Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 99 van de 100 [ 2493 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 96, 97, 98, 99, 100  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO] Verzameltopic, bijzondere kleurtjes! #2

 
Profiel   

Heel leuk dier, geslaagde kruising :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-15 12:41 



 
Profiel   

Wauw Marleen_vA wat een knapperd! Hij is nog hengst? <<)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-15 13:45 



 
Profiel   

Robynn schreef
Wauw Marleen_vA wat een knapperd! Hij is nog hengst? <<)


Ja! Hij is nog wel hengst. Wordt dit jaar gecastreerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-15 14:18 



 
Profiel   

Echt?! wat zonde, zou je hem niet voor de dekdienst willen gebruiken? Hij is echt onwijs mooi :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-15 14:33 



 
Profiel   

Robynn schreef
Echt?! wat zonde, zou je hem niet voor de dekdienst willen gebruiken? Hij is echt onwijs mooi :)



Ik weet de achtergrond niet diepgaand. Ik weet dat zijn vader x RHM Jaimy is (zit ook op bokt). Moeder weet ik dat zij een fries x RMH is, maar de rest weet ik niet. Vader's kant is duidelijk in kaart. Moeder niet. Dus wat betreft eventuele lijnteelt, onverwant, etc weet ik dus niet. Ook weet ik niet wat dekdienst met Santos zijn karakter zal doen... Wij willen hem vanaf volgend jaar gewoon in de groep hebben als ruin.

Of wij hem nog kort in de dekdienst willen, zit nog steeds in onze gedachte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-15 15:00 



 
Profiel   

Knap paard, mooie bouw. Ik zou daar best wat nakomelingen van willen zien, volgens mij best een goede combi met een haf of ander robuster ras.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-15 15:12 



 
Profiel   

chimello schreef
Knap paard, mooie bouw. Ik zou daar best wat nakomelingen van willen zien, volgens mij best een goede combi met een haf of ander robuster ras.

Of met een knappe NRPS merrie <<)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-15 15:13 



 
Profiel   

Zou ook niet slecht zijn nee, mijn Quarab heeft een heel mooi veulen gekregen uit een Tinker. Was nu niet bepaald een kruising die ik bewust zou hebben gekozen maar heeft zich toch goed uitgepakt dus wat verfijning met deze hengst kan best wat leuks brengen denk ik :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-15 15:18 



 
Profiel   

Prachtig dier Marleen_vA, en respect voor de keuze van ruinen.
Outcross in combinatie van onbekende moederlijn maakt het niet het perfecte vaderdier en ben bang dat er veel mensen op het kleurtje worden aangetrokken.

Nogmaals ik vind het een enorm gaaf beest om te zien, maar om nu te zeggen dat het een super vaderdier zou zijn vind ik wel iets voorbarig. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik niet zo in de koudbloeden en gangenpaarden zit, dus er is een kans dat ik hem 'onderschat' in dat principe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-15 16:01 



 
Profiel   

Een beetje nieuw bloed is echt niet slecht voor een leuk recreatie paard. Zolang het paard vrij is van ziektes enzo. Ik weet overigens niet of er ziektes zitten in Friezen/RMHs maar ik vind hem er toch een stuk beter uitzien dan een modern gebouwde Fries. Ik vind het echt een leuke kruising.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-15 16:16 



 
Profiel   

Hij is zeker goed gelukt/mooi opgedroogd. Maar omdat ik niks weet van moeder's kant, is het een risico in de fok dat misschien de derde generatie niet goed uitpakt. En ik zit niet zo te wachten op wijzende vinger, maar nog belangrijker; ik zit al helemaal niet te wachten op een dekkende ruin :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-15 16:25 



 
Profiel   

We gaan een beetje offtopic, helemaal omdat Marleen volgens een goed stel hersens heeft en zelf de situatie het best kan inschatten. Maar dit soort dingen vind ik altijd interessant, dus ik ga toch even door :P
Voor Marleen dus, dit is niet bedoeld als overtuiging voor wat je moet doen. Maar theoretisch vind ik dit wel een interessante 'casus'.


Nieuw bloed is nooit verkeerd, maar met een outcross zonder bekende afstamming heb je natuurlijk wel minder zicht over welke eigenschappen sterk overerven. Daar duidde ik meer op. Dat in combinatie met Fries bloed (waar door de inteelt veel eigenschappen 'verankert' zijn, soms expres maar ook sommige die je niet terug wilt zien in nakomelingen) maakt het een beetje tricky.
Laatst nog het topic met de Tinker die als oma een Fries had, de slechte rug zat er bij de nakomeling van die merrie nog in.
Op de foto's zie ik niet de zwakke ouderwetse rug van een Fries, dus dat is al mooi meegenomen. Op de foto's in het topic vond ik hem wel een redelijk rechte schouder hebben waardoor de voorwaartse beweging in zijn voorbeen niet heel groot is (wel mooi Fries knietje). Maar dat is weer een andere discussie.
Kort wat ik dus wilde zeggen is dat er gewoon een grotere gok wordt gemaakt met fokken met zulke (onbekende) lijnen. En dat kan prima, maar moet dan wel goed overwogen worden. Zijn gave uitstraling en vrij unieke kleurtje lokt juist snel 'impulsieve' fokkers, naast de mensen die wel goed denken wat ze doen en ook door de kleur kijken uiteraard.
En dat is de combi die je niet wilt, de pretfokker in combi met een outcross.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-15 16:32 



 
Profiel   

nou, zoiets had ik dus ook. Santos is goed uitgepakt/opgedroogd, maar dat beloofd niks voor de nakomelingen daarna. Santos heeft het erg getroffen qua bouw, etc. Ook is hij al groter dan beide ouders (beide ouders zaten onder de 1.50m). Maar dan nog wil ik het risico niet nemen dat zijn nakomelingen niet goed uitpakken (i.v.m. te weinig achtergrond info) of dat Santos zelf verandert in karakter (met eventueel als gevolg dat hij alsnog niet een groep in kan nadat hij geruind is. Omdat hij bijvoorbeeld hengstige merries alsnog gaat dekken, waar geen eigenaar op zit te wachten). ZO, nu weer ontopic? :D hahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-15 16:44 



 
Profiel   

Uit ervaring zie ik vaak Tinkers met onbekende afstamming uit het buitenland komen waarvan de veulens goed uitpakken. Ik vond de merrie waarover je het hebt nog niet ZO slecht, maar had sowieso niet gefokt met ZE. Maar er is keuze genoeg voor goede Tinker hengsten dus ik zou zelf raszuiver blijven fokken. Zou ik nu een leuke forse merrie hebben waar ik een leuke kruising mee zou overwegen zou ik het nog niet zo erg vinden deze te gebruiken. Maar dan zou ik wel puur voor eigen gebruik fokken, omdat er eigenlijk geen vraag is naar pretveulens.

Overigens vind ik hem wat weg hebben van een bestaand ras maar kan ook weer niet precies zeggen welke. Ik heb eens een luxe comtois te koop zien staan, ook zilver (dubbel drager zelfs), maar die zijn over het algemeen een heel stuk forser. Maar hij heeft ook echt iets Baroks. Alleen is een RMH toch wat fijner en een Fries is ook vrij luxe, hij is toch wat forser toch?
Maar toch stiekem zou ik benieuwd zijn of hij leuke veulens fokte :P wilt niet zeggen dat het moet he!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-15 17:05 



 
Profiel   

Tuurlijk zou ik daar ook nieuwsgierig naar zijn! Santos is 25% haflinger 25% fries 50% rmh. Hij heeft van de haflinger en fries aardig het barokke deel meegekregen. Rmh zijn wat fijner van bouw

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-15 17:46 



 
Profiel   

Er zijn ook wel wat rondere Rocky's maar ik zie inderdaad veel haflinger terug in Santos :j bij Grani zie je dat ook goed (van succubi). Ilya is half Rocky Mountain en half Arabier en die heeft niks van dat zware ronde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-15 17:48 



 
Profiel   

Set_Elkol schreef
Er zijn ook wel wat rondere Rocky's maar ik zie inderdaad veel haflinger terug in Santos :j bij Grani zie je dat ook goed (van succubi). Ilya is half Rocky Mountain en half Arabier en die heeft niks van dat zware ronde.


Grani is een oom van Santos ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-15 18:07 



 
Profiel   

Oke :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-15 18:07 



 
Profiel   

Ja, dat zal het zijn dan! Echt speciaal :j en kleur zeker ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-15 18:33 



 
Profiel   

:# Champagne toverbal Nina, lekker in het zonnetje vandaag.



[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-15 14:16 



 
Profiel   

Wat is ze donker gebleven Faline :) Zijn er veel merries dragend van Kharamel dit jaar? Ik zag er in het DBT eentje voorbijkomen :)

Smoky Black crème oogjes
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-15 15:32 



 
Profiel   

Ja klopt in de winter is Nina weer heel donker geworden, maar minder donker dan vorig jaar in de winter.
Dit was ze afgelopen zomer, met nog redelijk rode manen. Dr manen zijn nu creme-kleurig, dus ben benieuwd of ze nog lichter wordt deze zomer. :D

[ img ]

Zijn 3 merries drachtig van Champ dit jaar. Helaas geen van mezelf, maar dit jaar gaan we in ieder geval weer 1 merrie van ons zelf insemineren. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-15 16:22 



 
Profiel   

Oooh mooi :) En omgekeerde appeltjes, die krijgt Jade ook in de zomer <3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-15 16:28 



 
Profiel   

Reverse dapples op champagne is wel echt vet

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-15 17:00 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Blijven jullie ontopic? :) Voor specifieke vragen kun je beter een pb'tje sturen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-15 18:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 99 van de 100 [ 2493 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 96, 97, 98, 99, 100  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen