Bonte Draver, de prijs waard?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caira
Berichten: 26083
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Bonte Draver, de prijs waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:02

Afbeelding

Voorbeeld van een scudder.

Axel_Valerie

Berichten: 3044
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:08

WendyBZ schreef:
Engelse Dravers worden hier niet erkend omdat er teveel vreemd bloed in zit. Officieel zijn er namelijk geen bonte Dravers. Daar komt bij dat het in Engeland vooral pacers zijn, telgangers. Die zullen onder het zadel ook sneller telgangen, het is wel een tikje lastiger om dat er onder het zadel uit te rijden.
Ik weet dat er een stal is die ze nu ineens naar Nederland haalt, die ze dan ook even probeerde op straat. Op vol tempo... Het zou mijn keuze niet zijn :n erstaan zat leuke Nederlandse dravers te koop voor minder geld.


Waarom zou je telgang eruit willen rijden? TS geeft aan dat ze lekker buiten wil rijden. Weet je hoe gaaf telgang dan is?

Axel_Valerie

Berichten: 3044
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:10

Mandy_89 schreef:
papier maakt mij eigenlijk niet uit! Telganger vind ik juist wel wat hebben, heb ze dan ook vaak aanleg voor de tölt?


Nee dit soort paarden hebben geen aanleg voor Tölt.. HELAAAS hahahah

Edit: Uiteindelijk natuurlijk wel maar dan is het twee/net geen drie tact. Wat wij dan weer zwijnen noemen. En dat is niet wat je wilt bij een gangenpaard.

Mandy_89
Berichten: 1360
Geregistreerd: 23-06-07

Re: Bonte Draver, de prijs waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 13:15

haha ja das dan jammer, was mooi meegenomen natuurlijk! Heb eerder een Amerikaanse draver gereden.(verzorgpony)
Zou 3 gangen hebben, eigenaar had ze al 8 jaar. Maar die kon dat toch wel degelijk.
Na 3 maanden regelmatig trainen, kon ze makkelijk tölten.

WendyBZ

Berichten: 13138
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:15

Axel_Valerie schreef:
Edit: Uiteindelijk natuurlijk wel maar dan is het twee/net geen drie tact. Wat wij dan weer zwijnen noemen. En dat is niet wat je wilt bij een gangenpaard.


Axel_Valerie schreef:
Weet je hoe gaaf telgang dan is?


Heb je meteen antwoord op je vraag en mijn opmerking over het eruit rijden :+

Brainless

Berichten: 29774
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:20

Mandy_89 schreef:
haha ja das dan jammer, was mooi meegenomen natuurlijk! Heb eerder een Amerikaanse draver gereden.(verzorgpony)
Zou 3 gangen hebben, eigenaar had ze al 8 jaar. Maar die kon dat toch wel degelijk.
Na 3 maanden regelmatig trainen, kon ze makkelijk tölten.

Amerikaanse dravers zijn bekend met hun töltaanleg.

ruitje

Berichten: 12382
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Bonte Draver, de prijs waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 16:24

Of telgang lekker zit met buitenrijden vraag ik mij dan weer af, zie de meerwaarde van telgang niet zo in, van tolt wel, maar dat is dan weer lastiger als ze ook telgangen.

Paard staat trouwens al heel lang te koop. Ook wij hebben een aantal jaar terug merrie's naar Engeland verkocht die daar gekruist werden met Tinkers.

Persoonlijk vind ik het leuke aan dit paard de kleur, maar daar staan dan alweer zoveel nadelen tegenover( vind hem geen fijne rug hebben, paard lijkt niet goed omgeschoold, de foto's van voor de kar gaan mijn haren van overeind staan, ik weet hoe ze er in Engeland mee om gaan, kans op gebreken is daarmee groter) , dat ik hem zou overslaan.

Maargoed, dat komt ook omdat ik ben opgevoed met het principe: ' Een goed paard heeft geen kleur' ;)

Axel_Valerie

Berichten: 3044
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Re: Bonte Draver, de prijs waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 16:28

Telgang zit heerlijk buiten, mits er een goede tweetact is. Om nog maar te zwijgen over de kick die het geeft..

winnie70
Berichten: 440
Geregistreerd: 30-06-13
Woonplaats: meppel

Re: Bonte Draver, de prijs waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 16:33

Volgens mij hhebben wij dat paard overwogen om naar te gaan kijken...

Maar, kijk even goed naar die rug, onze instructeur heeft hem ons sterk afgeraden, wegens de rug...

Ik neem aan dat je deze bedoelt;http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-toebehoren/pony-s/m805222122-mooie-bonte-draver-merrie-bereden-en-betuigd.html

ruitje

Berichten: 12382
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 16:41

Axel_Valerie schreef:
Telgang zit heerlijk buiten, mits er een goede tweetact is. Om nog maar te zwijgen over de kick die het geeft..



De kick? Die haal ik niet zo uit telgangen hoor, eerder uit een draver op full-speed :D .

Wat jij omschrijft is nou precies het punt: MITS er een goede tweetakt is, dat is bij dravers erg lastig, en dan zit het dus echt dramatisch :D , zeker gezien hun gevoelige karakter gaan ze vaak ' vluchten' in de telgang en gooien ze van alles door elkaar. Daar haal ik nou weer niet zo'n kick uit :')

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 16:52

Axel_Valerie schreef:
Mandy_89 schreef:
papier maakt mij eigenlijk niet uit! Telganger vind ik juist wel wat hebben, heb ze dan ook vaak aanleg voor de tölt?


Nee dit soort paarden hebben geen aanleg voor Tölt.. HELAAAS hahahah

Edit: Uiteindelijk natuurlijk wel maar dan is het twee/net geen drie tact. Wat wij dan weer zwijnen noemen. En dat is niet wat je wilt bij een gangenpaard.


Tolt is viertact, als je het rijd en je doet het goed hoor je Pan-ne-koe-ken viertact dus en galop is volgens mij drie tact.

Axel_Valerie

Berichten: 3044
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Re: Bonte Draver, de prijs waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 16:55

Mijn edit was op het gedeelte van de telgang gericht. Ik weet wel hoe een tölt in elkaar zit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:42

Leuke pony maar wel prijzig! misschien valt er te onderhandelen? het is immers vraagprijs!

fransje23

Berichten: 15438
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:54

ruitje schreef:
Persoonlijk vind ik het leuke aan dit paard de kleur, maar daar staan dan alweer zoveel nadelen tegenover( vind hem geen fijne rug hebben, paard lijkt niet goed omgeschoold, de foto's van voor de kar gaan mijn haren van overeind staan, ik weet hoe ze er in Engeland mee om gaan, kans op gebreken is daarmee groter) , dat ik hem zou overslaan.


Kan mij hier bij aansluiten :j

Haar kleur en de tekening van de vlekken vind ik wel gaaf!

Natuurlik kan je sowieso gaan kijken hoe ze in het echt is. Laat haar mocht je tot koop overgaan zelf keuren en laat ze dan ook even goed de rug checken.

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 23:00

Mandy_89 schreef:
verder, ik weet niet beter dan dat dravers vaak tussen de 1000/1500 max waard zijn.
behalve als ze kunnen tölten en dit er ook goed uitgereden is.

Maar goed deze is ook nog bont, wat het wel wat unieker maakt.


waarom zijn dravers minder waard dan ieder ander paard?
Al zou ik niet zo direct voor dit paard gaan :o

ruitje

Berichten: 12382
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Bonte Draver, de prijs waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 23:13

Dat is een kwestie van vraag en aanbod ;) .Voor een goed omgeschoolde betaal je 1500. Als het er een is met veel potentie 1750. Troep of niet omgeschoold heb je vanaf 800/1000 euro.

Qua rug en omscholing zet ik deze in de laatste groep. Paard had gezond en goed omgeschoold bij mij ook voor 1500 gestaan zonder aparte kleur, dus 1900 is niet heel gek bedacht van de verkoper.... maar als hij bruin was raakte hij 'm voor 500 nog niet kwijt denk ;)

Qwillion

Berichten: 1060
Geregistreerd: 22-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 23:14

Ga er maar vanuit dat deze paarden die voor Straatraces gebruikt worden geen zachte opvoeding hebben gehad, ook dat ze vaak lichamelijk zwaar zijn belast.

https://www.youtube.com/watch?v=MhFlw7r63R8

Elk paard kan iets mankeren, maar ik vindt t bij zulke paarden met deze achtrergrond wel een verhoogd risico.

Mandy_89
Berichten: 1360
Geregistreerd: 23-06-07

Re: Bonte Draver, de prijs waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 17:17

Ben er over uit dit het niet is. en ik deze aan mij voorbij laat gaan.

Axel_Valerie

Berichten: 3044
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Re: Bonte Draver, de prijs waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:17

Wat ik mij nog afvroeg.. heeft iemand ervaringen met deze handelaar? Ik vind het er allemaal zou houtje touwtje uitzien. Als je nu op de link klikt krijg je trouwens ineens een clydesdale te koop..

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Bonte Draver, de prijs waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 08:36

Omdat het bespreken van advertenties niet is toegestaan, gaat hier alsnog een slotje op.