Bonte Draver, de prijs waard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mandy_89
Berichten: 1360
Geregistreerd: 23-06-07

Bonte Draver, de prijs waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 12:28

Op marktplaats wordt bij een handelaar een bonte 6 jarige engelse draver merrie aangeboden.
Ik ken eigenlijk en type engelse draver niet en en bonte dravers ken ik ook niet..

Nu spreekt mij het paard erg aan, ik ben op zoek naar een leuke pony voor lange buitenritten en om mee te mennen.

Maar nu twijfel ik over de prijs, 1950 euro voor een draver is toch erg duur? merrie heeft ook gekoersd, of ermee gefokt is weet ik niet. Ze heeft een stokmaat van 1.50
Wat zou een reële prijs zijn voor deze merrie?

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Bonte Draver, de prijs waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:31

Zo duur vind ik het niet? 6 jarige merrie valt t me mee. Vind dit nog best een goede prijs. Is er papierwerk? en ook fotos of gelegenheid tot keuren voor de koop ?

arabcarla
Berichten: 1213
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Bonte Draver, de prijs waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:33

Ik zou ook wel foto's willen zien... meeste dravertjes gaan zo rond de 1000/1500 weg.... Ligt er ook aan wat ie allemaal kan en wat voor papieren

RianneH

Berichten: 28254
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:35

Is het geen kruising? Zoals de kruisingen waarmee de Ierse 'gypsies' mee rijden? Denk namelijk niet dat het een volle draver is en dus ook niet mee gekoerst is.

Maar, als het verder een goed gezond paard is, die fijn te rijden is, is het aan jou om te bedenken of het de prijs waard is. Draver is niet per definitie niets waard ;)

Mandy_89
Berichten: 1360
Geregistreerd: 23-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 12:36


Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:38

Leuk dier!
Je betaald ook voor de kleur. Zo vaak komt volgens mij bont niet voor bij de draver!?

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:40

Engelse Dravers worden hier niet erkend omdat er teveel vreemd bloed in zit. Officieel zijn er namelijk geen bonte Dravers. Daar komt bij dat het in Engeland vooral pacers zijn, telgangers. Die zullen onder het zadel ook sneller telgangen, het is wel een tikje lastiger om dat er onder het zadel uit te rijden.
Ik weet dat er een stal is die ze nu ineens naar Nederland haalt, die ze dan ook even probeerde op straat. Op vol tempo... Het zou mijn keuze niet zijn :n erstaan zat leuke Nederlandse dravers te koop voor minder geld.

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:40

niet vaak, maar weleens. :j
lijkt mij ook een paardje, waar de travellers mee gereden hebben.
je moet niet kijken, wat een ander m waard vind, maar of jij zelf het waard vind !
zit er verder geen papier bij ?
of import papieren /chip /paspoort ?

Oliiviia

Berichten: 1312
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Putte (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:41

Dat is toch de vraagprijs?
Een beetje onderhandelen en wie weet wat er van de prijs af kan ;)

PenP2014
Berichten: 1975
Geregistreerd: 17-11-13

Re: Bonte Draver, de prijs waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:43

Wat een gaaf dier!!
Enneh.. zo te zien top verkeersmak braaf en veelzeidig. Vind t dus een nette prijs.
en "zo duur zijn dravers toch niet" komt ook lekker over :+

Mandy_89
Berichten: 1360
Geregistreerd: 23-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 12:44

Nee dat dacht ik ook al, daarom ook wat twijfel of het wel een echte draver was. Heb er wel op gezocht via de zoekfunctie.

Hier citaat: Bijna, maar geen bont :+ In Engeland en Nieuw Zeeland lopen wel bonte Dravers rond, maar dit zijn vaak pacers en hebben ergens vreemd bloed erin zitten. Deze stamboeken worden dan ook niet erkend door het NL stamboek.

Zelfde al hierboven dus al verteld wordt.

papier maakt mij eigenlijk niet uit! Telganger vind ik juist wel wat hebben, heb ze dan ook vaak aanleg voor de tölt?

Mandy_89
Berichten: 1360
Geregistreerd: 23-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 12:45

verder, ik weet niet beter dan dat dravers vaak tussen de 1000/1500 max waard zijn.
behalve als ze kunnen tölten en dit er ook goed uitgereden is.

Maar goed deze is ook nog bont, wat het wel wat unieker maakt.

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:47

Ik zou meteen gaan kijken voor die als ik het geld er voor had. Zou die mij mijn andere draver (totaal andere bouw) kunnen staan. Wat een knap dier op de foto's, loopt wat kort in de hals etc. maar dat hoor je er uit te kunnen rijden.

Keuren en meenemen, die prijs zou ik persoonlijk niet over twijfelen, ziet uit als een keurig veelzeidig ervaren dier.

aricia

Berichten: 1794
Geregistreerd: 26-11-07
Woonplaats: nabij de grens friesland/drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:48

Als ze uit Engeland komt is ze hoogst waarschijnlijk gebruikt voor wegracen , die kennen maar 1 versnelling en dat is hard , erg hard :D
Dat zijn nu niet de meest geschikte paarden voor een ontspannen buitenrit , en worden voor een prikkie uit Engeland gehaald , en zijn vaak gekruist met Tinkers.
Ze hebben een totaal andere basistraining gehad dan een Ned. draver.
Laatst bijgewerkt door aricia op 03-07-14 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:48

Niet meer talent voor tölten dan een gewone nederlandse draver. Maar het is er verrekte moeilijk uit te rijden hoor, dat pacen, verkijk je er niet op. Het is geen toeval dat er geen foto's in draf onder het zadel bij staan.
Je betaald hier vooral voor het kleurtje.

Eva

Berichten: 881
Geregistreerd: 30-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:49

Leuk beestje, maar vind 1950 echt te veel voor een draver
Paar jaar geleden mijn eigen draver verkocht, voor dat ik hem had heeft ze een aantal koersen gelopen.
Was een erg veelzijdig beestje, super leuk voor buitenritten en sprong alles wat voor haar neus stond.

Heb haar erg lang te koop gehad en uiteindelijk maar 800 voor gekregen...

Volgens mij staat dit paard al wel langer dan 1 mei te koop, toen ik nog op zoek was naar een paard zag ik deze ook al op marktplaats staan

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:50

Maar wendy, voor de kar is die toch ook niet aan het pacen op de foto? Waarom onder het zadel dan wel? (Mijn draver is geen pacer).

Mandy_89
Berichten: 1360
Geregistreerd: 23-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 12:51

Heb met pacen geen ervaringen, met tölt dan weer wel ruim ervaring.
Ik zie ze voor de wagen wel een normale draf vertonen, maar beste is om daar gewoon eens even heen te gaan, en haar te rijden. Dan weet ik het meteen!

Caira
Berichten: 26077
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:53

Scudders worden ze ook wel genoemd, ik heb een aantal jaar geleden wel dravermerries naar Ierland verkocht, daar worden ze gekruist met tinkerhengsten, en gedraafd op de wegen. Blijf je kruizen met dravers, dan krijg je dit soort paardjes. Als ik zie bij wie ze te koop is verwacht ik dat ze met een vrachtwagen tinkers meegekomen is, hihi.

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:54

ik snap dat je niet op het papier valt,maar dan weet je wat meer van de afkomst.
zo ook met een chip /paspoort.
evt. afstamming , als het een draver is, moet erin staan.
anders is het een kruising..
en laten keuren.
de travellers zijn er niet zuinig mee..
Laatst bijgewerkt door spicegirl op 03-07-14 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:54

xSlvna schreef:
Maar wendy, voor de kar is die toch ook niet aan het pacen op de foto? Waarom onder het zadel dan wel? (Mijn draver is geen pacer).


Die laatste foto wel, die andere op straat vind ik een rare foto. Te onduidelijk.

Een Scudder is een tinkertype, dit zijn geen tinkers hoor ;) Dit zijn bont dravers met ver weg vreemd bloed.

Caira
Berichten: 26077
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:55

WendyBZ schreef:
xSlvna schreef:
Maar wendy, voor de kar is die toch ook niet aan het pacen op de foto? Waarom onder het zadel dan wel? (Mijn draver is geen pacer).


Die laatste foto wel, die andere op straat vind ik een rare foto. Te onduidelijk.

Een Scudder is een tinkertype, dit zijn geen tinkers hoor ;) Dit zijn bont dravers met ver weg vreemd bloed.


zoals ik al zei, als je die weer terug blijft fokken met dravers, dan krijg je dit ;)

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:56

Als ie bij de engelse organisatie geregistreerd staat, moet ie een STAGBI paspoort hebben. Ik zou er afgaande van de foto's niet teveel op rekenen.

Luhna
Berichten: 10
Geregistreerd: 18-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:59

Ik vind deze prijs sowieso niet duur voor dit paard, normale prijsklasse, vind ik!

En daarnaast is het ook een leukerd om te zien

Luhna
Berichten: 10
Geregistreerd: 18-06-14

Re: Bonte Draver, de prijs waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:00

Maar om het zeker te weten, of het paardje de prijs waard is: keertje gaan kijken?

Ik denk dat een gezond leuk paard ook zijn geld waard is!