Konik-eigenaren, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wpaard

Berichten: 469
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 20:22

Kan ook inderdaad. Dat is hij zeker. Eigenwijs maar heel braaf :)

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:16

wat een stilte is het hier na lang oefenen ga ik hier toch de trotse foto's spammen, wat ben ik trots op die 2!

Afbeelding
eerst goed poetsen!( als je niet groot bent moet je slim zijn!)
Afbeelding
ze kan er zelf op en af!
Afbeelding
zelf een rondje sturen
Afbeelding
En dan vogelvrij op pad!
Afbeelding
dan komt er plots iemand vragen of er plaats is op de camping, en daar staat hij dan heel lief bij!
Afbeelding
dan op buitenrit ( een rondje over het land)
Afbeelding
en dan weer terug naar huis!
Afbeelding
en hier zijn lieve alerte hoofdje!

En zo zijn we begonnen 4 jaar geleden!
Afbeelding
Hier was hij 4 uur oud!

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 16:16

Wpaard schreef:
Hallo,
Ik ben nieuw hier in deze topic. Ik heb sinds vorige week een fjordenkruising gekocht. De ouders zijn onbekend en de man waarvan ik hem gekocht Heb, weet verder ook niks van zijn achtergrond want hij had een paar veulens gekocht die ondervoed waren en hij knapt ze dan op en verkoopt ze door. Nu heb ik het vermoedde dat het een konikpaard is. Wat denken jullie? Het is een jaarling :)
[ [url=m/g9O70V.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/utxVPS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wENtHp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoi! Mijn paardje ziet er precies zo uit. Is me verkocht als Fjord.Geen stamboom.Wel apart die kleur he!

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 16:17

Shariff32 schreef:
[ [url=m/9uc8eF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Even lekker kroelen

Lieve foto!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 19:14

Afbeelding
deze foto vergeten toe te voegen.
Hij staat daar echt op te wachten op het laatste waren zijn ogen bijna dicht <3 ( oke ik ben een penny xl)
Afbeelding
En deze is ook speciaal, onze opa shet zijn laatste omgang....dochter zecht dat zo ook haar broertje nu weet hoe geweldig het rijden is dankzij Hally. En hij heeft het paarde virus ook te pakken, hij is boos als hij er af moet _O-

Wpaard

Berichten: 469
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 20:16

Wat een leuke foto's :)

Ja anjali hij is mij ook verkocht als zijnde fjordenkruising. Hoe oud en hoe groot is die van jou nu ?
Ik vraag me af hoe groot die van mij gaat worden. Ik hoop dat hij wel groot genoeg wordt ..

Dit zijn foto's van vandaag

Afbeelding

Afbeelding

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 07:33

als ik jullie zo zie en dat kan vertekenen lijkt jou paardje groter dan de mijne, en afh van je eigen lengte is dat ook. zo kan er op moeders hier makkelijk iemand van 1.65 ook al is die maar 1.36 maar ze is gewoon heel stevig en toont ook groter.(Maar als ik er opga zitten met 1.75 dat is echt te groot) Helaas kan ik niets zinnigs zeggen dan afwachten!
Ook verkopers zeggen maar wat, bij smoky is er lang door de buurt gegaan als kruising fjord +fries of een ijslander kruising, maar die heeft echt een konik papier en dan de praatjes makers dat niet willen geloven, zelfs toen ik het liet zien hadden ze nog verweer!

Wpaard

Berichten: 469
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 08:33

Ik ben ook maar 1.65. Bedankt voor je reactie :) . Het is inderdaad afwachten.

Kreeg gister een filmpje van de kudde omdat er een nieuw hengstje bij is gekomen en hoorde ze praten en iemand zei letterlijk dat die van mij maar een raar ding is.. pff lekker sociaal.. -O-

Shariff32
Berichten: 54
Geregistreerd: 01-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:40

Wpaard schreef:
Ik ben ook maar 1.65. Bedankt voor je reactie :) . Het is inderdaad afwachten.

Kreeg gister een filmpje van de kudde omdat er een nieuw hengstje bij is gekomen en hoorde ze praten en iemand zei letterlijk dat die van mij maar een raar ding is.. pff lekker sociaal.. -O-


Ja dat over een raar ding dat herken ik wel hoor vond ze zelf eerst ook wat vreemd tot ik er zelf tegen 1 aan liep en was verkocht. Zo jong en zo braaf staan op een paardenmarkt en gelijk zo lief willen kroelen bij mij toen dat ik ze gekocht heb. Nou ben er zo blij mee. We doen wel nog niet veel.
Afbeelding

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:42

Wpaard schreef:
Wat een leuke foto's :)

Ja anjali hij is mij ook verkocht als zijnde fjordenkruising. Hoe oud en hoe groot is die van jou nu ?
Ik vraag me af hoe groot die van mij gaat worden. Ik hoop dat hij wel groot genoeg wordt ..

Dit zijn foto's van vandaag

[ [url=m/CoWapy.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/7DBOjv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Helaas kan ik geen foto plaatsen!De mijne ziet er vooral qua kleur precies zo uit als de jouwe. Zijn manen zijn slap en zacht,dus niet zo stevig als bij Fjorden. Ik denk niet dat ze rechtop zouden blijven staan als ik zou proberen een Fjordenboog te knippen. Hij is 22 jaar en ongeveer 1.47 groot.

ChefsSpecial

Berichten: 2681
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:59

Bij mij denken ze zelfs dat het een kruising is met een tinker :+

Wpaard

Berichten: 469
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 10:37

ja erg jammer Anjali. Mocht het wel lukken via een prive bericht mag dat ook. ben wel nieuwsgierig :)

haha oke een kruising tinker..ja ach het moet een naam hebben he :D

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 11:44

och je moest eens weten wat er achterom mijn rug al gezegt is wacht maar af de lelijkste jaarlingen transformeren zich naar de mooiste paarden !!
Het is vooral omdat koniken onbekend zijn en dat is stom,lelijk en gek let maar op als ze opgedroogd zijn dan heb je geluk gehad dathet goedgekomen is !
Maar houd vol het zijn zulke gezonde sterke paarden....dat je echt een goede keuze hebt gedaan hoor!

Wpaard

Berichten: 469
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 12:07

Wat een leuke foto Shariff hoe oud is die van jou ?

Konik is idd geen bekende ras.
Ik ben zeer benieuwd hoe die van mij uitgroeit. :)

Shariff32
Berichten: 54
Geregistreerd: 01-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 12:09

Ik trek me daar gelukkig niks van aan want mijn oude pony van 22 is ook niet de knapste maar wel lief en vind karkater heel belangrijk ook bij dieren

Wpaard de mijne is tussen 6 maanden en 1 jaar. We weten het niet precies. Volgend jaar weten we meer als ze begint te wisselen dan is ze ouder.

Avalon87

Berichten: 1153
Geregistreerd: 24-06-11
Woonplaats: Nuenen

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 12:30

Oh kwita wat is hij leuk geworden zeg!!! Daar mag je met recht heel trots op zijn <3

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 14:00

Wpaard schreef:
ja erg jammer Anjali. Mocht het wel lukken via een prive bericht mag dat ook. ben wel nieuwsgierig :)

haha oke een kruising tinker..ja ach het moet een naam hebben he :D

De mijne is niet geheim hoor,maar ik beheers de techniek niet om een foto te kunnen plaatsen.Ik heb wel papieren foto's van hem. Dat komt omdat ikzelf al oud ben,vanuit het prehistorische pre-computertijdperk.

Wpaard

Berichten: 469
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 14:39

Oké spannend hoor shariff.

Haha oké anjali. Geeft niet hoor :).

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 13:13

anjali schreef:
Wpaard schreef:
ja erg jammer Anjali. Mocht het wel lukken via een prive bericht mag dat ook. ben wel nieuwsgierig :)

haha oke een kruising tinker..ja ach het moet een naam hebben he :D

De mijne is niet geheim hoor,maar ik beheers de techniek niet om een foto te kunnen plaatsen.Ik heb wel papieren foto's van hem. Dat komt omdat ikzelf al oud ben,vanuit het prehistorische pre-computertijdperk.


ah juist nog zo iemand hier...zat laatst op een feestje echt al die taal en termen over computers en programmmas op de i phone :wow: ( ik heb er zo weinig mee!)

Wpaard

Berichten: 469
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 12:19

Haha ja maar i iPhone is een vak apart.

Vandaag voor het eerst alleen naar Thommy geweest en hij was super braaf. Ben trots op hem <3 . Ik moest altijd iemand meenemen want hij wou dan niet meer terug in de wei. Maar vorige keer met iemand ging het ineens goed waarvan ik dacht volgende keer ga ik alleen. En inderdaad, het kwartje is gevallen *\o/* .
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 11:29

Hey leuk topic! Ik wil me ook graag melden. Ik heb sinds een week een Konik pony, wat een speciaal ras <3

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 12:18

Welkom!

Wpaard

Berichten: 469
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 20:22

Welkom! Hoe oud is jou konik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 22:11

6 jaar, zal ook even een fotootje plaatsen

Afbeelding

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 08:35

het lijkt me een relaxt paardje, wat doe je er zoal mee?