Mensen met een Vlaams paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MachoPablo
Berichten: 5281
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: In huis met dak boven me hoofd

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:27

Die in het Begin

Vlaamspaard
Berichten: 63
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Oostkapelle

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 23:52

Waarom een veulen laten keuren? Het kan nog van alles worden natuurlijk, zelf zou ik het niet doen.
Moeilijk hoor, succes.

Leanne_Salvo
Berichten: 546
Geregistreerd: 13-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:51

Vlaamspaard schreef:
Waarom een veulen laten keuren? Het kan nog van alles worden natuurlijk, zelf zou ik het niet doen.
Moeilijk hoor, succes.

Tja, ik denk er zelf ook over om het niet te laten doen. Maar ja, aan de andere kant, als je tegen iets aanloopt, ben je wel op tijd om hem eventueel niet te kopen...

Nog een vreemd dingetje. Ik wilde het veulen eigenlijk nog een tweede keer zien, om hem ook op het harde te kunnen zien lopen. In de wei struikelde hij nogal veel, en dat blijft maar door mijn hoofd heen spoken. De eigenaar heeft zaterdag (aan de telefoon) aangegeven dat het deze week ontzettend druk is op zijn bedrijf, en hij dus weinig tijd heeft om de paarden in de stal te zetten, zodat ik het veulen nog een keer kan zien lopen. Na het telefoongesprek heb ik hem gemaild dat ik het beestje nog een keer wilde zien lopen, en het bod heb ik nog een keer herhaald, zodat hij daarover na kan denken.
Alleen, ik heb nog steeds geen antwoord gehad.... Wat zal ik nu doen? Afwachten of nog eens e-mailen?

Anoniem

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 16:06

Nou als ik een paard verkoop zou ik niet af komen met: Het is druk en heb geen zin. Maar heb je mijn post wel gezien hierboven? Niet dat je er op moet reageren maar dat waren wat stallen die ik ken.

Als een veulen al veel struikelt in de wei is het bij mij al een nee. Je zoekt jou ideale paard en je hebt nu weeral twijfels. Is het dan wel het ideale paard? :)

Leanne_Salvo
Berichten: 546
Geregistreerd: 13-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 23:22

Is het dan zó slecht als een veulen met hoeven die eigenlijk bekapt moeten gaan worden in een vrij onregelmatige wei een aantal keer te zien struikelen? Kan het niet zijn dat hij slap is, vanwege het groeien ofzo?
En ik heb je post wel gezien :j Alleen ben ik vrij specifiek ik mijn eisen voor een veulen qua afstamming, en kwaliteit... Van 't Heesveld had geen hengstveulens van dit jaar van Maxamillion. En de andere zijn geen veulens meer, dus die vallen ook al af :o
Enne, ik ken mezelf een klein beetje, ik blijf toch twijfelen, ben een enorme twijfelaar ;)

Anoniem

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 23:59

Dat kan dan inderdaad dat hij slap is. ik zou wel keuren in dit geval.

Vlaamspaard
Berichten: 63
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Oostkapelle

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:37

Ja als je twijfeld moet je voor de zekerheid laten keuren, heb je de moeder ook gezien?
Waarom neem je geen oudere, jaarling of 2 jarige?
Let wel dat je vanaf nu tot dat je er wat mee kan doen en op deze kun je op hun derde jaar echt al op, al stalling kosten maakt. Weet niet wat je per maand moet gaan betalen?

Leanne_Salvo
Berichten: 546
Geregistreerd: 13-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:43

Ik heb er bewust voor gekozen om een hengstveulen te willen kopen, juist omdat ik er nu al heel veel mee kan doen. Rijden is voor mij minder belangrijk, al kan ik er pas over 6 jaar op, mij maakt dat niet uit.
De moeder heb ik inderdaad al gezien, het is een hele correcte merrie die best leuk kan bewegen. Ik zal eens kijken of ik een foto kan vinden, en misschien ook een filmpje, zodat jullie kunnen zien waar ik het over heb...

Edit: hierbij de link naar een filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=HkeZvsRhum4
En een foto van zijn moeder:
Afbeelding
En een foto van hem:
Afbeelding

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden... <<)

Dobel

Berichten: 4976
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 18:13

mooi veulen hoor maar zeker deze paarden groeien heel hard dus keuren heeft weinig zin, groeischijven zijn nog helemaal 'open' dus kunnen alle kanten nog op

Vlaamspaard
Berichten: 63
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Oostkapelle

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:49

Het is een mooi compact veulen zo te zien, en gelijk heb je,
ga beter nog een keer kijken, bekijk het paard en veulen is op stal en laat het inderdaad is op het harde lopen. Staat dit veulen in Nederland (limburg) te koop of België?

Kingie

Berichten: 669
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Egmond aan Zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 22:54

Mooi compact is hij! Ik zou inderdaad gewoon nog een keer gaan kijken, (als de eigenaar daar tijd voor heeft.. :+ haha) en op het harde laten lopen.
Dat struikelen zou best door het land/hoeven kunnen komen. Hebben de jonge paarden hier ook vaak last van als ze een jaar op het land hebben gestaan.

Leanne_Salvo
Berichten: 546
Geregistreerd: 13-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:50

Kingie schreef:
Mooi compact is hij! Ik zou inderdaad gewoon nog een keer gaan kijken, (als de eigenaar daar tijd voor heeft.. :+ haha) en op het harde laten lopen.
Dat struikelen zou best door het land/hoeven kunnen komen. Hebben de jonge paarden hier ook vaak last van als ze een jaar op het land hebben gestaan.

Ok, dank je! Hier heb ik veel aan!
Vlaamspaard schreef:
Het is een mooi compact veulen zo te zien, en gelijk heb je,
ga beter nog een keer kijken, bekijk het paard en veulen is op stal en laat het inderdaad is op het harde lopen. Staat dit veulen in Nederland (limburg) te koop of België?

Hij staat in Nederland te koop, maar niet in Limburg. Hoezo?

En zowel Kingie als Vlaamspaard zeggen dat hij compact is, hoe zien jullie dat, en waaraan precies?
En voor de fans ;) :
Afbeelding

Anoniem

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:52

Korte rug, goed gespierd :)

Leanne_Salvo
Berichten: 546
Geregistreerd: 13-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:58

@DeMolenhoek: ah, ok, dank je!
En wat vinden jullie van de rug? Is die gezonken, en blijft dit zo? Of is dit een gevalletje 'wachten tot hij is uitgegroeid, en kijken wat het geworden is'? En heeft moeder een lange rug, of juist niet?

Edit; ik vind zijn achterbeen redelijk goed gebogen. Zit ik daarmee fout? En wat zijn de voor- en nadelen van een gebogen achterbeen?

Anoniem

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 00:00

Vind inderdaad dat mam een lange rug heeft :) Ik heb een tinkermerrie staan met ook zo een gezonken rug. Ze staat iets overbouwd en is toch volgroeid. Dit wil niet zeggen dat ze geen stevige rug heeft. Die rug kan nog altijd bij trekken. Veulen is ook nog overbouwd :)

Rug maakt geen knik achter de schoft of toch geen grootte. Ziet me er een correct veulen uit.

suuske

Berichten: 793
Geregistreerd: 26-08-03

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 20:08

@ leannerobert ziet er goed uit dat veulen. Ik zou hem niet laten keuren het kan nog alle kanten op. De bouw en gangen zien er goed uit en de rug ook hij is gewoon nog wat overbouwt heeft Qoke van mij ook een beetje. Zou wel nog een 2de keer gaan kijken en ook naar de gangen het is heel normaal om dit te vragen.dus wat betreft die man als hij hem kwijt wil is dit het minste wat hij kan/moet doen.
Succes Hopelijk mag jij je binnenkort ook eigennaar van een Vlaams paard noemen.
E
Ze zijn echt zo leuk al is Qoke Momenteel aan het puberen is soms wat minder maar gaat ook wel weer over :P

Vlaamspaard
Berichten: 63
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Oostkapelle

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 07:07

De moeder valt wel mee met de lange rug, korte nek. Lijkt mij ook niet zo groot, maar dat lijkt zo op de foto in ieder geval. Met compact bedoel ik inderdaad kort en gespierd. In Limburg zit ook een fokker met vlaamse paarden vandaar en ik krijg die foto´s van die van ons maar niet geplaatst, moet ik eens iemand vragen.

jenn0dv

Berichten: 907
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Naast een hunebed

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 12:42

Leanne, ik vind hem leuk!!
Hij ziet er stevig uit, als je hem nog eens hebt zien lopen op het harde en hij loopt correct en regelmatig. Dan zou ik als ik jou was toch stoppen met twijfelen :)
Een lekker gespierd binkie !

Leanne_Salvo
Berichten: 546
Geregistreerd: 13-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 14:37

Vlaamspaard schreef:
De moeder valt wel mee met de lange rug, korte nek. Lijkt mij ook niet zo groot, maar dat lijkt zo op de foto in ieder geval. Met compact bedoel ik inderdaad kort en gespierd. In Limburg zit ook een fokker met vlaamse paarden vandaar en ik krijg die foto´s van die van ons maar niet geplaatst, moet ik eens iemand vragen.

De moeder is fors hoor, ik denk dat ze de 1.80m gemakkelijk haalt. Wat voor mij dan weer een goed teken is, want voor mij is het: hoe groter hoe beter! :D
Die mensen in Limburg, zijn dat kennisen van jou soms? Hebben ze toevallig een (up to date) website?
jenn0dv schreef:
Leanne, ik vind hem leuk!!
Hij ziet er stevig uit, als je hem nog eens hebt zien lopen op het harde en hij loopt correct en regelmatig. Dan zou ik als ik jou was toch stoppen met twijfelen :)
Een lekker gespierd binkie !

Haha, dat was precies wat ik van plan was :D Niet meer twijfelen, en gewoon genieten van hem!
Trouwens, ik heb even in je profiel gespiekt, en jouw Mirox lijkt me ook een flinke knaap! Wat voor ras is het? En even helemaal off-topic: wat voor zadel ligt er op zijn rug? Is dat een Barefoot?
suuske schreef:
@ leannerobert ziet er goed uit dat veulen. Ik zou hem niet laten keuren het kan nog alle kanten op. De bouw en gangen zien er goed uit en de rug ook hij is gewoon nog wat overbouwt heeft Qoke van mij ook een beetje. Zou wel nog een 2de keer gaan kijken en ook naar de gangen het is heel normaal om dit te vragen.dus wat betreft die man als hij hem kwijt wil is dit het minste wat hij kan/moet doen.
Succes Hopelijk mag jij je binnenkort ook eigennaar van een Vlaams paard noemen.
E
Ze zijn echt zo leuk al is Qoke Momenteel aan het puberen is soms wat minder maar gaat ook wel weer over :P

Ik hoop het ook! En die puberstreken zijn bekend :Y) Pff, hopelijk kan ik er in de toekomst ook melden ;)
Wat ben je trouwens van plan te gaan doen met Qoke? Rijden of inspannen?

jenn0dv

Berichten: 907
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Naast een hunebed

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 15:36

Goedzo!!
Mirox is een døla. Een Noors ras, ik vind ze een beetje wat weghebben van haflingers, het oude type. Maar dan in verschillende kleurtjes. Hij is rond de 1.55m maar wel een echte tank!!
Dat is een Barefoot Cherokee, ik ben er weg van!!

Vlaamspaard
Berichten: 63
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Oostkapelle

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 16:21


Leanne_Salvo
Berichten: 546
Geregistreerd: 13-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 20:21

@Vlaamspaard: dank je! Ik heb ze een mailtje gestuurd, ik ben benieuwd!

@jenn0dv: aha, dat verklaard een hoop :) Is het een koudbloedras of niet? Het is geen Cherokee Classic of wel?

jenn0dv

Berichten: 907
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Naast een hunebed

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 20:36

Ja het is een koudbloedje. Het zijn vaak pittige paarden, maar wel heel leuk !
Uhhh geen idee, als je met een classic helemaal zwart bedoeld dan nee, hij heeft zo'n paardenhoofdje erop en is zwart bruin. Met wat extra versiersels. Ik had al een cheyenne, maar ik vond deze zo mooi dat ik die eigenlijk gewoon ook moest hebben :)
Ben je er al uit, over je veulen?

Leanne_Salvo
Berichten: 546
Geregistreerd: 13-08-09

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 20:48

Nou, ik heb nog steeds niks gehoord van de verkoper. Hij had wel aangegeven dat hij het deze week megadruk zou gaan hebben, maar hij heeft zelfs niet gereageerd op mijn mailtje... :?
Sowieso wil ik hem nog een keer zien lopen, dus misschien komende week...
Van mij had hij er gisteren al mogen staan hoor haha :D

suuske

Berichten: 793
Geregistreerd: 26-08-03

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 13:11

@leannerobert ik wil Qoke idd gaan rijden en inspannen beide lijkt me erg leuk als duurt het nog even als hij zo blijft door gaan met z'n streken. Qoke kan echt een koppige dikkop zijn. Maar moet er vaak ook stiekem mee lachen. Hij kan echt zo lekker dwars kijken net ene klein kind. Hij ia heel goed in dwars liggen. :P maar ik ook dus vette pech voor Qook.
Hoop dat je binnenkort wat hoort van de eigenaar van het veulen.