KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 16:46

Is ie verder gezond? Rond de 6/7’

gertjan1234
Berichten: 188
Geregistreerd: 18-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:33

Ynskek: ze is 14 daardoor minder in opbrengst. Maar zo te lezen super braaf , heeft ze ene hele lieve uitstraling en ze loopt ook leuk. Ik zou er zelf nog wel 4000 - 6000 voor geven. Als ze hoger loopt in de klasses zal er nog wel wat bijkomen maar door leeftijd niet heel veel meer.

Petrichor

Berichten: 10528
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 00:08

Ynskek wegens leeftijd en hoogte zo'n 3500. Leuk leerpaard! :)

charissa90

Berichten: 315
Geregistreerd: 25-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:20

Ik ben benieuwd!

Merrie, 8 jaar, Colandro x Fighting Alpha
Stokmaat: 1.56,5 (Dus een pony)
Niveau: M2 dressuur paarden, L springen pony's, B springen paarden.

Fijn te rijden, helemaal goedgekeurd, springt erg goed.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 19:00

Leuk topic, ik waag ook maar eens een poging.

Charissa: leuk dier, maar wel een lastige maat. Ik zou haar schatten op rond de 6 à 7 duizend.
Ynske: knapperd is het! Gezien de leeftijd, maat en niveau zou ik hem schatten op rond de 5 à 6 duizend. Lijkt me een fijn leerpaard.

De mijne: 10-jarige ruin (van Gogh x Kigali x Houston) van 1,65m. M2 dressuur (Z in training en springt ook een groene wissel), binnenkort overstap L springen. Heeft ook (oefen)crossen gelopen. Springt altijd en heeft veel vermogen. Ook goed te rijden door minder ervaren ruiter.

Afbeelding


Afbeelding

Marijkeeee
Berichten: 6287
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 16:13

Leuk dit topic weer gevonden. Ga ook een poging doen.

Leonie: Mooi paard en voor de leeftijd mooi op niveau. Stokmaat goed dat geeft hem wel wat waarde. Ongeveer rond de 25.000.
Amiigo: Heeft ze ook predicaten? Ook een mooie niveau voor haar leeftijd, rond de 20.000.
Rosanna: Zelfde vraag, predicaten? rond de 15.000. Leuk paard.
Yskerk: Vanwege de leeftijd, stokmaat en niveau ongeveer 5.000. Wel een leuk leerpaard.
Charissa: Ponymaat, wel een mooi beestje en voor de ponyruiters wel interessant en al netjes op niveau. Maar ik heb echt geen idee wat de huidige pony's tegenwoordig opbrengen. Ongeveer 4.500.
Sofie: Mooie foto van het springen lijkt genoeg ruimte over te hebben ;) Mooi allround maar de leeftijd drukt te prijs wel denk ik. 7.000 ongeveer.

Marijkeeee
Berichten: 6287
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 16:21

Dan die van mij.
Merrie wordt in mei 7 jaar. Elite sport prok stokmaat 1.66m. Baltic x Indoctro. Z springen met de punten voor het ZZ. Outdoor seizoen de overstap maken. Drie correcte gangen en kan ook een leuk dressuurproefje lopen. 4x B dressuurgestart en 10 winstpunten. Wel een scherp paard, maar wordt ook gereden door iemand die ongeveer op B niveau rijd.
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5B479F32
https://f.jwwb.nl/public/p/c/b/temp-fbh ... 483-11.jpg
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5B038E9B

Merrie wordt in mei 5 jaar. Ster D-OC (ook rontg goed) stokmaat 1.68m Zavall x Indoctro. L springen met de punten voor het M. Binnenkort de overstap naar het M. Drie correcte gangen met voor een springpaard een mooi knietje erin. Heel attent paard en scherp. Kan ook zeker weten een leuke dressuurproef lopen. 2x B dressuur gestart en 6 winstpunten.
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5B05E3F4
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5B43868D
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5B0EC111

Merrie wordt in mei 7 jaar. Prok stokmaat 1.75m Indoctro x Matterhorn, M springen en binnenkort de overstap naar de M1 dressuur. Zodra ze het sportpredicaat heeft aanbieden voor de keuring. Groot paard die wat meer tijd nodig heeft. Wordt door meerdere gereden en heel braaf. Heel eerlijk paard dat voor iedereen te rijden is.
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5B05A3C6

Beetje ruzie met het plaatsen van de foto's dus maar linken :+

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 17:53

Tis al even stil in dit topic maar ben toch benieuwd wat jullie voor dit paardje zouden betalen.


Afbeelding

Afbeelding

Hij is 6 jaar oud. Stokmaat rond de 167 cm. Afstamming is Azteca VDL X Hors La Loi II
L1 startgerechtigd, zal zeer binnen kort L1 gestart worden. Kan een leuke sprong maken maar is hierin nog niet echt doorgereden. Kan een BB parcours lopen.
Hij gaat (nog met andere paarden) mee op buitenrit.
Niet geschikt voor beginners, hij moet altijd even wennen aan een nieuwe ruiter, dan kan hij wat zenuwachtig reageren.

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:20

Ik ben ook benieuwd, niet dat ik haar ooit ga verkopen maar toch :')

Grietje: schimmel van 6 jaar oud.
Springgefokt.
Heeft L1 gesprongen, in de dressuur wordt ze nu uitgebracht door mij (ik ben nog enorm onervaren). Paard is 1.68 en geschikt voor een beginner (voor mij dus :') ) goedgekeurd voor de sport. Vader is Cointreau moeder is Maureen V.
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Veraaaaah op 25-03-18 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:23

davinci2412 schreef:
Tis al even stil in dit topic maar ben toch benieuwd wat jullie voor dit paardje zouden betalen.


[ [url=m/MvwmJW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Nv6GL4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij is 6 jaar oud. Stokmaat rond de 167 cm. Afstamming is Azteca VDL X Hors La Loi II
L1 startgerechtigd, zal zeer binnen kort L1 gestart worden. Kan een leuke sprong maken maar is hierin nog niet echt doorgereden. Kan een BB parcours lopen.
Hij gaat (nog met andere paarden) mee op buitenrit.
Niet geschikt voor beginners, hij moet altijd even wennen aan een nieuwe ruiter, dan kan hij wat zenuwachtig reageren.


Ik zou er zelf tussen de 7 en 10 voor geven. Mooi beestje, enige nadeel (voor mij) zou zijn dat hij niet geschikt is voor beginners

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 12:00

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


3 jarige vader desperado x rinaldo komt uit de reina burga stam
1.66 nog geen 2 maanden onder het zadel


En een galop filmpje


Petrichor

Berichten: 10528
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 14:12

[***]: hij is in elk geval super braaf en dat is natuurlijk een plus punt! Ik doel op het stukje dat die honden beginnen te blaffen, keurig hoe hij bij je blijft.

Verder vind ik het lastig om te taxeren want hij is echt nog zo puppie, op het filmpje kan je ook echt niet goed zien hoe hij over een paar jaar gaat lopen. Hij is echt nog lang en uit elkaar wat natuurlijk logisch is, maar daardoor is de waarde lastig te schatten.

Maar ik denk dat als je hem zo als op het filmpje wil verkopen hij zo'n 4000 a 5000 euro waard is.

Vera: zo rond de 2500.

Davinci: ook rond de 2500.

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 14:43

Misschien dat een filmpje los beter verkoopt, hij oogt nog heel slap. Zonder filmpje zou ik namelijk rond de 10 zeggen met de huidige markt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 08:44

Jester_ schreef:
Misschien dat een filmpje los beter verkoopt, hij oogt nog heel slap. Zonder filmpje zou ik namelijk rond de 10 zeggen met de huidige markt

Op deze 2 filmpjes was hij pas 3 weken onder het zadel

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 13:03

Heb hem al eens hier geplaatst maar ben toch benieuwd wat jullie er nu van zouden zeggen.

5 jaar
Ruin
BB springen
Bodinus x Furore
Voor het laatst gemeten op 1.70 maar is weer aan het groeien
Kan goed bewegen, paard is heel los in het lichaam van nature. Lijkt op de sprong veel vermogen te hebben, opent mooi van achteren.
Is van 3 tot 4 jarige leeftijd meer dan 10cm gegroeid en groeit nog steeds, hij mist daarom nog wat kracht in zijn achterbeen, heeft een jaartje extra nodig als je goed wil zijn voor hem.
Super braaf paard, op stal een echte knuffelbeer, zit geen kwaad in. OHZ ook heel braaf, wil graag voor je werken. Voorwaarts paard maar absoluut niet sensibel.

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 13:14

Zou rond de 8 zeggen, al heb ik niet super veel verstand van de springprijzen.
Maar nog wat groen, prijs zal stijgen als hij meer ervaring heeft

carika
Berichten: 1582
Geregistreerd: 02-04-10

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 16:21

@change3x ik zou zeggen 10.000 euro, mits keuring zonder bemerking en als veel vermogen echt veel vermogen is.

Ik ben benieuwd wat jullie hierover denken:
Zirocco Blue
04/15 geboren, ruin, 1.65m
Bekend met longeren+zadel.

Afbeelding

carika
Berichten: 1582
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 16:27

[***] schreef:
Jester_ schreef:
Misschien dat een filmpje los beter verkoopt, hij oogt nog heel slap. Zonder filmpje zou ik namelijk rond de 10 zeggen met de huidige markt

Op deze 2 filmpjes was hij pas 3 weken onder het zadel


Ik begrijp jester wel.
Wel leuk om te zien hoe braaf hij is. Denk wel dat ie met name interessant is voor de Amerikaanse markt. Die zijn vaak opzoek naar braaf, mooi en niet té groot.

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 17:45

carika schreef:
@change3x ik zou zeggen 10.000 euro, mits keuring zonder bemerking en als veel vermogen echt veel vermogen is.

Ik ben benieuwd wat jullie hierover denken:
Zirocco Blue
04/15 geboren, ruin, 1.65m
Bekend met longeren+zadel.

[ [url=m/lz5Nwr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Iets meer info zou wel handig zijn

carika
Berichten: 1582
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 17:52

Jester_ schreef:
carika schreef:
@change3x ik zou zeggen 10.000 euro, mits keuring zonder bemerking en als veel vermogen echt veel vermogen is.

Ik ben benieuwd wat jullie hierover denken:
Zirocco Blue
04/15 geboren, ruin, 1.65m
Bekend met longeren+zadel.

[ [url=m/lz5Nwr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Iets meer info zou wel handig zijn


Veel meer valt toch niet te vertellen over een 3 jarige? Behalve de moederlijn maar ook dat is bij een ruin nou niet zo spannend.
Vrijspringen is veel belovend, filmpje heb ik niet.
Dit is zo’n beetje de standaard advertentie voor een onbeleerd springpaard en ik vroeg mee af hoe jullie de markt daarvoor op dit moment inschatten.

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 17:55

Nou moederlijn is wel degelijk belangrijk. Juist bij een onbeleerde 3jarige, hoe doet de familie het. Een presteremde familielijn doet meer als een moeder die ooit BB sprong. En zonder filmpje/fotos van het springen krijg je ws weinig kijkers

carika
Berichten: 1582
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 18:01

Jester_ schreef:
Nou moederlijn is wel degelijk belangrijk. Juist bij een onbeleerde 3jarige, hoe doet de familie het. Een presteremde familielijn doet meer als een moeder die ooit BB sprong. En zonder filmpje/fotos van het springen krijg je ws weinig kijkers


Ik zeg toch ook niet dat het niet belangrijk is? Alleen dat het ‘niet zo’ spannend is en dat is in dit geval letterlijk zo. Duits bloed met veel sport( geen wereldtop maar wel 1.40 +1.50 paarden) maar weinig predicaten.

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 18:20

Nou op basis van zo zal ik dan zeggen 4000

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 10:24

Ik ben wel benieuwd wat jullie zouden betalen voor mijn 3 jarige

Afstamming: Royal Feu X Flipper D'elle
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/2001272/kaskade-ebh
Stokmaat ongeveer 165
Rechtstreeks van de fokker. Beleerd in april bij de fokker daarna te tijd gegeven om te groeien.
Kent basis zoals vast staan, scheren, trailer enz.
Rondom goed gekeurd met allemaal 1tje. Heeft een schiefel rechts voor, deze is inclusief pees echo en extra röntgenfoto's bekeken en vormt geen probleem voor carrière.


Afbeelding


Afbeelding

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 10:29

Het is wel de bedoeling dat je eerst andere paarden taxeert (geld voor meerdere overigens)