Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 501 [ 12512 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 501  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaring connemara pony's.

 
Profiel   

Hallo bokkers!

Ik vroeg mij af of hier ook mensen zijn die een connemara pony in hun bezit hebben en/of wat hun ervaring met dit ras is, hoe is het karakter enzv.
De reden van mijn vraag is omdat ik zelf een leuke connemara pony op het oog heb maar het ras verder niet goed ken.

Ik ben benieuwd! :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-14 23:02 



 
Profiel   

Ik lees mee:)

Ben benieuwd welke pony je op het oog hebt. Eentje in p.ekela toevallig? Zie dat je in Stadskanaal woont namelijk;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-14 23:03 



 
Profiel   

Degene die ik ken is erg lief, eerlijk maar wel eentje met pit! En ook heel erg sterk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-14 23:07 



 
Profiel   

Ik heb er meerdere gereden, merries ruinen en hengsten haha :) Het kan natuurlijk altijd verschillen per pony, je kan ze niet over 1 kam scheren, maar die ik ken zijn over het algemeen heel lief, braaf, knuffelig maar ook pittig. Zeker geen slome dieren en ze kunnen ook heel wat, springen, dressuur, vanalles. Ze zullen niet zomaar gek gaan doen maar je moet er ook niet als een zoutzak op gaan zitten natuurlijk :D Naar mijn mening en ervaringen zijn het fijne, werkwillige dieren met pit, maar die pit is juist fijn want ze gebruiken het op de goede manier zegmaar haha :)

Maar zoals ik al zei, je kan niet alle connemara's over 1 kam scheren dus doe dit ook vooral niet. Als je die pony echt leuk vindt, lekker eens gaan kijken en dan merk je vanzelf wat voor karakter die specifieke pony heeft :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-14 23:11 



 
Profiel   

Ook ik heb zeer goede ervaringen met de connemara. Ik zou ze omschrijven als heel veelzijdig, betrouwbaar, harde werkers maar zeker ook met een sterk karakter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-14 23:40 



 
Profiel   

HMM schreef
Ook ik heb zeer goede ervaringen met de connemara. Ik zou ze omschrijven als heel veelzijdig, betrouwbaar, harde werkers maar zeker ook met een sterk karakter.

Dat is inderdaad een hele mooie beschrijving van de connemara. Heb er zelf nl ook 1 staan, erg lief dier, wil altijd hard werken, maar heel gevoelig en zeker geen makkelijke. Maar dit ligt natuurlijk ook aan het karaker van het dier zelf, ken nog een andere connemara en dat is juist een erg makkelijk dier, ook heel lief maar is liever lui als moe en kun je iedereen op weg sturen. Dus zou gewoon eens gaan kijken en beoordeel zelf eens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-14 16:46 



 
Profiel   

Hier diverse Connemara's gehad (merrie, ruin en hengst) en helemaal dol op het ras.
Heel verschillende pony's gehad maar wat ze gemeenschappelijk hadden was hun werkwilligheid en hun betrouwbaarheid. Ze liepen bij ons in zowel springen als dressuur en ook SGW.

De dekhengst die wij gehad hebben is naar een meisje van toen net 12 jaar gegaan dat van een B pony afkwam. Het zegt toch wel iets over de betrouwbaarheid en het karakter van de pony dat dat kan.

En verder vind ik het gewoon heel mooie pony's. Ik hou van het type.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-14 14:18 



 
Profiel   

Ken er twee. Zijn dieren met een sterk karakter en ook zeker geen dooie. Eentje is buiten nog moeilijker dan de dressuurpaarden daar. Vind het zelf best te vergelijken met een Fjord.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-14 14:21 



 
Profiel   

WD-V > RPA

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-14 20:09 



 
Profiel   

leeneliefje schreef
Ken er twee. Zijn dieren met een sterk karakter en ook zeker geen dooie. Eentje is buiten nog moeilijker dan de dressuurpaarden daar. Vind het zelf best te vergelijken met een Fjord.

Een Fjord ?:P Daar vind ik ze dus helemaal niets mee in 't gemeen hebben, behalve misschien de schofthoogte.


Punz waar ben je :D


Ik heb ook een connemara en helemaal gek op het ras.
Ze zijn vaak wat duurder in aanschaf maar daarvoor heb je dan ook wel een erg leuke pony. Nu val ik wel meer voor de oude types, die zijn lekker nuchter, werkwillig, atletisch, uiteraard super goede springponys. Erg mensgericht en betrouwbaar. Pittig maar alleen voor het werk, niet schrikkerig of rennerig.

Goede harde benen en hoeven. Worden vaak gezond erg oud.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-14 20:41 



 
Profiel   

Punz is even uitgeschakeld geloof ik. Ik zal haar attent maken op het topic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-14 20:50 



 
Profiel   

Ik heb zelf een connemara, de mijne is juist een beetje sloom. Behalve als je iets doet wat ze leuk vind, zoals springen en buitenrijden. Over het algemeen vind ik het een hele prettige pony met een sterke eigen wil. Ik zou zeker een connemara overwegen als ik een nieuw paard zou zoeken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-14 20:57 



 
Profiel   

Dank voor het me op dit topic attenderen Karuna!! ( en lang leve de iPhone in ziekenhuis!!)

Maar TS: je gaat van mij geen objectief verhaal horen, want ik ben absoluut fan van het ras. ( zie ook mijn profiel :D )

Kan me wel vinden in wat er geschreven wordt hier. Nuchter, met werklust zonder heet te zijn, maar absoluut ook persoonlijkheden die in hun waarde gelaten willen worden. Aan de andere kant ook weer zeer coƶperatief, harde werkers en vriendelijk.... En supersportief! Van oorsprong een Iers springpony ras, maar ook in de dressuur staan ze hun mannetje. En de eventing is hun specialiteit.
Daarbij hebben de pony's wel iets de neiging om eenkennig te zijn en vragen de meesten toch wel wat duidelijkheid van hun ruiter ( anders kom je toch de eigenzinnigheid tegen ) Aan de andere kant: er zijn ook Connemara's die absoluut kinderponys zijn!
Kortom: zeker de moeite waard om je op te oriƫnteren TS!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-14 21:24 



 
Profiel   

Jammer dat we Punz niet kunnen taggen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-14 21:25 



 
Profiel   

Oh, daar is ze al :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-14 21:26 



 
Profiel   

Een pbtje met linkje naar dit topicdoet wonderen Majabeestje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-14 21:32 



 
Profiel   

haha, ze waren me net te snel af! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-14 21:36 



 
Profiel   

Punz schreef
Een pbtje met linkje naar dit topicdoet wonderen Majabeestje!



Je bent opvallend goed bij voor iemand die eigenlijk heel zielig onder een dekentje hoort te liggen met een kopje 'bouillon'... :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-14 21:36 



 

Ik geef 2 meiden les met een jonge connemara. Echt ontzettend braaf, moet alleen idd wat aangemoedigd worden in het werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-14 21:37 



 
Profiel   

Wacht maar tot de meiden wat brutaler worden Joolien! Moet je eens kijken wat er zich dan ontpopt!!
En anders doet een hindernisje wonderen!


Maja/Martie: een ziekenhuisbed doet wonderen voor de bereikbaarheid !!
( al ga ik nu wel even instorten hoor! :D )

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-14 21:44 



 
Profiel   

Aha je hebt het topic gevonden mooi. Enne het ziekenhuis daar is zo slecht nog niet, goede bedden, heel goed eten (ook de bouillon trouwens) en lieve zusters.

De nichtjes van manlief rijden allebei op een connemara. Zijn beiden goede springers maar matige dressuurponys. Tenminste die twee, werken wel heel hard voor ze trouwens maar niet de gemakkelijkste ponys die iedereen op hun rug toelaten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-14 21:47 



 

Punz schreef
Wacht maar tot de meiden wat brutaler worden Joolien! Moet je eens kijken wat er zich dan ontpopt!!
En anders doet een hindernisje wonderen!


Maja/Martie: een ziekenhuisbed doet wonderen voor de bereikbaarheid !!
( al ga ik nu wel even instorten hoor! :D )


Ja het gaat ook al steeds beter, en het scheelt dat de pony echt supersnel leert, dus dat is wel positief!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-14 21:48 



 
Profiel   

Toydoll schreef
leeneliefje schreef
Ken er twee. Zijn dieren met een sterk karakter en ook zeker geen dooie. Eentje is buiten nog moeilijker dan de dressuurpaarden daar. Vind het zelf best te vergelijken met een Fjord.

Een Fjord ?:P Daar vind ik ze dus helemaal niets mee in 't gemeen hebben, behalve misschien de schofthoogte.






Oh ja ik wel heel erg. Ontzettend stoer en nuchter maar om de kleinste dingetjes een groot drama maken (plastic zakken, wind, schaduwen) Verder zijn ze in mijn ervaring beide veelzijdig en ontzettend eerlijk.
Maar dat is natuurlijk mijn ervaring met fjorden en connemara's :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-14 09:47 



 
Profiel   

In Engeland heb ik een tijdje connemara's (voor de handel gereden). Natuurlijk waren ze niet allemaal hetzelfde. De generalisering die ik wel kan maken is dat het rustige ponies zijn in de omgang en koel in het hoofd (zonder saai te zijn), prettig om te rijden: je kan er een klein kind opzetten, maar ze kunnen ook meer; na wat oefenen (deze ponies waren meestal alleen mee geweest op jacht en gesprongen) aardig dressuur lopen en verder zijn het goede springers. Over het algemeen wilde ze graag voor je werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-14 09:55 



 
Profiel   

leeneliefje schreef
Oh ja ik wel heel erg. Ontzettend stoer en nuchter maar om de kleinste dingetjes een groot drama maken (plastic zakken, wind, schaduwen) Verder zijn ze in mijn ervaring beide veelzijdig en ontzettend eerlijk.
Maar dat is natuurlijk mijn ervaring met fjorden en connemara's :j

Haha nou ik ben dat echt totaal niet met je eens :D

Ik heb helaas echt een hekel aan Fjorden. Ik vind ze lomp, ongevoelig, super lui, slecht gebouwd, non atletisch. En eerlijk ik weet het niet hoor. Ik heb met een Fjord nooit het idee dat ze me echt komen redden, volgens mij redden ze alleen hun eigen hachje, terwijl ik meerdere situaties met mijn connemara heb meegemaakt dat die er echt altijd voor je is.

Nee Fjord is 9/10x niet geschikt voor kleine kinderen, veelste lomp en sterk en dat zijn twee dingen die een Connemara echt zelden is. Die zijn juist gevoelig en passen zich naadloos aan aan de ruiter op de rug.

Natuurlijk zijn ze niet allemaal het zelfde maar het meerendeel zeker wel.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-14 12:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 501 [ 12512 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 501  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen