Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 47 van de 49 [ 1209 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Konik-eigenaren, deel 2!

 
Profiel   

Hi Ladies!

Wauw! Wat leuk om te zien dat dit topic toch nog gebruikt wordt!

Wat ziet Boots er goed uit <3
Ben je overigens ook begonnen met volgen op insta, dat is toch allemaal wat gebruiksvriendelijker op je telefoon haha.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-20 14:05 



 
Profiel   

Gisteren stond een topic van de Konik dames in uitgelicht maar misschien ook leuk om hier even te delen:
[ITP] Een laatste strandrit met de Konik dames Anouk en Vaiana

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-20 15:49 



 
Profiel   

KimIndah schreef
Hi Ladies!

Wauw! Wat leuk om te zien dat dit topic toch nog gebruikt wordt!

Wat ziet Boots er goed uit <3
Ben je overigens ook begonnen met volgen op insta, dat is toch allemaal wat gebruiksvriendelijker op je telefoon haha.


Dankjewel, Indah ook zeg! Wat een kerel is dat geworden, jeetje! Echt superleuk om hem weer terug te zien op je insta!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-20 19:39 



 
Profiel   

[ img ]
Nog steeds super blij met Boots <3.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-20 23:42 



 
Profiel   

Ik zal hier ook even een update geven, tevens de laatste.

Ik zat al een tijdje te twijfelen of ik thommy zou houden ivm zn grootte. Ik ben niet de lichtste.. en een paar maanden geleden schrok hij ergens zo van dat tijdens een wandeling, de touw om mijn vinger draaide en hij mijn vinger brak en is er toen in rengalop vandoor gegaan. Sindsdien vertrouwde ik hem niet meer, vooral met mijn kinderen niet dus heb hem verkocht en is bij een hele leuke vrouw gekomen.
Nu heb ik een oudere haflinger van 16 jaar. Ze heeft bij mij een slechte start gemaakt maar het gaat nu gelukkig beter. En mijn zoontje is ruim 3 maanden geleden overleden, daarom was ik ook lange tijd afwezig. Ik wens jullie alle goeds en veel plezier met jullie koniks!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 09:42 



 
Profiel   

Zo... daar wordt ik even sprakeloos van.
Wat een ellende en verdriet.

Heel veel sterkte met alles Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 13:14 



 
Profiel   

Jeetje, heel veel sterkte!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 13:15 



 
Profiel   

Heel veel sterkte met het verlies van je zoontje. Heftig. Hopelijk vind je wat steun bij je nieuwe paardje en mensen om je heen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 20:17 



 
Profiel   

Wat een heftig verhaal! Heel veel sterkte gewenst!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 23:27 



 
Profiel   

Boots heeft een tijd niet lekker in zijn vel gezeten. Vandaag ben ik weer eens naar buiten geweest met hem. Mijn vriend liep gewoon mee en ik kon gewoon mijn gang gaan. Boots heeft zich voorbeeldig gedragen, gewoon weer vanouds. Ik is weer blij. *\o/*
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-20 00:06 



 
Profiel   

Bedankt iedereen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 17:02 



 
Profiel   

Oh heerlijk he, Vealozs!

Nadat ik vorig jaar van Indah af gelanceerd werd heb ik een jaar niet gereden.

Heb met hulp van mijn beste verzorgster, weidegenoot en goede vriendin vertrouwen terug gevonden en hebben we laatst zelfs mijn ons eerste bosritje erop zitten!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-20 08:43 



 
Profiel   

oh wow en wat is hij knap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-20 14:20 



 
Profiel   

Indah blijft echt een prachtpaard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 09:37 



 
Profiel   

Kim, ja blijft echt heerlijk.

Meneer wou de wei niet in. Kon ik wel een fotootje maken. Elke keer als ik een foto wil maken gaat hij staan sullen.... [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 20:06 



 
Profiel   

Hallo... ik kom even binnenvallen als dat mag....na het overlijden van een van m’n paarden ben ik zachtjes aan op zoek naar een veulen / jong dier... en nu staat een konik hoog op het lijstje. Ik ben nog een beetje aan het dubben want een Rocky mountain laat me ook nog steeds niet los. Gelukkig heb ik geen haast haha. Waar kan ik beter m’n vraag lanceren dan hier in dit konik-topic. Bestaat er in jullie ervaring een mogelijkheid om een konik te kopen vanuit een natuurgebied? En hoe komen jullie aan jullie konik? Ik heb een superleuk veulen gezien in een klein natuurgebied waar ik echt een megaklik mee heb en ik heb de beheerder een mail gestuurd. Is er verder nog iemand die zoiets geprobeerd heeft?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-20 15:47 



 
Profiel   

Helaas kun je koniks niet kopen vanuit een natuurgebied. Staatsbeheer en andere organisaties zijn hier fel op tegen. Ik heb mijn gekocht via Seaside,. Ze was 1 van de veulentjes die gered is uit Belgie uit een slachthuis. Misschien kun je haar eens benaderen en toevallig heeft ze ook Rocky Mountains dus wie weet kun je eens live bekijken en vergelijken welk ras je meer aanspreekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-20 16:45 



 
Profiel   

Ik heb hier inderdaad Rockys en Koniks gehad/nog steeds. Maar een groter contrast tussen 2 rassen bestaat er niet....

Wij hebben Rockys omdat ze het perfecte ras zijn voor wat we hier doen.. Ze zijn veilig rondom de kinderen voor Agility, ponykampen, buitenritjes en lessen. Ze hebben een stabiel karakter, zijn niet snel onder de indruk en vluchtte niet snel als ze het spannend vinden (gaan sneller in freeze). [ img ]

Koniks daar in tegen heeft alleen mijn eigen Konik een vaste verblijf vergunning bij ons.. Ze zijn mijn favoriete paarden ras en geven mij de uitdaging die ik zoek in een paard. Koniks zijn heel puur, eerlijk en slim. Hierdoor zijn ze niet voor iedereen en overal voor geschikt. Ze kunnen mensen flink in de maling nemen en zijn geen saaie dooie koudbloedjes.

Nu is ieder paard verschillend individueel, ik heb ook een echte kinder konik gehad en ook een gevoelige en sensibele Rocky.

[ img ]
[ img ]

Ps... Er zit ook een verschil aan prijskaartje aan vast Koniks kan je tussen de 1000 en 2000 euro adopteren uit Duitse natuurgebieden. Een Rocky veulen begint vaak rond de 5000 euro ouder = duurder

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-20 08:16 



 
Profiel   

https://link.marktplaats.nl/m1654082999

Kwam deze merrie tegen op Marktplaats....
Misschien zit hier een liefhebber... altijd leuk als een paard goed terecht komt.
Wel jong onder het zadel... maar dan kan ze direct vakantie krijgen bij de nieuwe baas :-P
Lief koppie... maar ik heb al genoeg :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-21 07:50 



 
Profiel   

agosj...ze ziet er echt jong uit en dan perse er al op willen zitten...ze hebben zelfs diegene die erop zit weggeblurd. Vast een hele grote ruiter. Ik hoop dat ze een goed tehuis krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-21 08:03 



 
Profiel   

Kimddddd schreef
agosj...ze ziet er echt jong uit en dan perse er al op willen zitten...ze hebben zelfs diegene die erop zit weggeblurd. Vast een hele grote ruiter. Ik hoop dat ze een goed tehuis krijgt.


Ik had datzelfde gevoel.... probeerde me maar voorzichtig uit te drukken. Zo te zien loopt er nog een Konik, zie op een foto achter in beeld nog iets....

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-21 08:06 



 
Profiel   

ja ook apart dat je een hoofdstel erbij kon kopen en dat er op de foto een halster met een touwtje erbij te koop was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-21 08:20 



 
Profiel   

Ninx schreef
https://link.marktplaats.nl/m1654082999

Kwam deze merrie tegen op Marktplaats....
Misschien zit hier een liefhebber... altijd leuk als een paard goed terecht komt.
Wel jong onder het zadel... maar dan kan ze direct vakantie krijgen bij de nieuwe baas :-P
Lief koppie... maar ik heb al genoeg :')



Jeetje die heeft echt nog een veulen koppie, arm beesie. Helaas geen tijd, geld en ruimte voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-21 20:43 



 
Profiel   

Oh jeetje wat een babytje nog! En dat zadel! Aaargh |o

Dank jullie wel voor de lieve comments.

Boots is zo mooi uitgegroeid, echte vent al <3

Perfect beschreven ook, Seaside. Ze gaan echt met je aan de haal en nemen je zo in de maling als je even niet op let :')

Zijn we weer! Nu met zijn grote vriendin. De merrie die hem ook onder z'n hoede nam, nadat hij afgespeend werd.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-21 13:04 



 
Profiel   

Ah wat een leuke foto Kim!

En inderdaad, wat een jonkie nog van die advertentie... Al moet ik zeggen dat Boots ook jong was ingereden door zijn vorige eigenaar, wij hebben hem pas weer opgepakt toen hij 6 was.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 17:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 47 van de 49 [ 1209 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen