shetlander taxeer topic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 13:55

Weet je wat ik gooi er ook eentje op
Bombi, bruine merrie 10 jaar 1meter.
100% braaf en verkeersmak, bereden en betuigd. Werkt graag ideale kinderpony.
Ze heeft papieren, maar vraag me niet wie haar ouders zijn.
(ze is hoogstwaarschijnlijk geslacht, maar laten we dat even vergeten)
Heeft trouwens al meerdere veulens gehad.
Afbeelding
Afbeelding

Joyce

Berichten: 6373
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 15:48

Ik vind echt dat er hoog getaxeerd word op de shetlanders. Ik wil niemand beledigen ofzo....

Kobus vind ik bv persoonlijk hartstikke leuk overkomen, maar 300 euro zou echt het max zijn en dan zelfs vind ik het nog vrij hoog.. Omgerekend is het meer dan 600 gulden.. Zoals de meeste weten vind ik shetlanders heel erg leuk, maar meer dan dat zou ik er niet voor geven. Het is een gewone doorsnee zwarte shetlandpony ruin, ok een kindvriendelijke pony, maar daar vind ik dit bedrag ook al naar. Ik vind hem er wel super leuk uitzien, zo te zien een mooie bouw en een leuk koppie erop. Ik wil je er ook niet mee beledigen, ik zeg alleen wat ik er zelf max voor zou geven. Zou niet weten waarom hij meer waard is maar als je het uitlegt kan ik misschien veranderen Knipoog

Zorro durf ik niets over te zeggen. Ik weet niet in hoeveel een pony stijgt in waarde. Wel denk ik dat het een super leerpony is voor kinderen en hij heeft dingen bereikt. Daarbij ziet ie er super uit. Over hem durf ik echt niks te zeggen..

Timon, ook een onwijs leuke pony, hem zou ik taxeren op 175 euro.
Hij is ruin, geen afstamming, en erg klein.
(toch vind ik Timon wel 1 van de leukste hoor Haha! Lekker bekkie, en ontzettend leuk VD-ponytje)

Luna: 225 euro max. Channele echt max 100.

Dennis durf ik eigelijk ook weinig over te zeggen. Ik vind hem persoonlijk SUPER. Hij is onwijs mooi, en als ik het zo lees kun je ook ontzettend goed met hem overweg. Goedgekeurd hengstje. Maar wat hij waard is? Ik heb om eerlijk te zijn geen flauw idee..

Honey, max 225.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 16:59

Billy schreef:

Nou ga ik even heel gemeen overkomen.
heeft een merrie met papieren dan zowiezo meer fokwaarde?
Dat moet altijd nog maar blijken, en hoe zorgvuldig je ook fokt, er zijn altijd dingen die je niet verwcht. STEL (het is NIET gezegd) dat ze onderbeet van Mistery van Honey af zou komen, dan daalt haar fokwaarde toch ook aanzienlijk?
Verder is het heel belangrijk om voor kinderen een superbraaf ponietje te kunnen kopen. Dan heeft een ruin misschien geen fokwaarde, maar is hij op andere gebieden onbetaalbaar.


Kom je niet gemeen mee over hoor, betreft het onderbijt verhaal, heb je zelfs 100% gelijk in. Als de onderbijt idd van hon af zou komen, zou haar waarde als fokmerrie tot nihiel dalen. Het is alleen nauwelijks aan te tonen waar het vandaan komt, zeker op basis van slechts 1 veulen.
Een brave pony is voor kinderen noodzakelijk, maar de veel mensen die een brave kinderpony zoeken willen ook voor een dubbeltje op de 1e rang zitten en er dus niet veel geld aan uit geven

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 17:06

Joyce schreef:
Ik vind echt dat er hoog getaxeerd word op de shetlanders. Ik wil niemand beledigen ofzo....

Zorro durf ik niets over te zeggen. Ik weet niet in hoeveel een pony stijgt in waarde. Wel denk ik dat het een super leerpony is voor kinderen en hij heeft dingen bereikt. Daarbij ziet ie er super uit. Over hem durf ik echt niks te zeggen..


Mag wel hoor....voor mij is hij veeeel meer waard dan alle bedragen die hier genoemd worden Knipoog Ik heb 3 jaar geleden niets voor Zorro betaald maar ik heb hem toen van zijn vormalige eigenaar gekregen, ik weet wel wat ZIJ er voor betaald heeft en dat is aanzienlijk minder. Haha!

Okee toen was het een echte shetlander hij had geen manieren en vond gras een stuk belangrijker dat alles om hem heen. Hij was lelijk en vervelend en heeeel dik....

Je zou kunnen zeggen dat ie bij mij goed "opgedroogt" is Haha!

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 22:06

Luna: 300 euro. Leuke bonte merrie
Chanelle: 100 euro (veulen)
Kobus: 400 goed beleerd en grote maat. Verkoopt goed als kinderpony
Zorro: 800 op zijn minst! Zorro is uniek!
Tess: 175 euro is onbeleerd, nog erg jong en voskleurig
Timon: 200 Ondanks dat hij veel kan en het een onwijs leuke pony is heeft hij naar mijn idee weinig verkoopwaarde.
Honey: 500 Mooie merrie. Mooi gebouwd, kun je leuk mee fokken denk ik. Goed beleerd en leuke maat.
Dennis: 500 Goedgekeurde hengst, mooie pony en goede kleur.
Bombi: ?


En nu Sonja:

Sonja is 6 jaar oud, 1.03, beleerd onder het zadel en voor de kar. Geen papieren. Afstamming wel bekend. Werkwillige pony met een echt shetlander karakter.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Letsdunit

Berichten: 7792
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 22:37

Sonja vind ik erg leuk, leuke maat ook om voor de kar te hebben en kinderen kunnen er heerlijk mee rijden. En voor de fokkerij erg interesant kwa kleur, jammer dat ze geen papieren heeft.
400 Euro

Bombi, mooie bruine kleur en papieren
275 Euro

Honey, Leuke leerpony en zwarte merries zijn binnen het NSPS erg gewild. 325 Euro.

Dennis, moet je kwa kleur echt nodig hebben want helaas geen afstamming van bekend. Laatst stond er op marktplaats een 1e premie dagkampioen voor 500 Euro te koop met papier. Ik schat Dennis dus op 300. En voor de kar zou ik hem niet durven zetten. Wel een geweldige show pony.




De rest zal ik morgen een naar kijken.

Dan zal ik hierbij Nugget in de strijd gooien.
Voor mij van grote waarde voor het voortzetten van een bepaalde kleur met fokken, voor een ander misschien gewoon een leuke pony maar verder niks. Dat is het moeilijke bij taxeren.
McNugget of Spotlight
Vader : Wantsley Barnaby
Moeder : Halstock Daisy
Moeders vader : Windswift crusador gold
Hij is pas 1 maar blijft in de mini maat. Kan verder dus nog niks behalve merries pesten en het gras hier opeten.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Letsdunit op 10-10-03 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 22:42

lijkt wel een minifjord...

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 22:46

Zo, corretje is teminste niet zo moeilijk om te taxeren Haha!
- Geen papieren
- ongeveer 9 jaartjes oud
- niet bepaald een van de mooist gebouwde shelander
- Wel een hele stoere kleur Cool *hij verandert 4 keer per jaar van wit naar zwart.*
- en ik weet niet of zijn stokmaat nodig is, maar die kan ik morgen ook wel evetnjes opmeten.
- verkeersmak
- 'beheerst' ook een paar VD kunstjes
- word momenteel ook beleerd voor de kar
- en natuurlijk zijn kleine kinderen ook geen probleem Lachen


Afbeelding

Ik kan eventueel ook morgen een duidelijkere foto maken Lachen

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 12:04

Luna: 300
Chanelle: 100/150
Kobus: (ruin?) 150/250
Zorro: 150/250
Tess: 150/200
Timon: (helaas geen hengst meer, maar het circus betaald misschien meer Knipoog ) 150/250
Dennis 400 (een fan betaald misschien meer Knipoog )
Iris: 350
Bombi: 200
Sonja: 350 (als je er papieren kan bijkrijgen uiteraard meer)
Nugget: 350 (uiteraard na goedkeuring met leuke premie straks meer)
Corretje: 150/250

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 16:29

*
Laatst bijgewerkt door Annemieke op 26-03-22 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Sofionna

Berichten: 7381
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 17:02

Ginger,
13 jaar,
Ruin,
Leuke kinderpony,
Bijna nergens bang voor,
Echte knuffel,
Geen papieren

Sofionna

Berichten: 7381
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 17:02

Foto Ginger:

Afbeelding

Sofionna

Berichten: 7381
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 17:04

Mag k dr nog een ? Tong uitsteken
Vast wel *LOL*

Luna,
4 jaar,
merrie,
Echte knuffel,
Niet echt geschikt voor kinderen omdat ze mishandeld is geweest.
Geen papieren

Sofionna

Berichten: 7381
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 17:05

Foto's Luna:

Afbeelding

Afbeelding

Staat trouwens te koop Scheve mond

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 17:08

nugget: 350 vanwege de kleur
corretje: 200
gate: 300
Ginger: 150
Luna: ik weet niet wat voor maat dit is en wat voor kleur?

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 17:09

O nu wel, mijn excuses Lachen 200 euro

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 21:45

Ik zal me niet aan taxatie wagen, ik ben gewoon niet op de hoogte van de waardes van de shetten. De gene die er voor mij bovenuit steken zijn de twee bonte dames (merrie en veulen), timon en zorro. Die presteren net iets meer dan gemiddeld of zien er (in mijn ogen) net iets beter uit dan gemiddeld. Niet dat de rest niet mooi zijn hoor, heb er dan ook maar weinig verstand van Knipoog

Deze komt binnenkort bij ons wonen :
Shetlandruintje, 11 jaar oud, geen papieren, 105 cm groot, liep kinderkampen mee en is geschikt voor beginnende ruiterjes. Loopt erg soepel en heeft een stabiele galop en draf die een kind zelfs zonder zadel uitzit. Vroeger nog ingespannen geweest ook, maar dat ging een beetje erg voorruit Haha! Tong uitsteken.

Afbeelding

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 11:11

Vlokje, ze is een vos. 1ste premie. Dag en erekampioen op de premiekeuring. Heeft 1 merrie veulen gehad. Vlokje is 7 jaar. Ik doe met haar mini-jumping ook daar heeft ze prijzen mee gewonnen. Beleerd voor de kar. Vader is Harlando van Wegdam, en moeder Cara van de Sloes. Cara is ook een vosbonte 1ste premie merrie.
Ook op fokdagen staat ze vaak vooraan.
Wij hebben haar zelf gefokt.
Ik kan geen foto's van haar plaatsen. Dat gaat bij mij ALTIJD mis.

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 15:37

Tanneke schreef:
Vlokje, ze is een vos. 1ste premie. Dag en erekampioen op de premiekeuring. Heeft 1 merrie veulen gehad. Vlokje is 7 jaar. Ik doe met haar mini-jumping ook daar heeft ze prijzen mee gewonnen. Beleerd voor de kar. Vader is Harlando van Wegdam, en moeder Cara van de Sloes. Cara is ook een vosbonte 1ste premie merrie.
Ook op fokdagen staat ze vaak vooraan.
Wij hebben haar zelf gefokt.
Ik kan geen foto's van haar plaatsen. Dat gaat bij mij ALTIJD mis.


het veulen van Vlokje heeft een veulen premie, enter en twenter premie gehad. Dit jaar zijn we niet met haar geweest, omdat ze kreupel was. Maar met Vlokje zelf wel, zei was dus dag en erekampioen met een 1ste premie.

Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-03 16:19

sonjabelgium schreef:
Ik zal me niet aan taxatie wagen, ik ben gewoon niet op de hoogte van de waardes van de shetten. De gene die er voor mij bovenuit steken zijn de twee bonte dames (merrie en veulen), timon en zorro. Die presteren net iets meer dan gemiddeld of zien er (in mijn ogen) net iets beter uit dan gemiddeld.


TROTS Schijnheilig

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 17:24

Ben de naam van ons ventje vergeten te melden, hij heeft Quicky en is een shetter zonder papieren Tong uitsteken

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 20:24

Ik vind Quicky erg leuk, 350 vind ik hem wel waard leuke kleur, pintaloosa.
Vlokje kan ik weing over zeggen zonder foto, aangezien ze kampioen is zal ze vast een hoop waard zijn, kan zo 1500 zijn? Heb niet echt verstand van de rasechte kampioensshetten, zelf zou ik weinig voor geven maar dat is meer omdat ik niet van vos houd. Knipoog

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 21:02

Meavey schreef:
Ik vind Quicky erg leuk, 350 vind ik hem wel waard leuke kleur, pintaloosa.
Vlokje kan ik weing over zeggen zonder foto, aangezien ze kampioen is zal ze vast een hoop waard zijn, kan zo 1500 zijn? Heb niet echt verstand van de rasechte kampioensshetten, zelf zou ik weinig voor geven maar dat is meer omdat ik niet van vos houd. Knipoog


Haar moeder is vosbont. En haar vader is vos. Maar ze heeft wel sneeuw witte manen, en lange.
En ons gaat het niet allemaal om de kleur, maar meer de bouw, en de gangen. We kijken WEL naar de kleur, maar de bouw en gangen zijn belangrijker.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 23:18

Ik doe foxy ook maar even dan... En ik weet niet precies wat je voor een shet kan vragen. ik dacht eigenlijk dat mijn maximale bedrag van een shet die ik zou kopen zou zitten rond de 350 euro. Hoger vind ik echt te veel. Niet om een beetje de shetlanders de grond in te boren hoor, ik heb er immers zelf ook eentje. Haha! Het blijft gewoon zo dat je er vaak niet zoveel mee kan als met een grotere maat pony of paard. Al zie ik hier wel mensen op bokt met shetlanders waar ze geweldig op rijden. Zoals Zorro. OK dan!

Maar goed, Foxy nu:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foxy heeft geen papieren, is echt heel erg braaf en betrouwbaar, beleerd voor de kar, en is "ingereden".
Nou ja, wat moet ik er nog meer over zeggen. Gewoon een erg leuke shet zonder bekende afstamming. Hij is wel ietwat overbouwd.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 11:18

Foxy is trouwens een ruin en een grote shet, hij zit tegen de 1 meter aan.