Iets positiefs zeggen over het arabiertje van een

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 17:13

Mango,

Helaas kan ik je ook niet helpen want dat probleem heb ik met mijn arabier gelukkig niet.. heb wel andere rijtechenische problemen in galop zoals bij aanspringen verzet en hup hoofd omhoog maar niet bit vastpakken Mijn arabier bedenkt ook vaak nieuwe trucjes om te kijken hoe ver hij kan gaan.. problemen oplossen bij een arabier daar moet je heeeeel veeeel geduld voor hebben en erg consequent zijn Knipoog

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 17:43

Jennygirl schreef:
Mango, we zijn met Yen nog niet zo ver om al te galopperen. We zijn nu aan het stappen en dat gaat netjes (afkloppen!!!). Volgende stap draf en daarna gaan we galopperen)


En aan de longeerlijn dan?.......
Toch wel galoperen,stappen,en draven.
Op stem commando deze stappen leren scheelt alweer een hoop.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 17:45

Jaa, maar alles rustig aan. Zoals je misschien nog weet waren we voor de zomer iets te snel gaan draven (ze was nog onzeker) en dat mondde uit in een rodeo en een flinke val van de ruiter. Dus dat pakken we dit keer anders aan. Cheyenne heeft tijd nodig en we hebben ook he-le-maal geen haast Knipoog

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 19:41

hey mensen bedankt voor de leuke reacties over soleda, is natuurlijk altijd leuk als andere mensen je paardje ook leuk vinden
Ik vind zelf haar vader ook een hele gave,Vehlan, hij is nu helaas ruin. Hij is van een vriendin van mij en ik ben met haar aan het regelen dat ie volgend jaar in de ruinenrubriek meedoet, ik ga hem leren opstellen, als hij net zo snel leert als ze dochter komt het wel goed.

Ik vind Plagom ook een leukeh oor, je kan ook wel zien dat hij jarenlang op de renbaan heeft gelopen, knap hoor als een paard dat vol houdt, moet ie dus wel goed op ze benen staan. Maar is ie nou echt verkocht aan sphinx?? Ik zag op hun site dat ie daar ook te koop stond. Jammer hoor dat je hem dan niet meer kan doen, hoop dat je snel weer een leuke vind.

plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 20:46

ja hij is verkocht naar sphinx arabians. Maar zij wisten ook niet zeker of ze hem willen houden of niet omdat zij ook nog karvat en najibb (ook van majati arabians Haha! ) op stal hebben en nog een drukke derde hengst trekken ze niet (maar plagom is een lievertje, en bang voor karvat Haha! )
Dus hij staat al vanaf het begin tekoop, en er zijn ook al via hun kopers bij ons langs geweest.
o.a. de eigenaren van amalaristides, zij komen deze week waarschijnlijk nog een keer kijken en dan nemen ze hun eigen ruiter ook mee om op plagom te rijden. Dus dan zien we wel weer verder. Ik denk dat als zij hem niet nemen dat hij dan gewoon bij sphinx arabians zal staan (thans voorlopig). (ziet hij ook zn volle zusje weer terug die daar ook net naartoe is gegaan, plamelke)

Plamelke is trouwens de moeder van najibb, en de eigenaren zeiden dat toen najibb zn plamelke zag, hij doodstil werd en een kwartier heeft staan staren, volgens mij herkende hij zijn moeder Haha!

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 13:20

ja ik ben geloof ik ook wel zeer concenqent hoor Schijnheilig
maar hij heeft echt een truckendoos die soms open gaat om
af en toe gek van te worden!!! maar ik heb geduld en we doen het rustig aan hij is geloof ik gewoon aan het puberen!!

leuk dat jullie lekker bezig zijn met Cheyenne, veel succes ! gaat zeker goed komen!

ik ga binnenkort bij mijn vriendin kijken die zijn ook bezig met inrijden
die heeft ook een geweldige arabier "Faras", hij is een tijdje geleden
uit de trailer gevallen dus was een beetje scheef nu met veel
physio en geduld etc is het helemaal goed gekomen gelukkig!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 13:45

is dat die Faras van Fantomas??? Die is zo knap namelijk.... *LOL*

Krab54

Berichten: 349
Geregistreerd: 11-02-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 14:52

Opzoek naar een forum speciaal voor arabieren liefhebbers?
Misschien vind je het mijne wat.
Kunnen we gezellie praten!

Emme
Berichten: 328
Geregistreerd: 09-11-02
Woonplaats: België (Sint-Eloois-Winkel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 21:28

Hoi Franca en Janna,

Bedankt voor jullie leuke reacties hoor op Fanto!
Iets positiefs zeggen over de Arabjes van de medebokkers zou voor mij geen enkel probleem zijn! Ik heb zo mijn favorieten (Cheyenne, Shatia, Gloire, Galactica,... en al deze die ik nog vergeten ben & er zijn er heel wat!!) Iedere Arab hier heeft wel iets om verliefd op te worden... hmf, eigenlijk: Hebben jullie ooit een lelijke Arabier gezien?! Ik niet!

Hieronder nog eens Fantomasje... Our black evil stallion Knipoog!
Afbeelding

Afbeelding

En Faras en Goran (die sinds zaterdag zijn broertje terug gezelschap houdt!)! Is het de Faras van Fantomas die je wilde zeggen Mango? Van Sylvia en Debby?! Ben benieuwd!
Afbeelding

Vele groetjes,
Emxxx

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 21:44

Emme schreef:
... hmf, eigenlijk: Hebben jullie ooit een lelijke Arabier gezien?! Ik niet!


Nou ben je toch aan het jokkebrokken hoor Em Knipoog !
Ik ben een rasechte arabfan, maar ik heb al genoeg echt lelijke gezien hoor. Maar gelukkig ook heel erg veel heeeeel mooie ! *LOL*

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 21:46

ik heb wel eens van die renbaan-arabieren gezien en die vond ik veelal niet zo erg mooi. Maar ach....ik kan niet echt zeggen dat een paard lelijk is nee....het dier "paard" is voor mij zowiezo mooi. *LOL*

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 21:47

Iets positiefs zeggen? Voor mij geen moeite...Ik vind ALLE Arabieren leuk en enkele genieten nou eenmaals mijn voorkeur. Hier op Bokt natuurlijk heleboel Arabiertjes met hun sympathieke eigenaars waarin ik extra geïnteresseerd in ben Knipoog.
Wat een gave foto van Goran en Faras, Emme!

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 21:49

Het dier "paard" is inderdaad een mooie 'uitvinding', maar de vraag was of we ooit wel eens een lelijke arabier gezien hadden. Nou.... plenty ! Helaas zijn er veel arabs waaraan je van dichtbij nog niks arabisch kunt ontdekken, laat staan van een kilometer afstand...
Dit zal a.s. weekend in Aken gelukkig niet het geval zijn ! (echt franca, je gaat wat missen !!!)

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 22:40

Ja, ik baal ook wel dat ik niet heen kan. Maar mijn leven is nog lang (hopelijk) en ik zal nog vele malen daarheen kunnen! *LOL* Maar ik word wel heeel nieuwschierig nu natuurlijk na jullie verhalen over Aken. Maken jullie wat foto's?

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 09:33

emme

Citaat:
Hebben jullie ooit een lelijke Arabier gezien?! Ik niet!


nou moetje naar de kossack stud gaan en dan nougatin bekijken,
voor als je nog nooit een arabier met een ramshoofd heb gezien die is echt lelijk, maar gelukkig vindt de eigenaar dat zelf ook! Haha!
maar voor de fok is die geweldig. Jammer genoeg hebben zn nakomenlingen ook zn hoofd.

hierzo nougatin

Afbeelding

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 09:44

Citaat:
Voor de fok is hij geweldig. Jammer genoeg hebben zn nakomelingen ook zn hoofd


Ik snap niet dat hij voor de fok dan goed is, als hij zo'n hoofd doorvererfd.... Scheve mond

Moet je eens arabs bekijken uit begin de 19e eeuw, velen hadden dan ook zo'n hoofd. Maar tis toch goed gekomen nu Knipoog

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 09:49

gaat alleen om de ren prestaties niert om het uitelijk

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 10:11

Zeg nou zelf, dat dier lijkt toch in de verste verte niet op een arabier ?
Op zich is het geen lelijk paard, maar wel een lelijke arabier.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 10:14

Dit paard lijkt meer op een Groninger bijvoorbeeld. Arabier??? Ver te zoeken.... Zijn er meer foto's van hem??? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar Lachen

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 10:56

Ja, daar zou ik geen arabier in kunnen vinden Knipoog

dakhilah

Berichten: 797
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 11:49

Sabiy schreef:
Zeg nou zelf, dat dier lijkt toch in de verste verte niet op een arabier ?
Op zich is het geen lelijk paard, maar wel een lelijke arabier.



hoi,
perfect gezegd !!.....
al moet ik weer es afwijken. Schijnheilig ..ik vind het persoonlijk een mooi /sterk paard *LOL* ....
maar Arabische type?? NEE dat niet Verward ...... hij kan heel hard lopen of de duvel op z'n staart zit , DAT is nu zijn Kracht! en hij geeft het door aan z'n kinders .. OK dan! ....
gr,sas.

Emme
Berichten: 328
Geregistreerd: 09-11-02
Woonplaats: België (Sint-Eloois-Winkel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 13:21

Haha,

Owkééj, heb hier weer eens wat gezegd Lachen !
Tuurlijk zijn er Arabieren die minder mooi zijn, was gewoon bij wijze van spreken! Eneuhm, die foto die je hier plaatste... o jeetje, inderdaad in de verste verte geen Arabier in te herkennen!
Ik heb eigenlijk ook al heel wat 'lelijke' Arabieren gezien, zo'n beesjes waar je nooit van zou denken dat ze wel degelijk ergens Arabisch bloed in hen hebben... Maar als de eigenaars gelukkig zijn met die beestjes, ach, zoveel te beter! Elke Arabier heeft wel iets leuks, en als het niet het uiterlijk is, dan is het zeker wel het karakter! Lovers

Vorige week toen ik bij de paardjes bezig was zag ik het paard van de buren door een 'tenninsomheining' van ongeveer 1,75 meter gaan... Toen ik de buur ging verwittigen durfde hij zelf zijn paard niet uit de weide halen, en zei hij dat ik het maar moest doen, terwijl hij de omheining zou repareren... Eens ik ze uit de weide had gehaald begon ze zo te trekken dat mijn handen helemaal verbrand waren, toen ik ze uiteindelijk moest lossen sprong ze nog 's door de prikkeldraad van de andere buren! Sorry, maar dat beest was niet alleen lelijk, maar ook nog 's oerdom! Scheve mond En dan maar blijven beweren dat Arabieren onhandelbaar zijn... Nja, die van ons blijven iig wel achter een omheining van 1,25 m hoor! Knipoog

Eneuhm, indeed Sabiy, Aachen, here we come !!

plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 19:04

Afbeelding

deze foto heb ik gemaakt tijdens de hengstenshow bij de kossack.
En inderdaad de eigennaar vertelde dat hij erg lelijk was. Maar ik vond hem erg mooi! Haha!

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 19:29

daar was ik ook,
vondt hem echt super lopen, alleen echt lelijk (voor een arabier dan dus)

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 00:09

dat is geen arabier, hij voldoet totaal niet aan de eisen die gesteld worden aan een arabier, en het belangrijkste van een arabier is toch wel het uiterlijk....
De rensport en de fokkerij gaan zich steeds meer van elkaar scheiden, de echte goede renners daar is geen arabisch meer an te zien....
maarja als je een renner wil fokken is het wel een goeie......