Konik-eigenaren, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 21:31

Belinda:Wat een goed nieuws dat het beter gaat met kayo! ik heb geweldig van je filmpje genoten.
dochtyer lief is bijna 2 en vraagt om paardje bal te mogen kijken en dan schatert ze het uit!.

Van :fijn om te horen dat je al weer aan het rijden toekomt

Avalon: Smoky is 1.36 en niet zo breed van postuur.

Deze week had ik het wat rustig aan gedaan, puur uit nieuwsgierigheid had ik een stuk plastic in de bak gegooid toen moeder en zoon stonden te zonnen. de wind blies het bij skylar op zijn hoofd en hij nog zijn moeder gingen ervandoor toen dacht ik laat ik eens gek doen...en ik zal het eens op zijn rug trekken... hij vertrok geen spier sterker nog we hebben een rondje door de bak gelopen, moeders liep met hem mee.en vond het wel prima die schuurde haar snoet aan zijn rug met plastic en boende het er af! :#
Toen kwam de gekste fase... ik dacht ik maak een dakje met een touw sneller gezegd dan gedaan,de wind maakte het lastig. Toen dus dat dakje stond dacht ik ik zal er met smoky onder door gaan dan volgt skylar wel. ;)

Nou mevrouw had andere gedachtes... vier benen stonden schrap zelfs met haar biks lukte het me niet!
Maar wat denk je...skylar was zo nieuwsgierig dat hij gewoon linksom en rechtsom er al 4x onderdoor was geweest toen smoky dacht verrekt daar is echt wat te eten....dus eerst haar neus,dan haar hoofd en nek ... ja de biks was erg lekker maar :wave: dus langs de andere kant nog eens ...weer niet ik er onder gekropen ik werd geterroriseerd door skylar En wat denk je ....nemt ze een aanloopje en rent er snel onder door! daarna draait ze om en komt weer...en steekt vol overgave haar snoet en lijf met een kwartslag draaiend onder het plastic..... *\%/* ja ik was erg verrast door de gang van zaken ,heb haar overdreven beloond maar wat was ik trots op het duo....en nu komt het eenmaal onder het zeil wilde mw er niet vanonder want het spetterde!!!! :+ (na het uitmesten draafde ze haar stal in , en schudde zich naar hartelust uit!. en verwachtte ze nog een beloning ook )

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-15 17:18

Hier ook weer even een berichtje van mij!

Kwita wat goed om te lezen, wat heb je toppers zeg! Ik vind het super knap, zo ver ben ik nog niet met mijn paardjes. Heerlijk he als de nieuwsgierigheid het wint vd angst. Zo fijn is dat.

Van: Fijn dat je weer wat kan rijden en zo wolf haar conditie weer een beetje op kan bouwen!

Belinda: Ohh ik zag het op Fb al voorbij komen, maar Kaiyo en de bal is echt gewoonweg geweldig. Zooo knap en wat heeft hij een lol. Ik heb op Equitana dit jaar een Parelli bal gekocht, dat is zo'n hele grote ook. Ik zie die van mij er nog niet snel zo achteraan rennen. Bij Pumbaa zal het sowieso een tijdje gaan duren. Ik zal een update plaatsen als hij er kennis mee gemaakt heeft. 2 jaar terug had mijn weidegenootje zo'n bal en hij kent m al wel, maar vond m toen ook al doodeng haha.

Hier gaat het wel goed, fanatiek rijden staat even op een laag pitje, het land is ook geinjecteerd dus dat komt wel weer. Pumbaa gaat af en toe mee met een buitenritje met Nero en we doen lekker vrijheidsdressuur en heb ook alweer tuigloos gereden met hem. Hij wordt met de dag beter en snapt mijn hulpen steeds beter onder het zadel. Lang leve grondwerk! :)

klaas30

Berichten: 368
Geregistreerd: 12-12-14
Woonplaats: Wezemaal, België

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:22

Kunnen jullie mij vertellen wat voor ras een konik is.
Voor wat hij wordt gebruikt.
Hoe groot en zwaar je +- mag zijn enz...

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-15 17:22

Zonder hoofdstel of neckrope achterwaarts gaan kent Pumbaa nu ook sinds kort.


nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-15 17:29

Klaas30: De Konik is een ras dat oorspronkelijk uit Polen komt. In Nederland en Belgie zijn ze veel in natuurgebieden te vinden (denk aan de film "De Nieuwe Wildernis") waar eens in de zoveel tijd paardjes weg worden gehaald door Staatsbosbeheer en verkocht worden aan particulieren. Het zijn prima rijponies, maar ze worden niet heel groot. Mijn konik zelf is 1,41m en de maximale schofthoogte van de Konik is ongeveer 1,45m. Daarnaast zijn ze oersterk en is het een sober ras. Ze zijn enorm intelligent.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Konik

klaas30

Berichten: 368
Geregistreerd: 12-12-14
Woonplaats: Wezemaal, België

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 19:00

En kan je er lange tochten mee maken en moeten ze ijzers hebben?

belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 21:33

Dank jullie voor de leuke reacties op 't filmpje :D, leuk te horen dat je dochtertje het filmpje zo waardeert Kwita haha ! Nadine ben benieuwd wat Nero en Pumbaa ermee gaan doen. Deze bal is niet zo heel groot, het is gewoon m'n oude yogabal haha. Kaiyo heeft er meer plezier van dan ik!

Super leuk dat Skylar en Smoky zo dapper zijn! Leuk dat je zo met ze speelt.

Prachtig Nadine, dat vertrouwen van beide kanten. Hoop dat ooit ook te bereiken.

Van

Berichten: 6525
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:06

klaas30 schreef:
En kan je er lange tochten mee maken en moeten ze ijzers hebben?
ze zijn uitermate geschikt voor lange tochten. Ik rijd zelf endurance met de mijne.
Of ze ijzers nodig hebben ligt aan de pony en hoe je rijd. In principe kan de mijne prima zonder ijzers maar dat betekend wel dat ik op paden met veel steenslag rustig aan moet doen en in de endurance is dat niet handig dus in het wedstrijd seizoen staat ze rondom op ijzers.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 16:42

Leuk dat je interesse toont klaas! het zijn geweldige ponys bij de mijne wordt ik wekelijks wel verrast met het feit hoe slim ze zijn! de mijne is zo slim dat ze als rijpony in de bak geen voet verzet, maar buiten zo haar best doet dat je haar altijd moet remmen. ze is echt heel betrouwbaar en verkeersmak en ze zit ook vaak goed...vertrouwd ze het niet dan klopt het ook vaak niet( ook wat betreft personen). Ook hebben ze hele goede benen en echt keiharde hoeven hier tenminste!
En over het maximale gewicht de D.A gaf hier dat een pony van 400 kg maximaal 65 kg kan dragen en gewoon kan werken dressuur en springen ( dat is incl tuig 65 kg meer niet).
lengte maakt niet zo uit maar het is met een lange ruiter op een kleine pony het zicht wat het dan verpest,ook al kan de pony je dan wel dragen.

klaas30

Berichten: 368
Geregistreerd: 12-12-14
Woonplaats: Wezemaal, België

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:10

Wat vinden jullie van dit paard en wat is de prijs die jullie hier aan zouden geven?

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:43

uuh klaas welk paard, ik zie niets...

klaas30

Berichten: 368
Geregistreerd: 12-12-14
Woonplaats: Wezemaal, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:20


Van

Berichten: 6525
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:40

Dat is een hele leuke, mooie bouw!
maar wel aan de kleine kant en een rank type. Ik weet niet hoe groot jij bent maar de mijne is van hetzelfde type en ongeveer even hoog, ik ben 1,64m en groter past er ook echt niet op.

Het zadel past trouwens ook voor geen meter en het meisje wat er op de foto's op zit is te groot voor hem

belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:40

Oh wat een leuke die van Kapaza, netjes gebouwd. Alleen wel vrij klein inderdaad, ziet er niet uit die dame erop :+ ... Klaas ik zie in je profiel dat je pas 14 jaar bent? Moet je toch even waarschuwen dat Koniks niet de makkelijkste paarden zijn. Ze hebben een sterke wil, en consequent en duidelijkheid in de omgang is wel echt noodzakelijk. Niet echt een ras geschikt als eerste eigen paard vind ik zelf. Daarbij denk ik dat je als jongen (zie ik in je profiel) wel snel te zwaar zal worden voor een Konik.

Lijkt me overigens wel een nette vraagprijs.

klaas30

Berichten: 368
Geregistreerd: 12-12-14
Woonplaats: Wezemaal, België

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:01

oké bedankt.
Ik was ook niet van plan een paard te kopen omdat mijn ouders het niet willen maar ik vroeg het mij gewoon want vond het een prachtig beest :D :D

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 23:05

belindaap88 schreef:
Oh wat een leuke die van Kapaza, netjes gebouwd. Alleen wel vrij klein inderdaad, ziet er niet uit die dame erop :+ ... Klaas ik zie in je profiel dat je pas 14 jaar bent? Moet je toch even waarschuwen dat Koniks niet de makkelijkste paarden zijn. Ze hebben een sterke wil, en consequent en duidelijkheid in de omgang is wel echt noodzakelijk. Niet echt een ras geschikt als eerste eigen paard vind ik zelf. Daarbij denk ik dat je als jongen (zie ik in je profiel) wel snel te zwaar zal worden voor een Konik.

Lijkt me overigens wel een nette vraagprijs.


Ben ik het mee eens idd, geen beginnerspony.

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 23:40

Sommigen van jullie hebben het misschien al op Facebook voorbij zien komen, maar Pumbaa heeft weer een mooie fotoshoot gehad! :)

Afbeelding

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 23:44

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 00:17

Prachtige foto's Nadine! Zag ze inderdaad ook even voorbij komen op FB <3

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:49

ohh wat benijd ik jullie een om de prachtige foto's en 2 omdat je heerlijk op je superpaard kan rijden!!
Maar het is jullie van harte gegund.... ik kan zo genieten van jullie posts! *\o/*

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 13:39

nu moet ik echt even stoom afblazen...er is 1 mooie dag geweest en meteen heeft iedereen het voorjaar in zijn hoofd {:} !!!
Dus kom laat ik een veulen uitgaan zoeken, en dan vooral de gekke vragen die je krijgt:
ik kan niet te veel besteden want ik heb een uitkering, € 50,-
Leuk voor mijn dochter ...het kind moet nog 4 worden.
is hij binnen 3 maanden startgerechtigd?
eerst alle tegens opnoemen en dan zeggen dat hij zo leuk is.
Kan hij al dekken!!

nou voorlopig staat hij nog hier, en dat mag ook wel zo blijven!! _O-

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 13:30


nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 13:32

Jeetje zeg Kwita, dat is ook wat, ik kan me voorstellen dat je je daar mateloos aan irriteert. Gelukkig staat hij nog gewoon bij jullie! Ooit komt er vast een mooi ander plekje voor hem, maar op dit soort reacties zit je niet te wachten!

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 13:34

Hoe gaat het verder met jullie koniks? Ook al zo enorm aan het verharen? Bij mij is het weiland nu wit hahaha, hij verhaart zooo erg :')

belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 16:01

Hier gaat het goed hoor, Kaiyo loopt nog steeds okayish... soms wel nog wat stijf achter, maar niet kreupel. Hij begint ook wat meer zijn balans terug te vinden, eerst was het echt een soort van dronken paard hoe hij over de hoefslag/rechte lijn liep. Verharen helaas nog steeds ja... lijkt niet op te houden. Zelfde voor de hond hier thuis... en ik maar stofzuigen -O-