Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 68 [ 1685 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 68  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Welk ras is mijn pony/paard deel 3

 
Profiel   

http://i1081.photobucket.com/albums/j34 ... C03235.jpg
http://i1081.photobucket.com/albums/j34 ... C02639.jpg

Hierboven in de link mijn pony Lafayette. Een tijdje terug was ik nog erg benieuwd naar zijn ras/afstamming en was er niks bekend, bokker hebben toen meegeraden in dit topic. Inmiddels ben ik via via bij zijn fokker terecht gekomen. Vandaag heb ik zijn vader en zijn moeder gezien en ik weet nu ook zijn afstamming:
Vader: newforest x welsh (hij is een stevige pony van 1.45 en heeft de blonde kleur die Lafayette ook heeft)
Moeder: KWPN met als vader de tuiger Kowalski (Lafayette heeft duidelijk haar lichaamsbouw geërfd :P)

Dus dan is voor mij het mysterie opgelost :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-11 19:34 



 
Profiel   

Wat denken jullie van mn leasepony?
Het is een d/e pony & 13 jaar
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-11 21:16 



 
Profiel   

laatse : zie er iets van draver in maar nrps zou ook kunnen misschien een kruising ?
2 na laatse (dus niet die als opgelost is )
gelder x tuiger kan heel goed !

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-11 15:39 



 
Profiel   

vickylover schreef

zou er mischien griolo in kunnen zitten?



Laatst bijgewerkt door Coby op 29-10-11 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Geen foto's quoten!


Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-11 21:35 



 
Profiel   

ik heb zelf ook een pony van 1.40 waar ik geen ras van weet.
[ img ]
[ img ]
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FNSR3FLC-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-H7DTR8WQ-D.jpg



Laatst bijgewerkt door Coby op 29-10-11 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Max 2 zichtbare foto's


Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-11 21:38 



 
Profiel   

@rowanda: Er staat wel kruising welsh/forest/arabier in je profiel? Is dit een aanname?

@Elinexx: Leuk dier! Jammer dat je geen foto van de zijkant hebt. Oogt wat NF, op de oren na. Er zit een behoorlijk stel oren op :D Ze doet me een beetje denken aan een oude manegepony die ik ken.. Dat was een KWPN gefokt dier, maar te klein gebleven vanwege tweelingen. Zou me niks verbazen als er ook paardenbloed doorheen zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-11 21:52 



 
Profiel   

is inderdaad een aanname ik woon in Hongarije en ik heb hem zo gekocht zonder papieren maar ik vroeg mij af wat andere ervan dachten eigenlijk moet ik in mijn profiel nog zetten ras onbekend:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-11 22:12 



 
Profiel   

_Denise_ schreef
@rowanda: Er staat wel kruising welsh/forest/arabier in je profiel? Is dit een aanname?

@Elinexx: Leuk dier! Jammer dat je geen foto van de zijkant hebt. Oogt wat NF, op de oren na. Er zit een behoorlijk stel oren op :D Ze doet me een beetje denken aan een oude manegepony die ik ken.. Dat was een KWPN gefokt dier, maar te klein gebleven vanwege tweelingen. Zou me niks verbazen als er ook paardenbloed doorheen zit.

Ik heb hier een foto van de zijkant van zijn hoofd, haha ja zn oren zijn nogal mega, geen idee van welk ras dat komt.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-11 22:43 



 
Profiel   

mischien ook wat fries erin?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-11 23:02 



 
Profiel   

Elinexx: Misschien een vreemde gok, maar ik moest denken aan Andalusiër, Lusitano,... Er zit precies ook wel veel "gewone pony" door, maar ik vind z'n ogen en oren, die front aanblik typisch Iberisch. Rowanda zegt Fries, dat kan het ook wel zijn omdat dat ook een Barok is. Ik ga ook mee in Denises redenering dat ie echt "paard" uitstraalt en dat dat er misschien wel ergens door zit. Qua pony zit er misschien Dartmoor of NF door.

rowanda: Hij lijkt wat op een Exmoor pony van vrienden. Verder vind ik 'm ook op een Welsh lijken, ik denk dat dat er door zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-11 08:11 



 
Profiel   

@ musetta : badankt voor de reactie welsh lijkt er inderdaad wel in te zitten ik hoor inderdaad ook vaker dat ie wat weg heeft van dartmoor en exmoor ponys ik zal het denk ik nooit weten.
nogmaals bedankt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-11 08:41 



 
Profiel   

welk ras is dit? [ img ] en foto van zijkant (slechte kwaliteit) [ img ]

alvast bedankt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-11 12:49 



 
Profiel   

ik zie er een beetje ijslander/fjord in

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-11 13:06 



 
Profiel   

Ik weet niet of het hier goed staat, maar ik ben 'op zoek' naar achtergrond van mijn paard (wie haar ouders zijn, ras enz) Ze staat ingeschreven bij het KWPN, maar haar ouders zijn onbekend, hoe kan ze daar dan ingeschreven staan? (weet niet of het een heel domme vraag is maar heb helemaal geen verstand van stamboeken) Even een foto: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-RI384XXX.jpg
nog een: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CANG3Z6J.jpg

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-11 19:26 



 
Profiel   

Extra info: 6 jaar, +-1.60m, (op de club dachten ze aan half fries aangezien ze zo'n soort galop heeft)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-11 20:24 



 
Profiel   

Dit is Belle,
Komt oorspronkelijk uit Hongarije, is nu een jaar in Nederland en sinds juli dit jaar bij mij. Afstamming is onbekend.
Volgens de oude eigenaren is het een kleine percheron en hoewel ze hier wel wat van weg heeft, twijfel ik hieraan. Ze is 1.62 en 5 jaar oud.
Wat denken jullie?

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-11 10:36 



 
Profiel   

hallo Sune01
ik woon zelf in hongarije en ik denk dat ze belle een sodrot zullen noemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-11 22:38 



 
Profiel   

Welk ras is Bowie? Er staat namelijk niks op zijn paspoort alleen dat hij een ruin is ui 2003 komt. Wel valt op dat hij allen kenmerken heeft van een quarter behalve de kleine oren haha.

Stokmaat: 1,54
8 jaar

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-11 23:50 



 
Profiel   

Vind dat hij ook wat tuiger trekjes vertoont. Bij quarters denk ik gauw ook aan een grote wang/kaak, in het hoofdje zie ik eigenlijk geen quarter kenmerk terug.
Maar het relatief volle lichaam t.o.v. een recht hoofd met gepunte oren zie ik vaker terug bij de tuigertypes, vooral het eerste wat in me opkwam was de Groninger. Koppie doet me ook denken aan een draver. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-11 00:04 



 
Profiel   

_Denise_ schreef
Vind dat hij ook wat tuiger trekjes vertoont. Bij quarters denk ik gauw ook aan een grote wang/kaak, in het hoofdje zie ik eigenlijk geen quarter kenmerk terug.
Maar het relatief volle lichaam t.o.v. een recht hoofd met gepunte oren zie ik vaker terug bij de tuigertypes, vooral het eerste wat in me opkwam was de Groninger. Koppie doet me ook denken aan een draver. :)


Haha hij is alleen zowiezo geen tuiger hij loopt namelijk niet met een gehevn hoofd en heeft ook geen knieactie

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-11 00:05 



 
Profiel   

De andere foto uit dit topic (http://i54.tinypic.com/t5m2yw.jpg) doet mij toch denken aan iets in de richting van Groninger. Dit is een foto vanaf de zijkant welke veel lijnen in het lichaam laat zien. Veel massa, vrij rechte rug, recht profiel. Draver is mijn andere optie, deze paarden vertonen ook veel massa, met name in de achterhand.

Op deze foto zou ik overigens direct 'draver' zeggen.


Herken het paard trouwens ineens, heb deze al eens eerder gegokt met andere foto's. Ik zie dat ik op die foto's ook draver beantwoordde. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-11 00:27 



 
Profiel   

Bij Bowie komt ook Groninger in mij op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-11 11:27 



 
Profiel   

_Denise_ schreef
De andere foto uit dit topic (http://i54.tinypic.com/t5m2yw.jpg) doet mij toch denken aan iets in de richting van Groninger. Dit is een foto vanaf de zijkant welke veel lijnen in het lichaam laat zien. Veel massa, vrij rechte rug, recht profiel. Draver is mijn andere optie, deze paarden vertonen ook veel massa, met name in de achterhand.

Op deze foto zou ik overigens direct 'draver' zeggen.


Herken het paard trouwens ineens, heb deze al eens eerder gegokt met andere foto's. Ik zie dat ik op die foto's ook draver beantwoordde. :)


Dit is misschien een beter foto van de zijkant:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-11 19:30 



 
Profiel   

Wat denken jullie van Zor? :o? :o? :o?


[ img ]

[ img ]

Meer foto's , zie profiel :)
Hij kan sterk zijn en eigenwijs :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-11 17:01 



 
Profiel   

weet er soms iemand welk ras/kruising mijn pony is,?
(sommigen denken Welsh x Pinto)
http://i42.tinypic.com/20tpcf9.jpg
Op de fto is ze wel niet gepoetst
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-11 17:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 68 [ 1685 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 68  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen