Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 55 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Dølahest (Noors koudbloed)

 
Profiel   

Och och wat een leuk ras! Op interner kwam ik deze prachtige foto tegen. Ik was echt betoverd en heel benieuwd wat voor paard dit was. Een Dole dus. Nu vraag ik mij af, werken ze in Noorwegen ook met KI? Of alleen op de natuurlijke manier? Lijkt mij geweldig om met zo’n hengst een veulen te fokken uit mijn Haflinger.

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-19 12:56 



 
Profiel   

Remark, volgens mij beide! Ik krijg binnenkort ook een dølahengst op stal :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-19 13:08 



 
Profiel   

Kijk, dat is top! Heb het stamboek ook even een berichtje gestuurd in mijn beste engels :+

Welke hengst krijg jij op stal?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-19 13:34 



 
Profiel   

Ik heb naast mijn Nordsvensk merrie ook een volle Døle (beiden Bruks) ,in Augustus als veulen gekocht en eindelijk na 1950 km vanuit Zweden naar ons huis gekomen.Import en alles heb ik zelf gedaan maar om in Noorwegen of Zweden een goed stamboek dier te importeren heb je een lange adem nodig en het winnen van het vertrouwen van de fokkers.Ruinen importeren daar weg zijn vaak een stuk makkelijker omdat die fok technisch gezien die minder waarde hebben om zelf in Zweden aan te houden.

Ze wordt in Mei een jaar,heel lief dier , erg op mensen gericht ook,maar een karaktertje.Ze is mijn volwassen hengst al de baas :))
Zowiezo zijn Nordsvensk of Døla's geen doetjes.Sterke,pittige en werkwillige dieren.Ik zelf vind ze veel met het Ijslandse karakter overeen komen.

Nu nog een hengst zoeken die vrij is van de bloedlijnen van mijn merries om te importeren :D .Ki doen ze niet aan.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Laatst bijgewerkt door aricia op 12-04-19 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 17:23 



 
Profiel   

De Døles en de Nordsvensk's waar mee gekoerst wordt zijn lichter van type (travares) en vaak goedkoper te krijgen.Maar daar moet je wel rekening mee houden dat die paarden maar 1 versnelling hebben en flink wat training nodig hebben om ze om te scholen tot rijdier.Maar dat gaat bij de 1 sneller dan bij de ander.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 17:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 55 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen