Paso Fino/ Peruaanse Paso

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 15:48

JosLover schreef:
Een vriendin van mij rijd een paso fino bij. En die rij ik sinds kort ook 2 keer per week.
Ze is al vrij oud, maar bezit behoorlijk wat temprament! Ze heeft heel erg de neiging om in de telgang te gaan, al gaat het de laatste tijd wel beter. Galop in de bak met een ruiter lukt vaak niet, maar bij longeren of op het galoppad in het park lukt dat vaak wel Knipoog
Verder is het echt een super lieve en mooie zwarte pony! Lovers

De eigenaar heeft die pony uit Bonaire, net als de andere paso fino die daar ook staat.


Hebben ze ook gefokt met deze paardjes ?
En hebben ze fino-papieren erbij ?
Als die mensen een beetje op de digitale snelweg rijden wil je ze dan vragen of ze ook nog wat leuke foto's hebben van de fino's ?
Ik zou ze graag willen plaatsen op de fotogallery van www.gangenpaarden.nl . (email mimsa@gangenpaarden.nl)
Er zijn maar een paar Paso Fino's in Nederland waardoor er op de gallery alleen nog maar enkele amerikaanse Fino's staan maar de bedoeling is zoveel mogelijk foto's van gangenpaarden uit Nederland (evt Europa) hierop te zetten.

Daar ook trouwens informatie over de Paso Fino :
http://www.gangenpaarden.nl/fino.html

+ foto's en ook een filmpje van een Paso Fino.
Afbeelding

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 18:22

In Nederland zit ook een Peruaanse Paso fokkerij, ze hebben ook een hengst. Ik ben een tijd helemaal gek geweest van dit ras (nog steeds eigenlijk wel Schijnheilig )

www.paso.nl

Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 20:30

smiley schreef:
In Nederland zit ook een Peruaanse Paso fokkerij, ze hebben ook een hengst. Ik ben een tijd helemaal gek geweest van dit ras (nog steeds eigenlijk wel Schijnheilig )

www.paso.nl


Peruaanse Paso's zijn er wel meer in Nederland. Momenteel staan er bij ons ook twee in het land en 3 kruisingen met Peruanen. (Waaronder een aegidienberger van ons zelf en een eigen veulen van een peruaanse hengst uit een friese merrie)
Er zijn ook wel meer fokkers te vinden in nederland.
Maar helaas zijn er veel minder Paso Fino's hier te vinden.
In Duitsland zijn alle gangenpaardenrassen een stuk beter vertegenwoordigd....we lopen gewoon nog een beetje achter Knipoog

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 21:14

Oh ik wist niet dat er al zo veel meer Peruanen in NL rondlopen, ik heb me er ook al een tijd niet meer beziggehouden eigenlijk. Er zat (lang geleden) iemand op www.clubs.nl die Paso Fino's heeft/had.

Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 21:41

Nou ja, wat is meer uiteindelijk ? Scheve mond
Misschien zijn er zo rond de 30/40 paso Peruano's hier in Nederland ? Lachen (ruwe schatting Haha! )
En eigenlijk moet ik i.p.v fokkers ook gewoon zeggen : 'mensen die wel eens een veulentje fokken'.