Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 34 [ 841 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 34  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mensen met een Vlaams paard?

 
Profiel   

Hallo!

Ik rijd nu een paar jaar alweer een vlaams paard bij. Hij heet Leo(eigenlijk Jay Lee maar de eigenaar heeft zijn naam veranderd) en is 8 jaar oud. Het is echt een schat van een paard. In het begin was hij erg bang met rijden, hij had echt een trauma, daarom hebben we hem heel voorzichtig opnieuw ingereden en nu is hij echt heel erg braaf!

Hier een paar foto's van hem:

[ img ]
Dit was de 2e keer dressuren. Ik weet dat ik heel erg scheef zit en in een stoelzit zit, maar omdat hij zo breed is zit ik niet zo stevig en glij ik er zo af.. :P

[ img ]


[ img ]
Haha de golven waren toch wel eng :j (een van de eerste keren op het strand)


[ img ]
In de winter, beertje <3



Hiervoor heb ik alleen met hem buitengereden, maar sinds een weekje ben ik met hem aan het dressuren.
Het probleem is alleen dat ik (nog) geen zadel voor hem heb. Alleen een westernzadel maar dressuren is daarmee niet echt handig.

Mijn vraag was dus, zijn er nog meer mensen die een vlaams paard hebben/rijden op bokt? En wat voor tak doen jullie, recreatief, dressuur, springen etc. Een foto zou ook wel leuk zijn! Die moeten dan alleen wel in linkjes denk ik.

Oja en ik had nog een vraag, wat voor zadel (dressuur/veelzijdig/spring) hebben jullie? :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-11 22:43 



 
Profiel   

Hallo kingie,

Wat leuk om iemand met een vlaam tegen te komen!! Ik werk op manege de seeruyter op vlieland en sinds januari hebben wij ook 2 vlamen! De ene (Marco) heb ik beleerd en de ander (Olivier) heeft mn collega beleerd. Wij rijden er eigenlijk alleen recreatief mee, maar hebben er al eens een sprongetje mee gemaakt en we zijn altijd bezig ze dressuurmatig te rijden, wat ze trouwens goed oppakken! Ze zijn erg leuk, en we hebben er nu al erg veel plezier mee gehad! Een foto plaatsen lukt me nog niet, maar je kan wel even op www.manegedeseeruyter.nl kijken, daar staan fotos op! Het zijn wel fotos van een aantal maanden geleden, maar dan heb je even idee;)

Veel plezier met Leo, groetjes Annemay.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-11 20:42 



 
Profiel   

Jammer dat er zo weinig reacties zijn in dit topic -O-
Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar ervaringen en eigenaren! Wij zijn ook aan het kijken voor een Vlaams Paard, liefst een nakomeling van Circle W Maxamillion.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-12 15:45 



 
Profiel   

Ja echt jammer ja! Ik ben normaal echt niet van de trekpaarden maar deze vind ik wel erg leuk!
Leo is ook heel veelzijdig, we zijn nu een beetje het dressuren aan het oppakken, af en toe doen we een sprongetje wat hij erg leuk vind en nog best wel goed kan ook! We hebben laatst zelfs gevoltigeerd, en zijn bezig met het beleren voor de kar :)
Ik heb trouwens eindelijk een zadel voor hem gevonden, een veelzijdigheid :) Heerlijk om eens met zadel te kunnen dressuren haha!
Hij heeft ook echt een gouden karakter, wil echt alles voor je doen. Weet niet of dat een typisch raskenmerk is? Haha ken helemaal geen mensen die ook een vlaamse hebben.. Het zou wel leuk zijn om ervaringen uit te wisselen.

Weet je al wat voor leeftijd je toekomstige aanwinst moet zijn? Wil je hem zelf gaan beleren of neem je gewoon een wat oudere?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-12 21:03 



 
Profiel   

Sorry, beetje late reactie...
Ja we hebben er al eentje op het oog. Maar ik sta nog wel open voor eventuele andere paarden hoor. Alleen mijn voorkeur ligt toch echt bij het Vlaamse Paard. Ben helemaal enthousiast over dat ras!! Die bouw! Dat karakter! Het gangenwerk! De vlotheid! *\o/*
Persoonlijk vind ik (Circle W) Maxamillion echt supermooi! Heb hem 1 keer in het echt mogen zien, hij is echt TE gaaf, en zó lief! Daarom wil ik ook graag een nakomeling van hem, want de hengst zelf gaat een beetje buiten mijn budget vrees ik :D
Wat voor afstamming heeft jouw Vlaam?


Laatst bijgewerkt door Leanne_Salvo op 20-06-12 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-12 13:41 



 
Profiel   

Kenissen van mij hebben drie Vlaamse paarden, twee merries en een jaarling, hier mijn paard samen met één van hun vlaamse paarden:
[ img ]

Ik ken ze als brave krachtpatsers waar wel pit in zit! Zij rijden hen bitloos en met westernzadel. Het veulen ging vanaf het begin al mee als handpaard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-12 13:44 



 
Profiel   

@Solleke_Noa: Weet je toevallig van welke fokker deze paarden komen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-12 22:38 



 
Profiel   

@Kingie: Trouwens, hoe hoog is Leo ongeveer? Ik dacht dat de meeste Vlaamse Paarden heel hoog waren, maar Leo lijkt niet zo enorm... Of bedriegt de schijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-12 14:31 



 
Profiel   

Nee, dat weet ik niet, moest je het echt graag willen weten, kan ik er wel achter komen :) Deze paarden (die ik ken) zijn trouwens echt reuzen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-12 14:38 



 
Profiel   

Solleke_Noah schreef
Nee, dat weet ik niet, moest je het echt graag willen weten, kan ik er wel achter komen :) Deze paarden (die ik ken) zijn trouwens echt reuzen!

Dat komt goed uit dan, ik ben zelf ook 1.87m :Y)
Ik heb eerder op een KWPN'er gereden van 1.75, en dat ging prima hoor, maar nu ga ik eens in de hoogte zoeken :D
Het paard wat we nu in het oog hebben is een jaarling, dus rijden duurt nog een aantal jaar, maar hij kan me niet hoog genoeg worden... :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-12 14:45 



 
Profiel   

Ter vergelijking, mijn paard om de foto (bonte) is 1m55-1m60, en dat lijkt wel een dwergje naast deze reuzen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-12 15:37 



 
Profiel   

Solleke_Noah schreef
Ter vergelijking, mijn paard om de foto (bonte) is 1m55-1m60, en dat lijkt wel een dwergje naast deze reuzen!

Oei, dan is hij/zij serieus groot! Dat is dan echt wel mijn maat haha

Nu vraag ik mij alleen wel af wat ze met hun Vlamen doen, rijden of mennen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-12 23:06 



 
Profiel   

Rijden :j Op beide merries rijden ze en het veulen gaat mee als handpaard, en gaan ze tzt ook inrijden. Ze rijden vooral buiten en dat gaat soms hard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-12 08:12 



 
Profiel   

Solleke_Noah schreef
Rijden :j Op beide merries rijden ze en het veulen gaat mee als handpaard, en gaan ze tzt ook inrijden. Ze rijden vooral buiten en dat gaat soms hard!

Haha dat geloof ik graag! Ik heb ergens gezien dat ze zo'n 6km/u stappen, das doorlopen dus :j

Ok, ik vraag een beetje veel :oo , maar krijgen deze paarden naast hooi en gras nog speciale voeding bij? Ik ben me namelijk aan het verdiepen in de voeding die 'ons' paard dan zou moeten hebben, maar ik kom er niet helemaal uit...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-12 21:46 



 
Profiel   

Dat denk ik eigenlijk niet, maar da's ook afhankelijk van de arbeid die je doet, denk dat je deze paarden best sober voert?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-12 22:26 



 
Profiel   

Vlamen? :D
Is het niet Vlaming dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-12 15:20 



 
Profiel   

TeckTonie schreef
Vlamen? :D
Is het niet Vlaming dan?

Als je het over mensen hebt wel, hier gaat het over het ras Vlaams Paard, en heb je dus een Vlaam, of 2 Vlamen :) (denk ik...)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-12 15:23 



 
Profiel   

ik weet dat Stal Talpe, dekhengsten heeft

http://www.staltalpe.be/index.php?optio ... &Itemid=62

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-12 15:25 



 
Profiel   

Solleke_Noah schreef
Dat denk ik eigenlijk niet, maar da's ook afhankelijk van de arbeid die je doet, denk dat je deze paarden best sober voert?

Het gaat om een jaarling ruintje. Mijn gedachte was dat hij misschien wel extra voedingsstoffen en bouwstoffen nodig heeft om te groeien en te ontwikkelen. Arbeid was ik nog niet echt van plan, waarschijnlijk wat Natural Horsemanship, dat zal toch geen kwaad kunnen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-12 15:25 



 
Profiel   

Leuk, ik wilde zeggen dat ik er nog 1 tekoop weet, ik heb een comtois gekocht bij een meid die ook nog een 2 jarige vlaamse ruin had staan (Staat ook op bokt) Was een mooi beest!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-12 15:26 



 
Profiel   

petitparis schreef
ik weet dat Stal Talpe, dekhengsten heeft

http://www.staltalpe.be/index.php?optio ... &Itemid=62

Klopt, ik heb regelmatig contact met hen, en zij begeleiden ons ook bij de eventuele aankoop van het paardje... (en spelen voor tolk, want mijn Frans is niet zo best ;) )

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-12 15:27 



 
Profiel   

Dobel schreef
Leuk, ik wilde zeggen dat ik er nog 1 tekoop weet, ik heb een comtois gekocht bij een meid die ook nog een 2 jarige vlaamse ruin had staan (Staat ook op bokt) Was een mooi beest!

Heb je het toevallig over Qoke? (dacht dat je het zo schreef...) Die heb ik namelijk al gecontacteerd :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-12 15:29 



 
Profiel   

Idd handig :)
ik ken ze eigenlijk uit de hoefsmederij, maar zag onlangs dat ze een rasvoorstelling in de buurt komen verzorgen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-12 15:30 



 
Profiel   

@Kingie: Eigenlijk ben ik best nieuwsgierig naar de afstamming en stokmaat van Leo...

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-12 14:52 



 
Profiel   

Nou daar ben ik eindelijk met mijn antwoord hoor! Internet lag er helaas uit hier thuis, dus het duurde even.

Leo toont misschien niet zo groot op de foto's maar in 'real life' toont hij wel erg groot. Dit komt vooral omdat hij ook nog eens breed is. Zijn preciese grootte weet ik niet, maar hij is ongeveer 1.75. Hij toont ook wat kleiner omdat hij een 'badkuip' rug heeft, die heeft hij vanaf jongs af aan al. Ook ben ik redelijk lang, en ook niet erg slank( :P ) dus daarom toont hij ook wat kleiner denk ik.

Zijn afstamming zal ik eerdaags vragen aan de eigenaar als ik het niet vergeet!

Qua voer krijgt hij gewoon hooi, ook staat hij elke dag op het gras. Hij staat trouwens dag en nacht buiten met een schuilstal. Als krachtvoer krijgt hij gewoon biks, en soms mueslie. Hij krijgt ook elke dag lijnzaadolie door zijn voer, net als het andere paard dat bij hem staat (een fries). Verder krijgt hij elke dag wortelen, en vaak ook andere dingen als brood en appels.

Wel leuk, een vriendin en ik hebben afgelopen week met de paarden gesprongen, en dit deed hij erg goed! Je moet hem wel aanzetten om te springen want anders vergeet hij soms zijn benen op te tillen maar hij doet het erg pittig!
Hier een foto(voor de grootte, mijn vriendin is 1.80 groot):

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-12 20:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 34 [ 841 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 34  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen