Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 32 van de 34 [ 841 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mensen met een Vlaams paard?

 
Profiel   

Hey Suuske, bedankt voor de tip. Het bit is besteld en hopelijk onderweg. (ook dankjewel aan de rest die mee hielp denken bij onze zoektocht naar een passend bit)
En ook proficiat voor jou. Geniet dan nog maar van de laatste weekjes op de rug van je reus voor het weer even stilligt :-)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-16 14:42 



 
Profiel   

@San_P Dank je wel!genieten doen we zeker.
Fijn dat ik je heb kunnen helpen☺

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-16 23:06 



 
Profiel   

Vandaag is Ulano alweer een jaar bij mij
*\o/*
Zoo blij en gelukkig met hem <3

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Op naar meerdere jaren samen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-16 05:15 



 
Profiel   

Proficiat Mimo en op naar Nog heel veel jaren samen

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-16 14:35 



 
Profiel   

Haaii iedereen hier, wat is het weer rustig, jammer!!

Hoe het het met alle paard(jes) en eigenaren? Hoe maakt de kleine Winston het en hoe gaat het met het berijden van je grote vriend inge3366? Ben erg benieuwd, heb je nog wat leuke foto's van hem of onder het zadel?
Suuske bij jullie ook alles goed met het gezin en hè paarden? :)

Hier wel, we lopen nog geregeld de langste weer een tijdje geleden was 11 kilometer was kapot daarna haha! En de dagen erop zelfs spierpijn in mijn boven benen :j eind van de maand beginnen we weer met grondwerk les, zin in!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-16 09:59 



 
Profiel   

Ik zit momenteel in een flinke dip met Qoke. Hij loopt al een paar weken niet echt goed kreupel niet kreupel wel weer kreupel. Dus osteopaat laten komen zijn rug zat iets vast en rechtsvoor loopt hij niet lekker. Maar ze kon niet echt ontdekken wat er nou mis was. Veearts laten komen kreupelheidsonderzoek laten doen idd rechtsvoor en iets in de hoef. Ze dacht aan artrose of hoefkatrolontsteking (van beide wordt je niet echt blij). Ze raad aan foto's te maken dus zo gezegd zo gedaan. Afgelopen week op donderdagavond foto's gemaakt. Qoke werkte nou niet bepaald mee en ik moest ivm zwangerschap opletten met de röntgenstralen. Mijn oom afgekomen om te helpen uiteindelijk maar wat gegeven zodat hij suf werd en toen lukte het wel.
Foto's zagen er opzicht goed uit voor aan hoefbeen een begin van atrose maar hier kon hij nog geen last van hebben was echt heel klein. En komt blijkbaar vaker voor bij zwaardere rassen. Verder niks te zien. Opzicht een opluchting want ik stond zowat dood te gaan. Ik vind het vreselijk als er iets met mijn paarden is. En met alle hormonen die door mijn lijf razen wordt het er nou niet bepaald gemakkelijker door. Ben lekker labiel op dit moment :o . Ze denkt dat het toch een overbelasting van een pees/spier is.
Nu had ik 2 opties een spuitje met hormonen en ontstekingsremmers in het gewricht zetten dan moet het over 2 a 3 weken beter zijn. Of optie 2;1 week antibiotica en pijnstiller geven en dan 3 maanden volledige rust dus in de wei niet rijden niet wandelen en niet longeren helemaal niks.
Ik ben wat huiverig voor die spuiten dus heb optie 2 gekozen.over 5 weken moest ik toch stoppen met rijden. Morgen breng ik hem naar mijn ouders daar hebben we weiden en die zijn mooi vlak en dan is het 3 maanden niks.
Maar dat zal langer worden want ik er 3 maanden ben ik 35 weken in verwachting en kan ik ook niet rijden. Dus nu wel even balen dat ik al ben moeten stoppen met rijden bij mijn zoontje heb ik tot 27 weken gereden. Maar goed het is voor Qoke nu het beste. En alles voor mijn Qoke :+:
Wel jammer want het beleren voor de wagen begon juist echt heel goed te gaan.
En daarbij is Qoke echt heul vervelend als er niks met hem gedaan wordt. Maar het is nu niet anders.
Maar ik ben wel flink geschrokken. Heb me wat traantjes gelaten de laatste weken was zo bang dat het hoefkatrol of atrose was ik bedoel hij is pas 6 en bij klasse 4 is er niks meer aan te doen het is beide ongeneeslijk je kan alleen maar wat rekken. Ik wil niet dat hij pijn lijdt. Gelukkig valt het tot nu toe mee. Dus hopelijk loopt hij over 3 maanden goed zo niet dan alsnog zo'n spuit en eventueel voor beslag.
Maar goed zo ver zijn we nog niet.
Moeten gewoon geduld hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-16 13:56 



 
Profiel   

Gister weer even wat foto's gemaakt van Winston! M'n grote vriend meet al +/- 1,43 :oo en is nu ongeveer 5,5 maand oud :) Hemeltje lief wat gaat dat hard! Hier 3 portret foto's van hem :o *-:)

1.
[ img ]

2.
[ img ]

3.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-16 22:47 



 
Profiel   

Suuske wat een naar bericht... Ik hoop echt dat het mee valt en dat het met rust en tijd minder of over zal gaan!! En snap heel goed dat het je ontzettend raakt als er wat mee je paard aan de hand is!! En met hè zwangerschap en al die hormonen is het waarschijnlijk idd nog wat heftiger! Kwa rust komt het nu met je zwangerschap wel aardig uit en wat extra rust daarna voor hem en jou kan vast geen kwaad. Hoe is het verder met de zwangerschap? Fijn dat hij doe tijd bij je ouders kan staan zeg! Ik zal je nu nog niet te veel zorgen maken met wat als hij wel artrose is ja of nee en in welke klasse, geniet nog gwn als het wel zo is kun je je dan nog altijd zorgen maken. Maar niet doen tot je nog niks weet. Geniet van hem in zijn rust en van je gezin en wat er opkomst is *\o/*
Opzich jammer idd van het mennen, maar wat hij heeft geleerd zal hij wel inhouden +:)+


Lisamanon98 wat is hij al gegroeid!! Knapperd is het en hele leuke foto's van hem!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-16 17:13 



 
Profiel   

@lisamanon wat een knapperd is het al zeg

@mimo ja we wachten gewoon af. Met mijn zwangerschap gaat het gelukkig goed zijn al over de helft dus het einde komt inzicht. Ik voel me goed mits het geen 30° en hoger is.
En het kindje doet het tot nu toe volgens het boekje

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-16 21:46 



 
Profiel   

hey allemaal,
Na onze wandeling naar zee hebben we Tequila niet meer bereden, na enkele raadgevingen van onze dierenarts ben ik tot het besef gekomen dat hij eigenlijk nog véééél te jong is om al te berijden. Enfin, wat hij ondertussen geleerd heeft zal hij niet meer vergeten, maar ik heb de keuze gemaakt om liever nog een jaar (of twee) te wachten, en dan een vriend te hebben zonder rugpijn of dergelijke. En eigenlijk amuseer ik me even goed met hem, zelfs zonder berijden.
Maar ik heb een andere vraag: ter info: hij is nu 3 jaar en 3 maanden, en het lijkt me dat hij erg mager is (ik kan echt zijn ribben tellen).
Wat geven jullie je vlaams paard te eten?
Sinds 4 weken kreeg hij 300 gr 'Je paard gezond en fit' + 1 kg luzerne zonder melasse.
Maar aangezien hij zo mager werd geef ik hem sinds 5 dagen 's morgens 1 kg krachtvoer Cavalor fiberforce + 500 gr Metazoa luzerne (zonder melasse) en 's avonds nog eens hetzelfde. De resultaten daarvan kan ik nu nog niet zien uiteraard, maar lijkt het voer dat ik hem nu de laatste 5 dagen geef voldoende voor jullie? Of moet ik hem nog meer geven?

De ene zegt mij: je hebt een body builder gekocht en je gaat er een tenger mannetje van maken...
Een ander zegt: als je hem 2 kg krachtvoer geeft gaat hij kolieken doen
En nog een ander zegt: als je hem zo voert zal hij hoefbevangen worden.
De fokker zegt dat hij nog 2 jaar goed moet doorgevoederd worden om in mooi volume uit te groeien binnen een paar jaar, hij zegt dat ik best tussen de 2 kilo en 4 kilo krachtvoer moet geven, naargelang hoe heftig hij wordt (of wanneer ik vind dat hij te heftig wordt, iets minder voeren)

In elk geval, de (hobby)fokker (die het heel goed voorheeft met Tequila, hij komt hem nog regelmatig bezoeken, was zijn baby) zegt dat dierenartsen en dergelijke, de Vlaamse Paarden onderschatten qua voeding. En dat velen onderschatten hoeveel een Vlaams Paard nodig heeft in zijn jonge jaren om later een mooi volume te krijgen.

Ik weet het dus echt niet meer...help!

Bij de laatste weging (eind augustus) woog hij - maar - 698 kg (dat vind ik echt weinig...). Op 5 oktober laat ik hem opnieuw wegen, er moeten toch echt wat kilo's bijkomen denk ik?
Niet vergeten dat hij tot mei (dus tot z'n 3 jaar) hengst was...

Zijn leefomstandigheden: hij zit in een paddock paradise, dag en nacht buiten, de weides zijn eigenlijk geen mals gras (eerder harde stengels), en heeft hooi à volonté. Aangezien paddock paradise, legt hij aanzienlijke afstanden af op een dag.

Alvast heel erg bedankt voor jullie mening!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-16 18:02 



 
Profiel   

@inge ik zou oppassen met teveel krachtvoer ik ben daar geen voorstander voor. Qoke krijgt hier gewoon 24/7 gras buiten lopen in de wei en in de winter krijgt hij 30kg tot 45kg hooi van goede kwaliteit en s avonds krijgt hij brokken gewoon basisbrok laag in suiker/ laag in eiwitten en zonder haver speciaal voor sobere paarden. Hier doet hij het prima op in zomer is hij soms wat te vol in winter is hij perfect in conditie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-16 11:30 



 
Profiel   

Ik ben het met suuske eens! Ben er ook geen voorstander van en geeft het mijn Vlaamse ook zeker niet, ook hij is volop in de groei hij is nu 2 jaar en bijna 5 maand. Hij staat overdag buiten en snachts binnen hij krijgt dus gras, hooi en ook basis brok maar niet al teveel en doet het hier ook erg goed op!

En wat ze dierenarts zei over dat hij nog veelste jong is om te rijden, zei ik je al ;) hij was voor zijn 3e beleerd en al, veel te vroeg! Zulke grote paarden hebben tijd nodig om te groeien en net wat je zegt zo kun je lekker van hem genieten zonder pijn klachten oid! Ook zonder het rijden kun je onwijs van je paard genieten hoor, doe ik ook! Lekker wandelen, knuffelen en doe veel grondwerk krijg er ook les in 1x per maand, hartstikke leuk om dat samen te doen!
Ik vind hem wel iets dun maar nog niet schrikbarend hoor, ik denk dat hij wat schraal is omdat hij toch wel te vroeg is in gezet voor het werken, dat hij zo niet heeft kunnen (groeien). Denk dat het wel goed komt als je hem lekker paard laat zijn en samen gewoon leuke dingen doet vanaf de grond. Maar hooi bij voeren is echt het beste! Succes!

Heb je nog wat leuke foto's van hem? :)

Even wat foto's van mijn Ulano <3
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-16 14:17 



 
Profiel   

Krachtvoer is eigenlijk bedoeld voor paarden die hard werken of voor merries die drachtig of net bevallen zijn. Een paard dat niks uitvoert hoeft ook geen krachtvoer. Basis brok is prima of van die pavo summerfit koeken die zijn ook niet slecht. Is een mooie aanvulling op hooi. En die jonge vlamen zijn allemaal van die lange slungels ietwat schraal. Maar als je teveel krachtvoer geeft is de kans groot dat ze of heftig worden in gedrag, kans op koliek wordt behoorlijk verhoogd en hetzelfde geld voor hoefbevangenheid.
Heeft hij geen last van wormen dat kunnen ze ook wat schraal zijn. Al vind ik hem ook niet schrikbarend schraal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-16 19:37 



 
Profiel   

Inge3366 ik was benieuwd, hoe is het nu met je paard, en gaat het goed met leuke dingen doen vanaf de grond? :)
Foto's zijn ook welkom hoor of praatjes van andere, het is jammer genoeg erg stil hier en het lijkt wel of wij (die nog reageren) de enige overgebleven zijn met een Vlaams trekpaard ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-16 19:52 



 
Profiel   

Hier alles zijn gangetje! ik zal even een korte foto update plaatsen:

1. moeder en zoon :o
[ img ]

2. Even stoer staan
[ img ]

3. Knapperd <3
[ img ]

4. drafje :j
[ img ]

5. zwart wit
[ img ]

6. knappe moeders
[ img ]

Wat zien jullie paarden er allemaal mooi uit zeg! Hopen dat er weer wat meer leven binnen dit forum komt *\%/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-16 21:06 



 
Profiel   

Prachtig zo, moeder en zoon! :)

<3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-16 16:46 



 
Profiel   

Mooie foto's en Winston wordt steeds knapper en knapper! Kunnen jullie trots op zijn.
Qoke en ik doen het nog rustig aan. Hij lijkt nu weer goed te lopen.masr goed toch maar even afwachten. En ik ben nu 37 weken in verwachting van mijn tweede kindje. Dus als het weer mee zit pakken we na de bevalling weer alles rustig op. Voor nu blijft het bij knuffelen en poetsen.
Wil wel komende week foto's maken van mijn buik Qoke en mijn zoontje.
Als die gemaakt zijn plaats ik er wel een paar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-16 16:04 



 
Profiel   

Ik heb jullie hele topic doorgelezen en wil hier graag meekletsen, als het mag.
Wij mogen ons sinds afgelopen zaterdag de trotse eigenaren noemen van een enorm grote, maar even zo lieve Vlaamse merrie Orphee
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-17 22:26 



 
Profiel   

Welkom en wat een mooie merrie!
Natuurlijk mag je mee kletsen, leuk want met zo velen zijn we niet en het valt soms jammer genoeg wel eens stil hier!
Hoe heet jullie leuke merrie,hoe hoog is ze en wat is haar leeftijd? :)
Wat zijn jullie plannen met haar?
Mijn ruin wordt over 3 maand alweer 3 jaar en heb hem 1,5 jaar in mijn bezit. Hij meet al 1,77 en wil hem voornamelijk als recreatie paard gebruiken, lekker samen de hort op en mooie lange ritten maken. Maar af en toe wat springen en of dressuur gaan we vast ook doen! Nu doen we grondwerk en vooral veel erg veel wandelen samen tot soms wel 10/12 kilometers! Hij is bijna nergens bang voor en bijna bomproef! Ik ben onwijs blij en gek op hem, we zijn echt maatjes en hij vertrouwd mij op alles, de schat! Ik vind het een heel heel fijn, mooi en lief ras! Wat was jou/jullie keuze voor dit mooie ras? Ik liep er met toeval tegen aan. Ik was wel opzoek naar wat bijzonders kwa trekpaarden zeg maar, nou ik heb hem gevonden hoor! *\o/* <3

Hoe is het met de andere hier en met de paarden? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-17 23:09 



 
Profiel   

Dank je!
Ja de lange stiltes waren me ook al opgevallen in het topic :o
We zijn per toeval tegen deze merrie aan gelopen en willen haar gebruiken voor buitenritten, af en toe in de bak werken en het slepen van de bak en de weides.
Ze is 1.85m en bijna 9 jaar.
Van jouw paard ook al foto's voorbij zien komen, ook een plaatje zeg en wat fijn dat hij al zo braaf is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-17 10:10 



 
Profiel   

Is er toevallig iemand op zoek naar een brave ruin?
Staat in Limburg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-17 11:44 



 
Profiel   

Heel luxje,welkom! wat een leuke merrie zeg!! Mooi Meg die brede bles.
Natuurlijk mogen jullie hier mee kletsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-17 21:04 



 
Profiel   

Hey allemaal!
Terug van lang weggeweest (tja, alles gaat zodanig goed met mn vlaams paard dat ik er heel intensief mee bezig ben...)
@Suuske: al bevallen? Of heb ik een bericht gemist hier? Hopelijk alles ok!
En we hebben een nieuw lid, Lux, net een foto van haar vlaams paard gezien op fb denk ik (merrie 9 jaar)? Ze ziet er heel leuk uit!
Allemaal een beetje support bieden, ze zal net als wij een beetje steun nodig hebben in het prille begin, hoe waren we zelf als die reus ons naderde !
Even een update: alles gaat super hier, hoe onzeker (en ja, soms echt bang voor die reus) ik was in het begin toen we hem hadden, even zo hard vertrouw ik hem nu! Is wel al 1 keer op mn voet gesprongen toen hij schrok, en het verbaasde me, hij trok zn voet onmiddellijk weer weg, hij was zelf geschrokken en wilde me precies steun bieden, hoofd laag en mn hand aanraken.
Het zijn echt lieve reuzen.
Telkens ik aan de leadrope ga wandelen met hem duwt hij zijn neus tegen mn hand, steun zoeken.
Grondwerk heeft ervoor gezorgd dat hij me volledig vertrouwt, ik kan het iedereen aanraden
En nu ga ik eerst even alle berichten teruglezen, na al die tijd heb ik waarschijnlijk enkele leuke foto's gemist...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-17 20:51 



 
Profiel   

@lisamanon98: wat een mooie paarden, en zo mooi gefotografeerd!! Doe je dit echt zelf? (Want ik zie jouw naam op de foto). Zo ja, als je ooit in Belgie komt mag je de mijne eens fotograferen, het lukt me namelijk nooit om die mooie poses te fotograferen...
Hier zouden wij zeggen: ze staan erop in al hun glorie ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-17 21:06 



 
Profiel   

@pinkdonut: ja hoor dank je, grondwerk biedt ons zoveel voldoening, ik vind het nu eigenlijk bijna leuker dan rijden, je ziet je paard bij wijze van spreken veranderen. Ik vertrouw hem nu 100 procent, en hij mij ook.
Jouw Ulano ziet er echt prachtig uit zeg, zo'n mooi donkere voskleur ook he.
En ja, ik merk dat het hier soms stil wordt (ook van mijn kant, excuses), mss moeten we wekelijks eens een mailtje sturen naar elkaar: update aub
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-17 21:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 32 van de 34 [ 841 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen