niet mijn eerste keus zou zijn, zit je namelijk met hetzelfde probleem als Shetlanders vaak hebben.

Ik zou gaan voor een Dartmoor, maar eigenlijk zou ik gewoon rondkijken voor een hele leuke super duber brave Welsh, of andere pony. Braafheid en karakter is niet ras gebonden maar zit in de genen en in het koppie wat ze wel en niet geleerd hebben. Succes met zoeken!

Chezshir77
Berichten: 2607
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 23:33

Zeg paard! Waar ga je met dat meissie heen?
hahahahahah

Ik heb ook zo'n voorbeeldje:

Afbeelding

Is mijn meissie met haar hobbelpaardje:-)