Aan te raden ras?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Re: Aan te raden ras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:46

Nee dat past niet op een arabier. Wel goed dat je hier over nadenkt. Ik zou gaan voor robuust paard wat goed in de spieren staat en wat maat heeft. Max 1x per week 15 - 30 minuten rondstappen /draven met een wat zwaardere ruiter zal ie niet dood aan gaan, maar wel goed opletten op wat het paard aangeeft.

Ieder paard is anders, dus van die uitspraken dat een ras per definitie wel of niet goed is voor iets zijn natuurlijk nooit helemaal waar. Er zijn er altijd te vinden die bewijzen dat het wél kan.
Beperk jezelf dus niet tot 1 bepaald ras, maar bedenk welke eigenschappen je graag ziet en kijk dan breed.

Rowenah
Berichten: 169
Geregistreerd: 13-11-14

Re: Aan te raden ras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:37

Ik denk dat als je gewoon een flink paard neemt dat jullie er beiden perfect plezier van kunnen hebben. Mijn rij-instructeur is echt een flinke kerel en hij rijdt ook gewoon paard. En als je die dressuur wedstrijden of politie te paard ziet zijn er ook enorme kerels bij. Niet dik maar gewoon groot en en normaal of stevig postuur. Die rijden ook veel. Denk dat jullie best een geschikt paard kunnen vinden! Ik geloof nooit dat geen enkel paard je vriend zou kunnen dragen. Ze zijn niet helemaal van suiker! Maar ras bekijken is een goed idee en het paard zelf ook zoals Jorretje hierboven al goed aangaf. Ook goed passend tuig is echt meer dan de helft van het werk! Meeste paarden rijden kapot op slecht passend tuig en niet zo zeer op gewicht!