ervaring met Dravers?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sahronaappel

Berichten: 36
Geregistreerd: 14-01-14
Woonplaats: Beverwijk

ervaring met Dravers?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 15:26

Hallo lieve Bokkers.

Ik zou graag jullie ervaringen willen horen:
Heb je een draver, wil je er een?
Wat doe je zoal met je draver (dressuur? springen? rensport?)

AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 15:30

Ik heb een dravershengst gehad, helaas moeten laten inslapen vanwege een keel-tumor.
Maar het was een geweldig paard, ik reed recreatief met hem, had ook les. Springen en dressuur maar buiten rijden vonden we toch het leukst. Ook kon hij voor de koets dus dat was ook super om te doen.

sahronaappel

Berichten: 36
Geregistreerd: 14-01-14
Woonplaats: Beverwijk

Re: ervaring met Dravers?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 15:33

Ik hoor zo vaak mensen die dan zoiets hebben van oh een draver hoort persé in de rensport en dergelijke. terwijl bij mij op stal een draver uit de rensport is en nu toch stukje bij beetje word gereden in de dressuur!
Binnenkort gaan we waarschijnlijk beginnen met het zadelmak maken van eentje! Vandaar dat ik met plezier ervaringen hoor! :)

AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 15:36

Super toch. Je kunt alle kanten op met dravers. De mijne heeft jarenlang op de baan gelopen en pas na zijn carriere omgeschoold.
Ook galop was geen probleem voor hem.
Veel plezier ;)

x_Irisje_x

Berichten: 3700
Geregistreerd: 07-01-04

Re: ervaring met Dravers?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 15:39

Hier lopen al diverse topics over :)

Ik heb ook een draver van 6 jaar oud. Omgeschoold door Stal Westfriesedijk en daarna gekocht door mij. Ik rij er lekker mee buiten en doe er dresuurwerk mee :)

MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 15:40

Wij hebben een draver. Vanuit Zweden naar hier gekomen, hier een ongeluk gehad en zo verkocht aan ons. Is een hele lieve merrie met rijden erg lastig maar in de omgang super lief. Mijn zusje vond het vroeger super leuk om met de driewieler onder haar door te rijden ( mocht natuurlijk niet, maar niet altijd te voorkomen). Inmiddels is ze 24 en nog steeds hartstikke fit. Wij hebben haar voor de recreatie dus lekker veelzijdig van naar buiten, dressuur, springen, cross en nog veel meer.

sahronaappel

Berichten: 36
Geregistreerd: 14-01-14
Woonplaats: Beverwijk

Re: ervaring met Dravers?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 15:44

Superleuk om te lezen. Ik kon er niks over vinden haha sorry :=

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:33

sahronaappel schreef:
Ik hoor zo vaak mensen die dan zoiets hebben van oh een draver hoort persé in de rensport en dergelijke. terwijl bij mij op stal een draver uit de rensport is en nu toch stukje bij beetje word gereden in de dressuur!
Binnenkort gaan we waarschijnlijk beginnen met het zadelmak maken van eentje! Vandaar dat ik met plezier ervaringen hoor! :)


Niet in de rensport, maar drafsport :+

Ik heb een bijna 13-jarige merrie waarmee ik endurance heb gereden (klasse 2, klasse 3 startgerechtigd) en nu voornamelijk TREC mee rij, inmiddels op het hoogste niveau :) Verder rijden we dressuurmatig en springen we wat.

Anoniem

Re: ervaring met Dravers?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:36

Ik heb een draver merrie gehad. 19 jaartjes jong en heeeel voorwaarts. Maar ze was zo gaaf! En superlief, zo voorwaarts dat ze op buitenrit was hoe heerlijk ze het vond om lekker te slapen tijdens het poetsen. Ik heb er een hele leuke ervaring aan gehad.

Kiichi

Berichten: 1027
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: De Goorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:38

Ik heb nu een 5 jarige draversmerrie die ik al vanaf geboorte ken. Heb ook rondgelopen op een trainingsstal en daar meerdere dravers onder het zadel gereden (ter afwisseling) die koersen liepen. Ik vind vooral dat dravers eerlijke paarden zijn die graag willen werken. Ik heb mijn paardje zelf zadelmak gemaakt en ingereden en inmiddels zijn we aan het trainen naar wedstrijden. Met de juiste begeleiding (voor haar maar zeker ook mij), denk ik dat ze best een eindje kan komen. Springen kan ze ook en ik rijd regelmatig buiten. Ze is vrij gemakkelijk buiten. Lekker veelzijdige paardjes dus :)

Daantjee12

Berichten: 3082
Geregistreerd: 17-03-09
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:43

Ik heb een dravermerrie van 9 jaar. We doen eigenlijk alles recreatief, maken regelmatig sprongetjes maar rijden vooral veel buiten zodat ze haar energie kwijt kan. Zijn ook veel bezig vanaf de grond (vrijheidsdressuur, horse agility, grondwerk) Maar ondanks dat ze heeel voorwaarts is en vol energie zit is ze echt mn beste vriendinnetje <3
Zodra ze merken dat je alles voor ze doet, gaan ze echt voor je door het vuur. Het heeft dan ook wel even geduurd voor we elkaar echt vertrouwden.

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:43


Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: ervaring met Dravers?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:53

Ik heb twee dravers gereden. Alle twee omgeschoold. Ze waren alle twee meteen zadel- en ruitermak, alsof ze het al jaren deden! De tweede keer onder het zadel met één ervan was zelfs met mijn 9 jarige nichtje. Beide dravers moeite met balans in het begin, maar oh zo braaf. Konden beide echt lekker springen. Valt me op dat dravers beter springen dan het gemiddelde paard. De eerste draver had bij zijn eerste B proef meteen winst.

Als ik ooit een paard neem voor de recreatie dan zou ik zeker ook naar dravers kijken. Ze zijn heerlijk om buiten mee te rijden, lekker pittig.

rox_en_wilvy

Berichten: 788
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: lelystad ~ paard in Hulshorst (veluwe)~

Re: ervaring met Dravers?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 02:26

ik heb een draversmerrie en daar rij ik klasse 3 ( 80 tot 120km) endurance mee.

Nadine

Berichten: 1527
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: NL/BE

Re: ervaring met Dravers?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 09:02

Bij ons hadden we ook een draversmerrie. Een heel lief beestje waar geen kwaad in zat. Helaas strookte het niet met de idealen van de eigenaar en zijn dochter. Ze was voor hen buiten echt te voorwaarts en moeilijk te houden. We kregen haar niet verkocht en ze hebben haar toen (tot mijn grote spijt) naar de slacht gebracht. Het beestje was ontzettend lief alleen zeer voorwaarts..

LinStar

Berichten: 52
Geregistreerd: 19-03-13

Re: ervaring met Dravers?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 09:11

Mijn vorige paardje was ook een draver. Ik heb hem op 3 jarige leeftijd gekocht via een handelaar, hij zou van Italië gekomen zijn (weet niet of dit effectief zo was, er waren geen papieren bij) en afgekeurd zijn voor de drafsport. Het was echt een super betrouwbaar paardje, je kon er overal mee over en door, was van niks onder de indruk. Eerst kon hij geen galop, alleen na super snel draven sprong hij uiteindelijk aan. Maar na veel trainen in de piste (bijna dagelijks een goed half jaar) kon hij super traag draven en galoperen en sprong hij zelfs vanuit stap in galop aan. Echt een zalig paardje, ik mis hem nog elke dag.

sahronaappel

Berichten: 36
Geregistreerd: 14-01-14
Woonplaats: Beverwijk

Re: ervaring met Dravers?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 08:49

Het onbeleerde paardje is niks geworden, maar sinds zaterdag toch een mooie nieuwe aanwinst genaamd Giovanni. Superlekker paardje, ook een draver. heeft tot 2011 gekoersd en word dit jaar 11. Het enige waar we aan moeten werken zijn de voltes en het galopje, de achterhand een beetje trainen en dan moet het helemaal goedkomen!
Hij doet zo supergoed zn best en wil echt voor me werken, zo blij met hem!!

AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 12:50

Veel plezier met hem!!!!

sahronaappel

Berichten: 36
Geregistreerd: 14-01-14
Woonplaats: Beverwijk

Re: ervaring met Dravers?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 21:57

Vandaag voor het eerst gesprongen en hij vond het geweldig! Buiten vind ie alles nog spannend, maar dat went nog wel :)

PenP2014
Berichten: 1975
Geregistreerd: 17-11-13

Re: ervaring met Dravers?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 22:00

Ik heb een draver en wil noooooit meer wat anders. Hij word geen dressuurpaard maar die ambities heb ik ook niet.

LLennox

Berichten: 234
Geregistreerd: 12-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 15:22

Ik heb ook mijn draver bij Stal Westfriesedijk gekocht. Heeft voor de sulky gelopen, maar ging vanwege een peesblessure uit de sport. Geen makkelijk paard, wel een geweldig paard. Meet Vinny Frazer een 10-jarige ruin waarmee ik Parelli Natural Horsemanship doe. We zijn nu ook bezig met de beginselen van het rechtrichten.

Afbeelding

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 15:23

larakuhr schreef:
Ik heb ook mijn draver bij Stal Westfriesedijk gekocht. Heeft voor de sulky gelopen, maar ging vanwege een peesblessure uit de sport. Geen makkelijk paard, wel een geweldig paard. Meet Vinny Frazer een 10-jarige ruin waarmee ik Parelli Natural Horsemanship doe. We zijn nu ook bezig met de beginselen van het rechtrichten.

[ Afbeelding ]


Wat heb jij een prachtige draver.

LLennox

Berichten: 234
Geregistreerd: 12-11-11

Re: ervaring met Dravers?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 15:30

Dankje! :D

sahronaappel

Berichten: 36
Geregistreerd: 14-01-14
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 17:41

larakuhr schreef:
Ik heb ook mijn draver bij Stal Westfriesedijk gekocht. Heeft voor de sulky gelopen, maar ging vanwege een peesblessure uit de sport. Geen makkelijk paard, wel een geweldig paard. Meet Vinny Frazer een 10-jarige ruin waarmee ik Parelli Natural Horsemanship doe. We zijn nu ook bezig met de beginselen van het rechtrichten.

[ Afbeelding ]


Wat een schatje! Ben nog even een t uitvinden hoe ik fotos ga plaatsen haha!

Zijn hier toevallig ook nog afstammelingen aanwezig van de hengst Diamond Way? halfbroertje/zusjes van de mijne? :)

LLennox

Berichten: 234
Geregistreerd: 12-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 10:20

Dankje!
Voor foto's gebruik je de Img knop. Daartussen plak je de url van de foto. Succes!