Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 33 van de 34 [ 841 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mensen met een Vlaams paard?

 
Profiel   

Dank voor jullie warme welkom en het is inderdaad de 9 jarige merrie die ook op fb staat.
Op de grond ben ik niet bang voor haar, moet ook zeggen dat ze keurig opgevoed is, ho is echt ho en ik ben zelf ook 1.80m, dat scheelt wellicht wel.
Met het voeren moet ik wel opletten, ik heb 1 dominante merrie die als eerste voer wil (onze kudde staat 24/7 buiten en krijgt dagelijks seniores priores en brok bij), de rest accepteert dat en negeert haar boze blik en dreigementen.
Ollie niet, die doet boos terug, waardoor de hele kudde nog onrustig is en ik écht op moet letten voor rondvliegende achterpootjes.
Respect voor mijn persoonlijke ruimtewordt even vergeten in het heetst vd strijd :o
Gisteren maar even een zweepje in de hand gehouden, dat werkte prima.
In het zadel is het een ander verhaal, ben ik heel onzeker...., de eerste keren eerst gelongeerd en bach druppels genomen voor het rijden.
Vandaag voor de 4e keer er op en geen druppels genomen en niet gelongeerd en genóten!
Ze is zo lief en braaf <3

[ img ]

Wat goed dat je zo'n goede band hebt gekregen door het grondwerk Inge3366
Welke methode volg je?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-17 14:27 



 
Profiel   

Hey Luxje,
Via mijn dochter kwam ik in contact met iemand die Parelli doet. Maar ik denk dat andere methodes ook werken, ik zoek regelmatig filmpjes op over grondwerkoefeningen. Het voornaamste is dat ik me opnieuw veilig voelde bij hem door het grondwerk, want hij zag mij in het begin helemaal niet als leider, hij was toen nog hengst ook en liep letterlijk over me, was eigenlijk heel gevaarlijk. Dus hij moest leren dat ik de leider ben, en het is geslaagd. En telkens als ik nu een probleempje tegenkom, zoek ik daar iets over op en het lukt elke keer om het op te lossen.
En het maakt eigenlijk niet uit of je zelf groot bent van gestalte, maar het maakte mij in het begin wel bang (ben zelf maar 1m65 en een reuze hengst van 1m80 die je met zn borst omver kegelt omdat een hengstige merrie hem uitdaagt, tja...)
Castratie was al een deel van de oplossing, en de rest is gevolgd door heel veel grondwerk. Hij is een groot schaapje geworden

Zoals je zegt, het rijden op een vlaams paard is zalig he, die ruime gangen, je denkt dat je paard keihard gaat maar eigenlijk is dat hun normale ritme

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-17 16:18 



 
Profiel   

Ik ben zelf ook erg geïnteresseerd in grondwerk, met mijn andere merrie waar ik erg onzeker door geworden ben, zij durft bij angst gewoon over mij heen te denderen.
Dus aan de hand al genoeg te verbeteren, onder het zadel voor ons uit geschoven.
Maar ik weet, behalve een join-up, niet zo goed waar te beginnen....
Die ruime gangen zijn inderdaad heerlijk, maar wel wennen, ik vind het dan zo hard gaan, dat ik me steeds in moet houden om haar langzamer te laten lopen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-17 20:38 



 
Profiel   

Hey Luxje, join up was het eerste wat ik met mijn paard heb gedaan, dat was meteen een schot in de roos. Daaropvolgend (in hetzelfde eerste lesuur) leerde ik he achteruitstappen, zn achterste wegdraaien. Vanaf dan heb ik wekelijks steeds dezelfde oefeningen gedaan: achteruit stappen, wijken als ik naast hem liep en bvb naar rechts stapte, achterste wegdraaien, halthouden als ik stilsta. Ik doe eigenlijk nog steeds diezelfde 7 basis oefeningen, hij kent ze nu al goed, maar het gaat erom om veel met je paard bezig te zijn. Ik heb geen nood om mijn paard te leren om door zn knieen te gaan enz, mij ging het erom om respect te krijgen. En verder vul ik soms oefeningen aan, bvb mijn paard was bang voor het bit, dan heb ik hem eerst geleerd om hoofd laag te houden, bit onder zn kin, boven zn neus, en na een half uur nam hij zelf zijn bit. Veel info en fimpjes te vinden op youtube. Elk paard heeft zijn eigen issues waar verbetering kan gebracht worden, is zeer persoonlijk. Google en youtube. En lukt het toch niet: Noteer je werkpunten en neem een les prive, je leert telkens veel bij

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-17 11:35 



 
Profiel   

@inge3366 jep ik ben bevallen op 28 december van een kerngezonde zoontje Carsten!! 48 cm en 2840kg. Alles is goed gegaan uiteindelijk een fijne thuisbevalling.
Qoke staat nog op een laag pitje maar wil hem na de carnaval wel weer gaan oppakken.
Fijn dat het met jou en je reus zo goed gaat. Als ze braaf zijn, zijn het heerlijke paarden om mee te werken met idd heerlijke ruime gangen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-17 10:16 



 
Profiel   

@suuske, van harte gefeliciteerd. Geniet van je kleine man, mooie naam trouwens! Qoke zal er wel begrip voor opbrengen, zo'n kleine baby vergt heel wat energie

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-17 15:14 



 
Profiel   

Dank je wel!!
Qoke heeft er niet zoveel begrip voor helaas. Hij is momenteel flink dominant en hij moet nodig weer aan de bak. Grondwerk ff alles bijschaven. Maar ik moest toch even herstellen en een nieuw ritme vinden met 2 van die kleine mannetjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-17 22:57 



 
Profiel   

Dank je wel!!
Qoke heeft er niet zoveel begrip voor helaas. Hij is momenteel flink dominant en hij moet nodig weer aan de bak. Grondwerk ff alles bijschaven. Maar ik moest toch even herstellen en een nieuw ritme vinden met 2 van die kleine mannetjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-17 22:58 



 
Profiel   

[ img ]
Vandaag een ontspannen wandeling gemaakt, rustig stappen Was zalig na 6 maand zadel aan de kant te hangen

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-17 20:05 



 
Profiel   

Hoi Allemaal,

Hier nog een trotse eigenaar van een Vlaams Paard. Zo leuk om andere mensen te "ontmoeten" die ook helemaal gek zijn op dit mooie en vooral lieve ras.
Ik ben sinds 1,5 jaar de zeer trotse eigenaar van een Vlaamse merrie (officieel is het een Vlamper F4, maar is niet te onderscheiden van een volbloed).
Mijn jonge dame word dit jaar 4 jaar oud.


Groetjes Kyra

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-17 13:53 



 
Profiel   

Hi kyra, wat leuk dat je je ook aanmeld in dit topic! Welkom!! Vertel eens wat meer over je paard afstamming, naam en wat doe je met haar en een foto zou leuk zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-17 23:35 



 
Profiel   

Hoi Suuske,

Mijn jonge dame wordt in april 4 jaar oud.
Ze komt bij Stal Talpe vandaan. Daar heb ik haar als 2,5 jarige uit de wei geplukt en mee genomen naar Nederland. Haar vader is Circle W Maxamillion. Tinka haar stamboek naam is Tine van Ravensteyn, maar dat was zo'n lange naam :-). Daarom gaat ze nu al een paar jaar door het leven als Tinka. Met als bijnamen Pony, Blondie of Tank.
[ img ]

Hierbij even wat foto's. De foto met transportbeschermers om is van augustus dit jaar. De andere foto's zijn nu bijna 1 jaar oud.

Wat ik met mijn meisje doe, op dit moment niet zo heel veel. Ze gaat op dit moment weer door een groei-fase heen. En dan zit ze echt even niet lekker in haar lijf. Dan kunnen haar achterbenen de boel niet helemaal meer bijhouden. Op dit moment is het dus echt van dag tot dag bekijken wat we doen. 2 dagen geleden crosste ze nog aan de longeerlijn de bak door, gisteren wou ze echt niet lopen, met ook een paar misstapjes (die benen aansturen is dan soms een moeilijk iets). Dus dan maar weer stoppen en lekker stappen met haar.
In zulke periodes doe ik ook meer sleepwerk met haar en werk aan de lange lijnen en menpositie. Het longeren op de volte enz laten we dan maar voor wat het is.

Toen we een jaar of 3 was heb ik rustig aan begonnen met haat tuigmak te maken en het ik haar leren slepen. Voor die tijd waren we al 2 keer in de week aan het longeren en maakte we lange wandelingen door het bos en over de straat heen, alles aan een halster of bitloos hoofdstel. Verder doen we ook veel grondwerk en werk in haar los in de round pen, wel eentje die ik elke keer zelf afzet in de bak (iets grotere doorsnede als de standaard bakken). OOk met slepen ben ik bitloos begonnen. Ik denk dat ze al 3 maanden voor de sleep liep voor er een bit inging, puur omdat ik niet met 900-1000 kg zonder bit de openbare weg op wil, als ze voor de kar staat)
In augustus van vorig jaar heb ik haar weggebracht om te beleren. Heel veel mensen vonden dat dit veel te laat was, ze was al bijna 3,5 jaar oud. Maar op dat moment voelde ze er klaar voor, eerder niet. Op het beleer adres in Someren zijn ze super voor haar geweest, met heel veel rust en nog meer liefde hebben ze mij geholpen daar met de laatste stap. Met 2 dagen liep ze voor de kan en de 4de dag zat ik al zelf op de bok. De basis kende ze al super goed, was "alleen" nog de kar erachter doen.
Op dit moment probeer is zo'n 2 keer in de week me haar te rijden voor de kar. In het weekend lekker het bos is en door de weeks een avond in de bak. Ik kan niet wachten tot het weer beter word en de dagen langer, dan kunnen alle ritjes buiten worden. Om de 3 a 4 weken, een beetj ehoe het uitkomt heb ik menles met haar. Verder doen we het lekker rustig aan, in het tempo dat voor haar en mij goed voelt.
Wel is het doel om haar dit jaar zadelmak te gaan maken en bereiden. Verwacht daar niet veel problemen mee. Sta er al naast op een krukje, kan op haar gaan liggen, heb zelfs al een been op haar kont gelegd. Dat alles terwijl ze los naast het krukje staat.
Maar ze is ook wel al redelijk wat gewend, "misbruik" haar ook als kruiwagen als er zakker voer gesjouwd moeten worden. Past makkelijk een zak op de rug van je paard :-).
Binnen kort mijn zadels eens op haar passen, heb ik nog tijd genoeg om de boel te laten vermaken voor ik echt erop ga.

Mocht je denken op de foto met mijn ernaast dat ze niet zo heel groot is. Ik ben zelf 1.90m lang :-)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-17 08:54 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
Nog 2 foto's van mijn meisje

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-17 08:56 



 
Profiel   

Leuk zeg, nieuwe Vlaamse paarden op dit forum! Ze zien er stuk voor stuk prachtig uit :)

Hier is het bijna feest, 24 maart wordt Winston alweer 1 jaar oud! Wat gaat de tijd toch snel 8-) Afgelopen zondag weer een aantal foto's gemaakt.. Winston is nu +/- 1,60 :oo

1. Lief <3
[ img ]

2.
[ img ]

3. Stoer paard
[ img ]

4. Circuspaard kan eventueel ook nog :')
[ img ]

5.
[ img ]

[KS-ITP] Van veulentje naar knappe jaarling

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-17 11:17 



 
Profiel   

Knappe Winston en weer hele mooie foto's.
Hier eindelijk de beloofde foto's van Qoke mijn zoontje Tristan en ik met de toen nog dikke buik.


[ img ]

[ img ]
[ img ]
[ img ]

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-17 19:48 



 
Profiel   

Hoe krijg ik die foto's groter??

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-17 19:48 



 
Profiel   

suuske schreef
Hoe krijg ik die foto's groter??


Hoogst waarschijnlijk zijn je bestanden te klein!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-17 14:34 



 
Profiel   

[ img ]

Nog een paar foto's van Qoke.
Hoe gaat het met jullie Vlamingen?

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-17 12:47 



 
Profiel   

Hoi Allemaal,

Even een vraagje in de Vlaamse paarden communitie :-).
Gebruiken julle beenbeschermers voor jullie reuzen en zo ja welke.
Mijn kleine meisje heeft haar set gesloopt, of tenminste de longeercirkel gesloopt met bokken.
Gelukkig had mijn meisje niets, maar dat kan niet zeggen van alle planken en de beenbeschermers.
Maar als mevrouw iets doet dan meteen goed, dus ook niet de onderste plank. Nee de plank om ongeveer 1.40 m hoogte heeft ze geraakt. Lenig en elastisch is die meisje wel

Dus mochten jullie tips hebben, of goede merken kennen dan hoor ik het graag.
Ik heb nu een set (inclusief gat :-) ) om van Epic (the big horse shop) en heb ook nog een setje Busse (kaltblutshop).
Mochten jullie tips hebben dan hoor ik het graag.

Groetjes,

Kyra

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-17 13:29 



 
Profiel   

Nee ik gebruik geen beenbeschermers. Ik kan je dan helaas ook niet verder helpen. Sorry!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-17 21:14 



 
Profiel   

[ img ]


[ img ]
Bij deze 2 foto's van mijn oogappel. Nu zit het zo: de paddock paradise waar hij in een kudde staat, is verkocht. Wij hebben een huis met weides gekocht, maar hij kan er natuurlijk niet alleen staan. We zijn op zoek naar een (zeer) jong hengstveulen, zodat hij een goeie speelkameraad heeft. Iemand die een jong hengstveulen weet te koop staan? Uiteraard (!) een vlaams paard :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-17 15:34 



 
Profiel   

nog een update: in sept 2016 plaatste ik een bericht dat mijn paard zo mager werd, ik wil jullie gewoon even meegeven:
hij werd inderdaad erg mager, en kreeg toen ook ringworm (en ik ook, wegens de vele knuffels...). Hij had te weinig weerstand, de dierenarts durfde hem zelfs niet inenten wegens zo zwak.
De oorzaak wil ik jullie even meedelen, want in mijn 'vorig' paardenleven hield ik daar nooit rekening mee: hij had doppen op zn kiezen. Nadat de paardentandarts gekomen is, kwam hij elke dag bij, ik zag hem elke dag verbeteren.
Natuurlijk was het oppassen geblazen, bij een temperatuur van 12 graden je paard wassen tegen ringworm is niet evident. Dierenarts gaf me letterlijk mee: zet hem op stal met een goeie deken nadien, want als hij in deze conditie een longontsteking krijgt kan ik niet veel doen.
Maar alles is goed gekomen. Dus net als wij, heeft een paard ook 6-maandelijks een tandarts nodig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-17 15:46 



 
Profiel   

Long time no see...

Even een korte update van mijn verzorgpaarden, alles gaat goed..
Oké heel kort dan wel, ik wilde gewoon even wat foto's showen :Y) :o

1. Knappe merrie <3
[ img ]

2. Knappe Winston
[ img ]

3. actie
[ img ]

[ITP] Winston de Vlaamse hengst in volle galop....

De rest van de foto's staan in bovenstaande link!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-17 19:53 



 
Profiel   

Zijn hier mensen die een vlaams paard bij stal talpe vandaan hebben die mij een pb kunnen sturen? Ik heb wat vraagjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-17 11:48 



 
Profiel   

Hier ook een update over Qoke ik sikkel al een tijdje met Qoke hij loopt recht voor niet goed. Hij heeft 4mnd stil gestaan het is verbeterd maar nog niet top. Gisteren is de veearts weer geweest ze denkt nog steeds dat hij een overbelaste pees in zijn hoef is. En heeft me nu aangeraden om.hem eens te beslaan kijken of hij dan beter loopt. Dus volgende week dinsdag wordt Qoke beslagen hopelijk helpt het. Zoniet dan is er nog een optie en dat is een spuit in zijn hoefgewricht met hormonen/ontstekingsremmers en smeermiddel.
Ben benieuwd....
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-17 13:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 33 van de 34 [ 841 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen