Konik-eigenaren, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 16:02

Wat belachelijk die reacties Kwita, had helemaal over je berichtje heen gelezen! Er komt vast wel een geschikt en leuk baasje voor hem.

Van

Berichten: 6525
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:01

hier geen last van verharen :P
Afbeelding

belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:41

Hahaha Van, nice!

belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 08:52

Jeeej Nadine weer bij uitgelicht *\o/* !

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 09:18

Jaaaaa *\o/* Bedankt allemaal voor het temmen :)

Haha Lynn, dat zou een hoop schelen zeg, ze ziet er echt prachtig uit!

belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:43

Toch even een blij momentje met jullie delen, vandaag met een stalgenoot een half uurtje buiten RELAXT uitgestapt. Trots op Kaiyo en stiekum ook wel erg op mezelf. Sinds ik er 1,5 jaar terug buiten ben afgevallen, maar 1 keer op buitenrit geweest afgelopen zomer en vorige maand 1 (mislukte) poging gedaan. Vandaag dus eindelijk even kunnen genieten, ook al stelde het weinig voor *\o/*.

Afbeelding

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 20:16

Belinda , wat een lach ...je geluk spat er vanaf! fijn om te horen dat het goed gaat met jullie!
Van, Wat een strak plan! hier is er vandaag weer een emmer haar uitgekomen zal blij zijn als het over is!
Nadine, Wat waren het mooie foto's en dan heb ik het over de kwaliteiten van de fotograaf, en de gevangen beelden waren bijzonder!
Nikkii, aan je vraag wordt gewerkt moet op antwoord wachten!
Avalon, hoe is het met jou en je kanjer ?

Vandaag heb ik met smoky gewandeld met lange lijnen.... het ging echt heel goed en ik was dan ook bere trots op haar!
Met Skylar gaat het gelukkig ook goed die vermaakt zich prinsheerlijk in het warme zonnetje.

galop9
Berichten: 146
Geregistreerd: 14-08-14
Woonplaats: Gelderland

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 20:18

het zijn gewoon geweldige en lieve paarden

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 11:55

Wat goed Belinda!! Ik ben blij voor jullie *\o/*

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 11:58

Dankjewel Kwita, ik ben ook erg blij met zo'n goede fotografe. En dat terwijl Pumbaa niet makkelijk op de foto te zetten is, hij heeft bijna altijd zijn oortjes naar achteren enzo haha. De foto's zijn ook erg bijzonder voor mij. We waren op een punt in het bos waar hij het altijd erg spannend vind, waar altijd een hoop mensen en jongelui zijn etc, maar hij was zo kalm, zo braaf en zo op mij gefocussed. Bijzonder moment.

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 12:00

Ik hoop dat jullie allemaal een beetje kunnen genieten van de paardjes vandaag met het prachtige weer! Ik ben vandaag lekker vrij, ik zal straks even een buitenritje gaan maken met Nero, de laatste paar keren is hij er van door gegaan, dus moeten weer even wat vertrouwen gaan opbouwen. Gelukkig niet zoals bij Pumbaa helemaal terug naar huis, maar toch wel een galopje in de richting naar huis, maar gelukkig zat er weer een rem op. Hopelijk komt dat allemaal goed mettertijd, we moeten nog flink oefenen.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:54

Zo vandaag is het zover .... ik heb voor smoky een tuig gekocht!
of je een emmer leeg gooit en dat is dan nog maar het begin....(dan nog een wagen.... :x)
Ik vind het best heel spannend alhoewel het "droog" oefenen goed gaat heeft ze nog wel eens een oef wat nu weer momentje...en tja dan is het de kunst om zelf ook cool te blijven.
Omdat ze dan echt heel driftig kan worden vanuit het niets en dat terwijl ze echt heel lief en braaf is gaan we gewoon maar veel oefenen met slepen.... ;)
vanuit een zonnig zeeland groetjes aan alle konik vrienden!

Nikietjee
Berichten: 56
Geregistreerd: 08-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 22:19

Hallo allemaal!

Na al enige tijd op jullie forum mee te lezen, wil ik toch ook wel heel graag mijn konik aan jullie voor stellen!

Afbeelding

Afbeelding

Dit is boots, mijn bijna 2 jarige konik x paint, hij is echt een typisch geval van een mengelmoes, de smalle hoge bouw van de paint, en de inteligentie en leergierigheis van de konik, en niet te vergeten zijn kleur!
Hij meet nu al 1.43, dus hoop dat mijn draak nog door mag groeien!

Van

Berichten: 6525
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 23:45

Boots kennen we al, leuk hem weer te zien! :D

Nikietjee
Berichten: 56
Geregistreerd: 08-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 03:13

Ik gaan zoeke over heel bokt kom ik hem tegen als veulen! Haha super grappig. Na dat hij verkocht is, ben ik hem tegen gekomen, liefde op het eerste gezicht! Kende hem 2 dagen en toen was dit al het resultaat:

Afbeelding
Daarna saampjes heerlijk neus aan neus liggen kroelen en slapen, met toen ik weg wilde een leude protest hinnik dat ik moest blijven!

Vanaf toen hebben mijn vriend en ik hem in ons leven genomen. Af en toe vraag ik me af of hij me vriend niet leuker vind, maarja mannen onder elkaar toch?!

Hier staat hij met zijn shetten vriend. En we hebben hem beloofd dat hij altijd deel uit blijft maken van ons gezin!

Ondertussen doen we veel aan vrijheidsdressuur en grondwerk. Ook verkeersmak, maar blijft er een met karakter en af en toe een eigenwilletje. Hij zal je nooit alleen laten. Maar wel graag uitproberen!

Zo nog een laaste kroelfoto van ons van 3 weken geleden!
Afbeelding

Slaaplekker allemaal!

Avalon87

Berichten: 1153
Geregistreerd: 24-06-11
Woonplaats: Nuenen

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 08:01

Welkom nikietjee.
Wat leuk om boots hier terug te zien! Hij ziet er Super uit. Fijn dat hij zo goed terecht gekomen is. Wat een heerlijke kroel foto's van jullie.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 09:18

ohhh boots is back !!!! *\%/* heb me afgevraagd hoe het met hem gaat( ik heb zijn mama en halfbroer!) ;), Welkom hier!


"Maar blijft er een met karakter en af en toe een eigenwilletje. Hij zal je nooit alleen laten. Maar wel graag uitproberen!" Dit is echt herkenbaar bij mama en skylar! Zo leuk om dit te lezen :+

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 09:54

Ik heb zelf geen konik, maar ik heb er wel meerdere op een paar meter afstand van mijn huis staan :Y)
Ze begrazen het duingebied bij ons in Monster. Ik vind het zulke leuke paardjes, ze kijken altijd een beetje ondeugend uit hun oogjes :+

Hier twee op de foto.
Op dit deel stond eerst een camping, maar is terugggegeven aan de natuur. Ondanks dat er nog niks groeit wandelen ze daar ook regelmatig rond.
Afbeelding

KimIndah

Berichten: 625
Geregistreerd: 03-02-14
Woonplaats: Veldhoven

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 10:05

Hi Nikietje, wat leuk ook Boots terug te zien. Hij ziet er goed uit!

belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 11:27

Hey wat leuk Boots is terug *\o/* ! Hij ziet er prachtig uit en hij heeft 't goed getroffen zo te zien. Zijn karakter is inderdaad wel herkenbaar!

C_alsemgeest wat prachtig dat ze zo naast je huis staan, lijkt me echt geweldig! Ondeugend zijn ze zeker, tenminste die van mij wel! Fijn dat ze extra ruimte hebben gekregen. Lijkt me echt super om zo vanuit je huis naar ze te kunnen kijken. Je hebt zelf ook een prachtig paard zie ik in je profiel!

Met Kaiyo een beetje ups en downs, we zijn wel weer naar buiten geweest (alleen stukje uitstappen), ging gelukkig weer prima. Hij loopt wel soms weer wat stijver, net als eerst. Misschien toch z'n hoeven... aangezien die op het asfalt (met uitstappen) wel keihard slijten en hij ook gevoelig loopt bij steentjes op de weg. Volgende keer maar weer hoefschoenen aan, daar wandelt hij namelijk nog steeds erg vlot en zonder gevoelig te zijn mee.

KimIndah

Berichten: 625
Geregistreerd: 03-02-14
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 15:46

Mijn 2 vriendjes gisteren in het zonnetje <3 Indah is gek van bier en Dennis werd gek van Indah :')

Afbeelding

Nikietjee
Berichten: 56
Geregistreerd: 08-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 16:24

Wat leuk zeg kwita!

Ja had me geen beter maatje kunnen wensen, ookal is hij soms aardig vermoeiend haha.

Hier geen last van de hoefjes, ijzer sterk!

Miss een optie voor hoefschoenen?


Afbeelding
Mijn draken staan ook weer heerlijk buiten, boots is wel jaloers op de lammetjes van de buren hahah

belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 16:37

Haha kan me voorstellen dat zo'n jonkie veel energie kost! Speelt hij ook met de bal? Kaiyo vindt de bal echt prachtig.

Hoefschoenen heeft Kaiyo, dat zei ik ook in m'n berichtje ;). Vandaag er mee gereden en weer voor 't eerst echt alleen een stukje naar buiten. Ging super, dus dat geeft veel vertrouwen! Schoenen ook netjes aan gebleven, maar we hebben ook heel rustig aan gedaan.

Snoezig die mannen Kim!

Nikietjee
Berichten: 56
Geregistreerd: 08-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 17:41

Oh overheen gelezen denk ik haha.

Ja boots is er verzot op! Yogha voetbal pilates, en natuurlijk gooien haha. Met mijn vriend samen gaan ze altijd voetballen in de bak, echt leuk om te zien, dat gaat over en weer, en boots is een super goede keeper! Haha

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 00:15

Welkom terug Boots! Wat is hij toch heerlijk relaxed, je kunt nu al zien dat de band tussen jullie heel hecht is. Wat fijn dat hij zo'n mooi plekje gekregen heeft!

Oh wat een mooie foto's Kim van Indah, wat wordt ze al gauw groot he, volwassen koppie al.

C_alsemgeest: Wat heerlijk zo dichtbij 1 van de mooiste paardenrassen ter wereld :D Ondeugend zijn ze absoluut en errug eigenzinnig. :P

Belinda, hopelijk blijven de hoefschoentjes goed werken zodat je toch lekker kan blijven rijden en Kaiyo geen last heeft. Gek toch he dat het steeds zo wisselt, het zou best aan zijn hoeven kunnen liggen idd.