Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 49 [ 1209 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 49  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Konik-eigenaren, deel 2!

 
Profiel   

[ img ]

er was al een half jaar geleden gevraagd om een foto van de poes met kleintjes, het is erg laat maar hier is het dan als nog.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-15 19:50 



 
Profiel   

Wat een schatjes Kwita! Kleine gestreepte bolletjes! <3 Ze zullen inmiddels een stuk minder klein zijn. Ben ook heel benieuwd hoe Skylar er nu uitziet.

Hier gaat alles zijn gangetje. Goed nieuws voor Loki: Hij is alweer geadopteerd bij de stichting! Erg snel gegaan, ben heel blij dat hij weer zijn eigen mens heeft. Hopelijk kan hij lekker aan het werk, dat vind hij zo leuk.

Met Thor gaat het ook goed, de meneer groeit als kool. Ik zal hem binnenkort eens opmeten, hij zal rond de 1.45 zijn schat ik. Die staat momenteel ook volledig op non-actief, maar dat is helemaal niet erg voor een jaarling. Straks in de zomer, gaan we spelende wijs weer wat grondwerk oppakken.

Nadine, ik geniet altijd enorm van jouw mooie foto's! Zag er op facebook ook al aantal voorbij komen. Zulke gave sfeerplaatjes zijn dat!

Hoe gaat het nu Met Kaiyo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-15 18:12 



 
Profiel   

Avalon goed nieuws gelukkig voor loki!

Hier is het ook gewoon zijn gangetje maar we zijn wel weer een stap verder Skylar is gespeend!
Nu het gaat de rustige Smoky wel aan haar moederhart nu is het echt een duidelijke moederkloek, wat een temperament bommetje zeg! Gelukkig heeft ze geen kind als baasje die zou bang zijn van haar.
En Skylar daar tegen is net een knuffel die wil meer dan ooit geknuffeld / aangehaald worden eigenlijk best zielig. :(:) Gelukkig staan ze naast elkaar in stal en snuffelen en hinniken er op los :#
Het is nu 3 dagen en je merkt dat smoky's uier minder vol zit en ook het koelen helpt, gelukkig drinkt Skylar uit het waterbakje alleen is hij bang als de lepel de waterleiding activeert maar daar komt hij wel overheen!
Maar tja dan komt nu de vraag dichterbij....houden of verkopen....ik vind het zo lastig :\
Ik zal als ik tijd heb foto's maken en plaatsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-15 10:32 



 
Profiel   

Hoi Dames,

Sorry ik heb het ultra druk gehad de afgelopen 2 weken, liep fulltime stage en was dagelijks ongeveer 3.5uur aan 't reizen, zo ver was 't ;( .

Kwita wat een snoezige beestjes. Hebben ze allemaal een fijn huisje gekregen? Ik ben benieuwd naar de foto's van Skylar! Kan me voorstellen dat 't moeilijk is om te beslissen wat je met hem gaat doen. Weet je al hoe groot hij ongeveer gaat worden, en of je er later misschien zelf iets mee kan (omdat je niet op Smokey kan rijden)?

Fijn Avalon dat Loki is geadopteerd, wellicht komt zijn eigenaar ons topic ook nog eens tegen, zou leuk zijn! Heerlijk dat Thor zo fors wordt! En inderdaad altijd een plezier om de foto's van Nadine langs te zien komen!!

Kaiyo loopt ondertussen nog het zelfde, niet slechter niet beter. Ik vermoed zelf echt artrose, maar de DA komt volgende week donderdag weer met de rongen en de scan. Hopelijk eindelijk duidelijkheid. Vandaag heb ik er ook weer even op gereden sinds tijden. Ik wou graag onder het zadel filmen hoe hij loopt, zodat ik dit ook aan de DA kan laten zien. Wellicht zien jullie er iets in. Naarmate het filmpje verder vordert loopt hij steeds slechter (totaal 10 stap aan de hand, 5min stap zadel, 10 min draf + galop, uitgestapt aan de hand) . Let aub niet op hoe ik rij, heb zelf dus ook al maanden niet meer normaal gereden & het was ijskoud brrrrr :brr: .

http://youtu.be/IV9jBdoc0Oo
http://youtu.be/D-Gc4o9J_fQ

Dan nog even wat leuks om 't af te sluiten <3

[ img ]
Brrr koud buiten, maar Kaiyo vindt 't allemaal prima zolang er eten is!


[ img ]
Z'n nieuwe vriendin...

[ img ]
Slaaaaaapp... na al dat werken van vandaag! :z

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-15 16:43 



 
Profiel   

Hoihoi,

Denk dat jullie het ook druk hebben := !

De dierenarts is vanochtend geweest, weer buig proeven, harde en zachte stap en draf, 8tjes lopen. Kwam weer weinig uit, geen reactie op buig proeven. Wel duidelijk stijf achter, links meer dan rechts, maar niet duidelijk kreupel of zichtbaar pijnlijk. Hij wou bijna zeggen, helaas niet kreupel genoeg.. Rug en benen bevoeld ook niets aan de hand, goed flexibel, geen gekke dingen. Uiteindelijk foto's laten nemen van sprongen links en rechts, omdat ik zelf toch wel aardig overtuigd was dat het artrose was. Deze DA zei echter dat hij dit niet aannemelijk vond gezien het 'verloop' van de onzuiverheid. Toch maar foto's genomen, zag er allemaal prachtig netjes uit. Wel erg fijn om te weten dat het dus niet is wat ik dacht.

Nu besloten om de aankomende 1,5 maand te gaan opbouwen en hem flink aan het werk te zetten, vooral de achterhand eronder. Er kunnen dan twee dingen gebeuren of hij gaat heel hard achteruit en loopt wel echt kreupel, dan gelijk de dierenarts erbij, zodat ze een beter beeld kunnen krijgen waar 't vandaan komt. Of er gebeurd niets/het wordt beter. De DA komt sowieso over een maand weer voor controle.

Lekker vermoeiend allemaal weer... laatste optie was volledige door de molen halen bij de kliniek. Ik ga eerst het voorgaande plan proberen, kijken hoe dat uitpakt. Toch wel blij dat de foto's schoon waren en dat ik een GO heb om hem weer op te pakken. Ga weer lekker verder met rechtrichten en lessen. Ik hou jullie op de hoogte hoe het uitpakt!

https://www.youtube.com/watch?v=k494ruFwUhw
Zo sneu zo onder sedatie, niets meer te herkennen van hem *\%/* !

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-15 12:56 



 
Profiel   

Hoi Belinda.
Inderdaad erg druk gehad, gelukkig nu een weekje vakantie! *\o/*
Kaiyo lijkt inderdaad niet zuiver te lopen op het filmpje nee. Lijkt vanuit zijn achterbenen te komen, maar kan niet helemaal plaatsen welke.. Lijkt wel of het wisselt?

Vervelend dat je nog niet veel wijzer bent geworden, maar toch ook wel positief dat het geen artrose is! Kun je dat in elk geval uitsluiten. Maar ja.. wat dan wel he? Hopelijk gaat hij flink vooruit door het werken en recht richten. Heel veel succes en houd ons op de hoogte he!

Hier alles zijn gangetje, Thor en Shadow ( mijn oude welshje) zijn al begonnen met verharen! Die van jullie ook? Ook ben op op zoek naar een nieuwe stal/weide voor mijn 2 vriendjes, ben niet meer zo tevreden met de plek waar ze nu staan. Bij een voormalig koeienboer die een pensionstal wil beginnen, maar het gaat er allemaal.. hoe zal ik het zeggen.. een beetje boers aan toe :P

Ze staan nu ook nog maar met zijn tweetjes en ik heb liever een gecombineerd gezelschap. Ik denk dat Thor meer behoefte heeft aan andere jonge speelmaatjes, mijn 18 jarige pony zit daar ook niet altijd op te wachten. :o Kim, misschien bij Indah in de wei? ;)

Ik kan me voorstellen dat je erg twijfelt Kwita. Blijft altijd een dilemma en helaas weet alleen jij het antwoord ;) Uiteindelijk maak je wel de goede beslissing, maar kan me voorstellen dat het moeilijk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-15 16:00 



 
Profiel   

Lekker vakantie, wil ik ook!! Wel vervelend Avalon dat je niet zo tevreden bent over je huidige plekje, hopelijk vinden jullie snel iets fijns! Een speelkameraatje voor Thor lijkt me ook wel fijn voor hem. Hier ook al enige tijd aan het verharen, de hond helaas ook :( dus alles zit continu onder dierenhaar!

Vrijdag en vandaag gereden met Kaiyo, merk wel dat hij heel erg de balans mist, maar hij doet alles braaf :j. Hij is wel lastig voorwaarts te houden, hopelijk gaat dit over een aantal keer wat beter (goed consequent blijven!). Morgen weer beginnen rechtrichten vanaf te grond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-15 18:13 



 
Profiel   

Avalon Ik hoop dat je snel een betere plek vindt!
Belinda Nu is het goed dat het geen artrose is , maar ik duim echt dat hij spoedig loopt als eerst! +:)+

Hier is alles weer gewoon zijn gangetje dus tja veel heb ik niet te melden wel heb ik ons opgegeven voor'n fotoshoot en nu maar hopen dat we mee mogen doen O:)
verder heeft smoky het voorjaar in de bol ze rent en bokt er op los!
En ook hier zijn ze aan het verharen...vreselijk vooral skylar (wel jammer die was zo zacht het was en is net een wuppie met die krullen in zijn manen.) :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-15 20:34 



 
Profiel   

wat een stilte hier
alhoewel er niet veel spannends te vertellen valt heb ik hier wel een paar plaatjes:
[ img ]
[ img ]
[ img ]

De eerste dag van het spenen dat was eigenlijk voor ons alle 3 raar, maar zo schattig dat hij net over de stal heen kan kijken en neuzen met mama!
de overige foto's zijn al een paar weken verder gisteren heerlijk in het zonnetje, op de onderste foto stond hij te slapen met zijn oogjes haast dicht zo lief :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-15 21:06 



 
Profiel   

En hier eigenlijk nog n traditie. Eerst dacht ik is het niet gek om het openbaar te maken maar ach er zijn zat paardemelkerijen en die verkopen ook hun producten.
Paardenmelk vla ja idd zelf gemaakt met de laatste melk van Smoky. Omdat Smoky haar uier op klappenstond na 1 nacht niet drinken moesten we die leeg melken en tja wat doe je er dan mee (800 cc)?
Koken en gebruiken of weggooien ik was eigenlijk heel nieuwsgierig hoe dat ging en hoe het smaakte.
Dus je na wat heen en weer gebeld te hebben met de oma van m'n man 97 jaar oud !!! die deden dat dus vroeger wel meer, het is zelfs gezond in de oorlog ging die melk naar ondervoede kinderen in de buurt op "recept" van de dokter!.(Nu dat was een hele gerust stelling)
filteren in een filter zakje van de koffiepot, koken en je poeder van de vla naar keuze er bij roeren....echt het stelt niets voor ... wel laten koken ivm bacterien 5min minimaal.
Hier paardenvla met bitterkoekjes echt het was gewoon goed te eten iets anders van smaak dan koeienmelk of iets van de campina uit een pak!

Hier het bewijs:
[ img ]

[ img ]

En of we dit nu nog doen , nee het was echt een eenmalige actie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-15 21:30 



 
Profiel   

Oohhh die knappy Skylar! Wat is hij gaaf Kwita! Hoe groot is hij nu?

Haha bijzonder, paardenvla! Het schijnt erg gezond te zijn, ook voor allergieën etc. Ik heb het uit nog nooit op, maar het lijkt me ook gewoon naar koeienmelk ofzo smaken.

Hier alles goed, weinig nieuws. Zodra mijn haarbal een beetje uit zijn wintervacht komt zal ik ook eens wat nieuwe foto's plaatsen

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-15 21:56 



 
Profiel   

Wauw Skylar <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-15 14:15 



 
Profiel   

Ahwww wat snoezig die Skylar! Gaat wel snel joh!

Ben ook wel benieuwd naar die paardenmelk, inderdaad wat Avalon zegt, schijnt goed te werken voor mensen met allergieën. Smaakte het heel anders dan (verse) koeienmelk?

Hier ook weinig nieuws, Kaiyo gaat nog steeds hetzelfde, niet beter of slechter eigenlijk. Wellicht is dat wel goed nieuws?! Blijft lastig allemaal. Wel blij dat 't weer langer licht is {:} !

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-15 18:22 



 
Profiel   

Het is gek om te zeggen maar het smaakte wat water achtig, ik denk dus minder vet.
maar het maakte echt niet zo gek veel anders/verschil.
Die Kaiyo stabiel is dan wel positief maar tja je wilt het gewoon weer goed en dat is zo lastig aan deze situatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-15 13:09 



 
Profiel   

Voor de geïnteresseerden; op mp worden 12 Koniks aangeboden

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-15 19:45 



 
Profiel   

heb meteen gekeken, ook al ben ik niet op zoek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-15 14:08 



 
Profiel   

Hoe gaat het hier met ieder en natuurlijk ook met de paarden?
Vandaag heb ik een besluit genomen ik heb besloten om Skylar te koop te zetten. ;(
Eigelijk valt dat besluit me echt zwaar, Vooral omdat het zo een lieverd is.
Natuurlijk weet ik wel dat hij een goede toekomst krijgt maar hij heeft zo een speciaal plekje in mijn hart.
Ik neem aan dat hij nog wel een poosje zal blijven staan....Maar ik zal echt een traantje wegpinken als het zover is. :x

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-15 20:17 



 
Profiel   

Hi mede konik eigenaresses! Ik heb t onwijs druk op t werk. Dagen van 10 uur is normaal tegenwoordig. Gelukkig word t al langer licht en gelukkig weerhoud het donker mij er niet van om niet langs de paarden te gaan.

Wat jammer dat je skylar te koop gaat zetten Kwita! Hij is zo onwijs knap! Als ik het geld, tijd en ruimte voor had gehad, had ik m dolgraag willen hebben en was ook Thor van harte welkom! Alle Koniks waren van harte welkom dan hahah!

Ik kan overigens niet meer normaal in de auto stappen als ik met Indah heb geknuffeld.. overal haar!!! zijn donkere kleur begint alweer goed door te schemeren. Dat betekend maar 1 ding...

ZOMER KOMT ER AAN!!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-15 22:00 



 
Profiel   

Wat een moeilijke beslissing Kwita. Hopelijk vind je een leuk adresje voor hem. Voor zo'n knappe vent moet dat geen probleem zijn. Als ik de tijd en ruimte over had, had ik hem er ook graag bij gewild!
Maar helaas is tijdgebrek hier ook nog steeds een probleem. Ook mijn paardjes zijn al lekker in de rui. Nog even en ze hebben hun glanzende velletje weer terug :)

heftige werktijden Kim! Knap dat je toch nog ondanks je drukke schema naar Indah gaat. Hoe gaat het met hem? Hier gaat alles goed. De afgelopen week wat grondwerk met hem gedaan. Ik had een zeiltje gekocht om rustig wat schrik en obstakel-training met hem te doen. Flapperend zeiltje mooi klaargelegd, en voordat ik hem kon overhalen om er overheen te gaan, stond meneer al op het zeiltje -_- Hij vond het erg interessant om eraan te snuffelen en met zijn voeten erop te schrapen. haha, dus tot zover de "schrik" training. Hij doet het allemaal nog steeds erg goed gelukkig en hij is zo groot geworden!! Vind het zo leuk om de foto's terug te kijken van anderhalf jaar geleden, het is zo een enorm verschil!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-15 09:47 



 
Profiel   

Ahw wat een lastig besluit Kwita, hij vindt vast een leuk huisje :j !

Hier ook lekker aan 't ruien. Laat de zomer maar komen!!

Met Kaiyo gaat het eigenlijk wel goed, in iedergeval niet slechter! We hebben zelfs vorige week (tussen de 8 jarige, met mini pony's) een mini sprongetje gemaakt := . De volgende dag ook niet slechter, dus vandaag maar weer een cavaletti neergezet. Dat vindt hij toch wel spannend hoor!

Hahaha Avalon! Dat ken ik van Kaiyo, die interesseert een zeiltje meer of minder ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-15 21:26 



 
Profiel   

dit was de eerste mooie dag van 2015, zo zou elke dag moeten zijn!
[ img ]
lekker dagdromen in de zon.
[ img ]
heerlijk je lijf uitstrekken en je vacht verzorgen
[ img ]
en een beetje geeuwen...om dan de meeste gekke sprongen te maken met een luid geknetter!

En voor de oplettende lezer Skylar is gespeend, en smoky wilt echt niet meer dat hij drinkt!
dus kunnen ze weer heerlijk samen naar buiten!
[ img ]

[ img ]

nog steeds vraag ik me af hoe groot skylar zal worden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-15 10:24 



 
Profiel   

Heerlijke fotos weer kwita.

Gaat al aardig de hoogte in! Hoe groot is smoky?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-15 12:59 



 
Profiel   

Kwita, heb je Skylar al te koop staan officieel? Zou je mij (via PB) wat meer info en foto's kunnen sturen?
Een vriend van mij is op zoek naar een paardje, liefst veulen, om van jongs af aan een band op te bouwen en uiteindelijk Western te gaan beleren.... En ik denk dat Skylar écht wat voor hem is!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-15 18:11 



 
Profiel   

ben ik ook weer :Y)

jammer dat je Skylar verkoopt kwita maar hij vind vast wel een fijn huisje!

Ik ben ondertussen ook weer met Wolf aan de slag. Na dik 9 maanden niet gereden te hebben moeten we weer bijna bij nul beginnen helaas :+ Ze doet het prima maar haar(en mijn :P) conditie is gewoon belabberd en het beetje bespiering wat ze had is ook verdwenen, gelukkig is ze wel goed op gewicht nu. Morgen gaat haar vacht eraf dat zal ook wel wat schelen maar voorlopig zijn we nog niet klaar voor de wedstrijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-15 15:03 



 
Profiel   

Hahah Van, dat herken ik van die conditie (eh van mezelf :') )! Heerlijk relaxte foto's Kwita!

Hier gaat het eigenlijk wel goed, Kaiyo loopt beter dan eerst, voel het onder 't zadel, maar schijnt ook vanaf de kant zichtbaar te zijn!

Vandaag even een fun dagje gehad, hierbij 2 filmpjes :

Paard of toch een hond?


en toen bleek ook nog dat hij kan springen :=


Met de voetjes in de lucht!
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-15 00:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 49 [ 1209 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 49  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen