Trichelhof paarden verenigd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FurryFamily1

Berichten: 76
Geregistreerd: 10-07-14
Woonplaats: Hoegaarden

Re: Trichelhof paarden verenigd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 09:48

Met Imani terug de goede kant uit :) dit weekend eerste training terug met haar kunnen rijden. Of ze ooit echt 100% zal zijn weet ik niet, maar ze loopt mooi los door haar lichaam en heeft duidelijk heel veel plezier en zin in het werk.
Ik voel ze op sommige momenten precies slechter worden, maar heb ook adhv Gopro opnames kunnen vaststellen dat dat vaak gewoon tussen mijn oren zit ;). En als het wel een paar passen niet goed is dan zal de toekomst uitwijzen of dit met spierzwakte/stijfheid te maken heeft of toch nog ergens last...

Ai Kim, toch nog last? En weet je waar precies? Hopelijk snel beter, ik duim mee!!

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:20

De spier in mijn lies doet dan pijn. Alle spieren moeten weer wat meer oprekken en sterker worden.
Zijn korter geworden en uiteraard ook minder sterk van het lange stilliggen.
Voel me wel dag per dag beter, mank zelfs maar heel lichtjes meer :P

Dus over een paar weken kan ik vast weer normaal rijden!

Goed dat het de goeie kant uit gaat met Imani. Hopelijk herstelt ze toch volledig!

VdBA

Berichten: 262
Geregistreerd: 05-01-11
Woonplaats: (B)

Re: Trichelhof paarden verenigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:17

Goed nieuws van Imani!

Bij Nera gaat het ook terug de goede kant uit. We zijn terug aan het lessen en ze doet echt super haar best. We gaan ook regelmatig wandelen omdat ik merk dat ze daar erg veel plezier in heeft! En langzaam maar zeker komt ze gelukkig terug bij. Ik hoop dat ze na de zomer eindelijk mooi op haar gewicht is.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:19

Nieuwe foto van Danica :D

Afbeelding

Hopelijk een van deze dagen eens rijfoto's!
Ze is heel flink eigenlijk! :D

FurryFamily1

Berichten: 76
Geregistreerd: 10-07-14
Woonplaats: Hoegaarden

Re: Trichelhof paarden verenigd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 19:50

Mooie Danica :) ! Ook de eerste galopjes gedaan heb ik gelezen, en? Ook zo een fauteuil als Imani?

Fijn om te lezen van Nera, genieten van elke dag en ik duim mee dat alle paardjes het goed blijven doen.

Lieuwkje_90

Berichten: 2279
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: BE

Re: Trichelhof paarden verenigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:53

Ooh, Danica ziet er leuk uit! Mooi dekje ook!

Bij wie volg je les An? (Als ik dat lag vragen :D)

Ik heb vandaag mijn laatste winstpunt gehaald om Sr George te starten, ben echt zoooooo blij :D :D :D

VdBA

Berichten: 262
Geregistreerd: 05-01-11
Woonplaats: (B)

Re: Trichelhof paarden verenigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:39

Super van je laatste winstpunt Lien!

Ik sta nu op stal bij H.elen W.ielockx in Kessel en volg les van haar. Ik begin er zelfs stiekem een beetje aan te denken om in augustus eens een proefje te rijden op de dressuurstage bij DDJ ;-)

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:51

Hoi!

Lien, proficiat!!! St Georges is echt super stoer :oo

Evelien, ja ze zit echt super makkelijk. Hoef geen moeite te doen moet blijven zitten :)
En inderdaad ook al gegaloppeerd aan de longe. Eerste pasjes waren even schrikken haha. Ze maakte haar rug wat bol en ik dacht dat ze ging bokken. :+ maar gelukkig niet!
Daarna ging ze heel makkelijk en rustig galopperen. Ze heeft ook al veel balans en galoppeert heel rustig. Erg fijn!

An, ben even vergeten hoe oud jouw paard is? Ook nog jong?

VdBA

Berichten: 262
Geregistreerd: 05-01-11
Woonplaats: (B)

Re: Trichelhof paarden verenigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:07

Fijn dat Danica nu zo flink is Coberlina!

Mijn merrie is nu 7 maar is vorig jaar flink ziek geweest (ziekte van Lyme). Dat in combinatie met de slechte verzorging op de stal waar ze toen stond heeft haar bijna de das omgedaan. Gelukkig heb ik net op tijd de beslissing genomen om haar te verhuizen. Nu krijgt ze wat ze nodig heeft qua ruwvoer en weidegang enzo en dat doet haar duidelijk goed. Vorige maand is er een stalgenootje van de vorige stal op bezoek geweest en ze schrok zich te pletter. Zelf heb ik er niet zo op gelet omdat ik ze dagelijks zie maar ze is blijkbaar nogal de hoogte in geschoten. Toen ik ze kocht was ze +/- 1,65m en ik denk dat ze nu vlot de 1,70m haalt! De smid wist me te zeggen dat Negro's volgens hem nogal vaak laatbloeiers zijn...

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Trichelhof paarden verenigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 23:15

Zo dat is ineens heel wat groter!!
Gelukkig heb je nu wel weer een gezond paard dan. Hoor dat toch geregeld die ziekte van Lyme!

Danica hoeft voor mij zo groot niet te worden ze. Denk dat ze nu rond de 1.62 zit. Vind ze groot genoeg voor mezelf. :)

VdBA

Berichten: 262
Geregistreerd: 05-01-11
Woonplaats: (B)

Re: Trichelhof paarden verenigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 09:20

Haha... nou, ik had speciaal eentje van rond de 1.65m gezocht... dat vind ik de perfecte maat voor mij. Nu raak ik er zelfs zonder krukje niet op :-(

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:04

Dat is toch niet erg, dat is zelfs beter voor de rug van je paard én voor je zadel!
Ik stap ook altijd op vanop een trap, en dat is letterlijk een trap met vier treden :')

Vanavond weer gereden met Danica 8-) wat is ze flink!
Ik kan zelf haar in galop zetten en weer terugrijden op zit. Ook in draf al beetje schakelen *\o/*
Alleen het contact aanvaarden vindt ze nog moeilijk. Ben aan het denken om ander bitje te proberen.

Lieuwkje_90

Berichten: 2279
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: BE

Re: Trichelhof paarden verenigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:09

Oei, An, dan is die nog hard gegroeid. Wat fijn dat je nu een goede plek voor haar hebt gevonden!
Hou ons zeker op de hoogte als je op wedstrijd gaat hé! ;-) ik duim nu al mee!

Weer goed nieuws van Danica! Gelukkig gaat alles goed! Hoe is het met de andere twee??

Soraya gaat echt goed. We gaan nu even doortrainen op de pirouetten, dat is het enige punt waar we nu echt nog op moeten verbeteren voor we kunnen starten. Maar ik ga eerst het BK nog meerijden eind juli, pas daarna gaan we over :D
De kleinste (Montie) staat momenteel in Nederland bij Y von ne C op al. Hij is nog zoo jeugdig en bang met momenten dat het nu even geen paard is voor mij. Dus ik hoop dat hij na een maand of twee wat stabieler is zodat ik er zelf mee aan de slag kan.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Trichelhof paarden verenigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 08:34

Dat gaat wel snel beter ze Lien! Als ik zie hoe Danica vooruit gaat. De eerste keren was echt beetje zoeken. Niet vooruit gaan, stilstaan, gespannen. En nu, nog maar acht keer gereden trouwens, kan ik al beetje schakelen en zelfs alleen in galop zetten en weer terug naar draf.
Dus na twee maand ergens om in te rijden, gaat hij wel al wat kunnen ze!

Super van Soraya he zeg! Echt chique!

De andere twee ook goed ze. Nesquick is super chique op de moment vind ik zelf. Echt al paard en mooi in zijn vel. Nesciro is nog wat mager jammer genoeg. Hij heeft een virale infectie gehad en komt nog maar moeilijk bij. Dus hopelijk snel wat beter.

Pff ben al vroeg op, hoefsmid is al geweest voor alle vier!

VdBA

Berichten: 262
Geregistreerd: 05-01-11
Woonplaats: (B)

Re: Trichelhof paarden verenigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 15:32

Bedankt Lien! Ik hoop volgend jaar in het zomerseizoen de Sub-provinciaal te starten ;-)

Ik vind het ook echt chique van jou en Soraya! En met Montie komt het vast ook snel goed. Ik ben heel benieuwd hoe hij het uiteindelijk gaat doen ;-)

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:13

Hoe gaat het ondertussen met jullie paarden?

Danica gaat steeds beter :D heb er nu een dubbel gebroken bustrensje inzitten (appelbitje) en ze loopt er stukken fijner op! Deze week liep ze met stukken al mooi nageeflijk, ook in draf :D

Nesciro wordt ook een paar keer per week gereden en die doet het ook goed. Nog geen stap verkeerd gezet!

Mijn andere paard heeft jammer genoeg weer een allergische reactie en overal kale plekken op haar hoofd en paar op de borst. Dus weer even niet rijden ;(

3timesmom

Berichten: 1319
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 08:11

Mag ik mij hier ook melden.
Wij hebben pas een veulen gekocht van Apache van het trichelhof x Alice.
Hij staat nu nog bij zn mamsie.

Hij is bedoelt als opvolging voor mijn dochter over een paar jaar. Nu gaan ze eerst nog samen opgroeien en gaat mn dochter ervaring opdoen met mijn paard nadat ze van dr eigen pony is gegroeid.

Het is echt een schatje.

Lieuwkje_90

Berichten: 2279
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: BE

Re: Trichelhof paarden verenigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 08:33

Heb je er een foto van? Veel succes ermee!!

Hier alleen maar goed nieuws. Ben met Soraya in de finale vh belgisch kampioenschap geraakt. Daar zijn we nog 7 plekken kunnen stijgen waardoor we 11e eindigden. Nu gaan we St George starten :-D

En Montie staat een dikke week thuis terug na het zadelmakschooltje. Hij doet het echt super.. we zijn zelfs al op verplaatsing gaan rijden & op straat gaan wandelen onder het zadel.

3timesmom

Berichten: 1319
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:53

Afbeelding

Afbeelding

Dit is hem.
Gefeliciteerd lienbono

VdBA

Berichten: 262
Geregistreerd: 05-01-11
Woonplaats: (B)

Re: Trichelhof paarden verenigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:36

Gefeliciteerd met je aankoop 3timesmom! Wat een lief hoofdje heeft jouw veulen en daarbij nog eens zwart ook... die zou ik ook niet kunnen weerstaan ;-) Succes ermee

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Trichelhof paarden verenigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 21:30

Wat een knap veulen!!

Lien, super gedaan he!!

Lieuwkje_90

Berichten: 2279
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: BE

Re: Trichelhof paarden verenigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 22:14

Leuk veulen!!

Ben wel trots op Soraya :D

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Trichelhof paarden verenigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 22:21

Dat geloof ik, en terecht!
Je mag ook wel trots zijn op jezelf!! :D

Lieuwkje_90

Berichten: 2279
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: BE

Re: Trichelhof paarden verenigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 22:27

Haha, misschien wel ja.. Maar in de proeven mag ik toch wel blij zijn met Soraya hoor. Want die loopt dan bijna op automatische piloot. Ik vergeet altijd te rijden :D

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 19:35

Oh dat is jammer, maar toch knap dat het nog zo goed gaat toch!

Ik kon dat ook hebben van de stress, spaghetti benen en helemaal verstijven. }:0


Vandaag nog eens met Danica gereden. Ze heeft het een beetje lastig, omdat ze aan het groeien is.
Maar ging toch weer erg fijn. Aandraven ging weer enorm opwaarts, achterbeen eronder, vooraan opstijgen, vanuit die schoft. En aangalopperen ging vandaag ook gelijk op een zeer kleine hulp :D
Nog wel wat rillerig en bokkerig vandaag, laar uiteindelijk deed ze niks. Dus ze is erg flink nog steeds!
Ben er echt super gek mee. Ze voelt zo superfijn aan!!

Over een paar weken gaan we trouwens op Nesquick ook :D