Welk ras?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xEef_x23
Berichten: 1
Geregistreerd: 16-06-14

Welk ras?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 14:23

Heey,
Ik had een vraag; Ik wil misschien een paard kopen maar dan was ik even nieuwschierig wat voor een ras bij mij zou passen? Ik zoek een paard waar ik vrienden kan worden die niet al te eigenwijs is en hij moet te vertrouwen zijn. Een lief recreatie paard dus, wel eentje die het ook leuk vind om buitenritten te rijden. Hebben jullie een idee?
Alvast bedankt :)

Anoniem

Re: Welk ras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:26

Haflinger... Fjord...

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:27

Gaat je voorkeur uit naar warmbloeden of koud bloeden. Hou je van een groot paard of een klein paard/pony?

Orthos
Berichten: 380
Geregistreerd: 25-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:28

een mini shetlander. :')

Nee, geen idee. Ik denk dat het heel moeilijk is om voor ons een ras aan te wijzen. De een houd van tinkers en de ander van arabieren. Elk paard kan lief en te vertrouwen zijn. Ik denk dat het aan jezelf is om een geschikt paard uit te zoeken. Eentje waar je vanaf de 1e keer verliefd op bent, denk dat dat belangrijker is dan het ras.

Rex_Rolfo

Berichten: 5385
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:34

xEef_x23 schreef:
niet al te eigenwijs

Doanique schreef:
Haflinger

Da's vaak (maar niet altijd) met elkaar in tegenspraak :Y)


Een ras aanwijzen is idd moeilijk, makkelijk en betrouwbaar komt in elk ras voor. Alleen is het geschikte paard in het ene ras misschien net wat makkelijker te vinden dan in het andere ras. En dan de overige wensen, hoe groot, wat vindt je mooi, wat is je budget enz.

KittyDylan

Berichten: 8909
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Re: Welk ras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:37

Waarom raszuiver? Met een kruising kun je ook een goede band krijgen of niet al te eigenwijs zijn :)

eldora1

Berichten: 1858
Geregistreerd: 06-04-11
Woonplaats: Kamerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:41


laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:54

Ik kan alleen maar zeggen dat elk paard anders is in karakter en dat dat niet echt ras gebonden is.
Als je opzoek wil naar een paardje, kijk even naar wat voor soort paardje je wil;
Wil je een die stevig gebouwd is, of een die dat niet zo is, (zelf even kijken naar de paardjes wat jij vind)
wil je een pony of een paard (en hoe groot moet die dan ongeveer worden, B pony of E pony etc.),
wil je een merrie, ruin of hengst,
moet je paardje al ouder zijn of wil je een erg jong paardje (ik adviseer voor jou een wat ouder paardje, jonge paardjes zijn over het algemeen ondeugender)
Wil je een paard met wedstrijd ervaring of hoeft dat niet (in jou geval ook niet zo nodig aangezien je recreatie wil doen)

En als je een paardje hebt gevonden met al jou punten hierin, kan je gaan kijken naar het karakter. Voldoet hij aan het karakter dat jij zoekt; dan is er kans dat dat een goed paardje voor jou is!
Veel van die punten kan je zo op marktplaats invullen trouwens

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:18

Zoek gewoon naar een braaf paard wat je aan staat en groot genoeg is, en kijk niet naar ras of kleur. Daarmee maak je het jezelf alleen maar moeilijk. Er zijn heel wat vuilnisbakkenpaarden die echt geweldig zijn. Het wordt je eerste paard dus ga niet voor een jong beest kijk vanaf een jaar of 8. Dan hebben ze ervaring genoeg om zich niet van de wijs te laten brengen als je eens een keer klungelt.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18187
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Welk ras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:06

Zoals Eldora al aangeeft is er al een topic hierover. Dan mag dit dus op slot ;).