Paard zonder staart.

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jetsje
Berichten: 488
Geregistreerd: 02-11-13

Paard zonder staart.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 23:56

Vanmiddag een paard gezien wat mij vanaf de foto erg beviel, nu hopen dat de klik er is als ik haar ga bekijken. Gelijk m'n beste vriendin geappt ( heeft zelf niks met paarden )

Het eerste wat ze zei : ze moet wel een staart hebben!
Ik : dat is het minpuntje ze is staartloos.
Zei : dan maken we een staart! En dan doen we paardje prik je ipv ezeltje prik je!

Even zonder te dollen. Ik heb echt mijn principes en echt ik wou geen paard dat geen staart had. Maar nu ik haar ( op foto's ) heb gezien ben ik al zo'n beetje verliefd. Ik voel me ook een beetje schuldig dat ik misschien wel een trekpaard ga kopen zonder staart, want ik wil er gewoon niet aan mee doen. Maarja, als ze niet verkocht word gaat ze waarschijnlijk naar de slacht dus wat dat betereft. Ik vind deze keuze echt wel een beetje lastig. Misschien als ik er lang ga dat her wel helemaal niet mijn type paard is, maar als het wel zo is ga ik me echt schuldig voelen omdat ze geen staart heeft om de vliegen weg te houden bijv. En ik vind geen staart echt lelijk. Bestaan er geen paarden exstentions? :+ ( of hoe je dat maar schrijft)

Wat is jullie mening?

BlackShadowZ
Berichten: 2172
Geregistreerd: 11-05-10
Woonplaats: Venlo

Re: Paard zonder staart.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:58

jawel er bestaan nepstaarten en paarden extensions

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:59

Het gaat om een gecoupeerd trekpaard?
Ik zou dat om principiƫle redenen niet doen.

Mariett

Berichten: 4444
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 00:01

Het paard is er nou eenmaal, en heeft nou eenmaal geen staart. Als jij helemaal verliefd bent op zo'n dier en hij is gezond zou ik het gewoon doen :)
Paarden extensions (weet ook niet hoe je het schrijft) bestaan, maar ik weet niet of ze voor alledaags gebruik zijn :+
Vliegendeken kan wellicht ook helpen :)

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 00:06

Mariett schreef:
Het paard is er nou eenmaal, en heeft nou eenmaal geen staart.

Mijn punt is als je tegen couperen bent, en de TS geeft aan dat te zijn, je de handel in paarden die deze (imo) mishandeling hebben ondergaan niet in stand zou wilen houden...

Jetsje
Berichten: 488
Geregistreerd: 02-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 00:15

Kuggur schreef:
Mijn punt is als je tegen couperen bent, en de TS geeft aan dat te zijn, je de handel in paarden die deze (imo) mishandeling hebben ondergaan in stand houdt.


Dat is dus ook waar ik tegen aan loop. Ik vind het zelf ook heel erg dat het gebeurd, maar ik was op slag verliefd toen ik nog niet wist dat ze geen staart meer had. Ik twijfel daarom er ook wel een beetje over. Maar aan de andere kant, als dit het paard van m'n dromen is die ik een heel goed leven heb te bieden waarom zou ik het dan niet doen. Ik vind het lastig en ben tegen couperen maar ik ben wel verliefd.

Vind het echt moeilijk.

tamary

Berichten: 29242
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 00:16

Koop je van de fokker? Want die heeft nl dat besluit genomen, daar geen geld voor krijgen kan verandering helpen.

Verkoopverhaal : anders gaat ze naar de slacht is bijna al reden voor mij om weg te lopen. Dat is een handelaars praatje en vleesprijs gezond paard is altijd minder dan verkoop aan particulier. Wees achterdochtig over wat je te horen krijgt.

Extensions bestaan inderdaad, maar de vraag is of er en genoeg staart is om ze in te vlechten, of er genoeg kracht is om ze te gebruiken en of ze niet zo strak langs de billen hangen dat ze permanent vies zijn van de mest (die lucht trekt ook weer vliegen aan).

DonCamillo

Berichten: 1262
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 00:18

Eens met Kuggur: door zo'n paard te kopen help je (onbedoeld) mee met het in stand houden van het couperen van staarten.
Extensions zijn misschien wel mogelijk (als de resterende haren aan de staartwortel er nog lang genoeg voor zijn), maar gaat niet werken: ze kan de staart niet dragen. Ze zal er ook overheen plassen en mesten.

Jetsje
Berichten: 488
Geregistreerd: 02-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 00:20

Nee dit is geen fokker, het is iemand die geen ruimte meer heeft voor zijn paard. Van een fokker zou ik sws al nooit een paard kopen die gecoupeerd is. Dat maakt voor mij dat ik er bij dit paard wel over na denk om het te gaan kopen, mits het klikt natuurlijk.


Ik zie al dat de exstentions niet gaan werken :=
Laatst bijgewerkt door Jetsje op 13-08-14 00:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Guess_NH
Berichten: 533
Geregistreerd: 04-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 00:20

Ja pfoe lastige situatie.
Om een paard waar je zo verliefd op bent dan maar enkeltje slacht te geven vanwege je 'principe ik ben tegen couperen', is ook een beetje.. ja heb er geen juist woord voor..
(Nu twijfel ik aan dat verhaal want trekpaarden verkopen toch wel goed, Waarom een gezond paard naar de slacht als hij er daar maar weinig geld voor krijgt. bij aankoop zelf twijfelachtig zijn als je naar een handelaar gaat)

Je kan dit toch niet stoppen, of je nu 1 paard laat lopen of koopt..
Als ik hoor dat er op keuringen zelfs paarden met staart niet worden geaccepteerd..

Je laat je droompaard toch niet lopen vanwege zon stomme oude traditie.

Jetsje
Berichten: 488
Geregistreerd: 02-11-13

Re: Paard zonder staart.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 00:26

Ik ga er gewoon heen om te kijken, misschien is het wel helemaal niks. En zowel, dan zien we wel weer verden. Heel lastig.

romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Re: Paard zonder staart.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 01:04

Inderdaad!
Gewoon lekker gaan!
Als hij niet de ''schuldige'' is zou het voor mij niet doorslaggevend zijn.

FastLane
Berichten: 17
Geregistreerd: 08-08-14

Re: Paard zonder staart.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 13:22

Lastige situatie maar als je echt verliefd bent op het paard, wat houdt je behalve de staart nog tegen?

meikepeters5
Berichten: 73
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de Achterhoek

Re: Paard zonder staart.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 13:39

ik snap dat je het moeilijk vind maar als je echt verliefd bent en het klikt zou ik het wel doen ik snap dat het je dan een soort van onbewust het couperen toch in stand houd maar aan de andere kant als jij hem/haar niet koop dat koopt waarschijnlijk koopt iemand anders hem wel want ik denk niet dat de eigenaar hem echt meteen naar de slacht zou doen want dan krijgt hij er veel minder voor.

dit is misschien wel een hele rare vergelijking hoor maar stel jij bent helemaal verliefd op en jongen maar je neemt niks met hem omdat hij kaal is en je vind dat zielig want bent bang dat hij het dan in de winter koud krijgt ik weet dat dit super stom klinkt maar je zal dan misschien nooit meer zo'n leuke jongen tegen komen en daar ga je dan later spijt van krijgen want er zijn zeker weten genoeg manieren op het op te lossen.

dus ik zou het wel gewoon doen als het klikt!
nog succes verder met je keuze!

Cherdenise

Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 13:42

Ik zou, als het paard verder geschikt is, wel het paard kopen van de particulier maar dan echt wel kijken of er een paar extensions in kunnen. Al zijn het er maar 5 dan heeft die iig iets