KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 18:14

Ik gok hem zo rond de 4000, omdat ie braaf is en allround. Hijs erg klein en nog weinig gedaan :j

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 18:32

Lieke: €6500
Wipher: +/- €3000

Ik kom mij hier ook even melden. Ik ben benieuwd hoe jullie mijn merrie in zouden schatten.

Dabriela
Merrie
26-4-2008 wat haar 8 jaar maakt
Sir Shutterfly x Stakkato
1.68

Kent de basis onder het zadel (ong B niveau), heeft een gouden karakter en kan goed met kinderen overweg. Springt los 1.40 met gemak. Klinisch goedgekeurd zonder bemerkingen. Heeft een klein litteken op de borst (streepje van ca 5cm), geen last van, alleen minder voor het oog. Loopt braaf trailer op, braaf bij hoefsmid en tandarts. Geen stalgebreken.

Afbeelding

Afbeelding

Elisa2

Berichten: 37145
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:15

Hm lastig te zeggen...goed karakter, braaf en talent, maar geen niveau en predikaten en "al 8" , afhankelijk van de moederlijn zou ik zeggen tussen de 4 en 6.000.

Elisa2

Berichten: 37145
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:18

xPearl schreef:
Sharon: 6000.
Wipher: Rond de 4000.
Lieke: Rond de 6000/7000.

Oke, ik ben wel benieuwd naar die van mij! :D
Braveheart
10 jaar
Ruin
San Remo x Mermus R x Luckyboy
1.62
Is nu B+8 in 2 wedstrijden. Is L klaar. Kan goed springen, maar daar ligt mijn interesse niet. Heeft ook leuke bewegingen.
Klinisch in Februari goedgekeurd

Het is een erg braaf paard. Bij de hoefsmid en tandarts braaf. Kan goed met andere paarden en is op onbekend terrein (ook met andere paarden) de rust zelve. Loopt makkelijk de trailer op. Is op buitenrit hartstikke braaf en kan alleen en in een groep. Kan voorop/in het midden/achteraan.
Tijdens het rijden erg fijn, meedenkend en zal niet zomaar gaan rennen/bokken etc. Ook mensen die niet kunnen rijden/net beginnen met rijden, rijden zo met hem weg.

[ [url=m/g8eDMR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UFwQXq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Klik
Klik
Klik



Braaf, allround en commercieel kleurtje..maar niet echt geklasseerd qua niveau nog, afhankelijk van de bewegingen denk ik ook zo tussen de 4 en 6.000.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:45

Idd zelfdr als hierboven, tussen de 4/5000

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:49

Wat een leuk topic, ik probeer de paarden te taxeren die hier boven staan.

mcjv : rond de 4000 , al ietsje 'ouder' maar nog geen niveau drukt de prijs.
xpearl : de eerste foto vertekend een beetje, wolletje :) 10 jaar en dan net wedstrijden in de B, ik zou zeggen 5000 hoogstens 6. Dit kan wel snel verhogen als die door de klasses heen snelt :)
Liekec : leuk koppie, ook rond de 5 a 6 duizend. Mooie afstamming maar een ruin.

Ben benieuwd wat jullie over mijn merrie Tante Cor zeggen. ze meet 1.73, 9 jarige democraat x riverman maakt haar geen beginners paard. Loopt nu L2 , L springen en L cross met in alle drie winst. Dressuur klaar voor het M1 , cross is ze ook klaar voor het M. Ze kan erg heet worden met springen. Daardoor echt geen succes met ruiters zonder ervaring. Wel geschikt voor leuke bosritten! Echt bos-bom-proof. Loopt trailer en vrachtwagen op als je zelf niet twijfelt. Hoefsmid is ze soms wat zenuwachtig, beetje hooi voor der neus doet wonderen. Klinisch en rontgen goed gekeurd, heeft wat kleine galletjes op achter benen.
Afbeelding

Afbeelding

http://nl.tinypic.com/r/zvwvo0/9
http://nl.tinypic.com/r/29djyvm/9

nog extra spring en stand foto :)

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:53

En mijn andere knul dan?

Harrewar
Ruin
4 jaar
Vos
168/170
Mooi paard om te zien, goede stap, zeer goede draf en uitstekende galop.
Paard wil graag werken, is ook braaf maar nog wel jong en dus zijn streken. Gaat alleen en in groep mee bos in, geeft ie niks om. Kan ook een leuke sprong maken, is pas half jaar ohz nu dus nog niet heel bevestigd erin
L1 met winst, deze winter blijft hij l1 en dan int voorjaar mag hij M. Kent deze oefeningen maar zijn (ook nog niet nodig) nog niet bevestigd

Klinisch en rontgen goed

Connaisseur x serano gold. Moeder is een merrie van bartels. Klaar voor de grand prix (en misschien over 4 jaar loopt ze op de os!!)

Afbeelding

Afbeelding

http://a66.tinypic.com/29bzktg.jpg
http://a68.tinypic.com/2guazno.jpg
http://a64.tinypic.com/bgsikh.jpg
http://a68.tinypic.com/21b9f5w.jpg
http://a64.tinypic.com/2u4iu0z.jpg

Id link ook wel een springfoto! Ruimte zat haha

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 08:59

Jester : jong met voor mij onbekende afstamming maar denken wel potentie. Ik denk tussen de 8 en de 10 duizend.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 11:16

Connaisseur is kwpn met duits bloed, idem als serano gold haha.

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 22:41

Upje, niemand die mijn schimmel wil taxeren :') ze is zo leuk :D

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 08:28

_Elke schreef:
Upje, niemand die mijn schimmel wil taxeren :') ze is zo leuk :D

Ik zou eerst zeggen rond de 8000 maar door de kleine bemerking ga ik naar de 7000. Afstamming onbekend maar lijkt me een fijn paard voor de juiste ruiter met veel potentie en al de nodige ervaring.

Elisa2

Berichten: 37145
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 08:36

Elke, mooie allrounder en allround gekwalificeerd..ook allround gefokt. Ik schat haar zo tussen de 8 en 10.000.

Jester, jouwe is een erg aansprekend dressuurpaard..mooi duits gefokt en veel potentie..ik schat hem nu {afhankelijk van de beweging} tussen de 10 en 15.000.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 10:30

liekec schreef:
_Elke schreef:
Upje, niemand die mijn schimmel wil taxeren :') ze is zo leuk :D

Ik zou eerst zeggen rond de 8000 maar door de kleine bemerking ga ik naar de 7000. Afstamming onbekend maar lijkt me een fijn paard voor de juiste ruiter met veel potentie en al de nodige ervaring.

Whoops verkeerd gelezen, kan hem niet meer wijzigen. Ik las dat zij afgekeurd was door de galletjes, maar nu ze goedgekeurd is blijf ik bij 8000. :D

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:36

Ik zou je schimmeltje ook tussen de 8 en de 10 doen!

Jodi93

Berichten: 1631
Geregistreerd: 10-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 19:26

mcjv: 5500
Elke: Rond de 8000 vanwege hete karakter.
Jester: tussen 8/10.000

Floria-Carla
Merrie
6 jaar
1,67 cm
Oscar x Ekstein uit de Carla lijn.
Klinisch goedgekeurd
stb-ext

Goede ruime stap, goede krachtige ruime draf, goede galop.

Erg lieve aanhankelijke merrie met een goed achterbeen. Word op dit moment zadelmak gemaakt.
Trekkers, quads, graafmachines ze is er niet bang voor.
Wel sensibele, alerte merrie. Dol op knuffelen en poetsen.
Laat los een goede sprong zien.
Braaf in de hand, hoefsmid tandarts etc.

Afbeelding
Afbeelding

Meer foto's op facebook onder kwpner Floor.

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 11:11

Jodi,

4500,- voor nu denk ik... Zie dat het bericht wel al van okt is.. hoe staat het er nu voor met haar?

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 17:54

Ik schop 'm weer even omhoog! :D

@_Jester
Denk rond de 10.000. Als je 'm M hebt en alles bevestigd is, dan zou de prijs wel wat omhoog gaan! Leuk paard om te zien ook! :)

@Jodi93
Rond de 4.500/5.000. Maar het is al een wat oudere post, dus ik misschien nu wel wat hoger, haha!

Ben nu wel weer erg benieuwd naar de mijne, nu die wat verder is getraind etc, haha :)

Braveheart
Ruin
10 jaar (Word in april 11)
1,62
San Remo x Mermus R
L2 dressuur met 3 winstpunten na eerste L2 wedstrijd
Klinisch goedgekeurd

Fijn, meewerkend paard. Koel in het hoofd. Goede gangen, met goed achterbeen gebruik. Laat ook zeker een goede sprong zien onder de man, maar los ook.
Braaf paard, en ook op onbekend terrein heel braaf. Braaf op trailer en bij de smid. Sociaal met andere paarden en heeft geen (stal)gebreken.
Volgens mij ook voor de wagen beleerd, en braaf op buitenrit (Met andere paarden of alleen). Trekkers, motors etc kijkt hij niet van op of om. Iedereen kan er mee weg rijden.

Afbeelding
Standfoto is van vorig jaar zomer.

Afbeelding
Klik
Klik

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 18:04

Hijs wat klein en wat ouder, ik zou zeggen rond de 5/6 omdat ie wel heel braaf is en leuk dier om te zien!


Wel grappig dat iedereen mijn donkerbruine hoge inschatte dan de vos, terwijl de vos echt een heul goed paard is haha :D zal het dan toch de kleur icm een bekendere afstamming zijn?

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:18

Elke, rond de 10.000
Jester, ik vind dressuurpaarden nogal lastig te beoordelen op kwaliteit zonder bewegend beeldmateriaal, maar zo op de tekst afgaande ook tegen de 10.000 aan
Jodi, 6 en kent nog niks, dus 2500.
Pearl, tegen de 6000!

Ik ben wel benieuwd waar jullie mijn paard op taxeren. :)

3,5 jaar (van juli 2013)
Bodinus x Furore
+/- 1.69
Ruin
Klinisch en röntgelogisch goedgekeurd in maart 2016
Goed zadelmak: kent stap, draf, galop en is goed aan de hulpen. Simpel om te sturen. Heeft een makkelijk mondje.
Springt met fijne manieren, opent achter mooi. Is bekend met balkjes vanuit alle gangen en wat lage sprongetjes.
Kan goed bewegen en is heel los vanuit zichzelf.
Een goedachtig paard waar geen kwaad in zit. :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 22:07

Change3x, Leo tussen de 4 en 6000 in denk ik.
Pearl, rond de 6000.
Jodi, 3/4000 omdat ze nog niet zoveel kent.

6 jaar (2011), ruin
Lexicon (van Voltaire) x Orthos (van Gottschalk)
Ongeveer 167
2015 klinisch en rontgologisch ggk
Loopt een fijne B proef. Heeft voor een springpaard een goede draf erop. En aardig wat go.
Simpel B parcours rond te sturen, heeft vermogen voor meer. Verblikt of verbloosd nergens op.
Braaf in de trailer/vrachtwagen, bij smid/da en is verkeer en bos mak.
Lief in de omgang en zit echt geen kwaad in.
Afbeelding

Afbeelding

En het beste wat in de buurt komt van een standfoto :')
klik

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 20:14

Ik zal het topic weer in leven brengen :)

Paljaslaura, tussen de 6000-8000 denk ik ivm de potentie en de leeftijd. Plus, karakter doet ook veel vind ik.
Change3x, leuk paard; ook potentie nog wel jong, tussen de 4000-6000 euro denk ik

Ben benieuwd wat jullie van mijn paard vinden :)

Paspoort:
Frankenstein KK
7 jaar oud, 1.63m, ruin, zwart (verkleurd in de zomer)
Glock's Voice x BMC Relevant
31-7-2016 wedstrijd debuut in de B, is nu L2+6. Komt elke wedstrijd met minimaal 2wp thuis. Vliegt door de klassen heen. Aankomende zomer starten we M1.
Goed stap, mooie draf en een super galop.
In de training zijn de M oefeningen bevestigd, nu begonnen aan de eenvoudige en de vliegende wissel.

Karakter:
Super lief en aanhankelijk paard dat dol is op knuffelen. Super sociaal naar anderen; wel een subtiele leider :). Leert ontzettend snel. Vind het hogere dressuurwerk ontzettend leuk, is bloedfanatiek, wat heet en ijverig. Wel sensibel, kan een beetje kijken, maar wanneer de ruiter niet kijkt en hem aan het werk zet is er niks aan de hand. Braaf op vreemd terrein. Verkeersmak. Kan ook een sprongetje. Heeft in juli 2016 een week bootcamp trailerladen gehad bij Equinologica. Sindsdien veel beter :):)

Afgelopen week:

Afbeelding

Afbeelding

Maandje geleden:

http://boktimg.nl/img/m/uyXxBn.jpg

Zijn hoofd:

http://boktimg.nl/img/m/70CyoV.jpg
Laatst bijgewerkt door balance op 28-04-17 05:59, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: max. 2 foto's ter illustratie, rest in link

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 20:26

Zou hem rond de 12 schatten. Iets klein, niveau iets achter voor de leeftijd

DreamGuide

Berichten: 2015
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 16:30

Oeh! Leuk topic! Ik kom even leven in blazen! Ik ben geen kenner maar heb wel honderdduizenden paarden bekeken op het internet. :o

@Paljaslaura: Mooi paard! Gemiddelde maat, mooie leeftijd waarvan ik denk dat er toch vrij veel vraag naar is. Een paard wat een goede sprong maakt maar toch ook een goede gang heeft en van goede afstamming. Verder nog niet erg hoog niveau zie ik? In zowel springen als dressuur niet. Ik zou hem op de 5500 schatten denk ik.
Ik zie je springwedstrijd overigens in Weesp volgens mij, Bleijenberg? Leuk! Daar rij ik ook weleens.

@Kimmutjuh89: Sowieso een super afstamming natuurlijk. Beetje klein van maat maar kan ook fijn zijn. Ik zag je paard eerder ook al itp dacht ik. Karakter natuurlijk ook super en ook op niveau. Sowieso duurder dan het gemiddelde paard, ik schat hem op 14.000, ook vanwege potentie voor de toekomst.



---
Nou, dan ook nog even mijn kwpn tuigmonster voorstellen. Vraag me af of jullie hetzelfde taxeren als wat ik er voor betaald heb. :9

Naam: Horonae
Afstamming: v. Atleet mv. Jochem. Volle zus van prijzenwinnaar Grandioos (o.a. beste nieuweling 2015) en nog vele andere topnakomelingen uit deze lijn.
Hoogte: 1,78m
Geslacht: Merrie
Leeftijd: 5 jaar

-Is betuigd, ik heb hier verder niks mee gedaan. (Ik ben geen menner)
-Klinisch goedgekeurd.
-KWPN gekeurd, 1 punt te weinig om stermerrie te zijn.
-Nooit ziek geweest of kreupel.
-B+8 dressuur op wedstrijd. Is bijna M klaar in training.
-Springt gemakkelijk de 1,35m, hoger niet geprobeerd maar haalt ze waarschijnlijk wel.
-Drie goede gangen, zeer goede, ruime galop en taktvolle (voor een tuiger) ruime draf.
-Heel lief voor kinderen en andere dieren. Ligt goed in de kudde. Absoluut geen merrie-gedrag
-Geschikt voor zowel de groenste beginners als ervaren ruiters.
-Enorm lief en braaf, maar zeker geen dooie.
-Kan mee naar buiten in groep, maar ook alleen.


Afbeelding
Afbeelding
https://s8.postimg.org/phupsbkx1/IMG_2679.jpg

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 16:59

Persoonlijk zou ik er zelf niet meer dan 5000 euro voor neerleggen.
Paar puntjes waar ik dat op baseer:
- zo vanaf de foto geen bijster goede techniek (springen), maat vooral veel vermogen. An sich niks mis mee maar als je echt parcours gaat rijden is het fijner om een paard te hebben die meer techniek heeft dan perse heel veel vermogen om over een losse hindernis 1.35 te springen. Stel ze zou daar ook officieel gestart zijn kan je er al weer wat bij optellen.
- dan is het dressuur niveau 'maar' B, vanaf de foto kan ik er ook niet meer van maken en dat ze in de training M loopt zegt mij dan niet zo veel. Waarom is ze dan niet verder gestart? Als ze officieel M met winst heeft gelopen kan je er wel weer meer voor krijgen denk ik.
- en als laatste, tuigers zijn toch een stukje minder gewild dan de 'gewone' KWPN'er. Als je de juiste er voor vind is dat mooi meegenomen maar vandaar mijn taxatie :)

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 17:14

Ik zou ook tussen de 6-8 zeggen. Als ze hoger gestart is (ze is wel pas 5 natuurlijk) maar iig L2 zou ik zeggen rond de 8-10, echte allrounder en braaf doet ook veel met de prijs.