Tinkeroren??? (met foto van die lieve tinker ;) )

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ann

Berichten: 13315
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 11:33

Offspring, ik denk zelf dat er Dalesbloed inzit, kan het wel helemaal mis hebben Schijnheilig

Zal even een foto plaatsen waar ze helemaal op staat, geen commentaar op de dikke grasbuik en de slappe rugspieren Haha!
Op het moment van de foto stond ze al 4 maanden op rust in het weiland Clown

Op de foto lijken haar hoofd en nek in verhouding met de rest erg groot, is niet zo in het echt, komt door de plaats van de fotograaf (ik dus)

Afbeelding

Alle commentaar is welkom, ik heb een brede rug Haha! en heb mijn Tinker niet voor de mooi gekocht maar voor de lief Lovers

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 18:43

de sokken van een tinker heeft deze zekers wel Tong uitsteken zo he megasokken.
en ach als jij maar vind dat je paardje een tinker is. als je er maar gelukkig mee bent

Katingka
Berichten: 190
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 20:01

Haai!!

Mijn tink heeft ook grote oren met een "krul" maar is toch gewoon goedgekeurd met 1ste premie, maar vind het ook een beetje vreemd dat een paard op alleen zijn oren niet goed zou zijn Verward
Lijkt mij toch dat het totaal plaatje een jury doet beslissen of ze goed keuren en welke premie het paard dan toe gewezen krijgt.

gr Danielle

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 20:18

Ann, ik vind je tinker juist schitterend!!!! Sarah van Maaike btw ook Lachen

en erg vreemd dat gedoe om de oren Verward

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 20:25

Nog effe een helemaal foto van mijn Quintje.....want het lijkt idd of hij ingevallen is Bloos op de KONT foto Haha! ......
Bewijs...........(staart was net gewassen vandaar wat slierterig dun)
Afbeelding

Ann

Berichten: 13315
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 20:30

Snowdon, denk je dat het zin heeft om met haar volgend jaar naar een keuring van het NTS te gaan?
Of worden we er meteen uitgezet omdat ze niet genoeg op een Tinker lijkt Tong uitsteken

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 20:54

visje schreef:
Hallo,

Op 17 augustus heben we onze tinker laten keuren (voor rastoelating) op de ICS-keuring in Hoogerheide.

We zouden twee weken moeten wachten op het resultaat, maar ik ben natuurlijk wel al heel benieuwd. Nu heeft mijn vader naar de papieren mogen gluren (terwijl ik de pony vasthield Boos! ) en er waren wel heel wat aanmerkingen. Een van de vreemdste dingen waren de oren. Die waren niet zo Tinker-achtig, want ze stonden in de derde kolom aangekruist.

Nu is mijn vraag: wat zijn nu typische 'tinkeroren' ? En wat is er zo mis aan onze tinker haar oren?



Wat maakt het uit!? Het is een schatje om te zien en het gaat erom wat je zelf vindt!! Jij vind het leuk, nou dan is het toch goed? Dus laat die mensen maar zeiken over haar oren Jij weet wel beter OK dan!

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 22:05

Ik vind het juist goed dat het stamboek wat kritisch is. Tinker is een mengelmoes ras en als je daar een stamboek voor wilt beginnen moet je lijnen trekken. Dat je paardje daarbuiten valt...ach...daar heb je hem als het goed is niet voor gekocht.

Kijk een eerste premie moet iest zijn om naar te streven. Mijn Blizz vid ik persoonlijk absoluut een kanjer, maar als ik kritisch kijk is hij simpelweg iets te klein, korte pootjes, zijn ogen zijn aan de kleine kant en zijn gangen zijn verre van perfect. Dus eerste premie wordt het neit, gelukkig heb ik mijn ruin dan ook niet voor de fok gekocht Knipoog

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 22:53

dapperdier schreef:
Ik vind het juist goed dat het stamboek wat kritisch is.


Ik zeg ook niet dat het niet goed is dat het stamboek wat kritisch is, want ik ben het daar namelijk wel mee eens. Maar ik vind dat het idd gewoon gaat om wat jij vind van je paard/pony en niet om wat iemand anders vindt van jouw paard Lachen

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 09:30

Als het je niet uitmaakt of je paardje wel of niet bij een ras behoort en als het je niet uitmaakt wat anderen ervan vinden, hoef je niet naar een keuring te gaan Schijnheilig

Groetjes!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 09:57

Precies chubby Lachen

Ik ga ook niet voor de fokkerij naar de keuring, ik heb een ruin *LOL* Maar ik ben wel heeeel benieuwd wat de *kenners* er nu van zeggen! Of dat nu slecht of goed is Lachen

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 10:03

Ben ik het mee eens, ik ben ook benieuwd wat kenners er nou van vinden. Ik weet niet of ik met m'n merrie ooit wil gaan fokken (het is allemaal erg onzeker wat ik in de toekomst met haar wil), dat is me trouwens afgeraden omdat ze zo klein is Verward .. maar ik ben ook erg benieuwd wat voor type het is, en wat de kenners ervan vinden!

Ann

Berichten: 13315
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 12:52

Chubby schreef:
Als het je niet uitmaakt of je paardje wel of niet bij een ras behoort en als het je niet uitmaakt wat anderen ervan vinden, hoef je niet naar een keuring te gaan Schijnheilig

Groetjes!


Maar als je er een veulen bij wilt hebben, is een premie wel belangrijk, als mijn Tinker een 3e of helemaal geen premie zou krijgen, wil ik er geen veulen bij fokken, dan ga je vermeerderen en niet verbeteren Clown

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 13:25

Hoi Ann,

maar dan vind je het dus wel belangrijk wat anderen ervan vinden

Groetjes!

Ann

Berichten: 13315
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 18:51

Ja en nee, ik vind het belangrijk omdat ik er misschien een veulen bij wil fokken, vandaar mijn interesse naar de mening van andere Tinkerliefhebbers, als Gillian een 3e premie of helemaal geen premie zou krijgen, koop ik een veulen, voor mijzelf heeft een premie geen meerwaarde, Gillian veranderd er voor mij niet door Lovers

Caira
Berichten: 26073
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 09:49

Ann jouw tinker krijgt minstens (ik herhaal minstens) een tweede premie. De bouw is namelijk erg goed, en hoewel sommigen zich blind staren op vlekjes vind ik je tinker enorm mooi!

Mariska_28

Berichten: 10505
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 10:55

visje schreef:
Hallo,
Op 17 augustus heben we onze tinker laten keuren (voor rastoelating) op de ICS-keuring in Hoogerheide.

We zouden twee weken moeten wachten op het resultaat, maar ik ben natuurlijk wel al heel benieuwd. Nu heeft mijn vader naar de papieren mogen gluren (terwijl ik de pony vasthield Boos! ) en er waren wel heel wat aanmerkingen. Een van de vreemdste dingen waren de oren. Die waren niet zo Tinker-achtig, want ze stonden in de derde kolom aangekruist.

Nu is mijn vraag: wat zijn nu typische 'tinkeroren' ? En wat is er zo mis aan onze tinker haar oren?


Dit is het andwoord wat ze op het forum van de ICS heeft gekregen op deze vraag:

Hoi,
de derde kolom is helemaal niet slecht, het betekent dat hij/zij een tweede premie voor oren heeft en dat is niet onvoldoende en ook niet slecht. Meestal geef ik een aankruising in de derde kolom als de oren wat lang of wat groot zijn in verhouding tot het hoofd. Voor een Irish Cob zien we graag kleine compacte oortjes, maar met grote oren zijn ze evengoed erg lief
Groetjes, Marijke


Duidelijk denk ik..

Ann

Berichten: 13315
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 10:59

Thnx, irish_lady, dat wordt volgend jaar toch maar naar de keuring met Gillian Lachen

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 13:09

Mariska_28 schreef:
Dit is het andwoord wat ze op het forum van de ICS heeft gekregen op deze vraag:

Hoi,
de derde kolom is helemaal niet slecht, het betekent dat hij/zij een tweede premie voor oren heeft en dat is niet onvoldoende en ook niet slecht. Meestal geef ik een aankruising in de derde kolom als de oren wat lang of wat groot zijn in verhouding tot het hoofd. Voor een Irish Cob zien we graag kleine compacte oortjes, maar met grote oren zijn ze evengoed erg lief
Groetjes, Marijke


Duidelijk denk ik..


Nu snap ik alleen nog niet waarom die oren nu zo belangrijk zijn en wat *lief* met een exterieursbeoordeling te maken heeft Verward

Mariska_28

Berichten: 10505
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 13:35

snowdon schreef:
Nu snap ik alleen nog niet waarom die oren nu zo belangrijk zijn en wat *lief* met een exterieursbeoordeling te maken heeft Verward


Dat laatste is gewoon om aan te geven dat ookal zou hij "te" grote oren hebben het paard er niet minder om is.. gewoon aardig bedoeld duss

En waarom oren belangrijk zijn in het totale beeld.. dat hoef ik jou toch niet uit te leggen, toch?! Als je daarop niet zou letten zou je toch ook niet op het hoofd te hoeven letten en op de ogen enzo... terwijl dit toch wel degelijk raspunten zijn. Bij de ICS tenminste dan. Of er bij het NTS op gekeurd wordt weet ik niet..

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 13:37

Ik doelde meer op de topicstartster waarom die de oorbeoordeling zo belangrijk vond Lachen

Mariska_28

Berichten: 10505
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 13:39

okey... ik dacht al.. Leon zou dat toch wel weten.. Knipoog

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 13:41

Ja, maar... je gaat met een Tinker toch niet naar de keuring van het ICS? Verward

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 13:43

abby schreef:
Ja, maar... je gaat met een Tinker toch niet naar de keuring van het ICS? Verward


flauw.... Scheve mond

er zijn maar zat mensen die bij het ics gaan die hun beestje ook gewoon tinker noemen en er is ook de TINKERvereniging die samenwerkt met t ics, dus dat je die naamsdiscussie weer naar boven haalt.. erg flauw....

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 14:07

Chubby schreef:
Hoi Ann,

maar dan vind je het dus wel belangrijk wat anderen ervan vinden

Groetjes!


Het is opzich wel belangrijk wat anderen er van vinden (anders ga je niet naar de keuring) maar als het negatief is moet het je er niet van weerhouden om het paard te nemen!!