Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ierse sportpaarden: hun verhaal

 
Profiel   

Hallo daar bokkers!
Aangezien ik nog niet een topic heb gevonden over ierse sport paardjes dacht ik, laat ik er zelf een aanmaken. Ik heb sinds een aantal maanden een iers sport paardje (al is ze grotendeels meer engels volbloed) en ben helemaal dol op haar. Eigenwijs maar tegelijk heel nuchter, perfect buitenrijd paardje en vind het helemaal niet erg om paar daagjes stil te staan. Aangezien ze net pas 5 is ben ik nog niet erg bezig geweest met diep ingaan op het springen of de dressuur dus heb geen idee waar ze meer in uitblinkt.
Toch heb ik om hier te komen wel even hard moeten vechten. Ik heb haar gekocht van een handelstal die haar daar zelf hebben opgeleid. Daarvoor stond ze in Ierland. Het rijden zat er in, geen problemen mee, afgezien het eigenwijze gestaak zo nu en dan. Het hele grondwerk en respect voor de mens zat er alleen nog niet in. Hier heb ik dan ook met haar hard aan moeten werken.


[ img ]

[ img ]


Nou de reden van de topic: wie heeft er allemaal een iers sport paard en wat is jullie verhaal?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-20 22:24 



 
Profiel   

Paddy from culmore . Mijn knappe ventje komt ook uit Ierland. En word over enkele weken 3j.
Ik ben vorig jaar helemaal naar Ierland afgereisd om te gaan kijken of we een klik hadden. Hij is helemaal gekeurd met foto's en inmiddels woont hij bijna een jaar bij mij.

Het is een Kruising van een iers sportpaard uit de bloedlijn van Cavalier x een 100% connemara merrie.
Hij heeft een super karakter. Hij is stoer dapper van niks niet bang supersnel heel erg sensibel en daarnaast super cool in zijn hoofd.

Hij is door een handelaar op de markt gekocht en was zwaar ondervoed.
Maar het is een pareltje inmiddels.

Dit was Paddy bij aankomst. Eind april
[ img ]

En dit was in November
[ img ]


[ img ]


[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-20 23:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen