Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 34 van de 34 [ 841 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34
Plaats een nieuw onderwerp

Mensen met een Vlaams paard?

 
Profiel   

Mijn vriend en ik hebben besloten om Stal Talpe te contacteren om te kijken of we eens langs kunnen gaan daar om kennis te maken met het ras, kijken wat ze allemaal te koop hebben staan. Zijn jullie ook eerst gaan kijken bij een fokker of hebben jullie meteen ook al een paard gekocht? We zijn ons eerst nog wat aan het oriënteren..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 19:07 



 
Profiel   

@Koia ik was al bekend en verkocht aan het ras heb op Qokes moeder gereden 1,5jaar lang en toen werd ze verkocht aan een bokker. En heb uiteindelijk via bokt haar terug gevonden. Florien de moeder van Qoke is na de bevalling gestorven. En ik ben contact blijven houden met de eigenaas 2x wezen kijken en uiteindelijk heb ik Qoke gekocht. Ik heb wel al 2x een show van stal Talpe bijgewoond (op de landdagen op kasteel alde biesen) was wel mooi. Maar ik heb Qoke particulier gekocht. Maar anders zou ik ook naar stal Talpe gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 10:28 



 
Profiel   

Jammer dat het topic een beetje plat ligt, ik zou graag meer verhalen en foto's zien ;) Ik heb een mail terug gehad van stal Talpe, nu nog een datum prikken om eens langs te gaan. Ik ben erg benieuwd om de vlamen eens in het echt te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-17 22:07 



 
Profiel   

Is ook jammer...ben benieuwd hoe je de vlamen in het echie vind.... ze zijn mooi hoor en bij stal Talpe staan een aantal beauty's

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-17 14:13 



 
Profiel   

Hoi,
Hoe was het bij stal Talpe? Een mooie Vlaam kunnen uitzoeken. Ze hebben er genoeg staan.
Alleen de mijne niet meer. Die is daar alweer bijna 2 jaar geleden vertrokken.
Maar heel verstandig dat je er eerst heen gaat om kennis te maken, met het ras en de fokker.

Ik heb Jurgen laatst nog gemaild. Dat wanneer hij weer een leuke Vlamper heeft, dat ik dat graag wil weten.
Moet dus ook iets bekennen aan jullie :o . Ik heb geen Vlaams paard, maar een Vlamper F4 generatie. Maar ze lijkt 100% vlaams ipv de 94% zuiver bloed die ze heeft.

Inmiddels heb ik 3 keer echt gereden op mijn meisje. Wat doet ze het goed!!! Zou bijna verliefd op haar worden. Als ze nog niet van mij zou zijn. Wat een topper, zo netjes en braaf. Vol vertrouwen stapt en draaft ze al door de bak met mij op haar rug.
Verder ben ik ook aan het lessen met haar, lessen zijn aan de lange lijnen. Ook die doet ze perfect. Zeer veel aanleg en een heel lenig en mooi en in verhouding gebouwd paard krijg ik te horen van mijn instructriese. Ze doet al bijna de passage uit haar zelf, knappe merrie. Bedoeling is ook daar naar te gaan trainen, aangezien het een top oefening is om het bekken en de rug los te maken.
Ik zie al de dressuurdames straks al kijken bij ons op stal, als mijn "lompe koudbloed" in passage door de baan gaat.... Lijkt me super leuk, showen met madam en laten zien dat ze veel veelzijdiger is als mensen denken.

Op de foto's de eerste lange lijnen les en de 3de keer rijden onder het zadel.

[ img ]

[ img ]


Groetjes,

Kyra

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-17 11:19 



 
Profiel   

Door plaatsgebrek zijn wij genoodzaakt om een van onze Vlaamse paarden te verkopen. Voor meer informatie kijk naar deze links:

https://www.bokt.nl/markt/ad/468838/vla ... e-nederige

https://www.bokt.nl/markt/ad/468835/vla ... erhekerhof

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-18 12:09 



 
Profiel   

Ik ga de 5e augustus naar Alden biezen om deze kanjers eens in het echt bewonderen. Weet iemand of er nog fokkers buiten Talpe zijn. En zo'n kruising waar kan je die dan kopen? Bij toeval tegenkomen, of zijn er ook hobbyfokkers? Groetjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-18 10:54 



 
Profiel   

Ik trek dit topic even uit het archief :') Heb zelf laatst wat contacten gelegd om mogelijk over een tijdje een Vlaams Paard te kopen en hoor graag wie er nu een Vlaams Paard heeft en hoe dat bevalt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 10:04 



 
Profiel   

Wij hebben sinds juni vorig jaar een vlampher f3 bij Stal Talpe gekocht.

United Power van 't Kaleihof (Night) 6 jaar oud en sinds maart 2020 onder het zadel.

Toen ik een paar keer in Schoorl op Nico (van t Molenhof) heb gereden was ik helemaal om.

Echt zulke mooie paarden. Zo voorwaarts. We zijn elke dag lekker bezig e. Ze wil graag werken

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-21 23:54 



 
Profiel   

Superleuk 123plons, heb je foto's?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 09:32 



 
Profiel   

Hier een paar foto's. ik heb geen recente standfoto maar die volgt nog.

Night is een Vlaams Paard x Boullionais

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 14:11 



 
Profiel   

Ah een schimmel, mooi paard! En heel leuk een kruising met Boulonnais

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 18:41 



 
Profiel   

123plons schreef
Wij hebben sinds juni vorig jaar een vlampher f3 bij Stal Talpe gekocht.

United Power van 't Kaleihof (Night) 6 jaar oud en sinds maart 2020 onder het zadel.

Toen ik een paar keer in Schoorl op Nico (van t Molenhof) heb gereden was ik helemaal om.

Echt zulke mooie paarden. Zo voorwaarts. We zijn elke dag lekker bezig e. Ze wil graag werken



123plons, van wie is Nico Van ‘t Molenhof op dit moment? Ik heb een zus van hem en zou heel graag contact leggen met de eigenaars.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 12:50 



 
Profiel   

Nico staat op dit moment bij manege de Poelenburgh in Schoorl. Hij loopt veel buiten ritten. Hij rijd lekker naar kan ook erg dwars zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 13:09 



 
Profiel   

123plons schreef
Nico staat op dit moment bij manege de Poelenburgh in Schoorl. Hij loopt veel buiten ritten. Hij rijd lekker naar kan ook erg dwars zijn.


Dat herken ik heel erg bij zijn zus
Dank je voor de info!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 13:36 



 
Profiel   

Hoi allen ,

Aangezien mijn merrietje recentelijk overleden is , ben ik mij aan het inlezen in dit ras. Ze spreken mij enorm aan. Ik zit wel een beetje dwars met hun grootte,ik zou eigenlijk niet groter dan 1.65/ 1.70 willen gaan , anders word alles een mega probleem, stalling , hoefsmid , getuig, etc. Ik heb stal talpe al genoteerd. Heeft iemand nog tips voor betrouwbare fokkers ? Wat is de prijszetting tegenwoordig? Ik ben specifiek op zoek naar een veelzijdig gezinspaard. Iemand nog tips die ik moet meenemen ?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 16:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 34 van de 34 [ 841 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen