Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 68 [ 1685 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 68  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Welk ras is mijn pony/paard deel 3

 
Profiel   

dat is precies wat ik als eerste dacht
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-11 23:47 



 
Profiel   

Deze vraag ik even voor een vriendin;
Hij is ongeveer 1.56 :)
Heeft iemand misschien een idee wat voor ras het is?


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-11 21:53 



 
Profiel   

Leonie: Ik denk dat het een eerder kleine warmbloed is. KWPN dus bv., of iets Duits zoals Frederiksborger. Deze laatste is meestal voskleurig met een eerder stevige doch gestroomlijnde bouw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-11 12:20 



 
Profiel   

En mijn pony?

* Bowie
* Geboren in 2003
* Verder geen ouders, en datum bekend, heet officieel Black
* Zwart
* Ruin

Dressuur: (Let trouwens niet op mijn rijjasje, ik heb al een andere!) :')

[ img ]

In de paddock:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-11 08:33 



 
Profiel   

[ img ]

- Spirit
- ouders onbekend
- leeftijd ook ^
-merrie

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-11 22:00 



 
Profiel   

Bowie: Hoe groot is de pony precies? Ik zie niet meteen ponykenmerken, dus het lijkt op het eerste zicht op een klein paard. Ik vind 'm best wel stevig gebouwd waardoor ik aan Groninger en Irish Draught dacht. Nuja, KWPN zou me zeker niet verbazen...

Spirit: Heb je misschien een foto in zijprofiel? Ik dacht in ieder geval meteen aan Arabier en Welsh.

Edit: Ik heb net in je andere topics gekeken voor Spirit. Ik denk dat het Welsh x Arabier is ofwel een volle Welsh die door de (volgens mij) oudere leeftijd er wat fragiel uit ziet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-11 22:04 



 
Profiel   

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-11 22:30 



 
Profiel   

[ img ]


alsjeblieft!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-11 22:31 



 
Profiel   

Ik denk dat spirit een volle welsh is !

Iemand enig idee wat dit voor ras is ?
Hij is 5 jaar en een onwijze knuffel, leert snel en is onwijs braaf. qua bouw heeft hij een hele dikke nek, is ongeveer 1.55 groot en staat stevig op zijn benen.

[ img ]
[ img ]

Hij heeft normaal nooit zijn staart omhoog hoor haha, maar zo kan je hem vanaf de zijkant zien lopen, we zijn al 2 jaar aan het denken wat voor ras het zou zijn, zelf dachten we aan een klein beetje spaans met iets van haflinger erdoorheen, maar misschien denken jullie wat anders ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-11 23:03 



 
Profiel   

naomi_mickey:

Wat een mooi dier. Gek genoeg dacht ik eigenlijk aan Morgan, hoewel je dat ras gewoonlijk niet tegen komt in onze streken. Ik dacht daar aan door z'n hoofdje, dat heeft in mijn ogen veel weg van Morgan. Ook de compacte bouw, stevige nek en de "rondingen", hier om dat ff te illustreren: http://images.sodahead.com/polls/000109 ... large.jpeg

Wat betreft Haf x Spaans: Haflinger zie ik er niet meteen in, eerder Welsh of New Forest dan. Of er Spaans door zit kan ik precies moeilijk zeggen, maar het kan wel.

Nu ik er verder over nadenk kan het volgens mij ook wel een volle Welsh Cob zijn. Die hebben ook de compacte bouw, stvige nek en de rondingen en de stokmaat voldoet ook wel. Voorbeeldje: http://www.borgstijn.net/0028_1.JPG Dit ras komt dan ook meer voor bij ons.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-11 10:44 



 
Profiel   

Musetta schreef
Bowie: Hoe groot is de pony precies? Ik zie niet meteen ponykenmerken, dus het lijkt op het eerste zicht op een klein paard. Ik vind 'm best wel stevig gebouwd waardoor ik aan Groninger en Irish Draught dacht. Nuja, KWPN zou me zeker niet verbazen...

Spirit: Heb je misschien een foto in zijprofiel? Ik dacht in ieder geval meteen aan Arabier en Welsh.

Edit: Ik heb net in je andere topics gekeken voor Spirit. Ik denk dat het Welsh x Arabier is ofwel een volle Welsh die door de (volgens mij) oudere leeftijd er wat fragiel uit ziet.


1,54

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-11 11:20 



 
Profiel   

Het zou best een Connemara kunnen zijn. Ik ehb niet zo heel veel verstand van rassen maar ik zit vaak tussen de Connemara's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-11 11:37 



 
Profiel   

wat denken jullie van de mijne?
finn
14jaar
1m43
is in Engeland geboren en heeft er polowedstrijden gereden.
[ img ]
http://img51.imageshack.us/img51/4176/f ... ooien1.jpg
[ img ]
ik denk zelf iets met draver en wat volbloed want ze heeft namelijk heel veel enegerie.
En haar normale gangen zijn dat van de grote paarden. En hoe langer ik rij hoe rapper ze gaat.
Misschien een polopony maar dat is denk ik geen ras, ze heeft wel de kenmerken ervan.



Laatst bijgewerkt door Coby op 07-08-11 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Foto in link, max 2 foto's


Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-11 12:15 



 
Profiel   

Engelse Volbloed zie ik ook wel in het ranke paardachtige hoofd. Door de stokmaat denk ik dat er ook een pony door zit, misschien Connemara of New Forest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-11 13:04 



 
Profiel   

Musetta schreef
Engelse Volbloed zie ik ook wel in het ranke paardachtige hoofd. Door de stokmaat denk ik dat er ook een pony door zit, misschien Connemara of New Forest.


ze zal waarschijnelijk geen vol ras zijn zeker?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-11 14:04 



 
Profiel   

Weet iemand misschien wat voor ras choco is?
Choco is een 5 jarige merrie met een eigen karakter. Ze probeert bij iedereen tot hoe ver ze kan gaan en ze heeft veel consuqentsie nodig. Maar onder het zadel is het echt een lieverd, ze kan ook erg netjes springen. Ze is trouwens 1.52m.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-11 15:34 



 
Profiel   

heeft iemand enig idee wat dit voor een kruising zou moeten zijn,
wij denken haflinger maar wat zit er nog meer in??

[ img ]
[ img ]


Laatst bijgewerkt door mariskaP op 07-08-11 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-11 20:58 



 
Profiel   

mariskaP schreef
heeft iemand enig idee wat dit voor een kruising zou moeten zijn,
wij denken haflinger maar wat zit er nog meer in??

[img]C:\Users\Gebruiker\Pictures\bonte%20merrie.jpg[/img]


Je moet je foto even bij tinypic.com of imageshack uploaden. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-11 20:59 



 
Profiel   

als het goed is bij mij staan nu beide fotos er op om te kunnen kijken
http://www.gasonderdelen.nl/foto/2.jpg
http://www.gasonderdelen.nl/foto/1.jpg

Ze is een merrie van juni vorrig jaar wij willen graag weten welk ras er in zit.
ze is nu zo`n 1,33 schofthoogte...



Laatst bijgewerkt door Coby op 08-08-11 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

foto's staan er inmiddels al


Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-11 21:13 



 
Profiel   

roxy_ZharaX: Kan wel hoor... Ik zei maar wat in me op kwam ;)

xChoco: Connemara misschien. De kleur schimmel komt er vaak bij voor en het zouden goede springers zijn. Ze is er wel een aantal centimeter te hoog voor, maar uitzonderingen kunnen altijd voor komen denk ik.

mariskaP: Vind ik heel moeilijk te zien... Lijkt me op het eerste zicht een mengelmoes. Haflinger zoals je zei kan wel. Verder ging even Welsh door me heen maar dan zitten we nog met de vlekken waarvan ik niet zie van waar ze zouden kunnen komen. :+ Als ze groter is kun je nog eens een foto posten ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-11 09:09 



 
Profiel   

Musetta schreef
mariskaP: Vind ik heel moeilijk te zien... Lijkt me op het eerste zicht een mengelmoes. Haflinger zoals je zei kan wel. Verder ging even Welsh door me heen maar dan zitten we nog met de vlekken waarvan ik niet zie van waar ze zouden kunnen komen. :+ Als ze groter is kun je nog eens een foto posten ;)



Ik denk zeelf ook haf met wels en de vlekken kan tinker zijn?? daar heeft ze ook wel iets van weg het gaat mij er het meest om of ze een beetje stevig wordt net als een haf omdat de mensen waar ze nu nog van is geen idee hebben wat het is en ik haar zaterdag ga ophalen

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-11 09:52 



 
Profiel   

Nouu niet echt mijn eigen pony, maar een manegepony waar ik op rijd. (reed)

1.
[ img ]

2.
[ img ]

3. http://tinypic.com/r/xp5wr4/7

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-11 10:27 



 
Profiel   

@julio: NRPS zou kunnen, maar ik denk dat het toch een kleine warmbloed is zoals KWPN en Duitse consoorten. Ik denk niet dat het een ponyras is. Weet je de stokmaat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-11 13:29 



 
Profiel   

wat denken jullie wat voor ras mijn veulentje is
fiona <3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-11 13:42 



 
Profiel   

natasha: Van de kleine drommels ken ik weinig dus ga ik voor Shet :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-11 13:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 68 [ 1685 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 68  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen