ervaring met Dravers?!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 10:21

De harddraver van m'n moeder is een eitje, dressuur, springen buitenritjes alles is leuk, zolang hij maar niet moe hoeft te worden.
Dravers zijn doorgaans makkelijke veelzijdige paarden

pipo

Berichten: 8230
Geregistreerd: 25-03-11

Re: ervaring met Dravers?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 10:34

Wij hebben ook een dravertje sinds 1,5 jaar, heerlijk ding! Mijn dochter van 11 rijd met hem, dressuur, springen, voltigeren en mennen. In 1 woord een geweldig dier waar menig paard een voorbeeld aan kan nemen. Hij heeft ook gekoerst en is toen hij teveel verdient heeft naar ons gekomen. Gelukkig heeft mijn dochtertje het paardelicht weer gezien want hij stond op de nominatie om verkocht te worden omdat ze hem "verwaardeloosde" Maar nu mag ze ook alleen op buitenrit en is het weer helemaal koek en ei.

pukkiej14
Berichten: 31
Geregistreerd: 02-02-11

Re: ervaring met Dravers?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 17:18

Ik heb ook een (Franse) draver. Meneer is met zijn 5 jaar naar mij gekomen en we hebben inmiddels al van alles meegemaakt! We doen voornamelijk dressuren. Mijn laatste wedstrijd had ik 183 punten en waren we 5e van de 20 :)
Ik denk dat het bij een draver erg veel uitmaakt wat voor ruiter hij op z'n rug heeft. Het zijn héle gevoelige (slimme) paardjes met een gebruiksaanwijzing van 30 delen... Als je écht met een draver wil gaan dressuren moet je ervoor zorgen dat je een goede basis hebt. Helemaal bij het begin beginnen ; rechtrichten, voorwaarts, op 2 teugels en niet te overhaast. Alles op zijn tijd en vooral niet boos worden als het niet lukt! Een goede begeleiding van iemand die verstand van dravers heeft is ook erg belangrijk!

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 17:20

Heb een draver van 24 jaar, rijd ik (als het weer het toe laat) dressuurmatig mee, of ik ga springen (tot 1m ivm leeftijd) of uitrijden (rijden op snelheid en afstand).

Heeft een super uithoudingsvermogen, eerlijk karakter etc. heel fijn beestje, maar dressuurmatig vind ik de KWPNer fijner.

Pepper_78
Berichten: 53
Geregistreerd: 01-06-13
Woonplaats: Vriezenveen

Re: ervaring met Dravers?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 17:23

Heb zelf 11 jaar lang een draver gehad, puur voor de buitenritjes en eens een sprongetje. Kon prima galopperen, maar wel het liefst zo hard mogelijk ... springen vond hij ook leuk, kon er nog aardig wat van! Het was wel een apart type, stond het liefst alleen, was totaal niet van het knuffelen, maar het is wel heel lang mijn maatje geweest. Hij is helaas niet meer ...

KittyDylan

Berichten: 8910
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Re: ervaring met Dravers?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 17:24

Ons pensionpaard is een Draver. Zijn baasje rijd voornamelijk Endurance.

sahronaappel

Berichten: 36
Geregistreerd: 14-01-14
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 10:37

Ik heb dus sinds nu twee weken een draver, hij is echt geweldig. 2011 was zijn laatste koers en hij word dit jaar 11, hij komt uit Italië en heeft daar ook de meeste koersen gelopen. Totaal 69, waarvan er maar weinig in NL waren.
Sinds 2011 was hij van de vorige eigenaren maar zij moesten hem helaas wegdoen. Zeiden dat ie niet kon galopperen en altijd heel nerveus was langs de weg. Nu binnen twee weken gaat de rechtergalop al super en langs de weg gaat t ook al top!
Dit was hij is 2009 op de baan
Afbeelding

En dit is hem nu bij ons.
Afbeelding

AaronYve

Berichten: 10505
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 16:29

Wat tof dat jij een foto hebt van hem op de baan.
Ben ik nog altijd naar op zoek naar foto's van die van mij

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 16:46

Op sites kun je die vaak wel vinden hoor :).

Ik heb er ook 1, een 11 jarige ruin waarmee ik zondag officieel ga starten.
We rijden ook veel buiten, wandelen, hebben les, springen, spelen in de bak. Het zijn erg leergierige paarden die je soms wel echt achter het behang kan plakken :Y)

AaronYve

Berichten: 10505
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 16:48

ja op sites maar welke :D
Heb me al suf gezocht en ik heb de papieren van hem

Saaams

Berichten: 13297
Geregistreerd: 20-01-10

Re: ervaring met Dravers?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 16:50

Ik heb een draver als bijrijdpaard.
Ik rijd voornamelijk buiten vanwege zijn leeftijd (23) dus geen idee wat betreft dressuur. Springen kan de mijne niet := Maar ken wel dravers die het wel kunnen, vorige draver bijrijdpaard sprong de meter vrij.
Dravers zijn over het algemeen heel nieuwsgierig, geen slome paarden, trouw en absoluut geen vluchtdieren. Blijven stokstijf staan. :d

WendyBZ

Berichten: 13138
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 16:55

AaronYve schreef:
ja op sites maar welke :D
Heb me al suf gezocht en ik heb de papieren van hem


Zal lastig worden. Weinig koersresultaten en geen overwinningen.

AaronYve

Berichten: 10505
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 16:56

WendyBZ schreef:
AaronYve schreef:
ja op sites maar welke :D
Heb me al suf gezocht en ik heb de papieren van hem


Zal lastig worden. Weinig koersresultaten en geen overwinningen.


Jawel, ik heb een aantal koersen van hem hier op papier staan
Een foto in actie zal toch wel leuk zijn :)

Muffin01

Berichten: 396
Geregistreerd: 05-01-13
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 16:59

Ik heb maar liefst 2 dravers mogen rijden!
Ik vind het zonder twijfel het meest geweldige ras dat er hier rondloopt!

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re: ervaring met Dravers?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 17:01

Ik heb vroegahhh :+ een hele tijd les gehad op een draver.
Echt een allround paard was ze, ze kon echt onwijs mooi lopen, goed springen en haar eigenaresse deed endurance met haar.
Ze had ook echt een onwijs lief karakter.
Ik was helemaal verliefd!

WendyBZ

Berichten: 13138
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 17:05

AaronYve schreef:
Jawel, ik heb een aantal koersen van hem hier op papier staan
Een foto in actie zal toch wel leuk zijn :)


3x 7e, 1x 8e en 1x gediskwalificeerd. Dan heb je niet veel kans op foto's

edit, HVT geeft vreemd genoeg maar een paar resultaten. Heb je zelf nog data van koersen en welke baan?

Cherubijn
Berichten: 121
Geregistreerd: 06-04-11
Woonplaats: Nh

Re: ervaring met Dravers?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 20:00

Ik rij buiten (echt overal langs..) rijd dressuur gericht + wedstrijden ga ik starten en springen gaat hem ook makkelijk af. Springt makkelijk 1 meter of hoger onder zadel. Cross zou hij evnt ook kunnen tijdens training 1x deed hij dit ook super alleen ligt hier niet mijn ambitie.
Daarnaast rijd me nichtje van 10 er zo op weg en zet hij geen stap verkeerd.. Gewoon allround..

Keell94

Berichten: 4063
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 19:02

Ik heb een draverruin verzorgt, best een heethoofd met een gebruiksaanwijzing, maar wel echt een lieverd.

Ik reed recreatief en dressuurmatig, en de galop deed hij erg goed voor een draver, natuurlijk kon het beter maar ik vond hem erg fijn om te rijden

renateschaik
Berichten: 56
Geregistreerd: 02-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:24

dressuurmatig rijden, springen, buitenritten maken. Hij vindt echt alles leuk en zet zich 100% in.
wat een karakter <3

Afbeelding

Afbeelding

sahronaappel

Berichten: 36
Geregistreerd: 14-01-14
Woonplaats: Beverwijk

Re: ervaring met Dravers?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 17:43

Wauw wat een knapperd Renate!

pipo

Berichten: 8230
Geregistreerd: 25-03-11

Re: ervaring met Dravers?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:24

heel leuk!!! Mooierd ook

renateschaik
Berichten: 56
Geregistreerd: 02-09-12

Re: ervaring met Dravers?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:15

Bedankt allebei

coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: ervaring met Dravers?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:17

Ik heb een oude sok van 17 jaar, Keystone Voyager x Diamond Way. Ruintje van circa 1.60m en al bijna 8 jaar in mijn bezit :D

Ik rij met hem lekker recreatief, heb dressuur gedaan maar dat is niks voor ons. Paard en ik houden van vrijheid en die heb je niet veel met dressuur. Ik rij hem vooral westernmatig, lekkere losse teugels etc. Rij ook bitloos met hem.

noviceh

Berichten: 4806
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:23

Mijn eigen paarden zijn altijd dravers geweest, wat een heerlijk ras! Met mijn laatste paardje kon ik lezen en schrijven. Springen kon ik niet met haar, daar was ze te angstig voor. Dressuur lag ons beiden niet zo goed. Uiteindelijk hebben we 1 jaar lang een goed enduranceseizoen gereden. Ik kon haar buiten rijden op mn pinken en in het duin galoppeerde ze altijd op eigen initiatief de kronkelige paadjes door. Ik denk dat ik er zo eentje niet snel meer zal vinden...

Mooi paardje heb je trouwens ts!

rox_en_wilvy

Berichten: 788
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: lelystad ~ paard in Hulshorst (veluwe)~

Re: ervaring met Dravers?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 23:38

Wij zijn inmiddels lekker bezig met ons endurance seizoen, in maart de 62km gewonnen met 18kmh en in april de 85km gewonnen met 17kmh en aankomend weekend de 90km in ermelo! Ben erg trots op mn dravertje :D