Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 49 [ 1209 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 49  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Konik-eigenaren, deel 2!

 
Profiel   

Hallo Allemaal,

Bij deze het nieuwe topic voor ons Konik-eigenaren en iedereen die geïnteresseerd is of gezellig mee wil praten over dit geweldige ras! Op naar de volgende 100 pagina's! :D
Voor de duidelijkheid, dit topic is dus een vervolg op het vorige Konik topic: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=51&t=1502391&view=unread#unread

Groetjes van Pumbaa en Nadine! :)

[ img ]


Laatst bijgewerkt door nadine_yvana op 28-11-14 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-14 13:25 



 
Profiel   

Yeey nieuw topic! *\o/*

Ik vind deze maanden altijd heel erg.. Baal erg stevig van dat ik zo weinig naar de paarden kan. De mijne staan ook op een boerderij, waar geen licht is, dus savonds kan ik er niets doen. Omdat ik een eindje van huis werk, ben ik meestal pas rond 19.00 thuis. Van mij mag de lente dus snel weer komen!

Staan ze bij jullie trouwens snachts op stal? Ik twijfel of ik ze binnen moet halen snachts als het vriest..

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-14 13:52 



 
Profiel   

Ja helaas heb ik ook geen verlichting bij de weide, maar er is wel stroom dus misschien dat ik binnenkort zo'n bouwlamp aanschaf ofzo. Maar dan nog is het best lastig, want de weide is midden in het bos en in het donker brengt dat bij mij soms allerlei horror scenario's naar boven haha :') Ik heb ook geen auto, dus moet alles op de fiets doen. Maar ze staan erg dicht bij mijn huis, dat scheelt weer. Ze staan 24/7 buiten. Ik moet nog even kijken hoe ik dat doe als het echt hele dikke winter wordt. Er zijn nl. wel stallen, maar erg klein en niet naast de wei. En een schuilstal wat ik bij mijn vorige weide wel had, mag hier niet vd gemeente. Ze kunnen gelukkig wel schuilen onder de bomen, maar een schuilstal vind ik het allerfijnst. Daarnaast zijn Koniks wel echt winterhard en denk ik niet dat het problemen geeft als ze buiten blijven staan wanneer het vriest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-14 14:05 



 
Profiel   

Jeeej! Nieuw topic *\o/*

Ja op het werk is het echt een chaos, maar mag niet klagen. Ben blij dat ik überhaupt werk heb.

Die van ons staan snachts wel op stal sinds 2 maanden. Om wat van het gras op de wei te sparen, Maar ook vooral omdat die gek van een paardenmishandelaar rondloopt _-:(

Ik hoop stiekem héél erg op veel sneeuw! Indah heeft nog nooit sneeuw gezien dus ben benieuwd hoe hij reageert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-14 18:04 



 
Profiel   

Yaaay nieuw topic :D !

Winter... bleh. Ik ga op de scooter naar de boerderij (20minuutjes), dus wat mij betreft mag het vriezen en de sneeuw nog wel even wegblijven. Ik hoop wel op 1 goede sneeuwdag, heb Kaiyo nooit in de sneeuw gezien, kan nog mooie plaatjes opleveren :o !

Kaiyo staat ook op een boerderij (koeien)... maar wel met 35 andere paarden/pony's haha. Er is gelukkig verlichting. Enige waar ik last van heb is het spitsuur na werktijd, waardoor de bak overvol is, en er niet gegrondwerkt/gelongeerd kan worden. Buiten de boerderij is het helaas wel heel donker haha. Kaiyo heeft 's winters (nu dus) een grote loopstal met zanduitloop. Vind dat zelf wel een prettig idee als het weer gaat vriezen. Op stal werd hij overigens helemaal gek.

Gaat helaas nog steeds met ups en downs, denk dat de DA binnenkort maar weer langs laat komen.. zucht. -O- . Gelukkig is hij nog wel helemaal happy.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-14 18:33 



 
Profiel   

:wave:

hier nog steeds geen nieuws, Wolf staat nog lekker te niksen

hier ook 24/7 buiten wel met inloopstal maar met vriesperiodes maken ze daar juist nauwelijks gebruik van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-14 17:41 



 
Profiel   

Hoe is het met de baby, Van?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-14 18:09 



 
Profiel   

die heeft nog geen zin om de kou te trotseren :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-14 20:52 



 
Profiel   

Groot gelijk! Haha!
Wanneer ben je uitgerekend?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-14 00:02 



 
Profiel   

Ja dat schiet vast al op Lynn, spannend!!!

Kim: Ja idd in deze tijd mag je blij zijn dat je überhaupt werk hebt. Ik hoop ook stiekem op een beetje sneeuw, is echt mooi voor foto's altijd. Indah weet vast niet wat ze ziet haha.

Belinda: He bah, het zit jullie echt niet mee, wat balen zeg! Gelukkig is Kaiyo wel lekker vrolijk ondanks alles. Ja wat dat betreft is het dan weer een nadeel da je met meerdere mensen staat en allemaal gebruik maat vd faciliteiten. De meesten zijn er dan om dezelfde tijd, was bij ons ook altijd zo. Ik rij gewoon op de wei, maar mis de binnenbak wel heeeeeel erg :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-14 12:32 



 
Profiel   

18 december :Y)

dikke harige spierloze Wolf vandaag :=
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-14 13:07 



 
Profiel   

Ooh dat komt héél dichtbij Van! Spannend :):)

Knappe wolf. Ze heeft een mooie kleur nu <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-14 22:15 



 
Profiel   

kleur is nu nog mooi ja maar de lange beige haren moeten nog komen :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-14 22:28 



 
Profiel   

Onze Thor is vanmorgen een halve kilo lichter gemaakt :Y) Castratie is goed gegaan, maar heb wel de schrik van mn leven gehad. |(
Hij was wakker geworden tijdens de narcose. Ze hadden hem helemaal onder zeil gebracht, dus plat castreren. Zn achterbeen was vastgebonden aan zn halster. Toen net de eerste testikel eraf was, zag ik ineens aan zijn ogen dat hij terug aan het komen was. Ik riep naar de dierenarts dat hij wakker aan het worden is, ben nog niet uitgepraat of hij schiet omhoog, ZO snel! Dus we proberen zijn hoofd plat te houden ( zn been hing dus nog in het halstertouw, ik dacht dat hij zn poot zou breken. Gelukkig had ze nog een noodspuit, dus snel in zn nek gezet, toen bleef hij wat rustiger, maar we moesten hem echt tegen blijven houden aan zn nek. Dierenarts verzekerde mij dat hij lokaal goed verdoofd was en de ingreep zelf niet voelde, dus dat hoop ik dan maar.. Toen het klaar was moest hij nog 5 min blijven liggen en uiteindelijk mocht hij opstaan, maar hij was nog heel wankel en wiebelig. We hebben hem nog een tijd ondersteund met 2 touwen tot hij weer goed kom lopen. Halfuurtje na de ingreep was hij weer helemaal zichzelf, vrolijk en nieuwsgierig, dus hopelijk heeft hij er niet al te veel van geleden.. Arm arm ventje.. Ik denk dat ze hem gewoon te licht heeft verdoofd, zou dat kunnen? Ik vond het iig heel eng dat hij wakker werd tijdens een operatie, hoop het niet meer mee te maken. Naderhand heb ik hem lekker ingepakt in fleecedeken, want het is toch wel erg koud. Dadelijk ga ik even kijken hoe het met meneer is.

Met jullie Koniks ook alles goed?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-14 11:39 



 
Profiel   

He bah Avalon, dat is zeker schrikken! Gelukkig voor is het voor jullie goed afgelopen :(:) ! Fijn dat hij er wel alweer zo snel bovenop was. Lijkt me wel dat ze hem te licht heeft verdoofd dan, misschien zijn gewicht verkeerd ingeschat?

Spannend Van bijna!!

Kaiyo nog steeds niet helemaal lekker. Weer een nieuwe diagnose gekregen, maar nu van de (nieuwe) hoefsmit. Krijg er wat van :n. Die zegt juist dat z'n achterhoeven erg kort en plat zijn (de tweede DA had het over zijn voorhoeven), waardoor hij de pezen en spieren daar steeds erg oprekt, zeker in het zand. Moest het in de gate houden, liefst ook hoefschoenen achter en niet meer rijden in de bak, maar gewoon op 't harde. Ben nu toch wel aan het nadenken of rondom beslaan niet gewoon de beste oplossing is. Ben alleen echt anti ijzer, dus vind dit erg vervelend. Ondertussen wordt hij ook alleen maar dikker en dikker, want hij doet vrijwel niets, en eet alleen maar. Dus dat werkt ook niet mee. Gelukkig lijkt het hem allemaal weinig te interesseren! :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-14 12:43 



 
Profiel   

Avalon :gelukkig was alles toch goed afgelopen....maar wat een verhaal brrr, hoop dat het hier niet gebeurd straks

Van: laat dat kleintje maar lekker zitten, als het zover is komt het vanzelf wel naar buiten
( hoop ik dan toch).

Belinda :wat vervelend zeg! ik kan je geen advies geven maar hoop echt dat het nu eens simpelweg verdwijnt!

Ook hier geen veranderingen behalve dat skylar weer omhoog schiet zijn billen staan ineens weer veel hoger dan zijn schoft ben echt benieuwd naar zijn uiteindelijke stokmaat.
Smoky is ook lekker spierloos en dik..
en de sint heeft bijons echt een kei leuk kado gebracht een kinderkruiwagentje zo leuk en wat is dochterlief er trots op! < :){

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-14 13:53 



 
Profiel   

Hahaha foto Kwita!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-14 17:25 



 
Profiel   

Wat een rot gebeurtenis Avalon! Jeetje, mijn maag draait er van om..

Dan is het bij Indah veel rustiger gegaan. Die hebben we staand gedaan, zonder complicaties.

Arme Kaiyo.. Had verwacht dat hij met die hoefschoenen toch wel weer vooruit zou gaan. Mag ik vragen waarom je anti-ijzer bent, Belinda?

Fijn dat het bij jou zo goed gaat Kwita! Ik ben ook heel benieuwd naar Skylar :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-14 19:37 



 
Profiel   

Jeetje wat een verhaal van Thor, Avalon. Afschuwelijk zeg! Hopelijk heeft hij er niet teveel onder geleden. Heftig hoor. Hoe gaat het nu met hem?

Belinda, wat vervelend dat Kaiyo nou nog steeds aan het sukkelen is. Pumbaa heeft ook een periode gehad dat hij slecht liep, op eieren. Niet zo erg als bij Kaiyo, maar bij Pumbaa kwam het vaak nadat de smid was geweest. Hij was dus elke keer te kort bekapt. Ben zeer tevreden over mijn huidige smid, die dus ook niks vd zool haalt, aangezien hij hele dunne zolen heeft en dat heel gevoelig is. Ik snap dat je liever geen ijzers hebt. Ik ben daar ook niet zo van. Als het moet dan moet het, maar als het met hoefschoenen op te lossen valt des te beter. Van ijzers worden de hoeven ook vaak erg broos. Pumbaa moest toen een tijdje op een ijzer lopen (ja 1) dat kunnen jullie je misschien nog wel herinneren van vorig jaar toen hij zo kreupel liep. Hopelijk kan het snel worden opgelost met Kaiyo, want dit is ook wel heel vervelend zo.

Nou Pumbaa is ook behoorlijk vetjes aan het kweken. Er staat geen gras meer en krijgt ook niet extreem veel hooi, maar hij is zo dik hahaha. Gisteren viel het me weer op, het lijkt natuurlijk ook meer door de wintervacht, maar gisteren had ik hem gereden en het zadel op en dat zag er niet uit whahaha. :') Eergisteren nog een filmpje gemaakt en daar kun je het ook een beetje op zien hoe dik hij momenteel is, pffff. Nodig werk aan de winkel, maar het is steeds zulk hopeloos weer en dan is het bij mij op de wei echt te nat om iets te ondernemen.


Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-14 13:32 



 
Profiel   

En Lynn: Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindje!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-14 13:38 



 
Profiel   

Iedereen hele fijne feestdagen gewenst! :) {:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-14 19:30 



 
Profiel   

Aah dankjewel! Jullie ook fijne feestdagen gewenst {:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-14 21:10 



 
Profiel   

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-14 22:53 



 
Profiel   

Allereerst voor iedereen fijne feestdagen. Hopelijk is alles goed met iedereen.

Hier helaas een minder leuk bericht. Na lang tobben, wikken en wegen heb ik besloten om een ander baasje te zoeken voor Loki. De afspraak die ik gemaakt heb met de stichting waar hij vandaan kwam, is dat zij zelf een nieuw adoptie adres zouden zoeken. Eergisteren hebben we hem weggebracht. Ik mis hem ontzettend en ik hoop dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Ik heb vanwege mijn baan haast geen tijd om iets met de paarden te doen, niet erg bevorderlijk voor een paard dat net onder het zadel is.
Thor blijft het komende jaar lekker kleuteren in de wei en ik blijf jullie koniks hier natuurlijk ook volgen.
Mochten jullie nog iemand weten voor loki dan hoor ik het graag, hij verdiend een baasje die lekker met hem aan de slag gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-14 17:32 



 
Profiel   

Jee Avalon, die had ik niet aan zien komen :(:) ! Wat een rot beslissing, maar waarschijnlijk wel beter voor jullie beide. Heeft hij wel een leuk nieuw huisje gekregen, of staat hij nu weer bij de stichting?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-14 22:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 49 [ 1209 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 49  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen