Na 3 jaar de wei op...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Na 3 jaar de wei op...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-03 16:33

bij vvdd had ik al verteld dat ik naar een andere stal ging kijken. Het is dus de pensionsstal geworden.

Maar 2 dingen: de paarden staan er op stal met alleen een ketting voor de stal langs en dus de deur open. Hoe veilig is dit?

En zolang het kan lopen ze overdag buiten. Maar Ewalda heeft al 3 jaar geen hele dag meer op het gras gestaan. Ik denk dus ook dat dit problemen gaat opleveren.
Iemand tips?

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-03 16:35

Sorry, dacht dat ik bij vmr zat. Kan iemand het verplaatsen?

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 16:35

Ketting als afsluiting vind ik geen mooi en veilig systeem. Zou mijn paard er nooit achterzetten.
Het gras is nu bijna niets meer, dus ze zal geen problemen krijgen als ze de hele dag op het gras staart. Alleen is het wel rotweer, misschien levert dat meer problemen op.

calemity_jane
Berichten: 2031
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: noordbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 16:39

een ketting alleen is misschien wel een beetje link hoor.
die van mij ou erover gaan of eronder door kruipen. ik zal persoonlijk er dus niet voor kiezen om mijn paardje erachter te zetten.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 17:40

Ik denk dat het met de weidegang moet worden opgebouwd.
Gelukkig staat er deze tijd vanhet jaar op de meeste plekken bijna geen hap eten meer op de wei, dus dat zal wel loslopen.

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-03 18:15

Dat met die ketting is ook beslist niet mijn keuze! Ik hoop dat erover te overleggen valt...

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 18:19

Als je geen andere mogelijkheid hebt (m.b.t die ketting),
dan zou ik wel meerdere kettingen ophangen zodat ze er niet onderdoor of overheen kan.
Bij ons is de wei nog heel vet, daar zou ik zeker mee uitkijken. opbouwen dus, begin eens met 2 uurtjes en bouw dat langzaam op
succes

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30630
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 19:28

Een ketting zal ik mijn eigen pony niet achter zetten. Die kan zo verschrikkelijk gek doen. Toch heb ik het al vaker gezien, en dat ging wel altijd goed. Maar ik vind het toch eng.
En weidegang idd opbouwen. Bij ons staat echt geen gras meer, maar toch zit er nu wel weer een beetje voeding in. Alleen hebben ze ondanks dag en nacht buiten wel honger. Dus ik geef wat droog hooi bij.