Mensen met een Vlaams paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leanne_Salvo
Berichten: 546
Geregistreerd: 13-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:09

leannerobert schreef:
@Teugeltje: dat is informatie die ik al een heel tijdje weet. Ik zit namelijk al langer 'in de paarden'. ;) Maar bedankt voor het meedenken! En nee, het wordt géén Haflinger, maar een Vlaams Paard... :o Met mijn 1.87m pas ik echt niet meer op een Haflinger...

Ok, ik zit even terug te lezen, en ik moet éven mezelf quoten: sinds september rij ik een Haflinger bij... :')

@Kingie: ja, Vlamen zijn prijzig. Ik snap het ook niet helemaal, want de markt is ligt voor zover ik weet goed op z'n gat.... Maar dat ze nog redelijk zeldzaam zijn wordt vaak als argument gebruikt, en wat ik ook regelmatig te horen heb gekregen: "Voor kwaliteit moet je gewoon betalen. Je kunt ook naar een andere stal gaan en daar een Vlaams Paard voor € 1000 of € 1500 kopen, maar dan is het maar de vraag wat je koopt." Tja, ik weet niet zo goed wat ik daarmee aan moet... Of het nou bluf van de verkoper is, of dat er echt wat in zit... :?

@SorD: welkom hier! Nu kan ik jou ook bestoken met vragen :Y) ;)

SorD

Berichten: 15
Geregistreerd: 11-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:10

Dankjewel! :D Haha geen probleem!

irmaaap

Berichten: 71
Geregistreerd: 20-07-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:45

wat een geweldig mooi en groot ras is het toch:D
Heb ze helaas nog nooit in het echt mogen bewonderen maar ga zeker kijken of ik iemand in de buurt kan vinden waar ik even kan komen spieken :o

SorD

Berichten: 15
Geregistreerd: 11-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:55

@irmaaap Als je eens in Zeeland bent moet je het maar zeggen;)

Femke_Tweety

Berichten: 11999
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:00

Niet het hele topic gelezen, alleen de eerste pagina,

maar wow, wat een gave joekels zijn dat zeg! :j
Schitterend.

Lopen ze ook wel aangespannen? Lijken het me ook wel types voor eigenlijk, naast alle leuke dingen die ik al voorbij heb zien komen.

irmaaap

Berichten: 71
Geregistreerd: 20-07-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:15

SorD schreef:
@irmaaap Als je eens in Zeeland bent moet je het maar zeggen;)



is nou niet echt om de hoek haha.
maar als ik in de buurt ben hoor je het van me! :D

SorD

Berichten: 15
Geregistreerd: 11-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:15

@leannerobert Las trouwens in het topic over de slechte hoeven... zijn dit de hoeven van je Vlaamse?

SorD

Berichten: 15
Geregistreerd: 11-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:16

irmaaap schreef:
SorD schreef:
@irmaaap Als je eens in Zeeland bent moet je het maar zeggen;)



is nou niet echt om de hoek haha.
maar als ik in de buurt ben hoor je het van me! :D


Haha nee zag dat je een eindje uit de buurt woonde! Geen probleem, dan kan je eens de Vlaamse reus komen bewonderen;)

suuske

Berichten: 793
Geregistreerd: 26-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:28

Heey, misschien een late reactie maar ik mag me sinds een Dikke maand ook eigennaresse noemen van een Vlaams paard. Ik heb Qoke van bokker _DLS_ gekocht. Ik heb vroeger de moeder van Qoke gereden en was helemaal gek met dat paard. Vind het nu dan ook geweldig dat ik dr zoon nu heb. De vader van Qoke is mr. Scott van stal Coen.
En ik ben helemaal gek op m'n paard Qoke is nu 2,5 jaar oud en ongeveer 1.63 hoog. Vrij klein voor een Vlaams paard. Maar dat maakt mij niet uit ben zelf maar 1.65m. Wat betreft eten heb ik me laten vertellen dat ze niet veel meer eten dan gewone rijpaarden. Maar tijd zal het uitwijzen.
Kwa prijs weet ik dat een veulen rond de 1500, 2000 euro liggen. Ingereden zijn ze natuurlijk veel duurder.
Wat betreft omgang zijn ze lief, leergierig, bomproof. Teminste zo ervaar ik het.
Ik wil Qoke iig niet meer kwijt.
Voor foto's check profiel.
Voor vragen gelieve te pb'en.
Groetjes sandra

Leanne_Salvo
Berichten: 546
Geregistreerd: 13-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 23:12

SorD schreef:
@leannerobert Las trouwens in het topic over de slechte hoeven... zijn dit de hoeven van je Vlaamse?

Nee, gelukkig niet... ;) Ik heb geen eigen paard, ik hoop er binnen afzienbare tijd wel een te hebben. En dan natuurlijk wel een Vlaam *D
Dit waren de hoeven van een van de paarden waar ik ben wezen kijken. Helaas ging de koop niet door...

@suuske/Sandra: dan ben je me voor geweest... :o Ik wilde ook bij Qoke gaan kijken, maar toen was hij net verkocht. Leuk om jou en hem hier weer tegen te komen. Maar hij is inderdaad klein voor een Vlaams Paard, zijn vader is wel groter toch? En hoe hoog was zijn moeder ongeveer?
Wat de prijzen betreft zit je wel aan de lage kant hoor. Tenminste, wat ik heb begrepen heb...

SorD

Berichten: 15
Geregistreerd: 11-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:18

Okee, leuk dat je ook voor een Vlaam gaat! Ik zou er ook best nog eens een 2de bij willen, ben natuulijk erg verwend met het karakter van deze grote knuffelberen dus zou de 2de ook best weer een vlaam kunnen worden <3 Ik ben ook wel weg van een Schwarzwalder fuchs, die zijn ook wel erg vergelijkbaar maar dan iets kleiner :j

Let wel op de hoeven als je gaat kijken naar een Vlaamse, het ras staat bekend om slechte hoeven! Ik ben al een lange tijd opzoek naar het beste beslag voor die van mij, heb al van alles geprobeerd, iedere 5 weken liggen zijn ijzers er weer af, maar zonder kan hij echt niet! |( De afgelopen keer weer een nieuw beslag uitgeprobeerd en geef hem nu iedere dag Farrier´s formula, dit is een betere versie van biotine, wel een kostenplaatje want met een zak van 80 euro doe je een maand... gelukkig gaat het nu wel eindelijk goed :D hij heeft nu 9.5 week met zijn ijzers gedaan....

suuske

Berichten: 793
Geregistreerd: 26-08-03

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:16

@leannerobert Haha Ja het weekend dat ze hem kwamen brengen zeiden ze idd dat er nog iemand voor Qoke gebeld had. Dus heb geluk gehad. Ik ben toen Qoke klein was ook nog een keer gaan kijken toen was die eeeecht schattig echt een dotje.mister scott is idd groot rond de 1.80 m de moeder Florien was 1.70m dus ben benieuwd wat Qook gaat doen.
Nou stal coen vraagt voor veulens 2000 euro heb ik me laten vertellen door de vorige eigennaar van Qoke, en die hadden een goede band met stal coen.
Wat betreft hoeven die moet je idd goed in de gaten houden. De moeder van Qoke had ook niet zon geweldige hoeven al heeft de hoefsmid wonderen verricht waren uiteindelijk weer netjes en redelijk sterk.

Leanne_Salvo
Berichten: 546
Geregistreerd: 13-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:23

@Suuske: hoe spreek je Qoke nu eigenlijk uit? Als "kook" of "kooke" of "kwooke"?

@SorD: Het is goed dat je dat zegt! Inderdaad heb ik wel veel Vlamen gezien met erg slechte hoeven, maar ik had het nog niet op die manier bekeken. Maar het is dan inderdaad een hele operatie om je paard netjes op zijn hoeven te krijgen (en te houden). En die kosten zijn niet mis zeg! Wel jammer dat hij niet zonder zijn ijzers kan he? Mijn doel zal dat ook gaan worden, ik hoop dat het lukt...
Schwarzwalder Fuchsen zijn geweldig! Voor ik de Vlaamse Paarden had gevonden was ik zo'n beetje fan van vergelijkbare rassen; Boulonnais, Percheron, Schwarzwalder Fuchs, Jutlander, enzovoorts
Eigenlijk nooit echt van Belgische Trekpaarden, Shires of Tinkers... En jullie?

Leanne_Salvo
Berichten: 546
Geregistreerd: 13-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:28

suuske schreef:
@leannerobert Haha Ja het weekend dat ze hem kwamen brengen zeiden ze idd dat er nog iemand voor Qoke gebeld had. Dus heb geluk gehad. Ik ben toen Qoke klein was ook nog een keer gaan kijken toen was die eeeecht schattig echt een dotje.mister scott is idd groot rond de 1.80 m de moeder Florien was 1.70m dus ben benieuwd wat Qook gaat doen.
Nou stal coen vraagt voor veulens 2000 euro heb ik me laten vertellen door de vorige eigennaar van Qoke, en die hadden een goede band met stal coen.
Wat betreft hoeven die moet je idd goed in de gaten houden. De moeder van Qoke had ook niet zon geweldige hoeven al heeft de hoefsmid wonderen verricht waren uiteindelijk weer netjes en redelijk sterk.

Tja, ze groeien tot hun 7e ongeveer heb ik me laten vertellen? Ik ben ook wel benieuwd waar hij uiteindelijk op uit gaat komen eigenlijk... Maar ik vraag me wel af of hij de 1.70m nog gaat halen... Maar voor jou maakt dat niet echt uit toch? Ik had begrepen dat jij niet zo lang bent??
Hoeven in de gaten houden inderdaad, inmiddels door ervaring en door de tips hier, bedankt!

Leanne_Salvo
Berichten: 546
Geregistreerd: 13-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:29

Femke_Tweety schreef:
Niet het hele topic gelezen, alleen de eerste pagina,

maar wow, wat een gave joekels zijn dat zeg! :j
Schitterend.

Lopen ze ook wel aangespannen? Lijken het me ook wel types voor eigenlijk, naast alle leuke dingen die ik al voorbij heb zien komen.

Ja, ze lopen ook aangespannen hoor, volgens mij worden ze daar het meest voor gebruikt.

SorD

Berichten: 15
Geregistreerd: 11-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:08

leannerobert schreef:
@Suuske: hoe spreek je Qoke nu eigenlijk uit? Als "kook" of "kooke" of "kwooke"?

@SorD: Het is goed dat je dat zegt! Inderdaad heb ik wel veel Vlamen gezien met erg slechte hoeven, maar ik had het nog niet op die manier bekeken. Maar het is dan inderdaad een hele operatie om je paard netjes op zijn hoeven te krijgen (en te houden). En die kosten zijn niet mis zeg! Wel jammer dat hij niet zonder zijn ijzers kan he? Mijn doel zal dat ook gaan worden, ik hoop dat het lukt...
Schwarzwalder Fuchsen zijn geweldig! Voor ik de Vlaamse Paarden had gevonden was ik zo'n beetje fan van vergelijkbare rassen; Boulonnais, Percheron, Schwarzwalder Fuchs, Jutlander, enzovoorts
Eigenlijk nooit echt van Belgische Trekpaarden, Shires of Tinkers... En jullie?


Ja, als het had gekund had ik hem graag zonder ijzers gehad, maar dan houd hij geen voeten meer over :( Kosten zijn zeker niet mis, boven op die zak biotine komt er dan nog de hoefsmid die bij mij 120 euro per keer kost...
Ik ben zelf ook nooit fan geweest van dat soort rassen... Vlaamse zijn moooi en apart en hou wel van die grootte, en toch qua karakter net een knuffelbeertje! Perfect! Die van mij heeft trouwens zo af en toe wel wat kuren :P

SorD

Berichten: 15
Geregistreerd: 11-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:20

leannerobert schreef:
Femke_Tweety schreef:
Niet het hele topic gelezen, alleen de eerste pagina,

maar wow, wat een gave joekels zijn dat zeg! :j
Schitterend.

Lopen ze ook wel aangespannen? Lijken het me ook wel types voor eigenlijk, naast alle leuke dingen die ik al voorbij heb zien komen.

Ja, ze lopen ook aangespannen hoor, volgens mij worden ze daar het meest voor gebruikt.


Ze lopen idd veel voor de kar, ze zijn erg geschikt voor de wedstrijden! Doordat ze veel grotere stappen maken dan gewone trekpaarden winnen ze meestal de trekproeven, deze moeten in stap worden uitgevoerd, dus met die grote stappen zijn ze stukken sneller als derest. Die van mij heeft ook een jaar voor de kar gelopen, dat ging super! Zijn mama is Europees kampioen mennen, heeft jaren mee gedaan aan PHC! Helaas is zij een paar jaar geleden tijdens een wedstrijd in de wei getroffen door de bliksem, en was op slag dood, ze is 9 jaar geworden...

SorD

Berichten: 15
Geregistreerd: 11-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:22

leannerobert schreef:
suuske schreef:
@leannerobert Haha Ja het weekend dat ze hem kwamen brengen zeiden ze idd dat er nog iemand voor Qoke gebeld had. Dus heb geluk gehad. Ik ben toen Qoke klein was ook nog een keer gaan kijken toen was die eeeecht schattig echt een dotje.mister scott is idd groot rond de 1.80 m de moeder Florien was 1.70m dus ben benieuwd wat Qook gaat doen.
Nou stal coen vraagt voor veulens 2000 euro heb ik me laten vertellen door de vorige eigennaar van Qoke, en die hadden een goede band met stal coen.
Wat betreft hoeven die moet je idd goed in de gaten houden. De moeder van Qoke had ook niet zon geweldige hoeven al heeft de hoefsmid wonderen verricht waren uiteindelijk weer netjes en redelijk sterk.

Tja, ze groeien tot hun 7e ongeveer heb ik me laten vertellen? Ik ben ook wel benieuwd waar hij uiteindelijk op uit gaat komen eigenlijk... Maar ik vraag me wel af of hij de 1.70m nog gaat halen... Maar voor jou maakt dat niet echt uit toch? Ik had begrepen dat jij niet zo lang bent??
Hoeven in de gaten houden inderdaad, inmiddels door ervaring en door de tips hier, bedankt!



Klopt, ze groeien idd ongeveer tot hun 7e, Die van mij is het afgelopen jaar nog een aantal cm gegroeid en is nu 1.86! Ik heb het idee dat zijn kont nog iets hoger ligt als zijn schoft, dus hoop dat hij de 1.90 nog gaat halen:)

ashley1

Berichten: 2619
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: In 't mooie Zeeuwse land

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:40

SorD, ken je t trucje van het touwtje om de (toekomstige) stokmaat op te meten?
Je pakt een touwtje, strotouwtje/halstertouw/o.i.d, en dat span je vanaf halverwege de kogel omhoog langs zn voorbeen naar z'n elleboog. Dan pak je t touwtje vanonder vanaf zn kogel weer omhoog van elleboog tot zn schoft. Alles wat je dan nog aan touw over hebt boven zn schoft, is het stukje wat hij nog gaat groeien... Snappie? :+
Wil t wel een keer voordoen hoor :')

Kingie

Berichten: 669
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Egmond aan Zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 19:26

Leo komt als het goed is ook van stal Coen vandaan :)
Hij heeft trouwens wel fijne hoeven, hij hoeft echt maar ongeveer 4x per jaar naar de hoefsmid :) En dan ziet alles er wel gewoon knap uit, geen scheuren/brokkels etc.

@SorD wat een leuk paard zeg! Leuk dat je zoveel met hem doet!
Wel grappig om dan toch die verschillen te zien tussen ze.

suuske

Berichten: 793
Geregistreerd: 26-08-03

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 22:09

@ leannerobert je spreekt Qoke uit als Kookuh :D

SorD

Berichten: 15
Geregistreerd: 11-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 10:55

Dankjewel! Jaa ze zijn allemaal zo verschillend, Die van mij leek wel sprekend op zijn mama, daar waren en zijn nu op foto's nog steeds veel mensen mis!

hier een fotootje van mijn kleine dropje en zijn mama <3

Afbeelding

Leanne_Salvo
Berichten: 546
Geregistreerd: 13-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:27

Aah wat een droppie! Ik kan het niet helpen, maar als ik dat kleine spul zie smelt ik altijd helemaal... ;) Maar hij lijkt inderdaad veel op zijn moeder, bijna dezelfde bles, grappig! Wat is de afstamming trouwens? En hoe oud is hij nu?Of lees ik daar nu weer overheen?
Het is dan inderdaad een joekel aan het worden zeg! Ik hóu daar van, van die grote paarden, heerlijk... Misschien omdat ik zelf zo lang ben, maar ik ben nooit zo gek geweest van een ras als van deze :o *\o/*

Edit: inderdaad over zijn leeftijd heen gelezen, zag net dat hij 7 jaar oud is :o

Leanne_Salvo
Berichten: 546
Geregistreerd: 13-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:32

suuske schreef:
@ leannerobert je spreekt Qoke uit als Kookuh :D

Ok... Ik zat er al over te denken, als "Kook" vond ik al zo raar (coke >;) ) :')

Leanne_Salvo
Berichten: 546
Geregistreerd: 13-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:34

Kingie schreef:
Leo komt als het goed is ook van stal Coen vandaan :)
Hij heeft trouwens wel fijne hoeven, hij hoeft echt maar ongeveer 4x per jaar naar de hoefsmid :) En dan ziet alles er wel gewoon knap uit, geen scheuren/brokkels etc.

Oke, dat geeft de burger nog een beetje moed. Aangezien ik bijna alleen maar niet zo beste hoeven heb gezien bij de Vlamen, vandaar...