KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
appydale
Berichten: 217
Geregistreerd: 15-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:57

Pearl en dies; beide zou ik zeggen rond de 3000/4000 aangezien leeftijd, weinig wedstrijdervaring en evt gebreken.
Van veulens heb ik helaas heel weinig verstand, dus zou niets durven zeggen

Hierbij mijn paard
Bailey
10 jaar oud
Z2 dressuur en BB springen
Heel makkelijk en meewerkend karakter, iedereen kan er op wegstappen (ook buiten)
164 cm hoog
Zowel klinisch en rontgonologisch goedgekeurd voor de verkoop
Vainqueur x dutchboy
Helaas nu alleen deze foto:
Afbeelding

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10445
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:15

Dies: €2750 dit in verband met de hanentred en het feit dat hij qua niveau niet veel gepresteerd heeft. Zijn maat werkt wel in zijn voordeel.

Jipslewe: €7000, net qua niveau maar zijn maat werkt niet mee. Foto is ook niet fijn om te beoordelen.

Ik ben benieuwd wat jullie van mijn nieuwe merrie vinden

Zissi
12 jaar
1.65

In het verleden L dressuur, L springen en L cross gelopen.

Nu net 3 weken bij mij

Afbeelding

Quir

Berichten: 17366
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:27

xPearl: 4.000
Niveau niet naar leeftijd, wel veelzijdig.

Dies_7: 2.500/3.000
Wel heel mooi en aansprekend paard, maar de hanetred. Ook nog weinig niveau voor zijn leeftijd helaas.

Jipslewe: 8.000
Foto laat m eerder in waarde dalen dan dat t iets toevoegd. :)

Ynskek: 2.500/3.000

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10445
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:37

Quir schreef:
xPearl: 4.000
Niveau niet naar leeftijd, wel veelzijdig.

Dies_7: 2.500/3.000
Wel heel mooi en aansprekend paard, maar de hanetred. Ook nog weinig niveau voor zijn leeftijd helaas.

Jipslewe: 8.000
Foto laat m eerder in waarde dalen dan dat t iets toevoegd. :)

Ynskek: 2.500/3.000


Puur uit interesse, hoe kom je bij die van mij aan je schatting?

appydale
Berichten: 217
Geregistreerd: 15-11-13

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:51

Oke dankjewel voor de taxaties! We hebben wel iets meer voor hem betaald dan getaxeerd maar het was ook echt zijn karakter die ons heeft overgehaald, we zijn superblij met hem, vooral voor mijn zus met heftige/traumatiserende ervaringen met paarden!
Oja, hoezo was de foto juist waardedalend? Vond het wel een leuke foto van hem! (Was wel iets ma de verhuizing dus was best afgevallen door de spanning)

Quir

Berichten: 17366
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:58

Oh ik zat even in de trein en moest er uit, was nog bezig en had niet door dat ik al verzonden had.

Maar niveau niet echt naar leeftijd, wel veelzijdig. Foto vind ik t geen aansprekend paard (kan aan de foto liggen), kort voorbeen, doet zwaar aan, staat heel onderstandig (maar dat is ook hoe je ze neer zet).

Wat is haar afstamming, heeft ze predikaten?

Klinisch en röntgen gezond? Dat kan de waarde trouwens zeker omhoog halen. Nu geschat op jouw info en dat was niet echt veel zeg maar en ook een niet zo voordelige foto.

Jipslewe, het is inderdaad een hele leuke foto. Voor jullie als eigenaar heel veel van waarde. Maar hij staat er niet heel voordelig op en daardoor kan je met de foto dus eigenlijk niets.


Afbeelding
Dit bedoel ik met en foto waar je qua taxatie pas wat meer over kunt zeggen. Snap je?

Desalniettemin, kan t voor jullie een onwijs fijn en lief paard zijn en is hij goud waard!! Zo'n foto's zijn dan ook goud waard, maar niet om op te kunnen taxeren. Dat is wat ik bedoelde. :)

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10445
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:05

Het is een Karandasj x Animo, predikaten niet bekend bij mij.

Ze is via een handelaar bij ons op stal gekomen. Ik heb nog niet echt foto's van haar verder. Deze is van het eerste weekend dat ze hier was, daar was ze ook nog niet van mij.

Veel weten we niet van haar, afgelopen jaar een veulen gehad.

Onderstaande foto is van 28 mei, beetje fout verlicht.

Afbeelding

Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:45

Jipslewe... Ik zou zeggen 9000 Klinkt als een fijn paard dat voor veel mensen geschikt is. Voor het mooie zou hij wat groter mogen zijn.
Ynskek....Ik zou zeggen 3000, paard oogt wat "zwaar", aan de kleine kant en kwa niveau ook niet bijzonder, wel fijn allround.

Dan mijn merrie:

Humulandra Ren
Oscar X Dillenburg
Prok
1.70 hoog
4 jaar
L1+4 maar in training L2/M1 niveau
Braaf op de vrachtwagen
Braaf op buitenrit
Kan een sprongetje maken
Lijkt wat jeukerig op de manen maar heeft wel gewoon een mooie manenbos
Drachtig van Ferdeaux voor 2017
Fijn paard dat graag voor je werkt. Ook op ander terrein fijn te bewerken en loopt vaak bovenin mee.
http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/1744899


Afbeelding

Afbeelding

Favodres
Berichten: 86
Geregistreerd: 13-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 16:35

Quir schreef:
Kijk dat is een betere onderbouwing waarom een paard wel potentie heeft maar niet dat niveau loopt.

Maar tegenwoordig roept iedereen maar dat een paard potentie heeft, zelfs krom kreupelhout om even heel crue te zeggen.

Zolang t schoonheid foutjes zijn en hij klinisch verder helemaal goed is, hoeft dat geen belemmering te zijn voor verkoop (voor een normale prijs).

Misschien dat t slim is om in ieder geval t been waar de draad wond op zit op de foto te zetten, als je weet dat hij verder ook helemaal oké is kan je meer vragen. In mijn ogen zijn dat die 500 euro wel waard.

Als t been helemaal goed is (daar dan ook mee beginnen, niet goed gewoon stoppen) en de rest daarna ook, kan dat je paard zo 1500 laten stijgen in prijs...

Ik denk dat 6.000 wel een reële vraagprijs is om voor te koop te zetten. Zakken kan immers altijd nog. Stijgen niet meer. Als hij klinisch en röntgen goedgekeurd is zou ik m voor 7.000\7.500 zetten. Op voorwaarde dat t beeld klopt bij je beschrijving uiteraard! Een mooi aansprekend paard verkoopt zichzelf meestal ook sneller dan een minder mooi of aansprekend paard.

Succes met de verkoop. Wil je me eens een PBtje doen met de gegevens van t paard en foto's maken van haar? Liefst ook van de draadwond?


Ja, precies misschien dat ik hem wel op de foto's zet. Maar vind het altijd spannend straks is ie niet goed. Voor de rest heb ik nooit problemen gehad, maar je weet maar nooit natuurlijk. Ja ik zal binnenkort even pb sturen met foto's erin :) in ieder geval bedankt voor de informatie.

lauwtjuhh
Berichten: 940
Geregistreerd: 12-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 11:12

Quir schreef:
Lauwtjuhh: 3.500
Veelzijdig en braaf paard. Niveau niet naar leeftijd, maar voor een tuigpaard misschien ook niet helemaal reëel. Verder mooie leeftijd en toont naar mijn mening op de ene foto niet echt tuigpaard gangen? Klopt dit? Dat is onder t zadel wel echt een pluspunt naar mijn idee<3


De eerste paar jaar heb ik er echt bloed zweet en tranen in moeten stoppen om die typische tuigpaard gangen er uit te krijgen. Gaat nu echt snel vooruit. Sinds ik haar hier ter taxatie heb aangeboden zijn we weer in niveau gestegen. Zijn nu M1. Doelstelling is dit jaar nog M2.
Mijn persoonlijke doelstelling is minimaal Z2 met haar. Als mevrouw er geen zin in heeft op wedstrijd gaat ze alles doen behalve de oefeningen die ze hoort te doen. De piaff om een voorbeeld te geven. Dit soort oefeningen vind ze makkelijk. Door haar tuigpaard achtetgrond kan ze haar benen makkelijk optillen.

Ze heeft ganges, renovo en manno in haar directe afstamming zitten.

Tafelpoten
Berichten: 42
Geregistreerd: 25-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 20:00

De regel is om eerst zelf te taxeren, maar daar ik geen verstand heb van de prijzen rondom KWPN'ers of bepaalde hengst/merrie lijnen durf ik dat niet goed aan.

Ik sta in beraad om een tweejarige merrie te kopen, het gaat om een merrie van 28 juni 2014, een zwarte merrie van nu +/- 1,60m.
De afstamming is Desperado x Hofnar.

Kent het veulen ABC, halster op/om, een stukje mee lopen, de hoefsmid en een borstel er overheen halen.

Foto's kan ik eventueel per PB toesturen, openbaar vind ik niet geheel netjes naar de huidige eigenaar.
Ook de vraagprijs kan ik indien gewenst toesturen via PB.

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2427
Geregistreerd: 07-02-11

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 20:09

Jipslewe...
Tussen de 8.000 en 10.000, zou wat groter mogen zijn
Ynskek....
Ik zit ook rond de 3.000 oogt wat grof

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2427
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 20:15

Ruin van 13 jaar
Mistral X Sultan
L2+2
B springen
K3 start gerechtigd
3 maal op de Brabander gestart, zowel dressuur als springen
Super brave allround ruin. Kijkt niet vreemd op vreemd terrein. Ideale leermeester, laat je alle taken proeven. Internationaal starten hebben wij een schuin oog op. Braaf op trailer, hoefsmid heel die mik mak.
Geeft je vertrouwen en laat vriendelijk merken wanneer je iets fout doet in je rijden, houding of gedrag. Klein kind kan er mee weg lopen maar kan ook veel bloed laten zien. Springt mooi basculerend. Geen gebreken. Kan voor de beginnende ruiter zijn, maar moet wel extra uitgedaagd worden door een 'gevorderde' ruiter.
Afbeelding

Afbeelding

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 15:06

MerelV schreef:
Poeh moeilijk dit! Ik heb al eerder in dit topic getaxeerd (en gevraagd om taxatie van mijn vorige paard), kijken of ik er beter in geworden ben :p

Jentel: redelijk goed op niveau, lekker veelzijdig. Ik denk toch wel 5000.
JorisDy: Nog jong, moeilijk te zeggen. Vrij klein, maar kan nog best bijtrekken natuurlijk. Vanwege het brave karakter denk ik toch wel zo'n 3000 euro.

Dan nu mijn nieuwe paard.
Fabulous Faline (whitesnake x nonstop), wordt dus dit jaar 6. Is laat zadelmak gemaakt, omdat ze lang slungelig bleef. Is ongeveer 1.74 groot. Heeft 8 wedstrijden in de B gelopen en heeft ze bijna allemaal gewonnen met dikke punten. Gaan de overstap maken naar het L1. Thuis is ze ongeveer M1 klaar. Begin gemaakt met springen en crossen, wat ze super goed oppakt. Kijkt nergens naar en wil graag naar de overkant. Ook met dressuur heeft ze een super nuchter karakter en is niet snel onder de indruk. Braaf met rijden. Zeer goede basisgangen, bijna altijd 7ens of 8en voor haar gangen. Verkeers en trailermak, geen stalgebreken. In juli vorig jaar klinisch en rontgenologisch goedgekeurd voor de sport.

[ [url=m/ZEkSmz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nYFkZu.jpg]Afbeelding[/url] ]



wat super leuk ik heb ook een nonstop en daar spring en cross ik ook mee

TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 17:45

Billy3105 :leuk paard veelzijdig ook, ik zou hem schatten op 6000 zoiets.

Tijdje geleden geplaatst maar nu verder etc.

Naam : Cupido
Schofthoogte : 175
Niveau ; Z1.( hoger opgeleid)
Springt wissel,
Leeftijd : net 9
Afstamming Dreamcather x contango
In 6 maanden combinatie naar het Z1
Verkeersmak,trailermak, braaf bij de smid geen gebreken.
Paard kan ontzettend goed bewegen, mee op oefenparcour geweest.
Klein kind kan erop, zonder zadel over het strand alles kan met hem.
Paard met heel veel potentie voor hoger werk, begin piaff/passage zit er ook al op.
Afbeelding

Afbeelding


Ouder filmpje al : even voor beweging. https://youtu.be/aUPpl0wOSrU
Meer naar het einde word hij dressuur matig gereden.

Cientjee
Berichten: 34
Geregistreerd: 01-10-15
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 00:38

Pfoee ik heb geen verstand van de prijzen maar doe toch een gok :+

Tessjazz 13.000?

10 jarige merrie Quidam's Rubin x Wolfgang
L2 dressuur, springen zijn we net mee begonnen en springt nu een parcourtje van 1 meter. Kan heel goed springen en leuk bewegen...
Paard met een geweldig karakter, heel braaf in omgang , onder het zadel een heel fijn meewerkend paard, als je haar op de juiste manier/ ontspannen rijdt anders kun je niet goed met dr rijden , gaat ze stilstaan en niet willen lopen, zal nooit bokken of steigeren! Verder is ze fijn voorwaarts en niet voor de beginnende ruiter.
In de weide een heel sociaal paard, heeft verder geen gebreken

Afbeelding

Heb niet echt duidelijke fotos van het springen :(
Afbeelding

Cientjee
Berichten: 34
Geregistreerd: 01-10-15
Woonplaats: Limburg

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 00:48

ze is trouwens 1.65 m

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 01:01

Tessjazz: €15.000, filmpje doet het niet
Cientjee: €6500, niveau niet naar leeftijd, wat kleiner.

En mijn merrie?
6 jaar, M dressuur. Fijn bewegen en makkelijk te rijden. Vader is Bordeaux en goede moederlijn, ook leuk om mee te fokken dus.
Erg makkelijk dier in de omgang en niet snel onder de indruk. Koel in de kop maar geen slome, wil altijd voor je werken.
Röntgenologisch en klinisch goedgekeurd in 2014. 1.72 hoog


Afbeelding

Afbeelding

Elisa2

Berichten: 37339
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 09:12

Amigo: rond de 8000,- leuk paard, goed karakter, rontgenologisch goed en niveau naar leeftijd. Oogt wat simpel en staat niet bij of de merrie ook predikaten heeft etc.
Cientje: rond de 3000/4000 leuk allround paard, moeilijker te rijden..weinig niveau in verhouding tot leeftijd.
Tessjazz: rond de 15/20.000 prachtig paard, commercieel kleurtje, goed lopen, braaf en niveau naar leeftijd met potentie voor meer.
Billy: tussen de 2 en 3.000 mooi allround en braaf, maar oogt wat simpel en niveau laag voor leeftijd

Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:58

Carmuh schreef:
Jipslewe... Ik zou zeggen 9000 Klinkt als een fijn paard dat voor veel mensen geschikt is. Voor het mooie zou hij wat groter mogen zijn.
Ynskek....Ik zou zeggen 3000, paard oogt wat "zwaar", aan de kleine kant en kwa niveau ook niet bijzonder, wel fijn allround.

Dan mijn merrie:

Humulandra Ren
Oscar X Dillenburg
Prok
1.70 hoog
4 jaar
L1+4 maar in training L2/M1 niveau
Braaf op de vrachtwagen
Braaf op buitenrit
Kan een sprongetje maken
Lijkt wat jeukerig op de manen maar heeft wel gewoon een mooie manenbos
Drachtig van Ferdeaux voor 2017
Fijn paard dat graag voor je werkt. Ook op ander terrein fijn te bewerken en loopt vaak bovenin mee.
http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/1744899


[ [url=m/eXbhAW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/49eWze.jpg]Afbeelding[/url] ]


Helaas is er nog niet op mijn topper gereageerd....inmiddels gaan we ons L2 debuut maken en hebben we afgelopen weekend meegereden op de regiokampioenschappen waar we als 14e van noord holland zijn geeindigd...

Amigo...ik zou ook zeggen rond de 8500
TessJaz....ik zou zeggen 20.000, mooi niveau, goede kleur en fijn karakter.

Elisa2

Berichten: 37339
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 08:35

Carmuh schreef:
Jipslewe... Ik zou zeggen 9000 Klinkt als een fijn paard dat voor veel mensen geschikt is. Voor het mooie zou hij wat groter mogen zijn.
Ynskek....Ik zou zeggen 3000, paard oogt wat "zwaar", aan de kleine kant en kwa niveau ook niet bijzonder, wel fijn allround.

Dan mijn merrie:

Humulandra Ren
Oscar X Dillenburg
Prok
1.70 hoog
4 jaar
L1+4 maar in training L2/M1 niveau
Braaf op de vrachtwagen
Braaf op buitenrit
Kan een sprongetje maken
Lijkt wat jeukerig op de manen maar heeft wel gewoon een mooie manenbos
Drachtig van Ferdeaux voor 2017
Fijn paard dat graag voor je werkt. Ook op ander terrein fijn te bewerken en loopt vaak bovenin mee.
http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/1744899


[ [url=m/eXbhAW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/49eWze.jpg]Afbeelding[/url] ]


Goed karakter, mooi allround type ,maat en goed niveau voor leeftijd...zou eventueel ook interessant kunnen zijn/worden voor de fok als ze predikaten had.
Voor paard zelf tussen de 8 en 10.000..afhankelijk van de kwaliteit van de gangen.
Met veulen zou ik zeggen tussen de 10 en 15.000.

onaru_vk
Berichten: 2
Geregistreerd: 29-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 20:09

Niet zo veel verstand van paarden/prijzen hoor maar ik doe een gok ;)

Cientje, 6.000?
Amiigo, 8.000?

Mijn paardje:

Urion
Metall X Havidoff
1.65 hoog
15 jaar
B (Geen officiele wedstrijden gereden)
Kan goed springen
Kan mee op buitenrit, wel met andere paarden
Braaf bij hoefsmid, kan op de trailer, maar niet vaak gedaan waardoor het niet altijd even makkelijk gaat.

Paard met karakter, heeft duidelijke leiding/ruiter nodig. Met rijden goed voorwaarts, niet voor beginnende ruiter.

Ik ben benieuwd!
Afbeelding

Afbeelding

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 00:10

onaru_vk schreef:
Niet zo veel verstand van paarden/prijzen hoor maar ik doe een gok ;)

Cientje, 6.000?
Amiigo, 8.000?

Mijn paardje:

Urion
Metall X Havidoff
1.65 hoog
15 jaar
B (Geen officiele wedstrijden gereden)
Kan goed springen
Kan mee op buitenrit, wel met andere paarden
Braaf bij hoefsmid, kan op de trailer, maar niet vaak gedaan waardoor het niet altijd even makkelijk gaat.

Paard met karakter, heeft duidelijke leiding/ruiter nodig. Met rijden goed voorwaarts, niet voor beginnende ruiter.

Ik ben benieuwd!
[ [url=m/m45uUC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/n5Qook.jpg]Afbeelding[/url] ]


He Jorie, jij ook hier?! Ik herkende Urano meteen!! :D

Jester_

Berichten: 12274
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 01:34

urion: 2/3000. Laag niveau, Ook niet heel braaf dus dat werkt ook niet mee.

Amiigo: Rond de 8/10. Netjes op niveau, oogt wat simpel maar wel aansprekend paard

Cientje: 6000. Niveau wat laag, verder leuk allround paard

tessjezz: Jammer van het filmpje in slowmotion, dat is nouwelijks te beoordelen. Niet geheel op niveau, wel mooi paard verder. 12.000

Change3x

Berichten: 6583
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 07:08

Cientje, 6.000 Leuk paard maar zou voor haar leeftijd een paar niveautjes hoger mogen lopen! :)

Amigo, 8000-10.000 Leuk paard! Loopt goed op niveau maar lijkt wat simpel.

Onaru, 1500 Paard wordt beschreven als moeilijk en is niet meer de jongste. :)