Tinkeroren??? (met foto van die lieve tinker ;) )

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 14:55

Citaat:
abby schreef:
Ja, maar... je gaat met een Tinker toch niet naar de keuring van het ICS?


flauw....

er zijn maar zat mensen die bij het ics gaan die hun beestje ook gewoon tinker noemen en er is ook de TINKERvereniging die samenwerkt met t ics, dus dat je die naamsdiscussie weer naar boven haalt.. erg flauw....

Ach, noem het flauw. Een Tinkervereniging is er volgens mij niet meer in de oorspronkelijke zin van het woord. Een naamsdiscussie is het nooit geweest, het gaat om twee rassen, vandaar mijn opmerking.

Mariska_28

Berichten: 10506
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:09

abby schreef:
Citaat:
abby schreef:
Ja, maar... je gaat met een Tinker toch niet naar de keuring van het ICS?


flauw....

er zijn maar zat mensen die bij het ics gaan die hun beestje ook gewoon tinker noemen en er is ook de TINKERvereniging die samenwerkt met t ics, dus dat je die naamsdiscussie weer naar boven haalt.. erg flauw....

Ach, noem het flauw. Een Tinkervereniging is er volgens mij niet meer in de oorspronkelijke zin van het woord. Een naamsdiscussie is het nooit geweest, het gaat om twee rassen, vandaar mijn opmerking.


Ik noem het ook flauw.. Er zijn zat mensen, waaronder ikzelf die hun paardjes (Ierse) Tinkers noemen en ze bij de ICS laten keuren. Het stamboek voor de Poolse Herdershond heet in het land van herkomst ook heel anders dan hier.. dus een Irish Cob kan in Nederland (Ierse) Tinker genoemd worden.. Ik snap wel dat jij dat anders ziet. Maar daar gaat dit topic niet over, dus maar weer gauw on-topic blijven hier..Lachen

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-03 18:57

snowdon"]
Ik doelde meer op de topicstartster waarom die de oorbeoordeling zo belangrijk vond Lachen
[/quote]


Hihi, ik vind de oren ver van belangrijk op de beoordeling van een tinker. Temperament (karakter), bouw en gangen interesseren mij het meest. Alleen vroeg ik me af hoe typische tinkeroren er dan wel uit zouden zien en wat er aan de flappers van onze tinker "scheelt". Het is niet omdat ik me zoiets afvraag dat ik de oorbeoordeling zo belangrijk vind... verre van Haha! .


Maar goed, ik heb pas het paspoort toegestuurd gekregen en onze tinker is opgenomen als raszuivere 'irish cob'. Nu moet ik alleen nog hard genoeg dromen van een knappe tinkerhengst en een hele grote groene weide (en héél veel geld Knipoog ).

[quote="abby schreef:
Een naamsdiscussie is het nooit geweest, het gaat om twee rassen, vandaar mijn opmerking.


Ach ja, en ik ben van een andere mening, maar wat maakt dat nu uit? Ik vind 'tinker' heel leuk klinken. Hier in België is er geen stamboek (noch het Ierse, noch een dochter van het nederlandse stamboek), en niemand klaagt ervan als ik tinker zeg (al durven ze soms wel eens 'stinker' zeggen, maar dat zijn eerder persoonlijke beledigingen tegenover onze tinker, vrees ik Clown ).
Als ik naar NST was gegaan met ons paardje, mocht ik dan wel tinker zeggen van jou? Wel, het heeft mij én de 'ierse cob' 200 kilometer rijden bespaard. Leve de bureaucratie Frusty .

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-03 18:58

Mariska_28 schreef:
topic niet over, dus maar weer gauw on-topic blijven hier..Lachen


Oeps sorry, ja je het gelijk Bloos! .

Spits allen je tinker-/Ierse coboren!